Header2

• 24 October 2013 •

Otak Budak-Budak

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Aku pernah cerita tentang minuman feveret, Limau Ais kat entry yang INI. Macam yang kita tahu, limau - tak kira limau nipis, limau kasturi atau limau mandarin - semuanya ada biji.

Dulu time kecik-kecik, otak aku memang kurang cerdik. Maklum la, budak-budak. So pemikiran aku masa tu masih lagi di tahap pemikiran budak-budak.

Ketumbuhan. Kita masuk bab ketumbuhan.

Bila dengar perkataan ketumbuhan, aku fikir ianya sama macam pokok-pokok yang tumbuh kat sekeliling rumah. Ada akar, ada ranting, ada daun dan sebagainya.

Jadi, aku takut bila tertelan biji limau, biji betik ataupun biji tembikai. Aku nangis. Gila punya nangis. Sebab aku fikir, nanti akan ada ketumbuhan dalam perut aku.

Aku fikir, nanti akan ada ranting pokok keluar daripada lubang telinga. Nanti akan ada batang pokok limau atau pokok betik, or even buah tembikai tumbuh atas kepala.

Macam mana aku nak pergi sekolah? Macam mana aku nak jumpa kawan-kawan? Nanti mesti diorang pulaukan aku. Tak pun diorang gelak, malu la aku. Aku taknak jadi manusia pokok. Atas sebab tu, aku nangis dan terus menangis.

Dulu la. Masa tu aku baru Darjah 1.

Bodoh jugak aku ni rupanya..kahkahkah!!!

Eh, smart jugak kan kalau Darjah 1 dulu aku pergi sekolah dalam keadaan yang macam ni..heheh.

p/s: dah la..aku lapar..jom kita pergi makan..


14 comments:

  1. 'aku fikir ianya sama macam pokok-pokok yang TUMBUK kat sekeliling rumah'

    ReplyDelete
  2. hahaha.. awat terok sangat imaginasi H nih.. =D

    dulu ada la jugak terpikir centu tp xdela sampai keluar ranting kat telinga..=P

    ReplyDelete
  3. dahsyat jugak otak budak2 ko~

    ReplyDelete
  4. normal la bebudak pikir camtu. dah imaginasi tinggi sangat kan?? hahaha~

    ReplyDelete
  5. Aku tak pernah fikir gitu, tapi oleh sebab kawan aku beriya2 kata nanti dlm perut tumbuh pokok kalo tertelan biji limau, maka aku pon turut terpengaruh. Cis.

    ReplyDelete
  6. Bila baca entry ni...teringat citer katun catdog....

    Dog tertelan biji ape tah..pastu tumbuh pkok atas kepala dia....hahahaha....

    Kecik2 dulu..selain takut tertelan biji...takut gak tertelan chewing gum...sbb nanti berbelit dekat urat2 dalam badan...heheheh

    ReplyDelete
  7. aku pun fikir yang sama!!!!

    ReplyDelete
  8. Hahaha...

    Imaginasi kalau makan baring lepas tu kena masuk paru2 mcm mana?

    Teruk tak? Haha

    ReplyDelete
  9. haha macam tu pun boleh :D Lama tak singgah sini :)

    ReplyDelete
  10. wuuuu.... T_T

    H...aku pun sama fikir macam ko dulu....tapi aku tak nangis la. cuma aku susah hati fikirkan biji limau, biji tembikai, biji cili dalam perut masa kecik2 dulu. dah besar2 baru paham...hahahaha. comelnya kebodohan yg dulu...

    ReplyDelete
  11. mean otak budak2 lg kretif haha

    ReplyDelete
  12. yaa. otak budak-budak macam tak boleh diterima akal, tapi ianya logik. cuma fikiran mereka lebih kepada fantasi semata-mata.

    ReplyDelete
  13. budak2 memang senang kena sogok ngan citer2 macam ni... -_-'

    ReplyDelete
  14. hahaha pernah jugak terfikir benda sama. dulu tertelan biji2 tembikai. terbayang tembikai membesar dalam perut lepas tu meletup

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top