Header2

• 02 November 2013 •

Nikoh Male, Bekwoh Loni

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Cewah, kemain tajuk. This is Pata Timur kae..hahaha.

Once again, entry ni bersifat imaginasi. Means, waktu aku auto publish entry ni - pukul 2.00 petang - aku kemungkinan besar sedang berada di Pendang. Menghadiri majlis kenduri kahwin Ku Syida kat sana. Macam yang tertulis kat tajuk tu, dia nikah semalam. Dan hari ni adalah majlis meraikannya.

Kalau kat bawah ni ada gambar pengantin, maknanya aku sempat la sampai on time. Tapi kalau tak ada, maknanya aku masih lagi on the way. Mungkin kat Baling, mungkin kat Jenjang, atau mungkin sesat entah kat mana-mana. Apa? Korang ingat Sya sorang jer yang boleh sesat? Hahaha..

Okey, cerita tentang perancangan untuk ke majlis Syida.

Perancangan untuk aku pergi ni sebenarnya dah lama. Even sebelum aku rejoin Kopitiam, aku dah planning awal-awal semua benda ni. Cuma bezanya, aku tak bagitau Ku Syida. Konon nak buat surprise la. And kat Kopitiam pun aku tak bagitau jugak. Berlakon macam aku tak sure and tak dapat nak pergi. Yer la, kalau aku inform kat Kopitiam, indirectly sama la macam aku inform jugak kat Syida.

Lagipun masa awal-awal aku buat planning tu, aku belum rejoin Kopitiam. Kira macam nak bagi surprise jugak sebab tiba-tiba muncul and jumpa diorang semua kat sana. Basic planning camtu la. Tapi bila dah rejoin, aku tetap tak bagitau, walaupun secara personal. Bukan sebab taknak carpool or taknak jadi mastermind untuk deal and rancang balik semua benda ni. Bukan, bukan camtu. Tapi sebab aku tak pergi ikut KL. Aku ikut Kelantan. Jalan Jeli - Gerik tu.

Kawan aku kata, kat jalan tu selalu ada gajah melintas. So kalau kat bawah ni ada gambar gajah, means haiwan tu muncul and aku sempat snap sekejap tadi. Tapi kalau takde gambar tu, maknanya kitorang memang takde rezeki la.

Kitorang? Ya, kitorang.


Disebabkan aku ikut Kelantan, which is lalu Kuala Terengganu, so aku deal dengan salah sorang blogger kat situ. Ahli baru Kopitiam jugak - Emma Maembong. Tapi aku deal benda ni pun sebelum Emma join Kopitiam la. Ingat nak ajak Payeh sekali, tapi SPM dia start 6 November. So dia memang tak dapat kelepasan untuk curi-curi keluar sampai ke Kedah. Oh ya, link Payeh tu tak payah klik pun takpe..hahaha.

Sorang lagi yang tahu pasal perancangan aku ni - even tak berapa detail - ialah penyimpan mohor besar rahsia-rahsia aku, merangkap bakal kakak ipar yang sangat dihormati, Liyaa Mf. Benci la aku kat Liyaa ni. Rasa macam senang jer aku tercerita apa-apa kat dia..grrrr.

Okey, berbalik kepada kenduri kahwin Ku Syida. Honestly kalau last minutes Emma tak dapat join, and aku akan lone ranger - drive sorang-sorang - aku tetap akan datang jugak kenduri ni. Alaa..Kedah ni memang tak pernah terkeluar daripada senarai tempat yang aku nak pergi. Sebab tu la wujud entry Kakdah Pantang Kalah suatu ketika dulu..hahaha. In fact, aku dah shortlisted sekurang-kurangnya 26 tempat untuk aku pergi sepanjang 3 hari aku kat sini.

Kesimpulannya, Selamat Pengantin Baru kepada Syida dan Fik. Semoga korang akan tua sama-sama. So lepas ni Syida dah tak boleh jadi sida-sida la yer tak? Kahkahkah!

Sekian, terima kasih.

p/s 1: Pendang mana Pendang? (sebelum sampai)
p/s 2: bendang mana bendang? (sesudah sampai)


16 comments:

  1. amboi..syida dh nak kawin?? tahniah la utk 2 org tu..
    eh macam silap tempat ucap tahniah kat sini...

    btw klu kau ingt aku lagi..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh..sape yer? macam aku xbrpa ingat jer..hahaha

      Delete
  2. laa..asal tak jumpa gajah??

    drive safe!! =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasai..pi mai pi mai xjumpa gajah pun..
      xdak rezeki agaknya..:D

      Delete
  3. selamat pengantin baru buat shida.. :)

    macamlah berani jumpa gajah..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh berani jer..apa susah, berenti jauh2 la, pastu snap gambar..hahaha

      Delete
  4. kenapa mesti Sya? kenapeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!

    Eh sya kan pi bentong time kak dah kawin ni..Sya tak sesat taw..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa? Sya dan sesat berpisah tiada..:p

      Delete
  5. macam best jee geng kopitiam hang.. ada borang tak nak isi? kot2 terbuka ke kat orang ramai nak join hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..meh la ima..bak id wechat..:D

      Delete
  6. so..amacam H?
    dah pandai ke tak cakap Kedah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawe memey ore Kedoh..bereh slaluh..:p

      Delete
  7. gajah xder. tp kt seat blkg ad gajah jgk kn H. hahaha.

    aku masih x puas hati nih! nt ak call hotel tu tnya.

    ReplyDelete
  8. gosh awk nti adik ipar kak liyaaa? ohmai. tahniah h. ^^
    tahniah kak syida. :))

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top