Header2

• 20 May 2013 •

Miskin Tajuk

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Aku nak cerita sikit jer. Maksud aku, sikit jer kot..hahaha. Kot tu sebab aku tau cerita ni akan jadi panjang macam selalu. Cerita ni lebih kurang kronologi kepada entry Menunaikan Janji. Di mana pada entry tu aku cerita pasal pemergian aku ke Sabah, untuk menunaikan janji pada Yaya, salah seorang manusia yang pernah ada kat dalam hati. Diulangi, salah seorang manusia yang pernah ada kat dalam hati.

So kat mana kita nak start? Okey, kita start pada hujung bulan Februari, time aku sibuk-sibuk booking tiket bila Air Asia buat promosi. And the rest is history. Dalam kepala aku waktu tu, aku nak pergi Sabah, aku nak tunaikan janji. Dan aku fikir, biar aku jer tahu yang aku dah tunaikan janji aku. Yaya tak perlu tahu. Tak ada kepentingan kot untuk dia tahu. Sebab sebelum ni Yaya dah bagitau yang dia dah halalkan semua, dan dia tak tuntut apa-apa pun untuk janji tu.


Tapi, ada tapinya. Tapi bila Chuu komen macam kat atas tu, aku terfikir pulak untuk bagitau Yaya yang aku dah pernah sampai kat Kota Kinabalu. Saja. Saja nak bagitau. Sebab terasa nak bagitau.

So aku selongkar balik mesej lama kat dalam facebook. Dan jumpa balik facebook kawan dia. Facebook yang dia guna untuk add aku, masa mimpi aku meninggal tak lama dulu. Aku minta kawan tu sampaikan pada Yaya, yang aku dah datang ke Sabah pada sekian-sekian hari dan sekian-sekian waktu.

2-3 jam lepas tu, baru aku terfikir yang Yaya pernah komen kat salah satu gambar aku. Dulu, lama dulu. Jadi? Jadi aku selongkar balik album-album lama. Gigih nak cari jugak facebook dia. Jumpa? Tak, tak jumpa. Tapi aku teruskan jugak usaha. Option yang aku ada ialah selongkar balik status facebook yang lama-lama. Sebab kemungkinan dia komen gambar kat timeline, bukan gambar kat album biasa.

Orang tua-tua kata, usaha tangga kejayaan. So kalau ada tangga, jatuhnya kat mana? Tak faham kan? Okey, tak apa, biar aku sambung cerita. Lepas selongkar punya selongkar, akhirnya facebook Yaya tu terjumpa juga. Dan tanpa segan silu, aku terus mesej dia, bagitau yang aku dah sampai kat sana. Dah, itu jer. Habis cerita.

Yup, aku ingatkan dengan hantar mesej tu dah boleh kira habis cerita. Tapi rupanya tidak. Sebab Yaya balas mesej tu. Dia bagitau yang masa 27 April aku jejakkan kaki kat Kota Kinabalu, tarikh tu jugak dia dapat baby baru. Anak kedua. Dia delivered lebih kurang 2 jam sebelum ketibaan aku.

Walaupun itu cuma secara kebetulan, tapi sungguh, aku memang rasa terharu. Happy pun ada. Sebab aku macam dapat rasa yang dia hidup dengan cukup bahagia. Oh ya, bercerita pasal kelahiran ni, salah sorang kawan aku baru jer dapat anak pertama. Siapa? Eh kenapa pulak aku nak kena bagitau. At least biar la tuan badan yang lebih dulu buka cerita..hahaha.

Dah, itu jer. Serius ni. Terima kasih sebab masih sudi membaca.

p/s: haa..kan? dah agak dah, entry ni akan jadi panjang jugak akhirnya..


49 comments:

  1. Uishhh kehadiran mu bersama orang baru bernafas di bumi sabah. Memang sangat Kinabalu wei. Kebetulan yang quite "scary" kan. Scary maksud aku bukan yg scary scary (tak paham takper, biar aku jer paham). hahaha eh aku tau saper yg dapat baby baru tu hihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebetulan jer tu..hari aku dtg, hari tu jugak dia dapat baby..aku sndiri xsangka sbnrnya..hahaha

      Delete
  2. Eh2, tahniah buat dia dh ad baby baru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu kira berkat aku dtg Sabah la kan? hahaha

      Delete
  3. Yup, she deserves to know that you were there in Sabah. Bagus jugak bagitau dia, at least silaturrahim tu tak putus lagi, kan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah la..silaturrahim tu xputus..cuma xbrhubung secara direct jer la..

      Delete
  4. kalau bagitau awal2, boleh lawat anak yaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kalau bgtau awal2 pun, rasanya aku tetap x datang tengok anak dia..hahaha

      Delete
  5. terharu ka sedih H ? sedih pulak saya baca, rasa macam ada ssuatu beban, mungkin masih sayang, mungkin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, terharu..nk kata sedih tu rasanya tidak kot..dia dh ada life dia..ada suami, ada ank..so biar la dia bahagia dgn hidup dia..

      nak kata masih sayang, maybe..cuma perasaan tu x sama la macam dulu..just amik tau and harap yg terbaik jer..

      beban..aaa..janji tu sebenarnya satu beban..:)

      Delete
  6. Woah...masih contact. Aku langsung takde dh contact. Siap tukar nombor lg. Dlete semua keluarga dia dlm fb kecuali adik dia yg cantik. heheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..aku cuba xnak lost contact dgn diorang2 yg prnah ada kat dalam hidup aku..:D

      Delete
    2. saya pun dalam proses nak unfren semua officemate H yang pernah sy ceritakan. Daripada terbaca cerita mereka di Timeline yang akan membawa ingatan pada H, lebih baik unfren utk menjaga hati sendiri..
      err..H baru berkahwin.

      Delete
    3. ohoo..sy rasa better kot buat camtu..at least jaga hati sndiri, drpd tiap2 hari asyik terbaca and mkn hati..:D

      Delete
  7. still contact dgn ex.. bagusnye awak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah la, still contact..cuma dah xleh close mcm dulu2..hahaha

      Delete
  8. thu juga spe yg dapt baby baru tu..

    ehem agak2 baby H bila keluar? :P

    ReplyDelete
  9. Lawat anak yaya skali. kalau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..aku x rasa aku akan jumpa dia lagi..:D

      Delete
  10. huhuhu....

    anak yaya boleh la bagi nama Hassan

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. baby girl la..nama anak dia Hawa Nur Qalesya..:D

      Delete
    2. ada jugak "H" nya. hee :D

      Delete
    3. sedapnye nama tu...

      mungkin kalau anak kedua lelaki, boleh pakay letak nama Hassan...

      hehehe.

      Delete
    4. erkk..nanti kalau dia dpt anak lelaki, aku suh dia ltk nama Hassan ea..Sarjan Hassan..hahaha

      Delete
    5. aku dah terbayang topi koboi dah

      :)

      Delete
    6. aku terbayang citer masam masam manis..hahaha

      Delete
  11. lain macam jer aku rasa...

    ReplyDelete
  12. kenapa aku rasa macam sedih je baca entry ni,,,, haisyyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak..xde benda nak sedih pun muja..rileks jer..:D

      Delete
  13. Err aku budak2 tak reti nak komen ape tapi aku tau yang kau tau ape yang kau buat pakcik.

    Ni bukan miskin tajuk tapi kau gedik nak tajuk stat huruf 'M' gini la jadi nye. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kau memang memahami la makcik..

      nampak gedik sgt ke? :p

      Delete
    2. Gedik rase nak lempang2 je. Kahkahkah

      Delete
    3. hahaha..jgn la garang sgt makcik..cuba bersopan sikit boleh x? kahkah

      Delete
    4. Dah lempang baru aku bersopan sikit.Hahaha

      Delete
    5. ceh..kau ni mmg zalim, kejam dan yg sewaktu dgnnya..

      Delete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Kalaulah H cepat 2jam...nak-nak pulak, jejak je kaki H di bumi sabah serentak tu lahirnya satu nyawa dari rahim ibunya...

    perghhh...betul2 kenangan kan kalau keajaiban tu terjadi...

    Apapun sekurang2nya H dah kotakan janji2 bersama yaya...
    Tahniah encik H......!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu kalau betul2 jadi, memang sgt2 kebetulan la..hehe

      Delete
    2. kann...betul2 ajaiblah..!

      Delete
  16. eloklar yaya taw..=)

    tp kan, kalau husna di tmpat yaya, mengikut situasi nih, husna rasa mcm nk debik H je..ada ke patot dah smpai tuh tp xmaw jumpa..=S

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..buat apa nak jumpa..dia sndiri dah remove fb sbb xnak kitorang xcontact secara direct..:D

      Delete
    2. owhh..mcm tu kaa..=/

      xpa2..lain org lain caranyaa..=)

      Delete
    3. xpa..H hormat decision dia..:D

      Delete
  17. Salam.

    H..ak taktau kenapa ak rasa terharu jugak..

    Ko kalau menulis entry..memang menyentuh hati..mostly, ak tak tau nak respon apa sebenarnya..so, ak rasa, berdiam lebih baik..

    Kdg2, ak nak je bercerita soal hati setelus mcm ni kat blog sndiri..mungkin tak brapa telus,hehe. Tapi ak tak berani. tak cukup kuat barangkali? Respon org yg paling ak takut skali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..

      err..aku sendiri xtau la part mana yg menyentuh hati tu Lana..sebab aku rasa macam biasa jer..hahaha

      Delete
  18. mesti yaya happy sbb H dah tunaikan janji.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaa..nampaknya camtu la..tapi dia lagi happy sebab dapat baby baru..:D

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top