Header2

• 14 February 2014 •

Frust Entry

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hai semua. Nama saya H. Walaupun S dah hack blog saya, walaupun saya sekarang ni dah jadi pemalas gila, tapi hakikatnya blog picisan ni tetap saya yang punya. Saya admin tahu! So mulai sekarang, awak semua kena panggil saya admin..hakhak.

Baiklah. Itu intro daripada saya.

Hari ni saya nak cerita pasal frust. Macam tajuk tu la, Frust Entry. Untuk makluman awak semua, sebenarnya frust ni berasal daripada perkataan FRU iaitu Federal Reserve Unit. Dan st pada perkataan frust adalah merujuk kepada yang pertama. Alaa..macam mana first ada st kat belakang, macam tu jugak dengan frust -- ada st kat belakang. Eh awak semua ni, cincai jer dah la.

Baiklah. Itu pun intro daripada saya.

Awak semua nak tahu tak, saya sebenarnya tengah frust. Frust sebab apa yang saya cuba usahakan selama beberapa minggu ni tiba-tiba tak menjadi. Errr bukan la tak menjadi, tapi tak berapa menjadi. And tak berapa menjadi tu pulak bukannya disebabkan kesalahan saya. Tapi disebabkan penyambil-lewaan pihak ketiga.

Tak faham kan? Takpe, saya cuba jelaskan.

Cuba awak semua pejam mata. Bayangkan selama beberapa minggu kebelakangan, awak agak sibuk. Fikir tentang rekabentuk, fikir tentang letak duduk. Ke sana, ke sini semata-mata mencari lokasi yang paling mudah untuk dijenguk. Berfikir tentang itu ini. Tentang saiz, tentang font, tentang warna, tentang URL, tentang harga, dan tentang segala apa yang awak rasa cukup berbaloi untuk dikongsi bersama-sama.

Haaa..nampak tak? Nampak tak? Nampak tak yang awak semua ni sebenarnya tak pejam mata?

So kesimpulannya, saya sedikit frust, sedikit kecewa. Tapi tu la, nak buat macam mana. Untuk pujuk hati sendiri, saya pun cakap la yang benda nak jadi. Tak pun, saya cakap yang benda dah jadi. Tak pun, saya cakap yang benda tak jadi. Ya, saya rasa itu yang paling sesuai. Benda tak jadi. Saya mengamuk satu Melaka sekalipun, keadaan tetap tak berubah.

Hasil yang saya dapat, tetap bukan seperti apa yang diharap sewaktu tempah.

Wah, boleh jadi pantun ni..hahaha. Kbai.

p/s: saya cerewet..saya sangat cerewet..awak semua mungkin tak pernah nampak bahawa saya amat cerewet..saya spesifik untuk benda yang saya rasa patut cerewet..

Eh dah la. Sekian, terima kasih.


10 comments:

  1. Memang cerewet!

    Marah sgt ea? Sampai ber awak saya? Haha

    ReplyDelete
  2. huhuhu...

    awk chill je ok...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Cerewet sgt la tu...smpai setiap ayat ade cerewet...haha

    ReplyDelete
  5. H dah mula jadi sopan ke ni..

    ReplyDelete
  6. rileks brader. ujian uji kesabaran.

    chill k! :)

    ReplyDelete
  7. Frust brader? rileks, benda boleh setel. hehehe . part yang pejam mata tu aku gelak, ini lawak. wakakaka

    ReplyDelete
  8. Fuh Fuh . Dah berhabuk . lama tak singgah . Haha .

    regarding to your post : Kalau pejam mata , alamak nya xleh baca lah coretan kau ni .
    Haduii . second , Sabar je lah , kita semua ade perancangan Tapi Perancangan Allah adalah yg terbaik . So , smile :) Hai Admin =='

    ReplyDelete
  9. Aku frust gak H
    kite jumpe td tppppp hnya mmpu tgk dr jauh kn. Kalola aku tau tu ko, aku tgur ko. Ckp aku suka baca blog ko. Krik krik krik

    ReplyDelete
  10. meh nak tlong sedapkan hati lg..
    nak buat mcm mna benda dah x jadi.. plan mcm mna pon kalau bukan rezeki, mmg xdela.. :)

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top