Header2

• 31 October 2013 •

Oposisi Separa Sisi - Episod 4

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Straight to the point. Sebab kedua Encik D kembali ke tabiat yang lama ialah pengaruh daripada orang lain.

Aku ada kata yang Encik D keluar cari kawan untuk melepak, untuk hilangkan bosan. Bezanya, dia bukan jumpa or cari balik kawan-kawan dia masa muda-muda. Tapi dia keluar dengan kawan-kawan sekerja kitorang jugak. Mostly kepala-kepala subkontraktor la.

Kat dalam site aku, supervisor untuk building works ialah Mr. C. Dia ni chinese. Karektor Mr. C ni ialah cepat sentap, perangai macam budak-budak, kuat merajuk dan errr..sedikit bodoh. In fact kat tempat kerja ni, bos aku panggil dia Si Bodoh.

The only person yang rajin melayan Mr. C ialah Encik D. Bukan sebab nak melayan sangat, tapi sebab Encik D ni mudah blend dengan macam-macam orang. Tak kira la kau siapa. Either subkontraktor, consultants, clients, makcik kantin or pak guard, semua dia layan jer macam biasa.

Dan atas sebab itu, Mr. C selalu cari dia. Almost everytime kalau ada masa terluang, Mr. C akan bertenggek kat office aku. Dah macam gay pulak aku tengok..hahaha.

So, bila saja Encik D berpindah masuk ke rumah sewa company, orang yang paling suka ialah Mr. C. Sebab rumah sewa kitorang dekat-dekat. Keberadaan Encik D kat rumah sewa ni secara langsung membuatkan Mr. C ada kawan pada waktu malam.

Sebelum ni dia 'minum' kat rumah jer. Tapi sebab ada Encik D, and dia tau Encik D pernah 'minum' suatu ketika dulu, so hari-hari la dia call Encik D ajak pergi pub. Waktu tu keadaan Encik D agak stress, serabut dengan masalah keluarga and masalah kerja. Mula-mula Encik D masuk pub minum coke jer. Tapi sebab pernah, then lama-lama dia terjebak juga.

Dan yang membuatkan Mr. C makin suka ajak Encik D ke pub, ialah kerana apabila Encik D ada, ramai pub girl akan datang entertain diorang. Ramai yang entertain tu hanya apabila Encik D ada. Senang cerita, tak syok kalau dia pergi pub dengan orang lain. Mesti kena ada Encik D.

Kenapa? Sebab pub girl sendiri boikot and tak suka sikap or perangai Mr. C. Halau pub girl, marah bartender, act like a boss, ajak pub girl balik rumah dan macam-macam hal lagi. And yang paling lawak, boleh angau dengan pub girls. Nampak ada huruf s kat belakang perkataan girls? Maknanya, setiap pub yang dia pergi, dia akan jatuh suka kat sorang pub girl.

Jatuh suka tu takpe lagi. Tapi angau sampai tahap macam nak mencari jodoh kat pub. Tak pernah dapat pulak tu. Sebab tu la bos aku panggil dia Si Bodoh..hahaha.

Eh aku ni sebenarnya nak cerita pasal Encik D kan?

Kesimpulannya, itu la dua sebab kenapa Encik D boleh kembali semula ke tabiat dia yang lama. Sebab jauh dari family, dan sebab pengaruh dari Si Bodoh. Sekian, terima kasih.

p/s: amende aku nak buat tajuk untuk next episode?


6 comments:

  1. ada juga dunia reality jalan cerita cam drama... selalu aku sangka drama ni direka semata2 je......

    ReplyDelete
  2. aku rasa mcm ko cerita pasal mrC.. hahahaha

    ko nak kutuk dia kan sbnrnya kan..? kan..?

    ReplyDelete
  3. die dapat kawan kamcheng...

    tp kalau ko boleh bawak die kembali mcm dulu kan okey H?

    pendapat aku je la... hahaha.

    ReplyDelete
  4. buat tajuk sama je la tapi episod 5. Kesian jgk en D ni. Dah yang Mr C tu, ngape perangai buruk benor gitu. Jiwa kacau betul.

    ReplyDelete
  5. tak boleh nak salahkan kawan jugakkan dalam hal ni...
    sbnarnya iman en.D yg tak kuat...
    semuanya bergantung pada diri sendirikan...

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top