Header2

• 28 March 2012 •

Pujukan Niat

Assalamualaikum..

Tadi aku terbaca satu entry yang menarik hati. Tentang seorang penulis. Pada aku, ia suatu entry yang bersifat general sekali. Tentang aku, tentang kamu, dan tentang sesiapa saja yang mungkin sedang membaca entry ini..

Apa yang menarik minat aku adalah ayat di bawah..

Penulis adalah manusia yang fasih berpura-pura. Penulis mampu menuliskan bahagia pada saat hatinya derita. Penulis tega mengukirkan senyum pada ketika hatinya benci. Namun tetap ada suatu yang pasti, penulis menuliskan perkara-perkara itu kerana pujukan niat yang baik, niat untuk berkongsi suatu yang dia tahu.

Aku dapat rasa ayat tu kena tepat kat dalam hati aku. Sebab aku sendiri selalu begitu..


26 comments:

  1. menulis apa yang perlu.. =)

    ReplyDelete
  2. aku suka penulisan kau..1 persatu entry aku baca.. mendalam makna..

    ReplyDelete
  3. Yes.. Bgi saya, bengang ke, tak bengang ke, stay cool time mnulis. Yg pnting bg sy mnulis utk manfaat smua. Fullstop. :)

    ReplyDelete
  4. me too..selalu harap masa menaip xkan terikut2 sgt dgn nafsu..

    ReplyDelete
  5. baca semua entry cool je..balance- suke la..

    #selongkar blog ni..*mata kuyu mngantuk tapi tak bole tido (d)

    ReplyDelete
    Replies
    1. grrrrr....patut la bersepah...ada org selongkar rupanya...(d)

      Delete
    2. belom habis selongkar nnti smbung lg :-^

      Delete
    3. dah selongkar nanti sila kemas yer...

      Delete
    4. pinggan kat dapur sila basuh..lantai tu mop bersih2..toilet tu kasi cuci..rumput kat luar sila potong..then tolong bawak lori sampah pastu buang kat tempat pelupusan sampah..(d)

      Delete
    5. haishhhh...ketegaq sungguh na...

      Delete
    6. tak la..ketegaq tu senget (d)

      Delete
  6. Yup...
    Penulis menulis sesuatu yg bleh up hdup org lain dlam masa yg sma dia cuba utk uplan hdup.dia skali

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup2..menulis sekadar untuk pujuk diri sendiri..:)

      Delete
  7. Aku nak kenal dengan penulis yang dimaksudkan tu boleh? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. refer komen yg pertama..:D

      Delete
    2. Bukan la. Bukan penulis yg tulis ayat yg kau cite tu. Tp penulis yg dimaksudkan dalam ayat tu. Ish, tak faham2!

      :D

      Delete
    3. betul la aku jawab..refer komen yg pertama..Tengku Puteri la penulis yg tulis ayat tu..hehehe

      Delete
  8. suka blog tengku puteri. byk kartun comel !
    dlm hati PENULIS, dia sendiri je yg tau
    apa dia rasa masa dia taip satu--satu entry tu.
    kan ? =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..byk kartun comel..muhun tengku puteri buatkan aku satu header yg comel..:p

      Delete
  9. ermm..yes menulis apa yg perlu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan ikut nafsu..

      eh macam iklan kemalangan jalanraya pulak..hahaha

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top