Header2

• 27 October 2013 •

Okey, I Got It

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Penghujung Oktober ni rasa macam banyak pulak benda aku nak tulis. Oposisi Separa Sisi sekurang-kurangnya ada 2 episod lagi. Otak Budak-Budak pulak rasanya ada benda baru yang aku terfikir. Cerita pasal lain pun ada jugak. Eh, banyak la. Memang banyak.

Masalah sekarang, kalau tak termasuk entry ni, aku cuma ada baki 2 entry untuk bulan Oktober. Means, julat masa tu agak tak mencukupi. Okey, habis part intro.

Kali ni, aku nak cerita sikit pasal NAF, walaupun aku tau cerita ni tak penting pun untuk korang tahu..hahaha.

Sebenarnya kan, aku tak terfikir pun akan tulis lagi cerita pasal NAF ni. Sebab pada aku, dah takde apa benda kot yang boleh mengaitkan aku dengan dia. Kalau ada pun, novel-novel Hlovate. Dia kata nak pos balik novel-novel tu kat aku. Aku yang mintak sebenarnya, sebab aku rasa nak baca.

*****

Ni cerita 4 bulan lepas. Aku mesej, bagitau yang aku rasa nak baca balik novel-novel tu. Dia cakap, dia boleh jer pos, takde masalah. Tapi aku prefer nak jumpa dia. Sebab dah 2 tahun jugak kitorang tak jumpa. So saja la nak jumpa. Niat aku masa tu kira macam nak jumpa kawan-kawan la.

And masa tu jugak dia bagitau yang dia dah ada bopren. Dia takut bopren dia marah or hubungan tu ada masalah. Terkilan jugak bila aku baca alasan tu. Sebab aku memang takde niat nak bagi dia masalah. Bukan aku nak ajak rujuk pun. Jumpa macam biasa takkan tak boleh. Tapi sebagai menghormati permintaan dia, aku mengalah. Aku bagi alamat untuk dia pos.

Oh ya, masa tu jugak aku sempat tanya, bopren dia orang mana. Dia jawab, orang Melaka. Aku gelak jer la, ucap tahniah. Then malam tu, aku buat entry yang INI. Secara tak langsung mengakhirkan apa yang selama ni aku dok nanti.

*****

Ni cerita lebih setahun lepas. Standard la kan stalk-stalk fesbuk NAF ni. Daripada komen kawan-kawan dia, ada mention nama Kudin. Siapa Kudin? Entah, mana la aku kenal. Dan aku tak rasa berminat pun nak kenal.

Tapi masa tu aku tau la yang NAF rapat dengan somebody. So keyword untuk dua julat masa ni ialah Melaka dan Kudin.

*****

Ni pulak cerita masa siang tadi. Oh ya, kalau kat fesbuk, NAF ni aku letak kat dalam kategori close friend. Means aku akan dapat notification untuk setiap post, comment atau aktiviti yang NAF buat. Aku letak jer, tapi aku bukan tengok sangat pun.

Tadi, entah macam mana, rajin pulak aku nak tengok. Nampak dia comment pada gambar yang dipost adik sepupu dia. "Happy Birthday Abang Kudin". Dan adik sepupu dia post gambar tu kat wall salah sorang kenalan fesbuk aku. Diulangi, kenalan fesbuk aku. Nampak tak direction dia ke mana?

So aku jadi curious. Macam yang NAF bagitau, curiosity is killing..hahaha. Dipendekkan cerita, aku pun stalk kenalan fesbuk tu. Maklum la, sebelum ni aku hide status-status stranger daripada muncul kat wall. Sebab rasa macam semak. Dan daripada penyiasatan terperinci, dia memang dipanggil Kudin dan berasal daripada Melaka. Dia adalah kawan kepada mamat yang 'muka sama macam paksu nusha cidut'.

Heh, tak sangka. Rupa-rupanya, orang yang aku taknak tau tu memang dah lama menetap kat dalam friendlist aku!

Kesimpulannya? Ya, takde kesimpulan.

Sekian, terima kasih.

p/s: Happy Belated Birthday to Chipsmore and Happy Birthday to Bundle. Daripada penyiasatan aku, rupanya Chipsmore dengan Bundle adalah adik beradik. Pertalian diorang sama la macam aku dengan Siti Nurhaliza. Emak jer tak sama, tapi ayah lain-lain.


8 comments:

  1. emak je tak sama, ayah lain -lain.... choiiii!!!!

    ReplyDelete
  2. hahahaha. ayat last tu macam nak minta siku je.

    ReplyDelete
  3. Ni kira macam feras ke ape ni..?hehehe

    ReplyDelete
  4. takpe la...

    at least, kau maseh boleh stalk tunang NAF tu...

    secara tak lansung dan kau pun tak kecil hati...

    ReplyDelete
  5. mari fikirkan hikmahnya bersama-sama.

    ReplyDelete
  6. Haha.. Yang pasti bukan kenalan paksu ye H

    ReplyDelete
  7. aku x wish pun beday chipsmore... nanti kim salam aku kat dia... :'(

    weyyy ko knape x reply komen2 ni? :-w

    ReplyDelete
  8. hehehe..curiosity is killing.. memang pon.. rasanya kalau xdak kaitan pon husna suka jugak stalk.. sibuk kan..=P

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top