Header2

• 27 November 2012 •

Lapar

Ceh bosan gila kot tulis entry tapi takde orang komen. Rasa macam hopeless jer..hahaha. Sorry la, aku memang disable komen sebab taknak dipanjang-panjang cerita. Aku taknak korang anggap aku betul, dan aku taknak korang anggap bundle salah. So that, aku rasa elok biar siapa-siapa tak payah komen apa-apa.

Dah. Itu jer entry aku kali ni. Aku nak turun masak sekejap. Bye..

Tapi sebelum aku turun masak, biar aku cerita sikit pasal salah satu event yang aku memang tak suka. Event ni dinamakan Perhimpunan Agung UMNO 2012. Mengikut apa yang aku baca, perhimpunan ni bermula pada 27 November 2012 dan berakhir pada 1 Disember 2012. 5 hari jer, tapi aku memang cukup tak suka.


Bukan aku tak suka sebab itu parti UMNO. Takde la sampai tahap macam tu. Aku cuma tak suka bila perhimpunan ni mengganggu perasaan aku yang nak tengok berita. Memang la aku tak amik pot sangat pasal isu-isu semasa, tapi tak bermakna yang aku langsung tak tengok berita. Aku nak tau jugak retis mana kawen dengan retis mana. Aku nak tau jugak pasal kemalangan, pasal kenaikan harga minyak, pasal menurunan subsidi gula.

Tapi bila minggu perhimpunan, time aku bukak berita, pukul 8 konfem cerita pasal perhimpunan. Kalau sekejap tu takpe, tapi kemain lamanya. Pukul 8.30 kot baru start masuk pasal berita utama. Itu pun skip-skip sebab tak cukup masa. Tau-tau dah masuk pasal berita luar negara. Kemudian berita sukan. Kemudian habis, esok ulang skrip yang sama.


Okey. Kalau tak suka tak payah tengok kan? Kalau tak suka tukar siaran kan? Aku tau tu. Kalau ikutkan hati, aku memang nak tukar jer siaran lain. Tapi, sebenarnya itu jer la tempoh masa yang aku ada untuk tau pasal berita-berita semasa. Waktu lain takde dah. Siang aku keje, malam pulak sejam itu jer la ada berita. Aku tak tengok nightline tau. Sebab aku malas nak translate.

Sebenarnya aku faham bahawa stesen TV akan pro kerajaan. Lagipun bukannya lama, 5 hari jer. Normal la untuk stesen TV siarkan perkara yang baik-baik tentang parti pemerintah. Aku tau yang tu. Diorang cuma jalankan tugas. Masing-masing pun ada kerja masing-masing. Tapi, tu la, aku still tak suka bila cerita pasal perhimpunan tu berjela-jela sangat melebihi berita yang sepatutnya ada.

Dah la. Aku lapar. Bye. Assalamualaikum. Huh, teruk bebenor ending entry aku kali ni. Aku syak sebab lapar kot..zzzz

p/s: kenapa tak buat slot special untuk perhimpunan tu sejam selepas berita ek? takut takde orang nak tengok ke? kahkahkah..

*** update: eh ada rupanya special slot..my mistakes..zzzz ***


93 comments:

  1. xsuka jg sbb jalan akan jem

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..kat kuantan tak jem..okey jer..hahaha

      Delete
    2. EnCik H kat Kuantan ke? I pun dari Kuantan.

      Sama le kita. Tapi dulu la. Masa keja kat The Mall. Seblah je PWTC. Time perhimpunan tu, sesak giler umat manusia. Pastu nak park keta pun susah. Nk makan pun berebut. Tapi skrg dah pindah ofis, dah tak rasa sgt musibahnya perhimpunan UMNO tu. Berita pun aku tak tgk.

      Delete
    3. err..ha'ah..kat kuantan tapi aku asal johor..hehehe

      berita tu aku kena tengok sikit2 lyd..sebab aku jarang2 baca paper..nak jugak aku tau apa yg jadi kat malaysia ni..:D

      Delete
  2. Kannn. haha. Waktu nie 9.00 hingga 10.30 malam ada rancangan khas sempena nie. Adehhh gua nak layan cerita pun takleh kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. uik..sampai kul 10.30 ke? tadi tengok skjp, tapi bila dia dah start kutuk2, terus malas nak dengar..

      Delete
  3. tension oo klau tgh bosan mlm tu..=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. malam tu means malam yg mana kak hus? :D

      Delete
    2. -.-' malam yg ada sidang apanamaxtawbiaqkatdia yg selalu dok depan tv ada muka najib bersyarah siap angkat tgn mcm karam sing walia tulaa..

      Delete
    3. ohoo..sidang apanamaxtawpiaqpikatdia tu ke? hahaha..H tengok sikit jer semalam..xsanggup nak tengok lama2..:P

      Delete
    4. husna lagilar x tgk langsung..x paham kejadah sikit pon apa dya bersyarah..

      maklumlah..x cukup umur lg..baru 19..=P

      Delete
    5. uik..sebaya la kita..H pun 19 jugak..kot..hehehe

      Delete
    6. laa ykaa..tahniah sebab sama umur ngan husna..=P

      Delete
    7. yeahh..tahniah jugak kat husna..sebab sama umur dgn H..:P

      Delete
  4. Malaysia, still mcm nih lagi

    mana yg hebat , hebatlahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku harap2 perhimpunan ni cepat2 la abis..

      Delete
  5. aku pun tak suka.. aku tak tengok berita pun tadi... aku date ngan en lappy aje... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe..aku dah tolong tengokkan berita tadi utk kau..maklum la, sama2 org kuantan kan..hahaha

      Delete
  6. huhuhu sebab tu ena suka tengok Cartoon network or disney channel... even bongok punya cerita, even katun, tapi make me feel enjoy.. hahaha terutama cerita ogy and the cockroaches

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa sama la kita..layan kartun jugak best..spongebob, conan dgn one piece..:D

      Delete
  7. lorrr..lapo sampai jadi mcm ni H..
    parahhh..parahhh...hihihi
    dah kenyang belum....hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..dah2..baru jer lepas makan..tapi x cukup kenyang..hahaha

      Delete
    2. hahaha
      mmg parah ni kalo dah mkn tp x bapa nk kenyang :)

      Delete
    3. erkk..Ai nak belanja H makan x? hahaha

      Delete
  8. Yang lalu biarkan je ye.. Lega dah H dah buka semula ruangan komen.. Org yg baca pun tensen kalau tk dpt luahkan perasaan n komen ttg entry H ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..sesetengah entry tapayah ada komen pun xpe kak..heheh

      Delete
  9. hehe..memang x dengar sangat pun kalo perhimpunan tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tadi H dengar sekejap..5 minit kot..hahaha

      Delete
  10. masak sedap2. taun depan leh masuk masterchef. haha..
    ahh tak penting kot dengar tu semua. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. muhun chic na ajar H buat kek ceklat..:D

      Delete
    2. kek cekelat susah la. buat hot coklet boleh. ;)

      Delete
    3. hot ceklat tu biasanya kerani H yg tolong buat..hehehe

      Delete
  11. memang bosan.hoho.sebab tu luang masa sikit dengan melukis. terapi diri.hahak

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tiba2 rasa malu sebab lukisan sendiri x cantik..kehkeh

      Delete
  12. Akak teringin sangat nak tengok parlimen bersidang secara live. Boleh tengok perangai MP secara real. Boleh buat penilaian yg adil. Sape buat kerja, sape x buat kerja. Sape cerdik, sape kuat melatah/melenting. Mesti best, kan? kalau boleh tiap minggu buat debat BN dan PR. Pun secara live. Mesti best.

    Makanya selama 5 hari ni, tadah telinga je la cerita sebelah pihak. Dengar boleh, percaya jangan. kah kah kah..

    Tp buat masa sekarang rasanya, parti mana yg offer internet free berkelajuan tinggi kpda semua rakyat Malaysia ----> akak nak undi. LOL..

    Pasal LAPAR tu, pegi le makan. Akak dah kenyang makan burger seketoi. Bukan McD tau. Burger pasar tani rege RM2 je. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tengok debat parlimen ni kadang2 best jugak..tapi kadang2 rasa tensen pun ada..asik nak bergaduh jer..masing2 berebut nak cakap..kesian kat yg dipertua dewan..:D

      5 hari ni memang tadah telinga jer..politik kat malaysia susah la nak percaya..masing2 kutuk sesama sendiri..semalam dengar sikit diorang kutuk2 DAP dgn PAS..kehkehkeh

      tadi pun H makan burger..so malam ni kena makan nasik..

      Delete
  13. Untung aku tak tengok berita tadi. Sebok ngan test etc etc lyfe student etc etc malas etc etc bizinye etc etc thesis lagi etc etc macam haprak!

    Hahaha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cis, kenapa komen aku pendek sangat ni? Kahkah!

      Delete
    2. aku x tengok gak berita.. mcm hampeh je persidangan segala sidang tu.. aku ni dah la budak lagi.. btw, aku kan sibuk menjadi isteri solehah.. masak, kemas umah, attend classes yg byk mcm ape, assaignment yg berlambak, shopping etc etc etc... nampak x kat situ yg aku ni sibuk ?

      Delete
    3. amik hg... komen aku berjela panjang..

      maaf la kak.. adik yg cute tumpang menyampuk :D

      Delete
    4. kehkehkeh...berat nanang mung ni payeh..aku tgk tv skg setakat layan masterchef je pastu main game..tenet dah takdo apa bleh buat..

      Delete
    5. Liyaa: aku syak komen ko masuk spam la..zzzz

      Payeh: kau kompem ke nak kawen lepas SPM? O.o

      Bundle: aku pulak setakat tengok berita, tengok kartun, dengan tengok bola..pastu time nak tido, pasang radio..

      Delete
    6. hehe .. cg ade calon x untuk sy ? #_#

      Delete
    7. kawen la dgn adik kakdah..so nanti kakdah boleh jadi akak ipar ko..hehehe

      Delete
  14. salah satu sebab aku tak suka tgk berita dan baca paper adalah benda2 macam ni la.. aku nak tgk dan tau perkembangan semasa apa yang terjadi dalam dan luar negara.. tapi bila dah terlampau banyak sangat masuk politik, adeh... baik tak payah buat berita.. lebih baik cari bahan bacaan dalam internet je untuk tau perkembangan semasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa nak buat bro..stesen tv memang kena sokong kerajaan..heheh

      aku cuba jugak nak baca kat internet, tapi bila bukak web, aku blur nak search pasal apa..-_-"

      Delete
  15. cite spongebob lagi best kan ? jum laynnn spongebob...

    zzzzz

    ReplyDelete
  16. tgk kt tv menyampah, apatah lagi klu join sbb sblm ni pernah join mesyuarat perwakilan.. sooooooo bored!!

    *ada kaitan x komen ni??*

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..pernah join ke mesyuarat perwakilan? cer citer camne perasaannya? duduk saja ke? hehehe

      *rasa macam ada kaitan*

      Delete
  17. sengsara kan baik ttup dn pergi tido layan mimpi lg bagus dr layan persidangan tuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..awal sangat kot nak tido kul 8.00 malam..hehehe..kena sabar jer la..:D

      Delete
  18. Oh...malam tadi aku habiskan masa dekat spa kat Angsana.. hehe ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. wohoo..lamanya aku x pegi Angsana..

      Delete
    2. next time jom lepak sesama kat JB.. kite lepak dgn na sekali.. nak tak? hehehe

      Delete
  19. Sama la kiter.. tak minat sgt naka amek port pasal pasal politik. Tapi bila dah mengganggu rutin harianku, rasa nak meletup jantungku.


    Papepun. Kalau Malaysia dilanggar todak atau garuda, seru sahaja namaku. Aku jadi perisai Perdana Menteri pun xpe. Tembak aku sampai hancur tetapi bukan pemimpin negaraku.

    dah.. saya pun nak sambung mkn doublecheeseburger ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..tadi kan, saya makan triplecheeseburger..:D

      Delete
  20. semalam aku tak dapat tengok drama sbb bnde alah ni lah. tensi dow!

    letih dgr ketua parti pom pang pom pang. diorang xletih ke bercakap?? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. drama cinderella tu ke? hahaha

      diorang dah biasa bagi speech lama2..setakat sejam tu x puas kot untuk diorang..:P

      Delete
  21. Tadi dah komen pepanjang. Tapi tak boleh publish. Apahal entah dengan line internet. -___-

    Berita tak tengok. Special slot pon tak tengok. Ke-busy-an. Lagipun tak cukup umur lagi nak amek kisah. Erkkk -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Nin umur berapa? komen kat blog Liyaa kata nak kawen muda kan? hehehe

      Delete
    2. Errr kita sebaya ahhh cikgu :p Alahai, sampai ke sini bawak isu kawen muda. Hahahaha!

      Delete
    3. kat mana2 jer pun cikgu bawak tau..hahaha

      Delete
    4. Nak rotan tak boleh. Nak buat cemane ehh. Dahhh jangan nak bawak ke mana mana sangattt. Isu sensitif ni. Hahaha

      Delete
    5. erks..cik nin nak rotan cikgu ke? :|

      Delete
  22. kan2? malas kan kalo terpaksa tgk cmtu.. nasib laaa sy kat asrma skang ni, so x laaa tengok tv.. hehehe... malas kot tgk bnda2 cmtu.. rsa cm xd faedah... ehhh.. alamak, terlebih sudah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. faedah tu ada..sedikit sebanyak kena jugak amik tau..cuma kalau boleh fair and square la..bukan speech yg kutuk-mengutuk :D

      Delete
  23. Rjin on9 kn? Bace srat kabo on9 je la

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerani aku selalu beli paper..tapi Metro la..so kau faham2 la Metro ni macam mana..tapi kan, even dia beli hari2, aku tetap tak sempat jugak nak baca..aku cuma sempat baca sukan, kartun dgn main silang kata..hehehe

      baca online? idea yang bagus tu..cuma..kalau online aku lagi suka baca blog..kadang2 jer baca paper..

      beza kalau berita, kita cuma tengok and dengar..tak payah baca pun xpe..:D

      Delete
  24. H awak tgk naa... na ade kt tv1. Bolaa harini malaysia v laos huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na ada kat tv1? mana? tengah tengok ni..

      Delete
    2. H tgk laa mana yg mcm monyet tu Na laa #_#

      Delete
    3. Yelaa sbb Na kat stadium laa Malaysia menang..
      HAHAHAAH

      Delete
    4. elleh..nak kata yg Na ni bawak tuah ke? hahaha

      Delete
  25. Aku ingat kau disable komen untuk entri ni jugak..Kehkehkeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun ingat macam tu..tapi rupanya aku lupa..hahaha

      Delete
  26. Bila lapar ..

    "Apa pun tak bolehh .)


    haha tidur je lah senang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..camne nak tido kalau lapar..hahaha

      Delete
  27. adik aku merungut bila kaca tv keluar pasal perhimpunan ni. pastu dia amek remote...'KLIK' tv pun tertutup. aku pandang dia...dia buat dono je. hmmmmm.


    esoknya aku cepat2 beli paper nak tahu corat-coret perhimpunan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuiyoo..terus beli paper ke? hahaha..aku xde la sampai tutup tv..cuma setakat tukar siaran jer..rugi weh bayar astro kalau x bukak..:P

      Delete
  28. ermmm..
    malas nk amik pot pasal2 politik ni.tmbh perhimpunan mcm ni..adoiii
    eh masak apa eh?megi ke?hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. masak ayam..semalam ayam masak cili padi..arini xtau la, ayam masak kicap kot..

      Delete
  29. makan lah.. jgn tak makan.. haha

    ReplyDelete
  30. tak suka jugak..kacau je org nk tgk tv.. =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap bersabar yer..30 minit jer..hehehe

      Delete
  31. buat2 xdengar je time berita perhimpunan tu....heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kita..buat2 x dengar jer la..then kalau telinga xtahan sgt, baru tukar..hehe

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top