Header2

• 12 March 2014 •

Minta Maut Of Miss World

Assalamualaikum dan dalam sejahtera.

Lama tak taip entry (intro).

Oh ya, tajuk tu baca sebagai Cinta Out Of This World.

Ringkas jer ni. Aku nak bagitau yang aku dah habis baca Cinta Out Of This World, 2-3 hari lepas aku siap tulis entry yang INI. Dah lama dah aku nak tulis entry pasal ni. Tapi asyik tertunda, tertunda dan tertunda. Hari ni baru aku nak cerita.


Okey. Cerita dia best. Superb. Tak sia-sia aku letak expectation yang tinggi untuk novel ni. Tak sia-sia. Sebab throughout this novel, macam-macam yang aku rasa. Happy, sedih, gembira, teruja, terharu dan lain-lain lagi. And most of the time, aku berfikir.

Atau lebih tepat, berimaginasi. Ya, aku syak yang aku ni memang kuat sangat berimaginasi.

Sebab ada masanya, aku terkekek gelak. Membayangkan orang dewasa bawa basikal budak-budak, sampaikan lutut boleh cecah kat telinga. Ada masanya pulak, aku seriau membayangkan perut yang sengaja ditoreh. Sampai berdarah-darah. Dan ada masanya, bergenang jugak kelopak mata membayangkan seorang ibu, terhalang dan dihalang dari tengok sendiri anak yang baru lahir.

Sedih woi. Baru lahirkan anak, tapi tak sempat tengok baby tu.

Hmm..aku ceritakan sikit synopsis dia..kot. Basically dalam novel ni ada tiga cerita. Tapi cerita tu ada perkaitan la antara satu sama lain. Alaa..macam filem Sepi arahan Khabir Bhatia tu la.

Walaupun dia pengotor, tapi aku tetap suka Nasha Aziz..kehkeh.
Oh ya, sekadar gambar hiasan.

Berbalik kepada novel. Cerita first ni pasal seorang lelaki yang colorful, dengan seorang wanita yang colorless. Maksudnya? Maksudnya, bayangkan korang dalam cerita P. Ramlee. Selama ni korang tengok semua cerita P. Ramlee hitam putih. Takde warna. Then tiba-tiba, suatu hari korang tengok cerita Hang Tuah. Pastu korang tertanya, eh kenapa cerita P. Ramlee ni ada kaler? Haaa..macam tu la ibaratnya.

Dalam cerita kedua, pasal seorang lelaki yang pertama kali jatuh chenta. Tapi jatuh chenta kat 6 orang perempuan dalam satu masa. Errr..perempuan yang sama. Maksudnya kat sini, kalau hari ni dia berchenta dengan A, esok tak semestinya dia akan berchenta jugak dengan A. Mungkin esok dia akan berchenta dengan B. Mungkin jugak dengan C. Atau mungkin dengan D, E atau F. Dia ada satu chenta, tapi chenta dia untuk semua.

Dan cerita ketiga, pasal interaksi antara yang hidup dengan yang mati. Seorang lelaki, dan seorang bekas isteri. Bilamana selepas setahun seseorang tu pergi, kau dapat rasakan yang dia kembali semula wujud di sisi. Yang ni aku tak boleh nak ulas lanjut sebab aku belum kahwin, at least buat masa sekarang. Tapi kalau aku dah kahwin, aku rasa situasi ni memang menyentuh. Deep.


Kesimpulannya. Novel tu best. Sebab cerita dia sendiri buatkan aku keluar daripada dunia aku. Out of this world, tapi takde kaitan dengan Mawi World. Sikit pun takde. World~

Ah sudah la. Good job Ismi. Sekian, terima kasih.

p/s: aku lupa pasal 'ringkas' pada permulaan entry.


6 comments:

  1. Ehhhh tipuuu laaa!!!! Orang majok seminggu!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah sambung komen yg tergendala semalam.. Tak aci betul la main tipu camni.. Kata entry lain, tulis entry lain. Suka sangat ah tgk org kena tipu kan.. Cancel ahh entry org tu. Takmo citer kat awk.. Teka sendiri :p

      Delete
  2. ok. noted.

    sekian komen ringkas aku.

    ReplyDelete
  3. ada kaitan dengan uchna world x??

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh.. tlupa..
      apa ke hebat sgt title entry nih.. -..-

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top