Header2

• 09 August 2012 •

Hai, Saya Lapar

Andai tuah ayam nampak di kaki, maka tuah aku letaknya di hati..

Assalamualaikum..

Satu. Kebelakangan ni rasa malas aku macam dah makin ketara. Atau mungkin, akhir-akhir ni mood aku tak berapa nak ada. Kalau diikutkan, sebenarnya banyak benda yang aku nak cerita. Tapi aku sendiri tak tahu macam mana nak mula. Tunda punya tunda, last-last semua yang aku nak taip terkubur macam tu jer..

Dua. Seperkara yang aku nak tulis tiga hari sebelumnya, Isnin – Enam Ogos Dua Kosong Satu Dua, ialah tentang ucapan Selamat Hari Lahir kepada dia. Dia yang aku maksudkan kali ini ialah seorang wanita yang aku sayang sepenuh jiwa. Dia, juga seorang yang mampu sayangkan aku lebih daripada semua wanita dalam dunia. Dia, yang kekal dalam ingatan meskipun enam tahun dipisahkan dunia..

Tiga. Benar. Aku rasa tuah aku memang letaknya di hati. Tuah aku bila punya seorang ibu yang cukup memahami. Tuah aku bila punya seorang ibu yang cukup mengerti. Ermm, rasanya tak perlu kot nak jelaskan macam mana aku sayang pada ibu sendiri. Kalian juga kan masing-masing punya ibu, pasti kalian pun dah cukup faham pasal ni..

Empat. Kepada Puan Mislikha Bt. Hj. Mustajab, selamat ulangtahun kelahiran yang ke Lima Puluh Enam. Semoga kamu sentiasa dirahmati. Doa aku, akan kekal bersama kamu, hingga tertakdir nafas aku terhenti. Terima kasih pada kenangan hidup yang penuh warna warni. Terima kasih pada segala cerita yang pernah kita lalui.

Lima. Dah. Itu jer. Aku nak tidur. Tapi aku lapar. Tapi dua hari kebelakangan ni rasa macam tak ada selera. Serius lapar. Tadi aku bukak Kamus DBP dan taip perkataan lapar. Terjumpa satu puisi. Pantun agaknya. Ditaip exactly macam kat bawah ni:
Mudik beralun kelong ditahan,
Bemban hanyut dengan uratnya,
Perut lapar lalu kutahan,
Hati rindu tiada ubatnya.
Hehe..Rasa rindu la kat Arwah Mak. Selamat Hari Lahir, Mak. Semoga Mak tenang di sana. Al-Fatihah..:)


69 comments:

  1. al fatihah buat ibunda kau. :)

    err aku busuk ke? =|

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaa..thanks :)

      yup2..kau busuk..kahkahkah

      Delete
  2. sampai hati dikauuu. wangi weh. bau nestum. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. diku tidak peduli dikau wangi ataupun tidak..diku cuma tau siapa yg komen 1st dia busuk..hahaha

      Delete
  3. err aku memang sengaje ke atau tidak sengaje meng'komen banyak kali padahal dah boleh raply saje. maap kasi semak =|

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila ajukan permohonan maap dikau semasa hari raya =|

      Delete
    2. diku akan mengajukan permohonan maap diku kepada dikau di hari raye =|

      Delete
    3. diku harap dikau sediakan duit raya =|

      Delete
    4. diku hanye mampu bagi harga sebatang eskrim msia. sudkah dikau trime? =|

      Delete
    5. diku tak makan eskim2 msia nih..not mai tes..:p

      Delete
    6. nehi nehi. diku bg duit yang harge sebatang eskrim msia. bukan bg eskrim msia. dikau nak kene cepuk? =|

      Delete
    7. mohon bertimbangrasa pada diku yang lapar =|

      Delete
    8. baikbaik. naseb baik diku lapar jugak. dikau nak nestum? =|

      Delete
    9. diku tak mahu nestum2..itu makanan budak2..diku dah remaja..bukannya budak2 lagi..=|

      Delete
    10. kat paket nestum ni takde bgtaw nestum untuk budak2 pon. dikau pen-tipu. diku kaciwa =|

      Delete
    11. pendaku pentidak pentipu penkamu =|

      Delete
    12. *tahan gelak*

      pentapi pendikau pentidak pencaye pendiku. pendiku pensadis =|

      Delete
    13. pendaku penbuat-buat penpercaya penpada pendikau.. penkahkahkah

      Delete
    14. *muke serious tahan gelak*

      pendikau pensuka pentipu pendiku. pendikau pendusta.

      err okay. 1 word je yang masuk akal. hihi

      Delete
    15. penselamat penpagi..penzzzz

      Delete
    16. penselamat penpagi penjugak... =|

      Delete
  4. kasih sayang seorang ibu tiada tandingan.
    Al-Fatihah. semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat.

    lapar pun ada pantun ek. :)

    ReplyDelete
  5. alfatihah ...

    tacink pulak aku malam-2 ni...

    aku lapar la H

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la..aku pun lapar...:'(

      Delete
    2. ko la.. tajuk pon dah hai , saya lapar.. mana tak lapar nya

      Delete
    3. tajuk ni aku taip last la..grrrrrrr

      Delete
  6. Satu. Isi perenggan pertama sama macam yang aku rasa. Rasa macam banyak perkara dalam kepala nak cerita. Tapi malas plus macam rasa takde masa. Layan malas, layan penat last2 cerita aku pun hilang entah ke mana :P

    Dua. Entry ni pada aku sangat special. Tetiba aku rasa entry ni paling indah dan best yang kau pernah tulis. Ntah. Sebab special kut. Sampai mengatasi entry2 kau yang lama2.

    Tiga. Al-fatihah untuk arwah mak kau H. Dengan iringan doa yang tak putus2 dari kau, aku harap semuga arwah tenang di sana.

    Empat. Dah itu je. Dah takde idea. Grrr~

    Lima. Jom blaja mengira! Jommmmm :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Enam. Aku lapar la Liyaa..

      Tujuh. Kau tak lapar ke??

      Delapan. Terima kasih :)

      Semilan. Esok kau sahur apa?

      Seploh. Selamat malam..zzzzzz

      Delete
    2. Empat pulus empat. Aku pun lapar. Tetiba start kul 11 tadi aku rasa nak makan something tp taktau nak makan apa.

      Enam ratus. Baek aku tido sekarang sebelum aku terlepas sahur lagi macam pagi semalam.

      Dua puluh lapan ribu. Gudnyte H! Zzzzzzz

      Delete
    3. Sila mengira dengan tertib yang betul..Grrrrr...

      Delete
    4. Seratus : Selamat hari lahir jugak pada arwah ibu H. Al-Fatihah.

      Seratus satu: Skrg ni aku lapar. Nk pegi cari megi :)

      Delete
    5. Sebelas. Mohon share megi :)

      Delete
  7. Saya tersenyum bila membaca ini. Teringat pula ibu saya. :)

    ReplyDelete
  8. alfatihah. doakan kat mak banyak2 ye :)

    ReplyDelete
  9. alfatihah buat arwah bonda H :)

    hai H.. :)

    ReplyDelete
  10. semoga roh ibu anda dicucuri rahmat dan aman disana..

    *yg kat atas skali tu dah macam pm chat aku tgk..ekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ni semua salah fibox la..malas betul aku nak tukar..

      Delete
  11. selamat ulang tahun utk ibunda mu, walau dia tiada..al-fatihah =)

    ReplyDelete
  12. selamat ulang tahun untuk mak encik H..=)
    al-fatihah..

    rindu plak..=(

    ReplyDelete
  13. selamat ulang tahun ibu H. al-fatihah.

    ReplyDelete
  14. Menusuk hati gilaa entri ni Encik H. Tak expect pulak ending entry ni ada ucapan sebegitu rupa T.T
    Al Fatihah buat mak Encik H.

    Dan sila makan lalu tidur ^^v

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..aku rasa entry ni tak ada apa2..kot..agaknya :|

      tadi pun aku makan sikit jer..aku syak sekejap lagi mesti aku akan rasa lapar :(

      Delete
    2. Serius? Okayy. Aku emosi terlebih. =.='

      Delete
    3. Errr..aaaa..takde la serius sgt..tapi masa menaip ni rasa biasa jer kot..maybe sbb dah 6 tahun..hehe

      Delete
  15. Alfatihah dan aku sedekahkan surah al-ikhla buat Roh Ibu kau.

    Tiba-tiba aku tersentap dengan sentapan maha karya bila membaca karya kau ni. Usah kau tanya mengapa.


    dan, aku semakin lapar pabila bekalan nasi di asrama sudah terputus sejak sahur pagi tadi. =_='

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya aku nak tanya..tapi aku rasa macam takkan dapat jawapannya..huhu..somethings better left unsaid..:)

      Delete
  16. Al-Fatihah buat arwah..

    tergelak plak sengsorang baca komen2 kat sini...macam2 ada..:)


    kau nih lapar pun rajin ea nak search kat kamus DBP..tapi oklah dia keluar pantun tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiap2 hari memang aku check kamus..hehehe

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top