Header2

• 04 February 2013 •

Friskies Nak?

Pukul berapa jam sekarang? Haa..tau pun. Pukul 5.04 pagi. Nampak tak betapa morning personnya aku arini? Awal-awal pagi dah bangun semata-mata sebab nak update entry. Huh..dah la lapar. Grrrrr..

Sebenarnya aku takleh tidur. Daripada pukul 2.00 pagi tadi. Tak tau la apesal. Nak kata runsing tu tak jugak. Takde fikir apa pun. Aku punya la nak kosongkan kepala otak aku, taknak fikir apa-apa. Tapi last-last aku terfikir jugak, "kenapa aku susah nak tidur ni?". Macam-macam posisi kot aku cuba. Mengiring ke kiri, mengiring ke kanan. Siap matikan TV sebab taknak ada gangguan. Tapi tetap jugak hajat nak tidur tu tak kesampaian.

Ah..malas la bagitau gambar ni amik kat Google
Kalau ikutkan tadi aku hampir-hampir nak terlena dah. Lagi 1 hun jer kot. Tiba-tiba boleh pulak ada kucing jiran sebelah mengiau. Potong betul. Aku rasa macam nak jer bukak tingkap, pastu lempar hanger kat kucing-kucing tu. Diorang tak tau ke yang ini dah kira kes mengganggu ketenteraman awam. Timbangrasa la sikit, jiran nak tidur ke apa ke. Haishhhh..

So sepanjang 3 jam tadi, aku isi kemengantukan aku dengan berangan. Dah takleh tidur, pastu malas nak cari makanan, so aku berangan jer la. Berangan tak agak pulak tu. Aku berangan nak buat entry. Entry kenapa aku takleh tidur. Siap fikir nak buat intro macam mana. Apa ayat yang aku nak tulis. Kemudian nak print screen. Pastu nak upload gambar. Pastu apa ntah lagi. Macam-macam la aku berangan, bukan kena bayar pun.

Last-last aku fikir, "apa guna la aku nak berangan lama-lama, baik aku bangun pastu pergi tulis". Tapi bila aku bukak jer mata, aku duduk depan laptop ni, terus aku lupa entah apa benda aku angankan tadi. Apa yang aku nak tulis, apa yang aku nak print screen, apa yang aku nak upload, semua aku lupa. Aku syak sebab aku tengah lapar. So kontestransi aku terganggu. Bila agaknya nak pukul 8.00 pagi. Teringin nak sarapan nasi lemak kat Restoran Kita tu. Aku rasa nasi lemak kat situ sedap, lagi sedap daripada Restoran Zaman.

Tak, masalahnya aku bukan nak cerita pasal nasi lemak. Tapi pasal aku takleh tidur. Aku syak kucing-kucing tu memang sengaja nak aniaya aku la. Aku syak aku ni insan teraniaya. Dah la lapar..grrrr.

p/s: kat sini ujan woi..kalau la aku tidur lepas Subuh ni, memang kompom tak pegi keje..zzzzz


134 comments:

  1. Aku dh ngntuk dh skang H.. punya penat aku tggu subuh.. *___* pas solat nt, bleh dh tdo.. gudmoning H... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..gudnite Emma Ma'embong..grrrr

      Delete
    2. Kalo marah kucing, setakat lempar hanger je baik takyah. Kena gelak dgn kuceng je la.

      Restoren kita yang seblah kedai 1 malaysia tu ek? Dulu masa aku keja kat Kuantan, selalu gi situ beli roti sardin. Sedap sebab makcik gemuk yang buat.

      Delete
    3. hahaha..ada hanger je dlm bilik..kot kalau aku lempar batu, takut2 jiran tu lempar balik kat aku..

      yup2..restoran kita tu sebelah kedai 1 malaysia..skg ni aku tengok yg buat roti tu pakcik..dah tukar kot..

      Delete
  2. Teraniaya tang mana? Takkan kucen tu boleh buli kau camni skali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing2 tu memang dengki kat aku la Dora..sengaja xnak bagi aku tido..aku ni kena keje..bukan macam diorang tu, makan pun org bagi..haishhh

      Delete
    2. kau tak tau penat nyer hidup sebagai kuceng. ala H.. ni baru kuceng, esok2 ada anak bini 24 jam pot pet kat telinga hang.. haaa tak tau.

      Delete
    3. errk..kalau bini aku bising, aku tumbuk perut dia..and kalau dia bising lagi, aku kawen lagi 1..hehehe

      anak2 bising, aku suruh bini jaga..:p

      harap2 bakal bini aku xbaca komen ni..hahaha

      Delete
    4. haaaa..tau takut..hahahahaha

      Delete
    5. harap bakal bakal bakal binis tak baca :p

      Delete
  3. cian En.H..geram juga kan kalau nak tidur ada gangguan..

    sama la tu..bila nak buat entri lupa semua apa nak tulis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xleh nak tido pun..dok guling2 jer rehatkan mata..:|

      Delete
  4. hehehe...ade pulak salah kucing..
    lawak laa awok ni..insan teraniya ye? hehehe..kalo tak ley tido wat la air susu ke,milo ke...kalo sy,minum air tu je,da ngantok da..hihihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..kucing la yg salah..sbb kacau sy tido..:D

      sy mmg insan teraniaya..selalu kena buli..hakhak..pasal nk buat air tu, malas sebab dah pukul 3pagi..:p

      Delete
  5. Tak nampak pun apa kaitannya dengan friskies....

    Hahahhahaha... :p

    Confirm,hari ni kat tempat keje H mesti mengantukk..!

    Bantal nak..?
    Gebo nak..?

    Hahhaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. arini kalau tghri dah siap keje, nak balik tido..-_-"

      Delete
    2. Jadi kena siapkan cepat keje tu yee...

      Caiyokk H...
      caiyokk..!!

      heeeee.. ^_^

      Delete
    3. *sambil lompat2 beri sokongan.. <<lupa nak taip tadi..heeee

      Delete
    4. hamboiiii
      siap nk bg gebo lagikkk dia ni tau.hahahaha
      gebo tulisan kapital H mau?
      hahaha

      Delete
    5. saja nak test H ni ai..
      dia tahun ke tidak gebo tu hape...
      hihihihi

      Delete
    6. haishh..gebo tu selimut la..H tau okey..>:[

      Delete
    7. Syabbas Bayya...!!
      *sambil gerak2kan kepala..hahahaha

      Delete
  6. friskis tu kn makanan kucing.. ko mkn ke H?? haha sedap ke?? aq rsa ko xbleh tdo sbb ko fikir nak kawen kot.. tetttttt... hahaha... apapon kirim salam dgn kucing yg mganggu ketentraman ko tdo tu.. hahaha...

    ehh asal aq nak buka blog ko dlm lappy aq xbleh ea?? muskil aq tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ada aku makan jer kot..mmg dah lapar tahap super ni..silap2 aku rebut friskies tu drpd kucing..>:[

      erkk..link apa yg xleh bukak?

      Delete
    2. hahahah.. agak2 kucing nak mngalah x dgn ko kalau ko rebut makanan derang tu??

      link blog ko ni la... aq try buka xdpt klu kat lappy.. ni kat pc boleh plak.. grr..hajatnya nak buka dr semalam lg... .. entri ko yg sebelum ni pon aq xdpt nak terjah..

      Delete
    3. erkk..laptop ko bermasalah kot..hahaha..aku bukak dua2 link okey jer..:D

      Delete
    4. hahhh la.. aq try buka kat lptop xdpt jgk.. menci....tp buka blog org len kat lptop ok plak.. ko nyer je xbleh..

      ko xnak aq bca entri n komen ko nyerr ka?? hahahaha

      merajuk dibawah pokok kelapa

      Delete
    5. erks..hahaha..cuba pasni kau try bukak kat laptop..sbb aku dah tukar domain lagi skali..-_-"

      Delete
    6. hahahaha,, ptg karang la aq buka.. sbb aq skrg kat office.. hahahaha... ni pon curi2 tulang temulang balas.. ekekekek

      Delete
    7. haaa dah boleh bukak kan? :D

      Delete
  7. kucing pulak yg salah.. beliau juga lapar seperti anda.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tapi beliau nak tido saya tak bising pun..:p

      Delete
    2. mlm ni mlm sesuai utk pembalasan.. wktu beliau nk tdr nt, anda buatla bunyik bising.. klu boleh, btl² kt telinga beliau.. miahahaha

      Delete
    3. betul2 kat telinga kucing..??

      Nur berani jamin, H xakan berani..
      hahahhah.. :p

      Delete
    4. H takut kucing ke?? wakakaka...

      Delete
    5. erkkk..apa ni? apa ni? mana aci main komplot2..grrrr

      Delete
    6. blh la adiahkan seekor kucen kt H nt.. miahaha

      Delete
    7. boleh2..hadiahkan solotep dgn cangkul skali ea..:p

      Delete
    8. Geli + Takut = Gekut..
      selamat tak kentut..hahah
      +__+

      Delete
    9. H malu dengan kucing :3

      Delete
  8. mgkin ko yg kene makan friskies kot..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku bukan xnak makan friskies..tapi friskies tu yg xnak aku makan dia..hehehe

      Delete
  9. kucing tu kau nak bagi makan hanger, friskies tu kau jelah yang makan. lapar sangat kannnnn ? Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa pulak..aku puasa sunat smlm..:p

      Delete
  10. nyau tu pon lapa cam kau kot...sbb tu die mengiau...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku syak nyau tu pun xleh tido la..mungkin dia nk ajak aku bersembang..hehehe

      Delete
  11. badan mesti sakit2 kepala kau mesri pening kan h....kene cari bini kot kau ni baru la tdo cepat tiap2 mlm. nty kat opis kau msti sllu akan ckp " bila la nak mlm ni" hehe dan kau harap siang tu akan menjelma lambat sket.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi ima.....hahaha

      kalau dah kawen, siang2 pun aku tutup langsir bagi gelap jer bilik..kunun2 dah malam la..hahahaha

      Delete
  12. kucing tu kejut kan H sbb suruh buat solat hajat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing tu nak cari gaduh sebenarnya..:p

      Delete
  13. ahahahaha... biasa la tuh, bila payah nk tidur, mcm2 dalam kepala otak ni, pasth bila smbung wat keje atau berblog... hilang semua bende... hehehehe...

    kucing tuh ada konspirasi tuh... better ko siasat... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku syak kucing2 tu dah berpakat nak kenakan aku..grrr

      Delete
  14. frieskies dah nampak macam nasi lemak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. friskies tu nampak macam jajan..hehehe

      Delete
  15. erkkk..
    tgh pikir mungkinkah kebarangkalian tajuk dgn entry tu disebabkan oleh kucing2 yg bising tu?so nk kasi Frieskies bg kucing2 tu diam kot ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kucing jiran tu..tapaya la bagi..:p

      Delete
    2. later on, bot of u will be able to..to..to..to tau knpa tajuk entry ni sedemikian rupa..hahaha

      malas nk fikir ayat bhsa inggeris..:p

      Delete
    3. Kucing jiran tu..tapaya la bagi..:p

      Delete
  16. so mata dah ada nampak macam mata panda x ari ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comel je mata panda.. Tapi kalau mata H jadi mata panda..ermm..xcomel kott...

      Muahahahaha.. :p

      Delete
    2. ehem2..ehem2..

      comel is my middle name..kahkahkah

      Delete
    3. Pegang kucing dulu..
      baru comel..!
      Hahahaha...

      Delete
    4. pegang ke panggang? hahaha

      Delete
    5. Pegang...
      belai kucing...
      ada bran...!
      hehehehe...

      Delete
    6. elleh..berani jer..belai2, usap2 kepala dia pun boleh

      Delete
    7. Ye lah tuuuuu....
      ~0~

      Delete
  17. 1 hun? apatu H?
    kalau nak tdo, free ur mind. jgn fikir apa2.. lepastu, selawatlah, berzikir ke. kalau ada tasbih kat sebelah, lagi senang..zikir sampai tertidur.. ;)
    sampai rumah, sangkutkan segala masalah di luar grill rumah. masuk dlm rumah tanpa hal-hal kerja.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 hun tu ukuran panjang yg bersamaan dgn seperlapan inci atau 3.1 milimeter..:D

      Delete
  18. apalaa..nk tidoq pon susah..meh sini nak ajaq..husna senang je..letak pala terus hilang..=P

    org laki mmg payah nk tidoq ea??
    sebab kawan laki husna pon mcm tu jgak..

    eh..H kenal ke husna yg mana?? -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. elleh..husna mmg la kuat tidoq..1 mesia tau aih..:p

      Delete
  19. Replies
    1. erkk..dah la tu..jangan la nangis :'(

      Delete
  20. lulz ingat apa la tadi -,-

    ReplyDelete
  21. Hahaha fie kalau tak betul betul mengantuk jangan ngada ngada nak baring badan, nescaya tak dapat tidur hingga pagi. Fie ada insomnia. Dah lama nearly a year dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..ada insomnia tu lagi susah kan..kdg sampai brpa hari xtido..H paling lama x tido pun 42jam..tu dah habis tahan la..

      Delete
  22. ish.. ish.. Encik H.. Encik H..
    ni tido sampai tak bangun2 ke hape ni ? =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..still boleh bangun lagi..Alhamdulillah..:D

      Delete
  23. semalam cuti H buat ape? terlebih tido kot. kucing tu bangun awal cari rezeki utk keluarga. kihkihkih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..semalam H berpoya2 kat dalam umah..hehehe

      kucing2 tu dok dalam sangkar la chic na..xde maknanya nk cari rezeki utk keluarga..:p

      Delete
  24. haha... rasanya H ni memang jenis yg kreatif... the way u write selalu ada x factor...
    kucing pulak yg disalahkan ye... kucing ni mmg kebolehannya macam gitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..x factor camne tu kak? aku main taip ikut suka jer ni..hahaha

      Delete
  25. konfirm ko kena cari bini comey,, macam na,, errkkkk,, ko buat aku letih baca entry ni laa!!!!!! grrrr... sila tido awal. and jangan tulis entry. aku tak tau apa aku meroyan. time kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na dah rijek aku la muja..dia comel sgt..susah nak jaga tu..hahaha

      Delete
    2. na,,, sila kurangkan kecomelan supaya h mudah nak jaga. sekian.

      Delete
    3. Na ni kalau comel2 sgt aku rotan jer nanti..:p

      Delete
  26. salam.
    wa tak dapat tangkap apa itu 1 hun. mohon dijelaskan.
    ekceli, sis pun semenjak-menjak ni memang kadang2 tak tidur pun. tsk. mohon doakan yang terbaik :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 hun tu ukuran panjang yg bersamaan dgn seperlapan inci atau 3.1 milimeter (ayat copy paste..hehehe)

      sis dah sihat ke? masuk sepital aritu kenapa?

      Delete
  27. ko yang fokus sangat dengar diorang mengiau kot. mengiau je pun..
    mesti tak baca doa tido ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..aku ni memang sensitif dan alert pada bunyi la..nk buat camne..hahaha

      Delete
  28. aku baca pun tak tahu mana hala tuju entri ni.. nasi lemak, kucing mengiau, post entry,

    tp aku paham kesimpulannya ko takleh tido

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku sendiri pun xtau apa direction entry ni..yg aku tau, time tu aku xleh tido..aku main taip jer..:D

      Delete
  29. En.H....otak awk bekerja lebih masa ler tuh...sebab tuh xleh tido... sy slalu jugak xleh tido kalau pikirkan sesuatu idea...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. otak sy buat overtime 3 jam..so sy dah belanja dia nasi lemak tambah dgn telur goreng..hehehe

      xnak fikir apa2 pun tapi tetap xleh tido..camne tu..:D

      Delete
  30. aku fikir kau tak dapat tidur sebab tak sabar nak tunggu nasi lemak kat restoran kita. takut tertidur dan tengok besok pagi, nasi lemak dah habih. ker kau nak ulang lagi macam semalam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..yg nasi lemak tu aku terfikir masa taip entry ni la bro..tapi nasib baik la sbb dapat makan..so aku x ulang balik rutin semalam..:D

      Delete
  31. kucing tak makan nasi lemak H...

    haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing x makan pedas ea? :p

      Delete
    2. kucing tak makan timun...

      mungkin nasik lemak gaul ikan die layan la kot...

      Delete
    3. aritu masa kat kedai makan, aku hulur la sisa ikan kat kucing..kemain sombong dia..tak jamah langsung..nmpk dgt nk bermusuh dgn aku..hahaha

      Delete
  32. Seb bek ko x tangkap kucing tu dan masak kucing goreng tepung

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..ingat aku bela saka ke nk makan kucing? hahaha

      Delete
  33. hahaha.. bagusnye bgn pagi semata nk up entri.. :p.. btw, slm ukhuwah dari deqla.. singgah follow sini dari blog cik nur.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..deqla..sbnrnya prnah dtg blog deqla..tapi xsure prnah drop komen ke tidak..hehehe

      deqla ni pun pembuli mcm Nur ke? :p

      Delete
    2. Errrkk...
      Nur tak bulilah...
      usik jee..hahaha..

      Psst..kita tunggu kalau2 ada org kuar entry pasal kena buli.. :p

      Delete
    3. erkkk..kalau H listkan pembuli2 kat blog ni, rasanya ramai kot..hahaha

      Delete
    4. Nur xde dalam senarai tu kan...
      Nur kan baikk... Heeeeee
      ^__^

      Delete
    5. dilarang puji diri sendiri..hahahaha

      Delete
  34. mtk izin buat iklan ye. nk buat duit seminggu rm400-rm800? modal hanya rm30. senang je. sesuai utk surirumah dan pelajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..mana boleh..tak diizinkan..hahaha

      Delete
  35. hurmm, encik H tulis pasal kucing, nasi lemak n tak leh tido ni, tiba2 NAL teringat kucing yang tak balik umah hampir seminggu, teringin nak makan nasi lemak n menganbtuk...aduhaiii - pelik betul.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..tu la namanya aura..hakhak

      padahal kebetulan jer..:D

      Delete
  36. pernah alami keadaan yg berjam-jam lamanya baru boleh tido. isyh isyh.. stress...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..aku rasa stress pulak sbb xleh tido..semua sbb kucing jiran sebelah..hahaha

      Delete
  37. Aku selalu gak berangan2 nak buat entry ni. Yurp! Memang selalu kut. Tapi tak mesti masa takleh tido la. Masa aku free2, takde apa nak buat. Memang selalu berangan camtu. Tapi jarang2 entry tu akan jadi betul. Bukan sbb lupa. Tapi entry tu memang tak lebih sekadar angan2. Takleh nak jadikan reality. Hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..cuba kau aplikasikan angan2 tu dalam bentuk tulisan..mesti jenuh kitorang nak scroll..:p

      Delete
  38. sengallah ko ni... tajuk kemain lagi friskies... dalam entri, ko yang lapar....
    awat yang ko tak bagi friskies kat kucing2 tu... kucing2 tu lapar agaknya...
    bukan ko sorang aje yang lapar... :p

    hujan sejak beberapa hari ni... memang sedap lah tido...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sebab tu la tajuk dia camtu..aku syak kucing tu lapar, tu yg asyik dok bising..:p

      Delete
  39. hahahaha..siot je kan.. macam ni pun dah jadi satu entri.. good job bro. lama aku tak menyakat ko kan..ehehe.. rindu aku tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ini namanya xde idea bro..

      Delete
  40. seronoknye kalo dapt tido time hujan tu..so, bgun ke tak pi keje??

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tido pun aritu..sampai ke pagi la berjaga..:D

      Delete
    2. rugi2..lain kali kalo tak leh tdo boleh pinjam mata sya.kompem bleh tido :p

      Delete
    3. yeahhh..malam ni pinjam mata ea..:p

      Delete
    4. erkk..kedekut!! grrrr

      Delete
  41. Agaknya salah satu tanda-tanda Andropause kot H hehe... alah ala-ala menapouse....
    Kalau tak boleh tido tu sebenarnya Allah suruh buat solat sunat Taubat hehe.... jangan mare!

    Agaknya maka kopi sebelum tido kot atau dah puas tido siangnya... Tulah Okje mmg tak suka tido siang sebab nanati malam tak leh nak tido!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tapi aritu aku x tido siang pun kak nom..in fact aku memang jarang2 tido siang..kecuali kalau betul2 penat la..:D

      Delete
  42. kalu aku zmn skolah dlu, nak atasi mslh ssh tidur, baca bku sejarah.

    skrg, xde mknenye xleh nak tidor. siang dah pnt, malam utk rehat. hehe. nasib kau lah jd burung hantu encik H ooiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kadang2 jer kot aku alami situasi camtu..biasa boleh jer lena..:D

      Delete
  43. HAHAHAHAHAHAHAHAH~ SENGAL!

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top