Header2

• 16 March 2012 •

Panjang Macam Kura-Kura

Aku ngantuk, tapi aku nak menulis. Atau lebih tepat, aku nak mengumpat..

Lambat dan lembab ialah dua perkara berbeza tapi menjurus kepada pengertian yang sama. Salah satu benda bukan hidup yang perlu ada kedua-dua gelaran tersebut ialah koc KTM Komuter. Maksud aku koc yang baru. Panjang bersambung dari hujung sini ke hujung situ..

Aku rasa pihak KTM sedang dalam proses pengujian koc yang baru tu. Malah pemandu-pemandu (jika patut disebut pemandu) pun sedang cuba belajar suis-suis dan mekanisma yang ada kat situ. Aku dengar mereka berinteraksi dengan walkie talkie. Nak tekan suis mana untuk membuka pintu pun mereka tak reti..

Train tu sebenarnya mendatangkan tension. Koc daripada Sentul menghala ke KL Sentral tapi sistem audio menyatakan stesen berikutnya ialah Batu Kentonmen. Untuk lebih memutarbelitkan pemikiran, visual dalam train memaparkan bahawa stesen berikutnya ialah Teluk Gadong..

Dan lagi, train itu bersambung panjang. Semua tempat ada gambar koc wanita. Dan pegawai KTM menghalau penumpang lelaki daripada koc tengah dengan alasan koc tengah itu untuk kaum hawa. Dan ya, aku memang tak faham apa relevannya tindakan mereka. Kerana koc itu bersambung seperti perkhidmatan Star, Monorail dan Putra..

Betulkan aku jika apa yang aku taip adalah dusta..


13 comments:

  1. Err, seumur hidup rsanya tak pernah naik KTM. Tp bila bro crite pasal ni, tiba2 macam,

    "Lah, ye ke mcm ni."

    Skrg bru tau! Apapun, bru nk training tu kot.. Praktikal la snang crite. Sbar jela kan, bnda bru.. Bru nk explore.. :)

    ReplyDelete
  2. hehe..yg best psl koc baru, ruang lebih selesa..xsesempit mcm koc lama..:D

    ReplyDelete
  3. Err..xpernah lgi kejak spesies nih

    ReplyDelete
  4. apa yg penting aku selamat... hehehe

    ReplyDelete
  5. errr tak pernah lg naek tren yg ada
    koc kaler pink tu. dulu last last
    naek tren ms study kat penang.tu
    pun naek tren yg mlm je..subuh besok
    baru smpai kat butterworth.perhhhh
    gila azab =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..naik train drpd mana tu? hahaha..aku teringin nak naik kapal terbang :|

      Delete
    2. aku naek tren dari sungkai perak.
      naek kul 9.00 mlm dr sungkai.
      sampai kat stesen tren btworth lebih
      kurang 4.30 pagi la slalunye..
      giler sakit blkg arrr sbb beli tiket
      class ekonomoney punye je T__T

      *erm teringin gak nak naek kpl terbang

      Delete
    3. insyaAllah aku akan naik kapal terbang hujung bulan depan..:D

      Delete
  6. KTM memg lambt maa.. perjalan dari Kl sentral ke Sermban dah ambil masa 2 jam.. kalo naik kete dah smpai kg halaman maa

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia bukannya lambat sebab apa pun..koc tu baru, diorang semua baru nak belajar..-_-"

      Delete
  7. haha dari dulu bkn memg mcm tu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..drpd dulu tu entah la..tp aritu mmg super lambat..

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top