Header2

• 29 March 2012 •

Mimpi Orang Tua-Tua

Aku fikir ini adalah satu entry bersifat nurani. Maaf kalau apa yang terluah mengundang bosan yang hakiki..

Aku menulis kali ini hanya kerana mimpi. Mimpi tentang seorang gadis yang, entahlah, tiada di sisi tapi kekal di dalam hati. Seorang yang aku sayang tapi, entahlah, perasaan sayang dia tidak lebih dari apa yang dia mampu bagi. Aku rasa kamu mengerti..

Orang tua-tua kata, kalau kita mimpikan seseorang, means orang tu tengah ingat kat kita. Betul ke? Atau hanya frasa ayat menyedap rasa? Atau mungkin kes sebaliknya. Mungkin aku selalu teringatkan dia sampai dalam mimpi pun aku terbawa..

Hakikatnya aku ada sedikit percaya pada kata orang tua-tua. Kerana pernah beberapa kali terjadi dalam kitar hidup aku sebagai manusia. Ah, mungkin hanya beberapa kebetulan saja..

Selamat pagi kamu yang dicinta..:)


15 comments:

  1. Ada yg kata betul, ada yang kata kasi sedap hati je..

    Kenapa trmimpi2 dia? Ni msti prempuan yg bro lpaskan tu kan? Apapun, tak mustahil bro dia teringatkn bro.

    Prempuan ni akn smpai satu msa dia akan trkenang balik smua. :)

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya terpaksa lepaskan. So kalau terpaksa tu, means tak ikhlas la..hehehe.

    Cuma boleh harap dia bahagia jer. Maybe itu dah cukup baik..:)

    ReplyDelete
  3. masa aku kecik2, aku ingat sape2 yg muncul dlm mimpi aku, akan mimpi benda yg sama dengan apa yg aku mimpi.

    ReplyDelete
  4. hahaha..tapi best tu kalau boleh mimpi benda yang sama..

    ReplyDelete
  5. adik tak cantik28/6/12 9:42 PM

    mungkinla. itu rindu agaknya. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa nak buat..sebahagian kenangan masa muda memang terpaksa kita lupa..:(

      Delete
  6. Errr..klau kita mimpi prg yg kita xknal smpi byk2 kli apa mksudnya plak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksudnya, mimpi tu mainan tidur..kehkeh

      Delete
    2. alah..hingatkan jodoh ke haper..kahkah

      Delete
    3. hahaha..mana la aku tau..

      Delete
  7. kata orang2 lama kadangkala ada benarnya.
    atau mungkin juga penyedap rasa =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyedap rasa..kot..agaknya..

      aritu aku mimpi big boss, takkan la cina tu rindu kat aku pulak kan..hahaha

      Delete
  8. erm.. kdg2 pernh jugak terjadi kat sya juga.. termimpi kan keje pun penh

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya banyak kali jadi camtu..mimpikan someone, then x lama pastu tiba2 dia hantar surat..padahal dah lama x contact..

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top