Header2

• 19 May 2013 •

Malasnya Beta

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Heh..lama rasanya tak menulis kat sini. Kali terakhir aku buat entry yang menggunakan bait-bait tulisan adalah pada 09 Mei 2013, lebih kurang 10 hari yang lepas. Dan entry sebelum ini pula hanya sekadar printscreen dari wechat. Cerita tentang misteri air sirap bandung yang jadi putih seperti susu, dalam masa 24 jam, tanpa sebarang kesan merah mahupun keladak merah. Juga tanpa sedikitpun kandungan asal air dalam botol itu diubah.

Sebenarnya aku bukan taknak menulis entry. Aku nak. Tapi dalam masa yang sama aku malas. Alasan tipikal. Tak kira apa pun kronologi yang berlaku, pengakhirannya tetap menjurus kepada sesuatu yang malas. No doubt.

Setiap hari aku selalu fikir, bahawa sebelum mulakan entry yang baru, kira apalah salahnya aku jenguk-jenguk sekejap entry-entry mereka yang ada dalam bloglist aku. Atau setidak-tidaknya, jenguk sekejap entry-entry mereka yang tak jemu bertandang ke blog aku. Ya, setidak-tidaknya. Sebab pada aku, macam tak adil bila aku buat entry dan orang datang komen, tapi orang buat entry aku dah makin jarang datang dan komen. Jadi aku fikir, baik aku datang dulu blog diorang sebelum aku buat entry baru.

Ini bukannya dalam konteks rasa terbeban ataupun rasa berhutang ataupun membalas budi ataupun membalas kunjungan ataupun apa. Tidak. Aku rasa hampir semua yang baca blog aku ni tak kisah kot kalau aku tak balas balik kunjungan diorang. Ya, tak kisah kot. Nak datang, datang. Nak baca, baca. Nak komen, komen. Taknak datang, taknak baca dan taknak komen pun tak apa. Tiada paksaan. Kot. Agaknya. Ke memang ada yang paksa? Kehkeh..

Tapi tu la, orang lain semua mungkin la tak kisah. Cuma aku jer, rasa macam sedikit tidak selesa. Dan rasa tak selesa tu buatkan aku jadi malas. Dalam kepala aku, tunda jer la jengah blog diorang, esok kot baru ada semangat nak datang baca. Dan seterusnya esok berganti lusa. Dan seterusnya ke hari yang seterusnya.

So, tak ada kesimpulan untuk entry kali ni. Sama macam hari-hari sebelumnya, aku harap aku rajin untuk singgah blog orang lain. Itu jer.

p/s: rasa macam nak tutup blog pun ada..haishhh!!


46 comments:

  1. Small matter problem je la H...
    Tak payah la sampai nak tutup blog..
    Mood malas tu normal untuk manusia yang normal...
    Kira H normal laaa...hehehe..

    Bab bls kunjungan tu...
    Nur tak kesah...
    Tp mcm H ckp..diri sendurilah pula rasa tak selesakan bila tak bls kunjungan...
    Padahal diorg xkesah kott...

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..aaa..rasa macam nak tutup jer..macam..:D

      p/s: senduri tu apa? kenduri ke?

      Delete
    2. senduri tu duri laaa...grrr...
      >_<

      Delete
    3. ohoo..cakap la duri..senang sikit faham..hahaha

      Delete
    4. Saje je bagi H kurang faham...
      Tu yg taip senduri tu...
      Kahkahkah....

      Delete
  2. haishhhh..jgn la tutup blog H..
    lex lu.. hihi

    i ok je
    "kan cik nur.."

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..lama H x dtg blog cik su kan?

      Delete
  3. normal lah tu. sebagai pembaca , kebanyakan dari mereka memang suka membaca. jadi , kena balas jejak atau tidak takkan menjadi penghalang utama kepada mereka untuk terus datang bertandang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, org mmg x kisah..cuma saya jer yg rasa xselesa..:D

      rasa macam xbest pulak bila org dtg sini, tp sy tidak..

      Delete
  4. aai, bulan ni baru 6 entry..... jangan putus semangat nak menulis.. ramai yang suka,

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebelakangan ni kemalasan aku dah makin menjadi2 la kak..xtau dah camne nak jadi rajin..hahaha

      Delete
  5. tapi H...

    aku dok dalam generasi 10...

    tak sempat kot ko nak menapak...

    hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tu la pasal..aku dtg yg atas2, pastu yg bawah2 igt nk skip dulu..last2 tunda..terus xdtg..hahaha

      Delete
    2. hahaha!

      tak kecik hati pun

      :P

      Delete
    3. uhuk2..xpe nanti2 insyaAllah aku dtg..tunggu mood rajin tu smpai..:D

      Delete
  6. kesimpulannya... sama la dengan apa yang aku alami semenjak dua ni... kot. hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi aku ni mmg dah malas sejak azali kot..xleh nak buat apa dah..hahaha

      Delete
  7. malas, malas. pjg juga entry nih.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mengarut mmg jadi panjang jer Ha..tapi sbnrnya xde isi pun..hahaha

      Delete
  8. YEAHHHHHHH,ONIE PUN MAKIN MALASSSS NAK BLOGWALKINGGGGG, TAIP ENTRY BLAH,HAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..H jangkit kat onie la nih..grrr

      Delete
  9. tak nak update pun takpe..jgn smpai tutup blog..nanti ramai yang meroyan H hilang haha

    sama la kita..la ni pun tgh mals. semngat hilang terbang melayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. haishhh..xde sape nak meroyan kot..hahaha

      Delete
  10. aku ada jual ubat rajin... nak?

    ReplyDelete
  11. H, give me five!

    sama la kita malas hahahaha...

    tapi mak kan.. malas + bz


    apa tutup blog?

    meraung peminat-peminat blog ko nanti. Mak tgk blog bakal menantu mak ni macam pisang panas lakunya hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..blog laku macam pisang panas pun xde efek apa2 mak..aku tetap setia menunggu shinta..:p

      Delete
  12. Nak paksa baca paksa komen paksa follow.
    Cepat dtg baca! <-- takde fungsi langsung kot ayat camni. Buat orang menyampah jer.

    Sama la.. aku pun malas nak hapdet sejak akhir2 ni. takde idea. Ada idea panjang berjela. bila takde, kering kontang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tapi ada sesetengah org mmg harap kunjungan dia berbalas..cuma xbgtau direct la..lebih pada berkias..:D

      Delete
  13. JANGAN TUTUP BLOG, please :[

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah tidak..macam nak tutup jer..:]

      Delete
  14. Err baru nak mintak tips blogging dgn istiqamah. haha.

    nway aku suka blog ni walaupun baru first time singgah. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kalau mintak tips dgn aku, mmg ke laut la..

      Delete
  15. aku pun rasa gitu. (-_-")

    ReplyDelete
  16. x kisah pon nak jengah balik ke x..tp jgn la sampai x jengah lgsung..kecik hati patik taw..=(

    husna singgah sini atas alasan bukan nk suruh jejak balik tp penulisan H tuh..org laki biasa la kan..tulisan depa yg simple pon org pompuan boleh ketawa berdekah-dekah dah..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..ketawa berdekah2 ke baca entry H ni? :p

      insyaAllah, H datang jer blog Husna..cuma x kerap macam selalu la..sbb skrg ni dah malas..hahaha

      Delete
    2. klau sensorang dlm blik ketawa centulaa..tp dpan org ketawa sipu2 malu sepertin malunya pokok semalu..aicehh..:3

      hehe..husna pon x sempat nak jejak semua..

      Delete
    3. hikhik <== camni ke? :p

      Delete
    4. puas ke H kalau gelak centu?? -..-

      Delete
  17. Aku rasa, skrg ni memang musim malas blogger rasanya, aku ni pun, buat2 rajin je,hahaha

    Aku kdg2 kesah..kadang2, "ada aku kesah??" hahaha, lantak le kome, janji memasing bahagia..

    Eh, tapi tu la..ak habaq terus trg ni, hang jgn rasa terpaksa komen kat entry ak weh..lagi2 komen sebundle dua bundle tu. Ak yang rasa tak selesa hangpa buat camtu H.. Eh bukan ak tak hargai, aku hargai, sayang sangat2 kat hang,eh,heh3, lain plak aihh. Tima kasih banyak..tpi cukup kalau ko tinggalkan senyum kt shoutbox pun dah memadai.. :)

    Jangan paksa diri ok. Tgk cam ak, mai blog hang, relax ja, takda nak paksa2.. ak suka, ak taip, tak da pa nak citer, ak blah ja,hahahaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh aku xde la rasa terpaksa komen2 entry org ni..sebab once aku komen tu, means aku memang nak komen..harap2 kau jangan rasa x selesa la..:)

      Delete
  18. chicna lagi la double triple malas.. bw pun blog yg dalam bloglist je, tu pun jarang2.. nak komen pun mcm tak reti nk buat ayat..

    kalo H tutup blog takdela tempat chicna nak kutuk2 H.. hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..errr..errr..dilarang mengutuk..:|

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top