Header2

• 14 November 2012 •

Kaki Langit

Merindukan kamu bukanlah suatu pilihan. Jua bukan suatu paksaan. Merindukan kamu adalah implikasi dalaman, yang terbit saat sepasang kita masih lagi berjauhan. Dan mungkin, sepasang kita akan sentiasa berjauhan, selagi hayat dikandung badan. Mungkin. Kita hanya mampu merancang, Allah jua Yang Maha Menentukan.

Sebenarnya telah lebih sepurnama masa berlalu. Sepurnama yang tak sedikitpun menghakis ingatan aku terhadap kamu. Masih lagi sefigura aku kali ini, bertindak sebagai seorang stalker kelas satu. Memerhati kerenah kamu, mengambil tahu kondisi kamu. Banyak yang tidak terlalu banyak, hanya cukup sekadar perlu. Banyak yang tidak terlalu banyak, hanya sekadar melepas rindu.

Bagi soalan susah yang pernah kamu kemukakan, anggap saja kini aku dah punya skema jawapan. Bila mana takdir dan masa mengizinkan, kita mungkin akan ketemu, dua hari sebelum genapnya dua purnama depan. Ya, tarikh itu aku tentukan, meski pada kamu, aku bisu tak beri jawapan. Moga kamu ingat tarikh itu, moga kamu simpan tarikh itu, biar diijab waktu seandai kita punya kelapangan.

Dan bagi suatu permintaan yang minta untuk kamu dihilangkan, maaf kerana itu takkan mampu aku tunaikan. Kamu akan kekal bersama sejarah juga kenangan. Kamu akan tersimpan dalam lipatan kotak ingatan. Sehingga takdir tertulis, aku lupus dan hilang kewarasan.


p/s: terbitan ini buat kamu yang demam, moga afiat dan tenang bersemayam..


120 comments:

  1. mhaahahahaha aku pertama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah bro..sila tuntut hadiah kat Kaunter H..grrrrr

      Delete
    2. KOPI KAU DH TUNTUT BELOM? SHARE NGN AKU WEH!

      asal pulak caps lock ni ^^"

      Delete
    3. dah pergi tuntut tp tarikhnya dh luput la sadd..kahkakahk hg terCAPS LOCK tu sbb marah dgn H ker? haha

      Delete
    4. ni marah kat aku sebab xdapat first la tu..hahaha

      Delete
  2. Replies
    1. ehem2..kedua xdapat hadiah tau..hahahaha

      Delete
  3. Replies
    1. alamakkkk..lupa la ima faham bahasa cina..iskkk..

      Delete
  4. apa maksud tulisan cina tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud dia..err..maksud dia..err..zzzzzz

      Delete
    2. speechless jap..xtau nak esplen apa pasal tulisan cina tu..amik drpd mana ntah..saje jer letak biar ada gambar..kehkeh

      Delete
  5. Pergh... boleh tahan jiwang di situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..mana ada jiwang camtu..xde taip alebiu2 pun..hahaha

      Delete
  6. ambik no di kaunter pendaftaran dulu.... jap lagi aku baca, nak hayati dian berpuisi dulu. ngeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ada di kaki pelangi, menanti semuanya berulang kembali.

      Jika boleh memori hidup kita disimpan di dalam CD, izinkan aku mainkan hari-hari.

      Delete
    2. wahhh..layan dian yer kau skg..

      aku x boleh nak ulang sekerap dulu..sekali sekala mungkin la, sekadar lepaskan kecanduan sendiri..

      maksud aku, kecanduan menulis..hehehe

      Delete
    3. Cari ilham bro.. haha

      kecanduan menulis konon! pirahhh! :p

      Delete
    4. kecanduan menulis la dira..aku rasa dah lama kot aku tak menulis macam ni..maksud aku, menulis gunakan bahasa buku..yg org tak faham, or susah nak faham..:D

      Delete
  7. ok untung lahh H nak gi datingg.
    *ehemm nak ikut!
    haha
    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..mana boleh..HSA tu jauh la chemay..5jam perjalanan baru la boleh ikut dating..

      chemay dating dengan guard yg mintak no fon tu jer la ea..kehkeh

      Delete
    2. HSA ? Hospital Sultanah Aminah? Dia doktor ke? Jururawat ke? atau ? pegawai perubatan ? ehhh...?

      Delete
    3. HSA tu hosp sultanah aminah la..chemay jururawat rebutan kat situ..peminat banyak..hehehe

      Delete
  8. stalker misteri!!
    syoknyaa..husna nk satu..haha..=P

    maksud tulisan cina tuh??

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..nak satu ke? sila isi borang kat Kaunter H..hahaha..

      maksud tulisan cina tu: saya lapar nasik..:P

      Delete
    2. okeh! nnti husna isi..

      yke sya lapar nasik??
      nk kena godek nih..=D

      Delete
    3. erkk..xpayah la susah2 nak godek..H ni jujur, tu yg H terus bgtau makna dia..-_-"

      Delete
  9. demam?? moga untuk itu sihat

    ReplyDelete
  10. Auuuuu, aisyy takleh jadi nie. Nak suruh bf buat blog jugak lah. Hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..hahaha..cepat2 suh bf buat blog..nak baca nih..:p

      Delete
  11. Hahaha untunglah sape dapat laki jiwang macam awak ni.. tunang sy, huh! mati hidup semua xkannyaaaa... hahahah nice entry

    ReplyDelete
    Replies
    1. hepp..mana ada jiwang ena..tu sekadar interpretasi sendiri jer..sekadar nak lepaskan keinginan menulis..lagipun lama dah kot x tulis entry2 camni..:D

      Delete
  12. oi orang kreatif berkata kata,'
    good job!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..yo org angkasa..meh belanja tiket flight 1 buleh dop? :D

      Delete
  13. wuu stalker pun ada kelas...kelas satu tu..moga jawapan utk soalan susah tu jawapan yg terbaik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak..patutnya stalker kelas satu ni kena link balik dgn entry yg lepas..:D

      jap lagi la update..kehkeh

      Delete
  14. wah, gud job. aku suka kau berkata-kata. nice

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..tapi xleh selalu taip camni..sebab org x faham..sekali sekala boleh la..>.<

      Delete
    2. haha. memang. aku setuju.kadang yang tersirat hanya kita yang menulis ppaham. hehe

      Delete
    3. dulu2 aku selalu tulis camtu..ayat2 tersirat yg aku jer faham..tapi time tu readers pun xde..skg ni dah ada org baca, rasa xsyok pulak asik taip benda yg diorg x faham..:D

      Delete
  15. Waaa, ada kesinambungan rupanya. Apa apa pon, moga dijauhkan dari keadaan hilang kewarasan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..kesinambungan tu takde..cuma keinginan untuk lihat sesuatu tu bersambung..kehkeh..faham ke cik nin? :p

      Delete
    2. Cikgu :D
      Komen cikgu atas ni, sye faham!!
      Semoga ya? :)

      Apa cik nin cik nin?!
      xD

      Delete
    3. faham ke? bagus2..tahun depan dah boleh naik tingkatan..:p

      betul la cik nin..Ha panggil cik nin boleh, cikgu panggil xboleh pulak ea..grrr

      Delete
    4. Harus naik tingkatan! :D

      Eleh cikguu, emosi terlebih nampak :p

      Delete
    5. eh kalau x faham xleh naik tingkatan tau..>.<

      cikgu piyed..tu yg sensitif..XD

      Delete
    6. kalau Haha dalam running man aku tau la

      Delete
    7. kau ni pengaruh citer korea la ni..hahaha

      Delete
    8. Korea merentas kehidupan seharian.. aku tau laa hang tak minat korea ...

      Delete
    9. memang aku x minat pun..rasa nak lempang jer sape yg pasang lagu gangnam style..grrrr

      Delete
    10. Gangnam Style, aku pun tak minat... mcm ape je lagu.. bodoh.. grrr ! aku tgok official video dye pun masa cg ak psg dlm kelas.. dah skrin tv tu gedabak besar, memang confirm nya aku kena tgok jugak...

      apa yg best aku pun tatau.. -_-"

      Delete
    11. cikgu kau tu patutnya kena insaf dan kembali ke pangkal jalan :|

      Delete
  16. jiwanggg die yee..untung ar..haha

    ReplyDelete
  17. oh.. patutlah kopi pasta kata susah nak hadam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kopi pasta memang camtu nong..kalau dia faham pun, dia cuma komen 1st jer..kahkahkah

      Delete
    2. kalau macam tu saya pon nak 1st gak lah.. boleh redeem hadiah? hehehe....

      Delete
    3. boleh2..hadiah redeem kat kopi pasta..dia sponsor..:D

      Delete
  18. hahahahah...

    En.H yang selalu berkias.. sy stalker no.1 jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuiyoo..Len stalk sape? meh share info..nak stalk jugak..:D

      Delete
  19. Ohh, naseb baek dah ada skema jawapan. Terer betul pentanya soalan tu, susah betul soalan dea kasi. Dua hari sebelum genapnya dua purnama depan, aku nak pergi Kuantan. Saje jalan2 makan angin. Jom jumpa H! Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sibuk betul2 2 hari sebelum genap 2 purnama depan..xde masa nak jumpa kau..kahkah

      Delete
  20. yang demam tu, moga cepat sembuh...

    alamak!tak faham tulisan cina... -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtau la beliau dah sembuh ke belum..harap2 dah sembuh la..:D

      tulisan cina tu maksudnya, ni hao ma..hahaha

      Delete
  21. Replies
    1. erks..apa? apa? mana ada kemain sgt..hahaha

      Delete
  22. Aku..rindu setengah mati kepadamu
    Sungguh ku ingin kau tahu aku rindu..
    setengah mati.. KEPADA MU~!!

    @>---

    ReplyDelete
    Replies
    1. **on behalf KAMU yang H maksud kan ;D

      Delete
    2. ler..ingatkan Na rindu kat H..baru nak tacing..:'(

      Delete
    3. Macam mna nak rindu H
      klau H rindu KAMU..
      bertepuk sebelah tgn nty hahahah =)

      Delete
    4. alaa..kan boleh pasang 4..apa ada hal..hahahahaha

      Delete
    5. yeker?
      skrng da ade 3 ke tak?
      sbb na nk jd yg terakhir ;D

      Delete
    6. Na punya pasal, esok jugak H penuhkan 3 kuota..hahaha

      Delete
    7. mana janji manis mu .. mencintaiku sampai mati ~ lalalala...

      pernah dgr tak lagu ni ? hahahahaha

      Delete
    8. pernah jer..lagu sang mantan kan? tapi aku tak berapa suka lagu tu..xtau la kenapa..hehehe

      Delete
    9. aku tak ingat pun tajuk lagu tuu.. hebakk mung.. hahaha

      aku mase dolu2, minat la jugak lgu tu.. tapi skang ni mcm dah tanak dgr.. infact, aku tade pon lagu tu.. tak pernah donlod.. aku bkn layan sgt lagu mcm tuu.. haru biru jiwa aku dibuatnya :|

      Delete
    10. deria dengar aku dipelopori oleh lagu2 drpd indonesia..:D

      Delete
  23. akhirnya ada juga jawapan. tidaklah si pentanya tertanya-tanya. H aku nak ikut boleh?? haha. kalau kelapangan pergi tau jangan tak pergi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takleh ikut la Aien..lagipun kitorang nak date jer..bukan nak double date..hahaha

      insyaAllah..aku pegi kalau ada kelapangan..-_-"

      Delete
    2. xsangka H ni jiwang..hihiih

      Delete
    3. erks..mana ada jiwang..H ni gawang tau..grrrr

      Delete
  24. bila tu dua hari sebelum genap dua purnama? bagi actual date plisss.. hikkk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah..dua hari sebelum genap dua purnama..actual date, H pun x sure..hahaha

      Delete
    2. kalo bg actual date..cikna nk jd spy ke?
      hehehe

      Delete
    3. hahaha..sebab tu xnak bagi actual date..takut chic na spy..:p

      Delete
    4. haa chic na tau. mungkin 26 feb 2013 kot. kan sebelum genap 2 purnama. 2 purnama = bulan 2. kikiki..

      takde ah, chic na nk jd bodyguard H. :p

      Delete
    5. wahh..pandai la Chic Na..camne boleh teka ni? hehe

      jadi bodyguard? Chic Na gagah x? sekali makan brpa pinggan?

      Delete
  25. sampai demam org tu nak jumpa H...
    Hebak2..hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..apa ni? ni dah kira mengedog tau..hahaha

      Delete
  26. perghh..dasyat woo penangan..
    jgn smp ilang kewarasan no.hahahaha

    **merindui kamu satu implikasi dalaman.
    dtg telus dr perasaan tanpa ada paksaan..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah takkan hilang kewarasan..hahaha..taip saje2 jer tu..xde makna apa2 pun..zzzzz

      Delete
  27. Replies
    1. errr..errr..errr..part mana yg kesian tu? heheh

      Delete
  28. kemain..kemainn..

    moga liau cepat sembuh..


    *nk cri gak apa mksud tulisan tu..jaga²*.. muahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. liau? har-mee betul-betul ho liao ke? hahaha..

      tulisan cina tu maksud dia kemain kemain..:p

      Delete
  29. lama rasanya aku x berperangai seperti perenggn ats sana, aku cuma bangga dngn hati kau yg mash mnyimpan "sesuatu" dlm kotak ingatn kau H.

    #tepuk tepuk H.

    bak bak bak bak :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. oit!! oit!! jangan tepuk kepala la..tepuk bahu jer sudah..>:[

      Delete
  30. mak datuk berpusing2 baca nak faham entry neh. huhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..kena pusing laju2 baru boleh faham..kehkehkeh

      Delete
  31. aku tak paham pon ko burak apa kat entri ni..

    #bak sikit reader ko bg aku..sunyi dah blog aku takde komen ni..-_-'

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun xfaham aku burak apa..hahaha

      #amik sikit jer tau!! jangan amik semua..

      Delete
  32. Langit malam ni cantik :|

    Zzzzzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..malam2 aku suka tido jer..x tengok langit dah..hahaha

      Delete
    2. wewittt ! cikgu aku nak pegi detim ni.. tahniah ehh cg.. nnti hujung tahun, pastikan kad sampai :)

      Delete
    3. yup2..hujung tahun mesti kad sampai..;)

      Delete
  33. encik H, suweet nye!
    best dow ade org admire dri jauh. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..errr..aaaa..sape yg admire kat saya nih? hahaha

      Delete
  34. Wajib kawen dah ni H..... he...he.... gi tangkap blogger dara yang ada tu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..ingat diorang tu kucing ke nak main tangkap2..hahaha

      Delete
  35. teringat kat satu lagu bila baca entri ni. "setengah mati merindu"

    sku merindukanmu setengah mati merindu
    tiada henti merindukanmu masih hatiku untukmu
    aku tetap menunggumu

    haa lebih kurang macam tu lah lirik dia. macam tu.

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top