Header2

• 22 October 2013 •

Oposisi Separa Sisi - Episod 2

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Selain Encik R, aku jugak pernah mention tentang Puan R dan Encik D. So entry ni, dan mungkin kalau ada sambungan untuk entry lepas ni, akan lebih menjurus kepada karekter Encik D.

Aku tak ingat bila, tapi rasanya sejak pertengahan bulan puasa hari tu, Encik D berpindah masuk ke rumah aku. Sebabnya insyaAllah akan aku ceritakan kemudian. Itu pun kalau aku rasa nak cerita la yer tak..hahaha.

Encik D berumur 36 tahun, empat tahun lebih muda daripada Encik R. Dia berkahwin pada umur 32 tahun dan ada seorang anak perempuan yang comel, berumur 2 tahun. Sebelum ni rambut panjang, ikat ponytail kat belakang. Then masa sebelum puasa hari tu, dia potong rambut pendek, ala-ala kpop. Haa macam la la sedikit sebanyak tentang Encik D.

Based pada apa yang dia ceritakan kat aku, kehidupan dia sebelum berkahwin memang agak sosial. Dadah, ubat batuk dan arak tu dah jadi macam perkara biasa. Perempuan, tak payah cakap la. Ramai. Even bini orang pun dia belasah jer. Hampir-hampir dia tak jadi kahwin sebab skandal dengan bini orang.

Tapi itu dulu la. Lama dulu. Dia dah tinggalkan hampir semua benda tu lebih kurang 2 tahun sebelum dia berkahwin. Hampir semua? Yup, sebab sampai sekarang ada 1 benda yang dia tak boleh nak tinggal. Which is ganja. Dia ambil malam jer, sebab dia jenis yang susah nak tidur. So kiranya ganja tu membantu dia tidur la senang cerita.

Okey, habis part intro..kahkah.

Masalahnya sekarang, sejak dia duduk kat rumah aku, kitorang nampak yang dia dah kembali kepada kehidupan lama dia. Kitorang tu maksudnya aku dan dia. Aku nampak dia berubah. Dan dia pun perasan yang dia makin lama makin berubah.

Dadah dan ubat batuk tu mungkin tidak la. Aku tak fikir yang dia akan kembali aktif menggunakan benda-benda tu. Mungkin setakat ganja jer, sebab dia mengaku yang dia susah nak stop. Tapi in term of masuk pub dan minum, yang tu memang nampak jelas yang dia dah aktif. Sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Itu sekurang-kurangnya. Selebih-lebihnya, setiap hari la selama seminggu.

Perempuan? Malas aku nak kira. Kalau sebelum ni, setakat mengorat and berbual lucah tu perkara biasa. Hanya sekadar berkawan jer la. Dia tak take serious sangat pun sebab dia tau yang dia ada isteri dan anak. Tapi sekarang, you name it. Local pub girl? GRO Thailand? Cikgu? Bini orang? Practical student? Errr..dan lain-lain lagi. Kali ni dah bukan setakat bual-bual berbaur lucah dah.

Kesimpulannya, bersambung pada episod ketiga.

Sekian, terima kasih.

p/s: font ni membuatkan entry aku panjang gila!


3 comments:

  1. Alamak...siannya family dia....

    Ermm....Pyebab pertama dia terjebak balik... mungkin dia berjauhan dgn family....

    Kedua..mgkin ada yg pgaruh dia dgn semua yg pernah dia tggalkan....

    ReplyDelete
  2. erk... aku kesian kat anak dia...

    ReplyDelete
  3. aku simpati kat isteri n anak dia. semoga beliau mampu berubah n kembali ke dalam cahaya semula.

    ketagihan tu semuanya mind set. memang susah utk tinggalkan tapi bukan suatu yg mustahil.

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top