Header2

• 31 August 2012 •

Merdeka!!!

Assalamualaikum..

Nama saya H. H untuk Hahaha. Hari ini saya nak cerita tentang sambutan hari kemerdekaan. Sebelum itu, saya nak cerita sikit pasal sambutan kemerdekaan saya masa muda-muda. Muda-muda itu ialah sebelum saya sekolah rendah, kira-kira 10 tahun lepas.

Dulu saya tak tahu apa itu merdeka. Apa yang saya tahu ialah cuti. Kemudian bila saya tengok di TV, mereka akan jerit Merdeka! Merdeka! Merdeka! Jadi apabila saya bermain dengan kawan-kawan, saya dengan kawan-kawan pun menjerit jugak la, Mendeka! Mendeka! Mendeka! Itu saja cerita saya masa muda-muda.

Oh ya, semalam saya telah berpindah rumah. Bilik saya kali ini dilengkapi dengan sistem penghawa dingin. Memang dingin la. Dulu bilik bos jer yang ada. Tapi setelah kami semua bersubahat untuk berpindah, saya memutuskan untuk minta sebijik aircond dalam bilik saya. Sekarang ni panas kan? Tidur malam-malam pun kadang-kadang sampai berpeluh.

Bersama-sama ini saya sertakan alamat lama saya untuk makluman dan rujukan anda semua:
No. 10, Lorong IM 6/5,
Bandar Indera Mahkota,
25200 Kuantan,
Pahang Darul Makmur.
Dah. Itu sahaja entry kemerdekaan saya. Kepada anda semua, selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke-55. Mendeka! Mendeka! Mendeka! Kahkahkah!

p/s: sebenarnya saya cukup penat sebab berpindah rumah..setelah lebih 24 jam berpindah, malam ni la baru online guna laptop..indirectly saya nak bagitau yang saya beli henset baru..dah lebih sebulan pun..eksen kan? hahaha


39 comments:

  1. eksen sungguh..bak mai sebijik! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. xdak..abih dah..hahaha

      Delete
    2. laa..ykee..p beli cepat sementara stok masih ada..

      Delete
    3. abis stok dah..kena tunggu lenkali..hehe

      Delete
  2. house warming xbuat ka??kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. bilik aku kan dah ada aircond..so dah xde warming2 dah..hahaha

      Delete
  3. pertama ^_^

    H, eksen kemain..bersaya2 hari ni sopan sungguh :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sopan santun kan? meh la masuk meminang #_#

      Delete
    2. alamat tu mmg nk suruh org dtg meminang ek?

      Delete
    3. hahaha..alamat tu kan alamat lama..datang la meminang..tapi aku tak ada..kahkah

      Delete
  4. Ko punye tempat mengumpat tu memang dah tak boleh nak minimise eh? semak je kat situ, aku nak baca entri ko pun susah. serabut. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah xleh minimise la..hehe..bukan box tu dah memang kat tepi ke? x ganggu entry kot..

      Delete
    2. entah, before ni boleh je minimise. tu yang lapang je nak membaca. Sekarang ni susah la aku nak baca. Orang lain aku tak tahu la pulak kan. huhu

      Delete
    3. sebelum ni memang aku buat boleh minimize..hehe..mengganggu sgt ke?

      Delete
  5. Saya? :| Err. saya nak bertandang boleh :">

    ReplyDelete
    Replies
    1. jemput la datang..tapi saya dah pindah..kahkah

      Delete
  6. Hahaha! Macam baca karangan merdeka pulak entry ni xD
    Ehemm. Eksen laa jugak. Tapi dah sebulan lebih~ Basi dah nii! :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..bukan selalu eksen2 nih..sekali sekala jer..:D

      Delete
  7. cerita muda-muda 'awak' sama macam cerita muda-muda saya. dulu jerit merdeka...merdeka...merdeka... sekarang tak jerit sekarang hanya hayati walau kadang lost dalam penghayatan...merdeka ke??

    kepada awak H selamat hari raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk...sopannya awak ni aien alien...hahaha

      Delete
  8. Motif bg alamat? hahaha.. eh3, sy pn nk eksen gak.. sy baru beli hnset baru smalam.. hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. wohoo...bak la no. pin BB..:D

      motif bagi alamat ialah sebab dah pindah..so alamat tu dah x berguna..kehkeh

      Delete
  9. Replies
    1. kena la..tapi rumah tu dah kosong..kehkeh

      Delete
  10. haha.. alamat lama pulak? bagi alamat baru H. nanti kami ramai2 datang rumah terbuka ko. Haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..apa kes bg alamat lama..berat nanang mung ni..haha

      Delete
    2. hahaha..sebab aku dah tak duduk kat situ la yg aku bagi alamat lama..nanti bila aku dah pindah, baru aku bagi alamat skg..

      Delete
    3. pandai ko H. haha.. ntah2 rumah banglo ko nih. lol. angan banglo berhantu dahla.. huhuhu.. kena buat kenduri ni. bagi alamat. lol.

      Delete
    4. hehehe..alamat aku, No. 18..

      Delete
  11. motif bg alamat lame? aku baru nak dtg beraye.

    salam kemerdekaan. ahaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. motifnya sbb xnak bagi kau dtg beraya..:D

      Delete
    2. haha.. jujur dan tak ble blah jwpn tu. harhar..

      Delete
  12. hai untuk H. selamat hari merdeka.

    mana aci bg alamat rumah lama. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tggu 2 tahun lagi utk alamat umah baru..:p

      Delete
  13. Hai Nama saya L. L untuk Lai lai lai :D

    Bg address umah lama tu utk bgtau yg umah tu dah kosong kan? So sesape yg ngah carik umah utk disewa kat Kuantan, boleh la usha2 umah tu utk dipertimbangkan. Kan? Hehe.

    Best kan pakai hp baru? Indirectly aku nak bgtau yg aku pun pakai hp baru gak. Hadiah hari jadi :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai L..

      Rumah tu dah ada penyewa even before kitorang berpindah..sebab dah bagi notis kat tuan rumah sebulan setengah sebelum pindah..so tuan rumah dah dapatkan penyewa baru..:D

      Selamat hari jadi, L..may Allah bless..:)

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top