Header2

• 24 September 2013 •

Salin Baju

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Alaa..taip intro panjang-panjang pun tak guna. Sekali tengok jer korang mesti dah tau. Ya, betul. Blog aku sekarang dah bertukar ke template yang baru. So, basic ceritanya lebih kurang macam tu.

Selama beberapa hari, aku memang dapat rasa macam mana feelnya menyiapkan template ni. Lenguh leher. Sakit belakang. Tahan lapar. Skip makan. Tak buka Astro. Tidur lewat. Berpinau mata. Tak boleh tidur. Hisap rokok. Mengadap laptop lagi. Abaikan wechat. Tertido depan TV. Makan maggi. Semua-semua la. Penat gila kot. Asyik fikir pasal blog jer. In fact masa tengah makan pun, otak aku dok fikir pasal template blog. Segala effort. Kesungguhan. Komitmen. Fokus. Sehabis daya aku kerah untuk siapkan template ni.

Puas hati? Alhamdulillah. Buat masa ni, aku cukup puas hati.

Edit template, pada aku, sama macam belajar. Belajar buat benda-benda yang aku tak tahu. Eh coding-coding ni semua aku cuma ada basic sikit jer tau. Bukannya reti sangat pun. Tapi sebab minat, aku jadi seronok nak belajar. Cuba nak tampilkan kelainan dalam template-template aku. Contoh kalau dalam template lepas aku praktikkan benda lain, dalam template ni aku nak praktikkan pulak benda yang lain. Biar nampak lagi cantik.

Tapi kan, personally, aku rasa template sekarang berkali ganda lebih cantik tau berbanding template sebelum ni. Entah, aku rasa la. Maybe sebab aku dah jemu dengan template lama. So bila dah tukar baru, konfem-konfem la rasa yang baru ni lebih cantik yer tak..hahaha. Tu untuk masa sekarang la. Akan datang nanti aku tak tau. Kot kalau aku dah jemu template ni, aku tak tau idea apa pulak aku nak perah untuk create template yang baru.

Oh ya, hajat nak buat template stencil biru merah kali ni tak kesampaian.

Apa lagi nak taip yer. Haa..ada satu benda lagi yang aku nak tambah untuk template kali ni. Which is iklan. Bukan sebab aku nak cari duit melalui blogging. Takde target macam tu pun. Dah aku sendiri dah jarang datang blog orang, memang jarang jugak la orang datang blog aku. Cuma aku fikir, iklan ni boleh membuatkan blog aku bervariasi. Takde la statik jer. Contoh kalau hari ni iklan Zalora, minggu depan mungkin iklan Mi Sedaap Kari. Takde la kelak nanti aku rasa bosan dengan blog sendiri.

Bila nak letak iklan? Entah. Yang tu aku belum pasti.

Lagi satu, aku syak mungkin ada yang kurang selesa dengan penggunaan font kali ni. Mungkin la kan. Taste semua orang bukannya sama. Tapi mahap la. At first place, aku sendiri pun tak tau apa rasional aku memilih font ni. Aku rasa font ni macam cantik kot..hahaha.

Kesimpulannya, template bloglist pun aku dah ubah. Ubah sikit jer pun. Tapi masa kerja-kerja ubahsuai template tu, habis hilang terus bloglist aku yang lama. Aku tak ingat dah blog mana kat dalam widget yang mana. Jadi, aku decide untuk randomkan bloglist yang baru mengikut hari. Macam tu lagi senang kot. Ada jadual dan perancangan untuk blog mana yang aku nak pergi.

Eh dah la. Takde apa nak taip dah. Harap pembacaan korang selesa la dengan berubahnya template blog ni. Itu jer. Sekian. Terima kasih daun keladi. Lain kali, panjang umur, kita jumpa lagi.

p/s: kalau putih tu menampakkan yang aku ni suci, hitam pulak membuatkan aku tampak elegant sekali..kehkeh.


55 comments:

  1. gila cakar ayam sungguh tulisan kat bloglist ko tu @_@ berpinar2 mata aku membaca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan takat berpinor, naik juling dah ni...
      hahahha

      Delete
    2. agak tak nampak gak la kalo tulisan camni~

      Delete
    3. kalau boleh main blog ni pun aku nak buat tulisan cakar ayam jugak..tapi ramai bebenor yg komplen..so terpaksa la tukar..hahaha

      Delete
  2. Ehh....header tu mmg duk loading macam tu ehh...!
    Penat tau tunggu loading tu nak penuh..
    Duk refresh byk kali pun mcm tuuu je..

    Err..Nur salah seorg yg tak berapa selesa dgn font ni..
    Berkerut dahi nak membaca...
    Kekekekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. header tu mmg lmbat keluar..dok loading jer smpai bila2..hahaha

      p/s: dah tukar dah..x berkerut kan?

      Delete
    2. Haa...xkerut2 dah....
      Kekekeke

      Delete
    3. haaaa...bagus2..anda dah sihat..hahaha

      Delete
  3. tak juna punya header... aku tunggu kot..sekali gambar je! puii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal..header tu mmg x juna!! kahkahkah

      Delete
  4. Morning H.. betol la ckp kopi pasta --- cakar ayam betol font blog ko nih H..
    jenuh aku juling bijik mata nak membacenye.. kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh aku dah tukar tau..skrg dah jadi bulat2 tahi unta..

      Delete
    2. ha tudia bulat2 tahi onta hahaha

      Delete
    3. comel kan? comel kan? hahaha

      Delete
  5. kurang asam betei header tu. rasa macam nak bagi penampor sedas dua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi jer penampor..biar dia igt sampai mati..-_-"

      Delete
  6. header stail..i lioke

    chuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni knpa malas nk login chuu? grrrr

      Delete
  7. aku pon tukar template gak, tapi sejam je siap wei.apa yg ko edit nampak gaya mcam susah benor...hahahaha..boring la hitam..tulisan sakit mata..lain2 no komen..ekekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pulak boring dgn putih, sbb tu tukar kaler hitam..hahaha

      Delete
  8. tulisan cantik memang cantik tapi macam susah sikit nak baca. yang penting diri sendiri puas hati dan suka template sendiri. tak semua orang suka apa kita suka kan? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaaa..dah tukar font dah..bagi keselesaan kat org lain jugak..:D

      Delete
  9. H isap rokok?? H abaikan wechat?? sanggup tu...haha. berbaloi la tu...lawa baju H

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..sebenarnya aku bukan nak hisap rokok..cuma nak halau nyamuk..hahaha

      Delete
  10. Seriously..? =_= Bro memang kaki tukar template la ni. Sy ngaku sy pun suka tgk template lawa2 kat blog org, tp diri sy sndiri suka template simple. Hahaha! Sbb intrnet lembap dan tknk visitors msuk trasa lembap, haha!

    But still, rsanya template skrg nice. Iklan tu.. Just go on. Tak trfkir lg. Tp tnggu brader bikin dlu la, haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kata kaki sgt pun tidak la..cuma suka mencuba jer..puas hati bila tengok hasil yg kita buat sendiri..heheh

      Delete
  11. tertipu dengan header.. ahhahha...jom singgah blog kite :P

    ReplyDelete
  12. Mohon tukar tulisan kemas sikit.. T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah habis kemas la ni tulisan aku..grrrr

      Delete
  13. H, bila nak tlg salin baju blog aku plak..??

    haha..

    cantik..cantik..cantik..

    moga puji-pujian tu buka hati ko nak edit template aku plak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..bak la email dgn password..hahaha

      Delete
  14. Hampeh! Dah taep panjang2 aku saje skrol atas balek nak pikir apa lg nak tulis. Tetiba terklik kat mende loading kat header tu. Tak pepasal komen aku hilang. Grrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pulak template kali ni plg cepat aku siapkan. Sbb baru kali ni aku pakai template blogger biasa, cuma ubah background & edit sket2 je. Biasanya pakai template yg google sendiri, memang jenuh nak pahamkan coding2 tu sbb template tu takkan sepuashati macam yg kita nak. Hehe. Gigih taw! :P

      Rasa macam nak letak iklan jugak lah. Nak bagi ada benda bergerak2 dlm blog tu. Takde la statik je. Haha! :D

      Delete
    2. benda2 yg aku edit ni dtg drpd template yg aku google la..edit2 and sesuaikan kat dalam ni..tapi pening la jugak..sebab 2 kali aku terdelete template yg dah siap..grrrr

      aku dah letak iklan..nampak mcm blog ni lebih dinamik..hahaha

      Delete
  15. agak la sakit mato den.. mcm tulisan berangkai dah H hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu den tukar tulisan ni..hahaha

      Delete
  16. apesal komputer ko hang H?

    (rujuk header)

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..mknanya aku kena beli komputer baru ke? T_T

      Delete
    2. emmm mungkin...

      tp kau kena beli dua... :P

      Delete
    3. Hawa nak jugak ke? :p

      Delete
    4. kak hawa cakap, die nak laptop sebijik...

      mcm tu tmbh order la, komputer 2, laptop 1...

      hehe.

      Delete
    5. errrrr...hai kak hawa!! hahaha

      Delete
    6. hai...!

      * sambil senyum :)

      b.p kak hawa

      Delete
    7. eh mana aci jwb bagi pihak..grrrr

      Delete
  17. Ah kacak nye kacak nye. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih..saya memang kacak..kahkahkah

      Delete
    2. pitam aku bace komen ko H...

      hahaha.

      Delete
    3. hahaha..salah ke aku reply cmtu? :p

      Delete
  18. templete baru... semangat baru...

    ReplyDelete
  19. rajinnya buat template baruuuu.

    smart.

    btw, tadikan, ada seseorang yang jujur dengan jujurnya tunggu loading. agak lama jugak la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kesian seseorang yang jujur tu, sampai tertunggu2 loading header..:p

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top