Header2

• 19 June 2012 •

Unta Fadang Fasir

Terbitan kali ini mungkin mampu menyentap rasa.

Aku adalah seorang yang malas. Malas dalam definisi yang teramat malas. Macam-macam perkara yang aku malas. Sampaikan nak save nombor telefon dalam handset pun aku malas. Aku berani kata yang dalam phonebook aku cuma ada lebih kurang 20 nombor sahaja. Sudahnya bila saat kecemasan di mana aku perlu membuat panggilan dengan kadar segera, aku terpaksa baca balik beratus-ratus SMS lama yang dah berbulan-bulan aku terima. Dan aku rasa, “arghhhh...macam cilaka!!”..

Tapi bukan hal tadi yang ingin aku cerita. Aku cuma ingin kata pasal follower. Terlebih dulu aku mintak mahap pada sekalian mereka yang pernah datang kunjung membaca. Mahap juga pada mereka yang minta aku follow semula. Secara jujur, aku tak follow blog yang aku tak rasa nak baca. Konsep “aku follow kau, kau follow aku” pada aku lebih kepada tiada.

Namun demikian (cewah), bila aku tak follow tu tak bermakna yang aku tak baca. Faham kan? Maksud aku, even aku tak follow, tapi aku still kunjung dan baca. Sebagai contoh, blog sida-sida aku tak follow tapi aku still baca. Blog ah chuu aku tak follow tapi aku still baca. Blog husna zahidi aku tak follow, tapi kadang-kadang aku jengah juga. Blog Chic Na pun aku tak follow, tapi still aku singgah bila ada masa. Blog Liyaa aku follow setelah baca beberapa lama. Blog Apple aku follow dan aku baca. Blog Camy and Sis AI pun aku follow dan aku baca. Kecuali blog Ym.Bundle, aku follow tapi aku tak baca. Aku terus komen jer..zzz

Pada nama-nama lain yang aku tak nyatakan kat sini, jangan pulak kome nak terasa. Sungguh aku tak rajin nak taip semua-semua. Sebab ada lagi blog-blog lain yang aku baca walaupun aku tau blog aku diorang tak baca. Tapi aku tak kisah pun sebenarnya. Aku follow diorang bukan dengan harapan diorang akan follow aku semula. Aku follow sebab aku rasa, “blog ni best and kalau aku tak follow means lepas ni memang harapan la aku nak jumpa”.

Kesimpulannya, aku still rasa malas nak tekan follow even blog kalian sering aku kunjung dan baca.


47 comments:

  1. ok.. faham. tak kecik hati pun. :)

    blog EH sy follow tp tak dpt updates. srupa mcm tak follow. Grrr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. updates tu tersembunyi..hehehe..maybe sebab setting template yang lama tu..kot...

      Delete
  2. oke baru boleh letak dlm bloglist n dpt update., selepas bace chat ko dgn ym bundle =))

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk...rasa terharu jap...:'(

      Delete
    2. kenape la selalu je heartless sorang2..kesiannye :(

      Delete
    3. xdop saing gitu la..hahaha

      Delete
    4. klu xde sain xde la kawan gelak golek2 sebelah tu >:P

      Delete
    5. kawan golek tu ada...tapi kawan heartless yg xde..:))

      Delete
  3. hahahaha..aku datang ni..
    aku setuju cara ko h..polow tak polow lain citer..janji baca atau komen terus pon takpa..kahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog ko bahaya kalau nak komen buta2..kang jadi macam kes sakit 'paling' sakit aritu..hahaha

      Delete
  4. sian ym bundle tuu.
    hang tak baca pun dia punya entry.
    harhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpa2..komen dulu baru baca..kahkahkah

      Delete
  5. 20 number je? Awesome! hehe, paham2 =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tatau la knpa rasa malas sgt nak save..

      Delete
  6. Terima kasih atas artikelnya.
    o iya selama saya jelajah mencari ilmu dengan blogwalking, menurut saya anda memiliki kelebihan tersendiri dari situs-situs lain dan jujur potensi anda juga sangat bagus, banyak juga ilmu yang saya pelajari disini jika ada waktu saya akan berkunjung lagi.



    #Semoga sehat selalu :D

    ReplyDelete
  7. aiseyh..ada jugak..haha..
    mekasih lar noo..
    pada husna follow ke x doesnt matter,
    yg pling syg sgt bla kita trima komen..hehe..

    ada yg husna follow tp x jejak pon..-.-'

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..H spesis yg datang, komen & pergi..malas bebenor nak tekan follow..esoknya pun camtu jugak..datang lagi, komen lagi & pergi lagi..

      Delete
  8. laaaaaaaaaaaaaaa! dah lme rupenye yuyu fllow encik! heee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..agaknya time tu yuyu pun x dapat updates macam diorang2..:D

      Delete
    2. Yela..die niiiii... Pyh la nk pggl2 encik ni...mntak gaji br tauuu! Kasik name blh dak..ahhaha

      Delete
  9. Air mata aku bergenang kau tag aku..hahaha...Tapi nama tu kuang ajo kau eh? mesti terpengaruh dgn chuu ni..caiitt!! Aku tak kisah pun kau folo ke tak sbb setiap entri aku laju jep kau comment...aku folo kau sbb takut dh tak jmpa blog kau nt...kikiki...yg dok folo pun belum tentu comment..kahkahkah...Tukar nama aku weeh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..comel pe nama sida-sida..aku rasa aku start panggil masa kat blog bundle..=))

      Delete
    2. Chuu!! Aku mangsa ke kau memangsakan aku :-w

      Delete
    3. marah dia sida..marah dia..lalala~

      Delete
    4. Batu api!! Hahaha...

      Delete
  10. Replies
    1. erks...cemana leh faham ni? hahaha :D

      Delete
  11. haha.. paham2. saya gak jadi follower blog ni dan baca dan komen. tapi tak paham kenapa update dari blog ni tak keluar2 kat blog saya. nanti saya cek lagi setting nih.

    saya sndr pengguna hp nokia versi zaman tok nenek. Mmg sakit jiwa bila perlu balas sms sebab loadingnya lama. Jika bnyk sms mmg boleh *sot*.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..mungkin sebab setting template yang dulu kot..

      Delete
  12. memang pemalas . 20 number je tu . aihh , memang terbukti ko pemalas . hahahaha

    follow me back ? kahkahkah . lawok kan ayat follow memfollow ni. aku pon x bape nak layan follow back tu :))

    ReplyDelete
  13. sama beb.
    aku malas tekan button follow.kdg malas mengomen.
    tp rajin membaca bila ada masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..tu la..aku rasa kita patut tubuhkan geng malas..

      Delete
  14. unta fadang pasir tuh pemalas ker..?__?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau refer pada dialog filem P Ramlee, Unta Fadang Fasir memang pemalas..hahaha

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top