Header2

• 04 October 2012 •

Melepaskan Kami





Ada perkara yang kadang-kadang kita terpaksa relakan pergi. Ada rasa yang kadang-kadang kita terpaksa biarkan mati. Ada perkara yang kita ingin, tapi terkubur demi menjaga sepasang hati. Dan ada rasa yang kita mahu, tapi tersusur demi dia dan diri sendiri.

Hari ini, aku memilih untuk lepaskan seorang kami.

Lama aku berfikir, puas aku mentaksir, dan kini aku rasa cerita kita usai sampai ke titik akhir. Bukan salah kamu, cuma aku yang memilih untuk jadi ingkar dan mungkir. Itu jua jawapan aku andai suatu masa nanti jasad ini telah terkubur lalu disoal Munkar dan Nakir.

Harap kamu terus hidup, segar dan mekar bersama takdir.

Kamu tentu tahu dimana letak duduk dan nilainya kamu. Tak perlu aku perjelas atau huraikan satu persatu. Meski kamu diam, meski kamu kaku, meski kamu membeku tiap kali aku coretkan rindu, namun hakikatnya kamu pernah dan masih ada di situ. Dan kamu akan tetap ada, hingga ketentuan Yang Maha Satu sirnakan kebuk rasa yang dulu.

Maaf kerana kini aku memilih untuk membisu. Aku kira itu adalah cara termampu untuk hindarkan putik, bunga dan debu.

p/s: aku masih tetap lebih kecil daripada tiga kami, meski kita dah tak lagi sama seperti dulu.


91 comments:

  1. Lagu ni memang masuk dgn entry2 mcm ni,
    xpe lah kalau tiada rezeki nk buat mcm mana kan?

    ReplyDelete
  2. lagu caravansary kan... melepaskan siapakah? emm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh bukan la..caravansary tu lagu kitaro kan? ni lain..ni lagu selamat pagi cinta..:D

      Delete
  3. :) melepaskan????

    salam ziarah....

    ReplyDelete
  4. Aku terbayang seseorang sedang melepaskan selendang putih di tepian sungai.. Dan berjalan ke dataran pergunungan yang kemudiannya terjun membunuh diri dari menanggung kesakitan.

    er, aku ni terover feeling kot. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kau ni dramatik la dira..jgn risau..aku takkan mati sebelum mati..insyaAllah..:D

      Delete
    2. habih tu, nak bagi mood cerita kau meresap dalam otak aku siap dengan lagu-laguna merbok tu, kena la dramatik lebih-lebihan.. hohohoho

      Delete
    3. kau tahu tak, aku rasa senang hati baca gambaran yg kau tulis tu..lebih2 lagi part berjalan ke dataran pergunungan dan terjun bunuh diri..

      Delete
    4. Sebab kau terasa bende macam tu boleh wujud dalam mimpi kau? atau dalam alam realiti kau?

      Kau tahu tak, gambaran yang aku tulis tu sebenarnya adalah sesuatu yang saban kali datang dalam mimpi kosong aku. Yang selalu buat aku terkejut dan tersedar dari lena. Perit, dan menyakitkan.

      Delete
    5. Mana entri Merindukan Kami tu? huhu tak sempat nak baca.

      Delete
    6. aku punya imaginasi tinggi..setiap apa yg kau gambarkan tu rasanya aku masih boleh bayangkan..hehehe

      p/s: aku dah delete entry Merindukan Kami..too easy la entry tu..

      Delete
  5. pernah melepaskan dia...bye..bye..

    ReplyDelete
  6. Harap kamu terus hidup, segar dan mekar bersama takdir....ya takdir hidup. apa yang tersurat dan tersirat itulah yang kita perlu hadapi.

    kau diam-diam je H. jangan hip hip hoorayy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hip hip hooray..errr..banyak yang tersirat berbanding yg tersurat :)

      Delete
    2. tersirat umpama misteri sebuah kehidupan. kau tak kan tahu selagi kau tak tahu. bila kau dah tahu...jeng jeng jeng. tu la dia yang tersirat tu. errr...maaf H.

      Delete
    3. jeng jeng jeng..kehkeh..tapi utk entry kali ni, aku sendiri cuba jadikan semua perkara tu tersirat..:D

      Delete
  7. Ada kaitan dengan entri sebelum ni ke? mengenai Adik u?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak2..takde kaitan..cerita ni rawak tapi spesifik..

      Delete
  8. amboi, ini ada kene mngena dgn yang hidup ker? mohon admin share cerita sebenar jgn berkias nanti takut timbul fitnah pulak he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..permohonan ditolak..:D

      Delete
    2. jika ditolak boleh buat rayuan tak? hehehe

      Delete
    3. boleh2..tapi rayuan ditolak..hahaha

      Delete
  9. Apa ni? Surrender? Kau dah fikir betul2 ke ni H? Moga jangan cepat give up. <-- Cehh. Aku macam yeye paham je apa yg kau tulis dalam entry ni. Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan surrender kot..tapi lebih kepada let go..sebab takleh nak kejar..takut nanti dia lari laju2..:)

      Delete
  10. Replies
    1. xdak lagi dah..abis..zzzz

      Delete
    2. SEKIAN TERIMA KASIH *nada marah (>.<!)

      Delete
    3. uuuu..jgn la garang2..hahaha

      Delete
    4. Encik H takot dengan perempuan garang!! lalalalalalalallalalaa :P

      Delete
    5. mesti la..nasib baik dira tak garang..kehkeh

      Delete
    6. erk.. garang tu memang tak la. cuma ganas je.. haha :P

      Delete
    7. errrr...aaaaaa...gudnite...x_X

      Delete
  11. Ini entry give up atau entry menaikkan semangat.
    nampak ada garis halus di tengah2:)

    ReplyDelete
  12. Lepaskan andai itu yang terbaik.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. H, post sebelum ni sy ada tmbh komen sumthin. tgk dulu k.

      Delete
    2. insyaAllah..aku pun harap yg terbaik..

      prepare for the worst, but always hope for the best..

      Delete
  13. salam kenalm, tq singgah berkomen di laman KA. Dah follow u juga ye 147!

    ReplyDelete
  14. erkk
    penuh dgn makna tersirat & tersurat ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak la penuh sangat..half2 jer kot..-_-"

      Delete
  15. jika kau dh melepaskn kami, jngn bersedih kemudian.

    ReplyDelete
  16. mungkin ada yang lebih baik.. (+ve)

    ReplyDelete
  17. last!!! haha..

    nak lepas ke mana tu H? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..padan muka Chic Na xdapat last..:p

      lepas ke langit..:)

      Delete
    2. haihh.. ingatkan dah last td. punya la tggu nk komen last. ;)

      lebih kecil drpd tiga kami. explain plsss.

      Delete
    3. lebih kecil daripada tiga kami la..hehehe..xde explanation dah..

      Delete
  18. Emmm....pening jugak ni pikir apa yg tersirat....

    ReplyDelete
  19. Test...test... X faham.... Noktah? Rapat? Apa tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..takde apa2 pun..saje test tadi..:D

      Delete
  20. sedih saya baca entri ni, hihi. sambil dengar lagu yang kik dengan entri ni. lepaskan siapa tu ?

    ReplyDelete
  21. Cukup kuat untuk melepaskan pergi. Harapnya cukup kuat juga untuk terus bergerak tanpa menanti.

    Melepaskan pergi secara paksa rela ke, encik? Sila toughkan hati! :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 cukup kuat la..sbb sendiri yg decide..terpaksa lepaskan kot..:)

      Delete
  22. erm sedih plak bace entry ni

    ReplyDelete
  23. aku baru "melepas" ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. errrrr..dilarang melepas kat blog aku..hahaha

      Delete
  24. Maaf kerana kini aku memilih untuk membisu. Aku kira itu adalah cara termampu untuk hindarkan putik, bunga dan debu.

    ECEH .. HAHA

    ReplyDelete
  25. saya pengomen last..huahuahua
    saya tak busuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn risau..dua2 ada harapan utk jadi busuk..kehkeh

      Delete
  26. ok fine.. i sorg je ke yg memng kurang faham ? err :D..

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..aku pun kurang faham gak sebenarnya...:D

      Delete
  27. aku mmg tak de harapan la nak jadi pengomen busuk..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..jgn risau bro..usaha tangga kejayaan..:D

      Delete
  28. Maaf...
    akulah orang last..
    hahahaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. grrrrr...jangan berebut tmpat yg last..hahaha

      Delete
  29. semoga meleapskan itu membuahkan rasa bahagia dan bukan derita.

    ReplyDelete
  30. aaaa...pending sedikit disini ..tapi pape pun , mantop !

    ReplyDelete
  31. saje nk jdi yang last..err..mungkinkah.. hhu

    ReplyDelete
  32. boyaa maradona9/10/12 9:35 AM

    melepaskan ape nie ?

    ReplyDelete
  33. kau kenapa ni H..

    asyik berjiwang ja deyh..

    sabaq jalah..

    lepaskan jalah andai itu yang terbaik

    ReplyDelete
  34. kalau mengundur diri itu jln penyelesaian..
    good luck en.H..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah..mungkin itu yg terbaik untuk kami..:)

      Delete
  35. tak buka lagu ni so tkde feel bila baca hihihi..

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top