Header2

• 29 November 2012 •

Saya Ada Dua Cerita

Cerita 1:

2 hari yang lepas, just after saya publish entry Lapar tu, saya pun turun bawah la. Sebab nak masak. Nak makan. Rakan subahat saya untuk aktiviti masak-memasak malam tu, seperti biasa ialah Encik R. Jadi semasa kami sedang memasak, bos saya balik dah terus ke dapur. Lantas beliau pun tanya lebih kurang seperti ayat di bawah:

"Eh, siapa Penulis Misteri H?"

Lima saat saya rasa masa macam terhenti seketika.

1.

2..

3...

4....

5.....


"Wah..from Jakarta with love." Sambung bos saya lagi sambil baca kat belakang sampul.

"Tak tau la Mr. Goh. Ini orang mungkin" jawab Encik R, refer kat saya. Then dia pergi kat bos, nak baca sendiri kat sampul yang terang-terang tertulis nama. Saya pulak terus cuci ayam. Buat macam tak dengar. Buat macam tak ada apa-apa.

"Kalau takda siapa-siapa saya mau bukak ooo.."

"Errr..saya punya la." Saya jawab ringkas. Malu.

"You punya amoi hantar ka? Macam mana you boleh jadi penulis misteri? Patut letak la pencinta misteri, baru betul..hahaha" bos saya gelak. Encik R pun gelak. Haishh..tak boleh jadi ni..

"Kawan saya hantar la, dari PJ" kata saya lagi. Sampul bertukar tangan, dan saya bawak naik ke atas. Heheh..mesti la malu. Sebab tak sangka 4feet8 akan tulis nama saya macam tu kat atas sampul. Malu sebab kena bahan dengan bos, malu sebab kena gelak dengan Encik R. Tapi memang silap saya pun. Patutnya saya pesan awal-awal, letak nama Encik H jer..hehehe

Anyway, terima kasih atas souvenir tu. Really appreciate that..:D

Cerita 2:

Saya ada mention kat Chic Na yang saya nak berpindah. Then beliau pun kata la, "Bukan hari tu H dah pindah ke?". Saya tau beliau refer pada entry saya pindah rumah hari tu. Tapi sebenarnya saya bukan pindah rumah. Saya cuma pindah ofis. Maksud saya, pindah lokasi Site Office, Meeting Room dan lain-lain. So bila pindah ofis tu, segala utiliti pun kena setup balik. Electrical, water supply, access road, semua tu kena buat balik kat tempat baru. Tempat baru tu pulak kira-kira 100 meter daripada tapak ofis lama.

Masalahnya sekarang, bos saya agak lembs. Kitorang start pindah 21 November, masa besday Yaya. Tapi sampai sekarang, kemudahan yang paling penting iaitu perkhidmatan telefon dan internet belum transfer ke tempat baru. Maka, sepanjang seminggu lebih jugak la saya tak boleh online kat ofis. Nak balas komen-komen kat blog pun kena tunggu balik rumah dulu.

Nasib baik PC kat ofis tu ada Freecell, Hearts and Solitaire. Kalau tidak, saya tak tau nak buat kerja apa dah. Muhun Mr. Goh cepat sikit uruskan prosedur untuk transfer perkhidmatan tersebut dengan kadar segera. Sekian terima kasih.

p/s: banyak jugak entry yang saya belum komen..haishhh..sopan betul!!


126 comments:

  1. Replies
    1. tau kan Kaunter H kat mana? kahkahkah

      Delete
    2. Pantasnya aku! Seminit je beza. Bangga seh! Hahaha. Macam nampak Kaunter H kat mana. Tapi.. Tapi..

      Hahaha! Lawak la insiden tu. Kalau aku jadik kau, aku pun malu. Dah la kantoi penulis misteri, siap dimenganjing lak tu. Pencenta misteri. Hahaha! Err valid ke pekataan dimenganjing? -_-

      Takpe ke ada yg dah tau title kau Penulis Misteri H? Kalau google, jumpa tak belog ni?

      Takde internet waktu siang rupanya. Aku tak pasan lak kalau mana2 entry yg post waktu siang kau tak jadi 1st. Patut la Kaunter H waktu siang takde org jaga @.@

      Delete
    3. Tapi apa? Grrr...

      Aku kadang2 lupa tutup blog bila kat tempat keje..so far R dgn Mr. Goh tu xpernah pun baca..tapi kerani aku, dengan RA ada duduk kat tempat aku baca blog ni..RA tu tanya blog siapa..aku kata blog orang lain, aku xkenal siapa punya..hahaha

      Tak sempat kot nak kejar 1st kalau publish entry siang2..tu yg aku biar jer Kaunter H xde orang jaga..tapi tengok la next week camne..:D

      Delete
    4. Err aku rasa, aku rasa laa. Lama2 nanti mesti dorang leh syak gak belog ni kau yg punya. Sbb mesti kebanyakan masa dorang nampak belog ni yg kau bukak. Laen laa kau salu open byk2 tab, byk2 belog. So, baru r dorang konfius. Banyaknya belog kau baca. Hahaha!

      Lagipun, kalau kau baca belog, mesti dorang pikir kau pun mesti ada belog gak. Cuma, taktau la kalau org takde belog maybe dea tak terpikir apa2 kut sbb taktau apa2 psl belog.

      Em rasa2 dorang tak dpt teka ey drpd penulisan kau ngan personality kau kat luar? :D

      Delete
    5. tu la..aku pun rasa camtu jugak..sebab biasanya aku malas nak logout time guna pc ofis..pc tu kat meja aku..so memang aku jer la yg biasa guna..tu yg aku malas nk logout..

      mungkin x lama lagi aku tukar url kot..senang citer

      Delete
  2. ahhh !! nak tempat firstt !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. x aci betul Liyaa... jeles aku !

      pencinta misteri? kahkahkah.. mcm padan je ngan hg... aku x paham ni cite ko... bos ko stay ngan ko ke ? err~

      Delete
    2. err..ha'ah..duduk sekali dgn bos..rumah ni company bayar sewa..sekali dgn api, air, internet semua2..bini bos aku pun duduk sekali dgn kitorang..

      Delete
    3. bini bos ?? what the ~

      aircond pun company bayar ehh ?

      api,air,internet semua company byr.. patut laa tiap2 mlm tgok spongebob :|

      Delete
    4. yup..sewa rumah dgn bil semua2 kompeni bayar..barang makan jer yg kitorang beli sendiri..

      astro tu aku yg bayar sendiri..sebab daftar atas nama aku, and letak kat dalam bilik aku..heheh

      Delete
    5. muga2 anda cepat ada line tenet di opis ye :|

      kalau astro je yg ko kene byr, amek full package best ouhhh..

      Delete
    6. astro aku tu fungsinya utk tengok kartun dgn bola..xde lain dah..hehehe

      Delete
  3. oh. duduk site office.mmg kena slalu pindah randahla eh? siap projek je, kena move, mcmtu? supply dr mn? temporary supply dr genset tnb ke..?
    sama2.. tu skali dgn turun Sabah bulan sebelumnya..kebetulan beli lebih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaarrrr ptot mcm kenal XD

      Delete
    2. Aaaaaa ada 2 sorvenir ke? Patutnya kasik satu kat Liyaa. Hehehe :D

      H nak satuuu!

      Delete
    3. ko bagi apa kat H 4feet..mintak satu..hahhaa...

      Delete
    4. from jakarta with love tu..tengok sampul post ekspress malaysia je.agak kompius kat situ..pastu baru aku perasan..Petaling Jaya rupenya..hahaha..

      Delete
    5. Ha: projek tak siap lagi..cuma site office kena pindah sebab tapak tu nak dibangunkan utk projek lain..supply tu tarik drpd tiang tnb jer..amik drpd existing..

      Chuu: kenal? kenal aku ke kenal siapa? hahaha

      Liyaa: errr..takleh2..kau kan dah dapat hadiah spesel drpd Mf..kahkahkah

      Bundle: bos aku la ni..boleh rajin sangat dia nak amik kat post office..malu siak..hahaha

      Delete
  4. haha. kalau aku nak anta surat kat kau H, aku guna cam tu gak oke? haha. takpun guna penulis H yang perahsia. hehe. hmm. aku tak jadi yang first lagi. haaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..hantar surat? dah macam zaman dulu2 pulak..hahaha

      Delete
  5. eh kita kawan kan?? share sikit souvenier tuhh..muehehehe..=P

    haaa..main judi ea?? report nanti..=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..mana boleh share..itu kite punye tau!!

      bukan main judi la..main game jer..hehehe

      Delete
    2. heh! yelaa..yelaa..

      husna klau main game tuh mesti adik2 kepoh report husna main judi..=P

      Delete
    3. haaa..selalunya budak2 ni jujur tau..entah2 husna berjudi kot..hehehe

      Delete
    4. berjudi tu ape H??
      *krikk krikk bunyi cengkerik..

      Delete
    5. berjudi tu maksudnya *krikk krikk*

      Delete
  6. Saya(?) Hahahaha! Entah kenapa rasa kelakar. Rasa macam budak baik je -_-

    Aikk, malu yaaa? Macam tak percaya je XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya memang budak baik tau..baik dan pemalu..tlg la percaya..hiks

      Delete
    2. comment ni masuk spam..

      Delete
    3. xpe..dah set as not spam..hahaha

      Delete
  7. Replies
    1. erks..boleh cuba lagi lain kali..hehehe

      Delete
  8. erm ske cerite kdue.. de ke nk on9 mse kje hishhh haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. online masa kerja tu yg penting..sebab kadang2 ada dokumen yg nak kena email ke HQ..leceh kot kalau balik umah baru nak email..mengganggu time rehat..hehehe

      Delete
  9. erk.. kalau aku, aku segan nak guna nama tukang karut tu kat luar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun segan jugak TK..tapi tu la..lupa nak inform kat Ha..#_#

      Delete
  10. oittt maen game time keje? amboi3 :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa..main game time keje tu kira salah satu cara utk release tensen tau..:P

      Delete
  11. ehh..dapat apa tu..? kasi tunjuklah penulis misteri..
    hihihi... :)

    agak2 time mr.goh tegur tu..tentu muka H merahhhhh kan..!
    hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hepp..hadiah mana boleh tunjuk..P&C tau..hahaha

      H gelap..so kalau muka merah pun tetap nampak gelap..xnampak merah..:D

      Delete
    2. a'ah la...
      kongsi2 ler adiah tu..
      kongsi tgk pun jd lah..haha nk tau jg apa yg H dpt?

      Delete
    3. eh mana boleh..akta rahsia rasmi tu..:P

      Delete
  12. pecinta H... pandai lah lu punya bos..

    sopan sgt entri ko kali ni kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku memegang salah satu prinsip rukunegara iaitu kesopanan dan kesusilaan..kahkahkah

      Delete
    2. dgn aku, cakap aku lah.. mana kesopanan ni???

      Delete
    3. errr..kesopanan tu xleh tunjuk sangat..malu..hahaha

      Delete
  13. paling takley belah.. "nasib baik dalam pc ada freecell,solitaire....." ok -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..memang nasib baik pun ada game2 camtu..tapi dalam masa yg sama, nasib tak baik jugak, sebab game2 tu buat aku bosan >:[

      Delete
    2. tula pasal..xpernah2 aku rasa game2 tu berguna... hahahaha..

      Delete
    3. buat masa ni aku rasa game tu berguna..hehehe

      Delete
  14. haha.. kantoi. kalau chic na, tulis hotet je. hotet mcm budak nakal kan. sesuai ngn H. biar betik H dok sekali ngn bos? tak boring ke 24jam tgk muka bos? kihkihkih..

    ooo pindah ofis. nampak sangat kan awak suka online time keja. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kalau tulis hotet mesti diorang tanya pelik2..contoh, "hotet tu apa?"..:P

      duduk sekali dgn bos, tapi bukan 1 bilik pun..H sebenarnya dah duduk dgn bos ni since kat Tg. Malim..dah 4 tahun kot..hehehe

      Delete
    2. err.. pandai2 la H jawab. hihi..

      uihh lama tu. mmg la bkn 1 bilik tp blk rumah pun still jumpa bos kan. maybe bos H sporting kot. :p

      Delete
    3. adat merantau memang la camni Chic Na..tercampak kat mana2 pun duduk jer la kat umah kompeni..hehehe

      Delete
    4. wahh..
      kira hebat la kan dok seumah ngan bos..kalo nk mc sbb sakit pun mesti bos tau kan...x bleh kelentong lah.hihihi

      Delete
    5. ok la tu. save sikit kan.

      kirim salam encik R. :p

      Delete
    6. encik R balik temerloh..esok baru dia ada..heheh

      Delete
  15. hehe letak lagi nama cm tuh..kalau ima nty nak letak cikgu H...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..Encik R tu memang dah tau yg dulu2 kawan2 panggil H as "cikgu"..heheh

      Delete
  16. kemain nama penerima tu..muehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heppp..tak baik tau gelakkan org..hahaha

      Delete
  17. kesianlah hai main benda heart apa semua tu... kalau time bosan, benda tu pun jadi bestkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah itu jer game yg termampu ena..nak install game best2 kang rasa macam melampau sgt..hehehe

      Delete
  18. kepada "penulis misteri H" =P
    owhh duduk 1 rumah dgn Boss ek?
    company la byr semua ek H ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..ha'ah..duduk 1 rumah dgn bos..kompeni bayar sewa..:D

      Delete
  19. Cerita 1 tu menarik. lol. H, muka baru eh? lol. bagus2. haha..

    Cerita 2, kdg2 walau ada muvi terbaru, ada game terbaik kat pasaran, main gak game2 basic tu. lol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berdarah gak headaer tu! superb!

      Delete
    2. wahh..lama menghilang bro..hehehe..header tu Tinta Lana yg buatkan..:D

      Delete
  20. Err, cerita pertama tu...Aku rasa kagum..Kehkehkeh...

    ReplyDelete
  21. malu2 meow...ngaku jugak demi adiah...heheh..cerita dua kena umpan bos baca entry ni le...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. uik..xboleh..kalau bos baca entry ni, nanti bos terus stop line internet..hehehe

      Delete
  22. hahahahha.. aku tau macam mana perasaaannya kat ofis tak ada line internet..pergh.sangap gila,macam orang bodoh je rasa.ahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tu la..aku cadang nak pasang jer bodban yg lama..tapi takut nanti langsung x buat keje pulak..hahaha

      Delete
  23. Wahh untung laaa
    Tp 4feet8 npe bg H yg dok jauh.
    Bek bg Na yg duk pj jugkkkk!
    Hahahhahahha

    Nak alamat Na x 4feet8?? Hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamat xnak..no telefon nak la..hahaha

      Delete
    2. eh? na duk pj ke..? hehe.. haritu lepas balik indonesia, ada buat entry, 5 terawal yg emailkan alamat je dapat ole-ole nih..bila dah cukup 5alamat, saya delete dah entry tu..hehe..nextime yea..? ;)

      Delete
    3. eeeeeeeeee Nape laa Na tatw pasal Entry tu isk isk isk
      Bila pg Indon lagi bgtw Na ok! hahhaha ;))

      H no acc maybank Na nk tak??

      Delete
    4. xde2..nak no tepon jer..grrrrr

      Delete
    5. aku nak buat cam 4feet gak la..rasuah skit reader kan..haha..tapi aku nak bagi apa erk?mohon cadangan...

      Delete
    6. Sebelum apa2 aku nak cop dulu apa yg kau nak bg kat reader kau tu Pakcik. Hahaha!

      Delete
    7. aku cadangkan kau bagi voucher parkson RM1000..

      Delete
  24. aku pun terasa pelik bila baca entri kau ni..
    rupanya guna bahasa sopan... :p
    penulis misteri H... :D :D
    sesuai sangat lah tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sopan kan? kan kan kan? hahahaha..aku dah agak dah..aku dengan sopan ni memang ibarat aur dengan tebing..kehkeh

      Delete
  25. hai cik H lame tak nampak :P

    CP menyinggah sini , melawat , wah , sampai 2 cite hupdate , lepas gian ek ?? hehehe ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai CP..hehehe..rasa nak taip 2 cerita terus..lambat2 takut terlupa..:P

      pated? errr

      Delete
  26. untg r dpt souvenier... ehh2, mmg dr jakarta k? share laaa h.. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hepp..mana boleh share, itu H punya tau..hehehe

      Delete
  27. kalau Izzah hantar surat...Izzah nak kena guna nama En.Haris ke atau Encik H?? Izzah konpius ni.


    #jawab cepat dah berjanggut tunggu kat kaunter P.O ni. =_=

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau Izzah yang hantar, tulis jer nama Beto Kusyairi..hehehe

      Delete
    2. kehkeh. Beto pun Beto la...Izzah suka!

      Delete
    3. hahaha..dalam istanbul aku datang tu, Beto pegang watak Haris jugak kan? :D

      Delete
  28. wah...siap ada mention nama yaya lagi eh..
    hehehe..mesti bos H tu heran kan tgk nm pengirim jauh benorr..fr jakarta with love lagik..rupanya dr PJ ja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..sebab 21 november tu H xpernah lupa..:D

      bos heran la, tu yg dia tanya..mula2 H xnak ngaku, tapi bila dia nak bukan, terpaksa la ngaku jugak..hahaha

      Delete
    2. ehh . boleh ker letak nama cam tu ?

      ingatkan tak boleh . sya selalu tulis nama penuh je . nak try pekena kwn2 lah plak .

      Delete
    3. boleh jer..yg penting alamat tu kena betul la..hahaha

      Delete
  29. Heh..kat office Dezee seua diblognya...even google juga.nasib baik bing ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. diblog ke diblok? mujur la ofis aku xde nak blok2..sebab pc kat ofis tu 1 jer..1 tu la aku sorang guna..hahaha

      Delete
  30. H na nk minx tolong~!!
    ni URGENT ok!!!
    Email Na secepat mungkin!!!
    huneystar@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..nak mintak tolong apa? H xde duit nih :'(

      Delete
  31. from jakarta with love??? hihihi

    ReplyDelete
  32. patut pun menyepi.. saya ade 4 cerita tau awk belum komen..hahaha. from teganu with love.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. uik? 4 ker? banyaknya....komen yg latest jer aci x? :D

      Delete
  33. saya pong baru je dtg baca n3 kamu ni En. H

    komen kat blog sy pong sy blum ada masa balas.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. uik sibuknya kamu..bizi uruskan shinta ke?

      Delete
  34. erk..kalau dia google penulis misteri konfirm dia thu..hihik

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 diorang tak google la..hahaha

      Delete
    2. meme misteri . selalunya org misteri nilah org nak sangat tahu . hati2 :)

      Delete
    3. heppp..jangan la kata camtu..:'(

      Delete
    4. err . tak kata cuma taip jek . :D

      Delete
  35. memang sopan.....ko ni pemalu ye....lawak plak baca cerita no. 1 ko tuh! akakakkakakakakkaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaa..aku pemalu dan menyegan..kehkehkeh

      Delete
  36. haha . mesi malu gilakan ?

    wah2 :D

    BOS encik H tak prnah baca blog ni ke ? hua2

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti la malu..hahaha..so far bos x pernah baca lagi blog ni..sebab tu berani nak tulis nama dia..:P

      Delete
    2. ehh . nanti bos encik H bosan , dia try search nama dia dekat google pastu keluar entry nih baru tau .

      haha . harap2 dia akan buat ;)

      Delete
    3. erkk..harap2 bos lupa pasal ni..hahaha

      Delete
  37. Lima saat ciksu rasa masa macam terhenti seketika
    1.

    2..

    3...

    4....

    5.....

    ciksu ada buat entry khas buat capital H..
    semoga ada sesuatu yang menarik nanti utk kamu.. jom tengok sebab sudi bagi idea utk ciksu up entri.. hihi

    http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/dato-siti-nurhaliza-singgah-blog-ciksu.html

    ReplyDelete
  38. oo. dah ada orang bagi hadiah. takpela, kita tak payah la Sofa Biru tu kat awak kalu cenggitu ( -,-)

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top