Header2

• 02 November 2012 •

Tinta Kristin Kreuk

Evolusi cerita ni bermula pada 29 Jun 2012. Masa tu, aku saja la drop komen kat entry INI. Saja-saja drop komen sebab aku tak ada header..hahaha. Sebenarnya kalau nak diikutkan, aku tak kisah blog aku ni ada header ke tidak. Ada tak apa, tak ada pun tak apa, tapi tak tolak kalau orang yang offer..

Jadi bila saja Tinta Lana sudi buatkan header, aku terus terima dengan hati terbuka. Nak buat sendiri aku tak pandai. Atau lebih tepat, aku malas. Kepala hotak aku kosong masa tu, aku tak terfikir apa yang aku nak create untuk sebuah header. Nak doodle cantik-cantik tu memang jangan harap la. Tangan aku takde beza dengan kayu. Keras semacam jer nak lukis..

Proses pembikinan header aku ni mengambil masa yang agak lama. Kitorang start discussion pada 9 Ogos, dan proses tu berterusan sampai la 13 Oktober lepas. Agak lama sebab masa awal-awal, aku tak bagi direction and information yang cukup pada dia. After few try, baru la aku bagitau apa yang aku nak. Oleh sebab aku ni cerewet, so macam-macam jugak la yang aku mintak. Aku nak itu la, aku nak ini la. Sehingga la akhirnya Lana berjaya buat satu header yang comot, yang menepati aku punya kehendak.

Berikut adalah header-header yang lana buatkan. Pada aku header-header ni semua cantik dan comot, sesuai dengan blog aku yang, errr canntik dan comot..kehkeh. So sekarang aku dah agak confuse nak guna header yang mana satu. Korang rasa header mana yang sesuai? Boleh klik gambar untuk preview.





Dah itu jer entry aku malam ni. Terima kasih pada Tinta Lana sebab sudi buatkan header untuk aku. Kepada korang yang takde header, jangan pulak mintak Lana buatkan. Dia sibuk sikit sekarang ni. Siapa kacau dia, aku rotan. Kahkahkah!

p/s: sebenarnya aku ada pilihan header yang pertama..just mintak pendapat kot-kot korang dapat teka aku punya citarasa..


98 comments:

  1. Replies
    1. aku ske klu merah tu dganti dgn kaler biru :)

      ohh ak lupa...ko MANU =.=' merah mari

      Delete
    2. ini takde kaitan dgn man u ler..hahaha..merah hitam tu memang apa yg aku dah set dalam kepala..matching dgn bground..-_-"

      Delete
    3. ramai yg pilih no.3 ni bro..hahaha

      Delete
    4. tu yang nampak paling simple

      Delete
    5. ok..kotak 1st pun jadi la.hahah..terpengaruh dgn encik H la ni..

      ok..sy pilih header no 2..nampak epik cikit.hahaha

      Delete
    6. hehe..nak kena kira vote nih..

      Delete
    7. Aku pilih yg ko tgh pki skarang. Sekian.

      Delete
    8. pilihan ditolak..sekian

      Delete
  2. tgk cerita korea pun bes.
    eh? sorry takde kaitan.

    ReplyDelete
  3. Nur rasakan, yang tengah2 tu kan.. ok kan.. hihihi

    yg tengah tu, cntik juga.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. second last tu ok.. :)

      Delete
    2. ohoo..2nd last ea..okey2..boleh dipertimbangkan..:D

      Delete
    3. jadi, dah pilih ke belum..?
      bila nak tahu jawapan ni...?

      Delete
    4. aaaa..esok kot..hahaha

      Delete
  4. cantik gak no 1 tu..

    tp cantik lg header yg kat atas tu..=P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..yg atas tu bukan header..itu conteng2..:p

      Delete
  5. aku suka yg first n last. tapi yg first tu lagi simple.. masuk la dgn blog ko yg simple ni.

    ni pendapat aku je la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. first dgn last ea..okey2 nanti leh cuba..:D

      Delete
  6. Salam.. yang pertama cun dah.. siap dah ada efek darah terpecik-pecik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..err..aritu ada kes pembunuhan kejam kat sini..hahaha

      Delete
    2. Dasat 13 ni.

      Delete
    3. haaaa..dasat kan? dasat kan? hahaha

      Delete
  7. sya pandang berkali2, dan tba2 saya pening kepala -____-

    maaf, citarasa sy lebih kepada no.3.. :D

    kepada Tinta Lana.. mohon buatkan sy satu jga.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohoo..emma ma'embong pun pilih no.3 ea..hehehe

      p/s: lana sibuk la skg..grrrrr

      Delete
    2. harun, fes n last x lawa.. :P jgn pilih tw.. haha

      Delete
    3. erkk..kena pilih 2nd dgn 3rd je ke?

      Delete
    4. erkkk..tak aci la men paksa2..grrrr

      Delete
  8. aku rasa header yg conteng2 tu sesuai sangat dengan ko.. sebab ko kan macam.. er.. er.. macam pelik+kosong... sesuailah dengan header tu...
    hahaha....
    aku cabut dulu b4 ko rotan.. lariii~!!!!

    --> 'kura-kura' aku semput sebenarnya. jadi header yg ko tepek tu tak kuar2.. so, ko buatlah pilihan yg terbaik. aku nak datang tengok header yg dah siap ditepek kat atas aje.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. grrrrr..aku mana ada pelik..:-w

      p/s: header conteng2 tu takde motif..hahaha

      Delete
    2. datang lagi~~

      no 2 or no 3... =)

      Delete
    3. erks..selain drpd tu xleh?

      Delete
  9. kalau saya header no.2 tu menarik bagi saya...mungkin saya minat pada font tu kot...pilih la molek2 ea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup2..font tu memang cantik pun..sebenarnya lana list 7 option, dia suh pilih 4..hehehe

      Delete
  10. Fie lagi suka yang nombor 3. Hiks.

    ReplyDelete
  11. header yg skrg ni smartt ! . kelakar pun hadoo :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. grrrr...dilarang mempersendakan header sedia ada..hahaha

      Delete
  12. cantik yg last, yg 2nd tak cantik.

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. erkk..kalau boleh memang nak letak semua..tapi malas nk buat animated version..yg boleh tukar2 tu..kehkeh

      Delete
  14. aku. em em. aku suke num 1. tapi num 4 cantik juge. eh num 2 nice juge. hemm num 3 pon comel juge. ehh aku suke semua la =.='

    ReplyDelete
    Replies
    1. dilarang pentamak..rotan nanti kang!! grrrrr

      Delete
  15. mmg comot mcm H. chic na suka yg first. tak pun guna je semua. sebulan sekali tukar. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. H comel la..hahahaha

      nak tukar2 yg malas tu..zzzzz

      Delete
    2. so H pilih mana? kalo betul chic na teka sila belanja.

      *actually lg suka header H sekarang. simple & kiut.

      Delete
    3. mana boleh bgtau skg..nanti chic na mintak belanja..hahaha

      Delete
  16. Aku suka yg 1st & yg last. Tp yg 1st tu nampak more simple. Yg last tu nampak serabut sket sebenarnya tp nampak lebih misteri. Kau tak tanya pun, aku nak jawab gak no 2 ngan 3 tu aku tak suka. Eh, no 3 leh terima cantek gak kut. Okey no 2 paling tak suka :P

    Kesimpulan, aku vote utk no 4. Menepati tema misteri dan comot :D

    H, nak mintak tolong. Buatkan header cam kat atas tu utk blog aku. Ini header baru -_- I likeeee. Bwahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kau punya komen ni siap dengan detail explanation ea..xpe2 nanti tengok jer la aku pakai header yg mana..:p

      dilarang mengedog temporary header aku..grrrrr

      Delete
    2. Aku anggap macam jawab soalan esei dlm exam, so kena siap ngan detail explaination. Haha!

      Tak kesah la kau pilih yg mana H. Yg penting untung dah org dah buatkan. Tinggal tampal je. Aku pun asyik cita2 je nak tukar header tu. Tp nak buat tak pernahnya aku satisfied pas aku siap. Tak kreatip kut. Last2 tak tertukar2. Biar je r. Hahaha!

      Delete
    3. meh aku buatkan header utk kau..nak x? hahaha

      Delete
    4. hahaha..xpayah2..habis rosak blog kau karang..

      Delete
    5. Alaaa. Buatkan laa. Kau pandai je melukis. Aku tak reti langsung. Hahaha! Tuhari aku da buat. Tetiba da masukkan nampak tak match lak ngan template aku. Pastu ada poblem dea takleh fit masuk kat tempat header tu. Arghh!! Fed up aku. Sampai aku rasa nak tukar template pun ada. Hahaha!

      Delete
    6. hahaha..tukar jer la..aku pun tgh dalam proses nak tukar template nih

      Delete
  17. Sama jer semua...comot....tp cantik...heee

    ReplyDelete
  18. na suka yg no 5 nampak natural ;)

    ReplyDelete
  19. yang no3 kott...
    tapi yang mane2 pon ok jer sbb rasanya mcm sama jer tak byk beza pun hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. beza kat tulisan jer ima..hehehe..no.3 dapat vote paling banyak setakat ni..

      Delete
  20. semua lawa...kau ambik la semua...mula2 aku ingt header "ini header baru" tu official header kau..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ada harapan aku buat header sendiri kalau camni

      Delete
  21. aku suka yang no.1 tu. no.3 pun suka jugak.


    no.2 sesuai kot dengan ko.


    eh..mana2 la janji ko suka sendiri..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. so yg mana satu ni? 1, 3 atau 2?

      Delete
    2. kalau aku pilih kau pilih ke apa yang aku pilih?



      2. sebab aku anak no.2 (takde kaitan)

      Delete
    3. aku anak no.2 jugak..so aku kena pilih no.2 la camni..:p

      Delete
  22. ambik no 2 la...tp ganas sgt ni..penuh darah je..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nyamuk banyak bro..tu yg darah pun banyak..hahaha

      Delete
  23. suka no 2.. terasa ada aura death note.. sesuai lah dgn darah kan.. =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tulisan death note macam yg no.2 tu ke?

      Delete
  24. Suka header yang first tu. Smart tulisannya terang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaa..buat masa ni, 1st dgn 3rd dpt vote paling tinggi..kehkeh

      Delete
  25. Dira suka no 1 ngan no 3. Tapi lagi suka no 3 la sebab kau ada dalam ketiadaan kau. Sebab kau muncuk, dalam kehilangan kau. Sebab kau misteri. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru aku perasan, no.4 paling x banyak vote..hahaha

      Delete
    2. Kenapa aku asyik suka yang orang paling tak suka? *Tunduk sedih*

      Delete
    3. hahaha..sape suh kau pilih yg no.4 :p

      Delete
    4. Takpe. Aku pilih berdasarkan yg aku minat. Lagipun aku tak suka sama citarasa ngan org laen :P

      Lagipun kau tanya pendapat kan? Bukan suh teka yg mana kau minat kan? :D

      Delete
    5. yup2 aku tanya pendapat jer..sebab aku sendiri dah pilih header yg aku nak..hehehe

      Delete
  26. Pertama and ketiga tu ok..kedua tu macam death note sgt.keempat tulisan xbrapa jelas.tapi semua cantik..pilihan sepenuhnya milik Capital H. Bloggers support jer..XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. ke-2 tu mcm death note ea? wahh..bleh try guna la camni :p

      Delete
  27. Aku suka yg sekarang :|
    Sangat comot dan "cantik"....

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..header skg tu x termasuk dalam senarai..zzzzz

      Delete
  28. No. 2 tu ada unsur2 Cosa Nostra. I like.

    Tapi utk H...akak pilih no. 3. Rasa macam sesuai je. Ntah kenapa. Alaaa...akak dtg bukan utk header. Letak apa pon kak sha datang juga. Demi penulisan awak, insyaAllah:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..header no.3 ea..okey2..dipertimbangkan..:D

      Delete
  29. ikut undian ke ni?semua pun lawa tapi berkenan lebih kat no 3 tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. x ikut undian..tapi ikut minat H sendiri..kira undian ni setakat undian jer la..:D

      Delete
  30. berdarah tak boleh blah

    ReplyDelete
    Replies
    1. berdarah tu biar blog ni nampak kotor..hahaha

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top