Header2

• 22 September 2012 •

Mohon Jangan Tukar Tilam Lama


Andai 20 September adalah ulangtahun kelahiran orang yang saya suka, maka 21 September pula adalah ulangtahun kelahiran bekas teman wanita saya. Hahaha, lawak pula rasanya bila menaip perkataan 'bekas teman wanita'. Seakan terlalu formal untuk wacana yang sedikitpun tidak menjana minda..:p

Sebenarnya saya bukan nak cerita pasal 'bekas teman wanita'. Saya cuma nak luahkan ketidakpuashatian terhadap Blogger punya antaramuka. Pada saya, antaramuka yang baru ini tak cantik, dan saya rasa tak biasa. Tak biasa itu memang logik, kerana antaramuka baru perlukan masa untuk menukar ketidakbiasaan kepada sesuatu yang tampak biasa.

Tak cantik pula, saya klasifikasikan pada sudut pandangan empunya mata. Sekilas baca, tulisan seakan lebih kecil waima saiz mungkin masih tetap serupa. Paling ketara, antaramuka baru kali ini seakan tiada variasi warna. Bagaikan terlalu rata, dari mata tak jatuh ke jiwa. Puas juga saya mencari cara nak tukar ke antaramuka lama, tapi tetap masih tak jumpa.

Mujur saya tak tekan-tekan ikut suka. Sebab kalau tersilap tekan, takut-takut ada kebarangkalian untuk jadi macam kawan saya. Habis semua gambar koleksi diari, resepi, kahwin, tunang, honeymoon, dan sebagainya, tiba-tiba terhilang dek Google+ punya angkara. Apa nak buat, benda dah nak jadi der. Ate kome sabo jer la yer..

p/s: kepada Cik Hana, selamat hari tua..kamu pasti masih ingat sebuah entry lama, Saya Sayang Hidung Saya..kehkeh..semoga berbahagia dengan si dia..:)


40 comments:

  1. Replies
    1. bagai kisah sherlock holmes, dia kalah ditangan seorang wanita. Maaf H. lol.

      Delete
  2. haha...puas duk pikir antaramuka tu apadia...
    interface rupanya

    ReplyDelete
  3. selamat ulang tahun kelahiran untuk bekas2 gf awak..
    #saya dah boring nak tulis blog la awak..hilang mood sebab google+ ni..euwwwww..

    suka la ko buat orang tak paham..argghh stresss..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ko takde simpan ke gambar2 tu sume?

      Delete
    2. gara2 g+ jugalah muka bro ym.bundle tu kelihtan jelas. kahkah..

      Delete
    3. mohon apple yg bersopan sangat ngn aku..toksah la panggil bro atau bersaya-saya..ngn h elok je bercow kau...segan plak aku..haha

      Delete
    4. ko kan cikgu..mesti la kena hormat..hahaha

      Delete
  4. selamat ulangtahun kelahiran bekas teman wanita H. semoga sihat selalu dan bertambah gebu (tiba2).

    kesian kawan kita pasal g+. aku bersimpati. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..kalau bertambah gebu pun tetap takde efek kat aku..hahaha

      Delete
  5. Tak payah nak antramuka sangat. Naseb bek Tauke Budu dah tolong translate, interface rupanya. Eh, interface tu apa ya? :P

    Aku bersyukur aku ni tak terlalu advance, tak r reti guna sume function. Kalau tak, tak pepasal jadik cam Cekgu Bundle, eh Chef Bundle. eh sesape je la. Hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul la interface tu antaramuka..ada dalamm kamus tau..kehkeh

      aku sungguh tak selesa guna interface yg baru ni..rasa janggal..tak best..

      Delete
  6. 20 September hari jadi mak cik kesayangan aku. 21 September hari jadi Nyai a.k.a nenek aku dan arwah Yai a.k.a Atuk aku. hehh, something sweet to remember right?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa, org johor jer kot yg biasa guna Nyai dgn Yai nih..or lebih tepat, org jawa..kao jawa ke beb? :D

      tarikh lahir nyai dgn yai kau sama ke? menarik tu..

      Delete
  7. Facepalm. Tak faham apa pon dengan entry kali ni.
    Errr -____-

    Apaapapon, selamat ulang tahun kelahiran pada gadis gadis yg err punya kaitan dengan encik H. Hahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr...tak faham ke? hahahaha

      Delete
    2. yang ni la patut boleh paham sebb ayat tak bebrbunga, masih dalam keadaan pokok. :D

      Delete
    3. lepas ni nak tulis ayat dalam keadaan akar..hahaha

      Delete
  8. Err H, ap kna mngena Tilam ngn ex ko? konpius laaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol. tak terfikirpun soalan ni kuar. H, tlg jawab Emma.

      Delete
    2. tak ada kaitan pun..jangan tukar tilam lama ni just nak bgtau blogger.com supaya jgn tukar dashboard macam yg skg ni..hehehe

      Delete
  9. Jika antaramuka blog ko ni, rasanya ia sangat cantik. tapi ada unsur emo dan artistik pada satu ketika melihat percikan merah di atas kanvas putih.
    sy sndr tak brani nak tukar antaramuka da sebab bnyk tulisan yang dah ditukar warna dan memungkinkan ianya invisible bila menukara kaler background. hoho..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan antaramuka blog la apple..antaramuka yg aku maksudkan ni dashboard..janggal rasanya bila guna dashboard yg baru ni..:D

      Delete
  10. cam skema jek tulis 'bekas teman wanita'. hehe..

    itula kan, bermuka-muka lak blogger nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? skema kan? hahaha..mula2 memang cadang nak tulis ex-gf..tapi tukar jadi 'bekas teman wanita'..=))

      Delete
  11. hahahaha... skema'y bekas teman wanita.. tp xpela nampak dah kemelayuan d situ... kn2... bahasa jiwa bangsa la katakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..hahaha..sehabis skema dah tu..direct translation..:p

      Delete
  12. Replies
    1. suka..suka..suka..errrr..zzzz :p

      Delete
    2. hmmm. nk jeles ke tak nih. kuikuikui. sam, H dh suke org len da sam. booo.

      Delete
    3. okey2..suka yuyu jer pasni..#_#

      Delete
  13. banyak nya wanita dalam entry ni...

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top