Header2

• 12 November 2012 •

Memori Teman Sepermainan Dahulu

Kahkahkah..aku tak kira. Aku nak taip jugak pasal memori teman sepermainan aku masa dulu-dulu. Sebelum ni Liyaa dah taip versi dia. Kemudian sida-sida pulak taip versi dia. Ni sekarang aku pulak nak taip versi aku. Kira macam segmen la konon-kononnya..kahkahkah.


Ehem..okey. Sebenarnya aku pun tak tau apa yang aku nak cerita pasal memori teman sepermainan ni. Untuk makluman, aku lahir kat Felda Sungai Sayong, Kulai. Tapi sejak kecik, aku membesar kat Ladang Tereh Selatan, Kluang. Jadi bila dah membesar kat kawasan ladang ni, dikelilingi semak dan sawit, banyak la benda yang kitorang masing-masing cuba nak explore. Dan kalau dah namanya budak lelaki, tak sah kot kalau tak masuk hutan, main askar-askar, mandi sungai, terjun tiruk, curi rambutan, bising kat masjid, dan seumpamanya. Tapi bila fikir-fikir balik, macam mana agaknya aku boleh mandi sungai, terjun tiruk semua ni ek? Padahal aku bukannya reti berenang..zzzzz

Secara jujur, aku dah tak boleh nak ingat kebanyakan kawan-kawan aku kat sana. Salah sorang yang aku ingat, Azmi. Sebab dalam mata dia ada tahi lalat. aku tak sure la tahi lalat ataupun apa. Yang aku tahu, ada bintik hitam kat dalam mata dia (bintik hitam tu bukannya anak mata). So aku rasa mata dia unik. Sebab dalam dunia ni jarang aku nampak orang yang ada mata macam tu.

Tapi yang paling aku ingat, Faizal dengan abang dia Kassim. Faizal ni bapak jahatnya. Suka buli aku. Pantang aku leka, dia datang daripada belakang, kemudian jentik telinga aku. Selalu jugak aku bergaduh dengan dia, tapi aku yang kalah. Bila aku balik rumah mengadu kat abah, bukannya abah aku kisah. Lagi aku kena sebat ada la. So Faizal ni kira makhluk yang aku paling benci masa aku kecik-kecik dulu. Masa tu umur aku 7 or 8 tahun kot.

Kassim ni pulak sebaya dengan kakak aku. Tarikh lahir pun sama. Dia dengan kakak aku lahir 1 Januari. Aku tak berapa ingat sangat dengan si Kassim ni. Dia dengan adik dia dua-dua sama jer. Dua-dua keje nak membuli. Adik dia aku ingat, sebab adik dia lagi banyak buli aku. Hahaha..tapi berita terakhir yang aku dengar, kedua-dua beradik tu dah meninggal. Overdose. Benar atau tidak tu aku tak pasti. Rumours jer kot. Tapi kalau betul, Innalillah. Semoga masing-masing diredhai Allah.

Oh ya, ni ada lagi satu cerita yang aku ingat. Ada satu hari tu, heboh dikhabarkan yang salah sorang kawan aku rogol kucing. Aku tak ingat nama kawan aku tu. Kesahihan cerita tu pun aku tak pasti. Sebab cerita disampaikan dari mulut ke mulut. Tapi heboh jugak la dikalangan kawan-kawan masa tu. Umur aku time tu aku tak ingat berapa. 10 tahun kot. Kawan aku yang kononnya rogol kucing tu, lagi muda daripada aku. Maybe 8 tahun. Kot. Entah la. Umur memang aku tak ingat. Tapi cerita tu aku ingat.

Dah. Aku tak tau nak tulis apa lagi. Ramai sebenarnya kawan-kawan aku masa kecik, and banyak jugak event yang kitorang buat sama-sama. Tapi aku tak rasa nak cerita. Sebab pada aku, benda tu biasa. Aku dengan adik aku ada perancangan nak datang melawat kawasan tempat tinggal kitorang suatu masa dulu. Perancangan tu dah lama. Cuma nak pegi tu, tak tahu bila.

p/s: aku tak rindukan kawan, aku cuma rindu tempat mula belajar berkawan.


106 comments:

  1. kalau ingtkan memori dulu2 mmg best,.. kadang xsedar tersenyjm sediri.. :)

    ganaz no kawan H..smpai rogol kuicng..adeh..manusia ke hape tu..!

    kasihan kucing yg tak bersalah tu..!

    rancangan dah ada, ape tunggu lagi..pergi je laa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tau betul ke tidak la Cik Nur..cerita jer kot..sebab kalau fikir logik, takkan la kucing tu tak cakar balik..then bila dah kena cakar, mesti la lepas..

      lagipun cerita budak2 umur 8 tahun, mana boleh percaya sgt..:D

      Delete
    2. mgkin rekaan semata2 kan... :)
      harap tak betul la..

      nur nk cadangkan, komen di blog nur tu dah boleh buat entry tau..dan layak pun untuk join segmen tu..hihihi.. :)

      apapun, nur senang baca komen tu..sedikit sebanyak tahu tentang H..hehehe..

      Delete
    3. erks..hahaha..tak terfikir pun utk join mana2 segmen..komen kat entry tu pun sekadar taip apa yg H fikir..:p

      Delete
  2. hah? budak 8 tahun rogol kucing???? memang kabar angin hehehehe....

    aku takde la kena buli oleh kengkawan aku masa kecik dulu.. aku yg membuli tu ada kot sikit-sikit ekekekeke...

    tapi aku selalu kena buli oleh abang-abang aku.. derang siap kasi smackdown aku masa kecik dulu bila main gusti.. makin aku nangis makin derag suka!! Cis....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..biasa la tu..aku jadi abang pun camtu jugak, selagi adik aku tak nangis, selagi tu la aku buli dia..then bila dia dah nangis, aku lari la main kat luar..

      takut kena sebat..kahkahkah

      Delete
    2. haha.. nyorok kat atas loteng pun best jugak lepas membuli adik-adik ni.. hehehe :P

      Delete
    3. aku nyorok camne pun tak guna jugak..sebab bila balik rumah memang kena sebat..zzzzz

      Delete
    4. maknanya nasib kau memang malanglah.. huhu

      Delete
    5. lama mana pun aku nak lari daripada ayah aku..xkan ke mana pun..balik rumah mesti kena punya..hahaha

      Delete
  3. tak dapat imagine. kesian kucing tu.. wa..syokkan membesar kat kampung. teringat gak dulu2 panjant pokok gajus makan atas pokok. kena kejar dgn babi hutan masa balik mengaji(ikut jln hutan), main sungai, tangkap udang, main bolasepak dgn budak-budak lelaki..syok ah..hahaha..kenangan kan semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sketch atas tu cun juga. buat sendiri eh..?

      Delete
    2. wohoo..kena kejar dengan babi hutan..menarik tu..rasanya dulu pernah jugak kena kejar sekali dgn babi hutan..selebihnya kena kejar anjing jer..hahaha

      Delete
    3. aku kena kejar dengan ayam ladung (ibu ayam yaang anaknya masih kecil) sebab aku suka colek anak-anak dia. tiap kali telur dia menetas, tiap kali tu jugak la kaki aku kena ladung (patuk). ekekekekeke

      Delete
    4. haaa..dulu masa kecik2 aku takut dengan ayam ladung..sanggup pusing ikut jalan yg jauh, sebab taknak lalu dekat2 dengan ayam tu..hehehe

      Delete
  4. ya Allah, kesian kucing tu kalau bnde ni kisah benar.. hehehe.. btw, seronok betul ada kwn seperjuangan duduk satu kg.. ena xde pun.. semua dok taman lain2.. huuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..kat taman ena xde kawan2 sebaya ke?

      Delete
  5. Encik H asik kena buli je kekecik. Hahahaha. Sekarang dah besar pon kena buli lagi ke? Itu yg kena cucuk cucuk pinggang tu? :p

    Rogol kucing? Ehh, boleh pulak? Errkk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok nya childhood korang semua. Main itu main ini. Sye dulu main apa je. Racing guna basikal je kerjanya. Takpun, main badminton sampai putus putus tali. N sume game indoors. Plasticine ice cream semua tu. Bila bandingkan semula childhood kita, rasa macam, aisehh childhood sye sangat tak beri memori utk dikenang :|

      Delete
    2. Eh, dah tak boleh main delete delete komen eh?

      Delete
    3. hahaha..zaman kecik2 dulu bukannya fikir apa sgt..fikir main jer..tu yg masuk sampai ceruk2 hutan..masuk semak..buat kubu..main tembak2 punya pasal la tu..hahaha

      Delete
    4. takleh delete2 dah..tak dibenarkan..zzzzz

      Delete
  6. dulu masa kecik2 aku ada sorang kawan lelaki . nama dia Haa . Haa apa tak tau . masa aku umur 5 tahun kut dia pindah and janji nak mai tgk kami semua . tapi hampeh . sampai sekrang tak ada berita .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa lupa la tu..xpun janji melayu..kehkehkeh

      Delete
  7. Terima kasih join segmen ya H! Semuga berjaya. Kahkah!

    Asal asyik2 kau yang kena buli? Nak kata kau comel letteww. Ahaha! Kat Felda aku duduk tu pun ada kembar kaki pembuli taw. Tp naseb baek bukan aku yg kena, tp kakak aku. Sbb dorang tak kenal aku kut. Dorang maybe baya2 kakak aku. Jahat gila! Dlm bas skola masa balek skola, akak aku makan jajan. Dorang amek pastu pijak2 jajan tu depan akak aku. Jahat kannn? Grrr

    Erk! Gila ganas kawan kau siap rogol kuceng. Kesian kuceng tu. Mesti dea merintih mintak tolong. Meyong meyong <-- Kuceng tu merintih :P

    Yurp, H! Sama laa. Sometymes we miss the memories, not the person :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing tu merintih menggong menggong...Kahkahkah...
      kalau aku kenal kembar tu bukan aku pijak2 jajan tu, aku pijak2 kepala diorang..Kahkahkah...

      Delete
    2. aku lost banyak dah ni..entri liya pon aku tak sempat baca lagi, tau2 dah beranak dah entri ni jadi segmen, sida pon buat, ko pon nak buat gak....grr...huh..

      best la dah main segmen lak korang..hehe..

      Delete
    3. Liyaa: Faizal tu memang buli semua budak pun..dia kira level2 Giant la..semua org takut kat dia..hahaha

      Sida-sida: pls behave..grrrrrr

      Bundle: meh la join segmen..syaratnya kena buat entry seperti tajuk di atas, kemudian kena tag kawan-kawan yang dah buat segmen ni..kahkahkah

      Delete
    4. H: Kau kiranya Nobita la ey? Syida ckp kat aku dea nak jadi Doraemon. Zzzzzz

      Bundle: Sejak dah maen segmen ni, aku rasa blog aku terus mencanak pegi ke level 6 terus. Kahkahkah!

      Delete
    5. Owh..Syida memang layak jadi Doraemon..kahkahkah

      Delete
    6. kene follow dengan like sekali dulu tak?..hahaha..tahniah la liya..selamat bersegmen..ekekeke..

      Delete
    7. kena unfollow pastu follow balik..kemudian kena like 10 status kat fb..pehh, betul2 mengedog segmen ni..hahaha

      Delete
    8. Yang penting kena tag kwn2 yg dah join je, takyah tag 3 org len untuk join segmen ni. Sbb segmen ni join dgn rela hati jeww kalau rasa nak join. & segmen ni bukan utk tambahkan follower sampai lebam. Kena unfollow, follow balek, pusing2 org yg sama jugak. Follower tu takkan bertambah. Kehkehkeh!

      Jgn risau, takkan memberi apa2 keuntungan yg lebih kat mana2 pihak. Sbb segmen ni takde penganjur. Dan segmen ini bukan MLM :|

      Wakaka! :D

      Delete
    9. erkk..segmen ni bukan MLM ke? aku baru plan nak amik bundle jadi downline.. :|

      Delete
  8. H ni asyik kena buli jee.
    mesti tak melawan dulu ni kann?
    ish3

    *errr rogol kucing? camne tuu H? T___T

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab melawan la yg kalah tu..hahaha

      errr..rogol kucing tu xtau la betul ke tidak..cuma cerita tu heboh diperkatakan..

      Delete
  9. Gila tak gengster kecik2 syik kena buli jeeee
    Hahahahaha..
    Kalau kecik2 H geng Na mesti H akan dilindungi oleh Na
    =D

    gilaa kawan tu nafsu Binatang!! ggrrrrrrr
    kucing pun nk dirogol..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia kuat wooo..keje dia buli semua org..grrrrrr

      Delete
    2. aku nak gak rasa kene buli, tapi tak penah la plak terkena..Na meh buli aku..buli manja-manja tau..hehe..

      Delete
    3. Alaaa lastik laa dyeorgggg tu pun tataw
      hahahah (pasal lastik RAHSIA okay!)

      bundle buli manja2 camne..
      cer bundle buli manja-manja kan Na dlu =)

      Delete
    4. lastik tu kena pegi kedai, kena beli kat akak dulu, baru boleh dapat..hahaha

      Delete
    5. okey2 rahsia..syyyyyyy

      Delete
  10. Apa punya loser la kau kena buli..Kahkahkah...Aku dari kecik sampai dewasa tak penah kena buli..Malu la weiiii..Kahkahkah..

    Kawan kau tu dah takde manusia ke dia nak rogol sampai kucing pun jadi? Kau pun boleh..Hahahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah..nak malu apanya sida oi..cerita zaman budak2..time tu aku kurus jer macam lidi..dia pulak badan besar..perangai macam Giant pulak tu..hari2 bergaduh dgn dia, tapi esoknya main sama2..haishhh

      Delete
  11. zaman skolah saya kecoh ada budak rogol kambing....

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kesian kamben tu teraniaya..hahaha

      Delete
  12. Haha! Aku dulu kena buli masa kat sekolah je lah. Tu pun masa umur 8 tahun je sebab kawan-kawan dok sebok intak duit aku. Apehal entah mintak duit dari budak yang ada duit ciput takat bawak 50sen pi sekolah. Kot ye nak kaya, mintak la kat budak yang bawak RM5 pi sekolah. hampeh!

    tapi kalau nak ikut ligatnye aku kat rumah, terjun tiruk tu dah biasa, kejar nyamuk pakai rokok daun kat atas pokok pun perkara normal, cubaan lari dari rumah semata-mata nak bercamping pun aku pernah buat walaupun gagal sebab kantoi dengan jiran sebelah rumah.
    Yang paling best bila panjat pokok dan buat rumah atas pokok. Walaupun dah pernah jatuh pokok sampai patah tangan 2 kali pada kedua-dua belah tangan, aku tetap tak serik-serik. Well, aku bukan budak yang takut dengan tempat tinggi, apatah lagi takut dengan (coro) lipas, cicak, atau katak dan yang seangkatan dengannya.

    er, sorry. aku lepas gian nak komen kat blog ko. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..aku pernah buat rumah atas pokok tu..memang heaven time tu..tapi time nak makan kena balik rumah la..atas pokok xde nasik..hehehe

      bercamping tu pun pernah jugak..bakar unggun api dalam semak, lepas tu buat khemah..bentang pelepah kelapa buat tikar..

      dah lama rasanya aku tak komen kat blog ko kan dira kan? :D

      Delete
    2. ala, rumah dengan pondok atas pokok tu bukan jauh mana, tak payah melaung-laung kuat-kuat, panggil je dah dengo. maklumlah, pondok tu belakang rumah je.. ekekeke

      kau guna apa buat unggun api? Aku guna tangkai buah kelapa tu. sebab tau dah, tak reti buat unggun api guna kayu. hahaha


      memang agak lama pun.. sampai aku naik rindu. hahahahaha :P

      Delete
    3. aku kununnya main khemah2 kat situ..last2 habis kawasan semak tu terbakar dek unggun api yg kitorang buat..hahaha

      Delete
  13. tak tercapai dek akal kisah kanak2 Incik Haris yg part khabar angin rogol meyong meyong tu. =.=


    part buli2 tu mesti akan berlaku...yang lebih lasak dan lebih ganas akan menindas yg kecik2 kementot..haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kisah rogol meyong tu takde kesahihan..H pun tak sure kejadian tu ada saksi ke tidak..or sekadar bahan membahan masa kecik..

      H dulu kecik jer..kurus..tu yg si Faizal dok buli..grrrr

      Delete
  14. kecik2 kena buli ye... dah besar ni buli orang ke tak??
    kot2 lah nak balas dendam pula... :P

    kawan aku masa kecik semua dah terbang jauh... tak tahu pun khabar mereka sekarang... yang ada kawan bila besar aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada..aku ni penyayang tau..tak suka buli2 orang..kot..:p

      Delete
  15. Replies
    1. erkk..kena buli pun consider sweet ke? kehkehkeh

      Delete
  16. terjun tiruk?
    tiruk tu apa eh..sungai ka?atopun mcm belat eh?

    dasyat kwn ko eh..rogol kucing..ni kalo tahu kat ciknur mau nangis sebulan.muahahaha ko sj wat cita kan pasal rogol tu..
    haish,mmg rindu la zmn kanak2 riang rebina dulu2 tuh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terjun tiruk tu terjun ala2 macam nyamuk tiruk..hehe

      pasal rogol kucing tu, memang heboh 1 ladang..cuma xpasti betul ke tidak..:D

      Delete
  17. seriuss rogol kucingg ? erkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..dengar2 citer camtu la..betul ke tidak, itu aku x pasti :D

      Delete
  18. Replies
    1. erks..apa yg ganas? kena buli ea? hahaha

      Delete
  19. haha gembeng. kena jentik sikit dah ngadu kat abah. haha ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena jentik tu tak ngadu..siap gaduh kot..so bila dah kalah tu, mengadu la kununnya nak mintak kesian..last2 kena sebat pulak..since that day, terus x ngadu dah kalau gaduh dgn si faizal..

      Delete
  20. Replies
    1. errr..dikhabarkan camtu la..xtau betul ke salah..:D

      Delete
  21. Hamboih, biar betul, rogol kucing? ish3, btw singgah

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tak tau betul ke tidak..hehehe

      Delete
  22. terjun tiruk??
    tiruk tu mende??

    husna rindu dua-dua..ingin tahu diorang dh mcm mna skarang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. en H......
      mesti x baca p/s kat bawah tuu..=(

      Delete
    2. tiruk tu nyamuk tiruk la husna..hehehe

      ha'ah..tak perasan p/s kat bawah tu..laju jer komen..kehkeh

      Delete
  23. wah .. entry sekarang ada gambar kan.. satu pembaharuan nampaknya .. kahkahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. well..people changes :p

      Delete
    2. people changes ... betul.. memang berubah ... btw, kau bukannye kayu sgt kan

      Delete
    3. err..dah tu kenapa pulak kayu? :|

      Delete
  24. kemainn childhood. aku dulu pon ade, tp xdela rmai sgt sbb adik2 dh ramai, hehe. ad sorg jiran yg slalu maen ms kecik n ak curious gilak nk tau die cmna skrg. n trmakbul jgak hsrat aku tngok beliau ms raya aritu. hemsems seperti dulu, hihi..ah, memories

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohoo..aku teringin nak jumpa ppuan 1st yg aku suka waktu aku darjah 6..nama dia aini nadhirah binti mohd jahrom..lepas darjah 6, terus masing2 tukar sekolah, dia pindah, and lost contact..:D

      Delete
  25. kesian H dulu asyik kena buli je. kihkihkih.. patutla skrg suka buli org. :p

    rogol kucing? err tak mungkin. takkan budak2 umo 8-10tahun dah tau apa maksud rogol kot. hukhuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..mana ada H buli2 org..H baik okey..kahkahkah

      pasal rogol kucing tu, maybe cuma rumours kot..sebab biasanya kucing mesti cakar kalau org kacau dia..

      Delete
  26. rogol kucing tu camne ye? terfikir2 jgk cmne la blh rogol kucin tu.. kesian awak kan, kecik2 jadi mangsa buli. tp xpelah, tu kan pengalaman.. sebab tulah kita jadi mcm hari ni. kan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya kena buli tu takde la teruk2 sgt pun..cuma bila dah namanya rival, pantang jumpa ada jer la nak bergaduh..hehehe

      tapi memang betul la, pengalaman dulu jadikan kita seperti hari ni..:)

      Delete
  27. kukuku..kesian die yea kene buli...huhuhu

    kire dulu budak nerd atau skema la yea ? huhu

    ReplyDelete
  28. Semua orang ada kenangan masa zaman hingusankan..... yang hingusan tu H,... OKje OK...he...he..

    ReplyDelete
  29. andai dapat ku undurkan masa, isk mmg best la lau dapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam usik ku merajuk seketika~
      lalu ku pergi meninggalkan dirimu~

      :p

      Delete
  30. Hahah.. kena buli ke masa kecik dulu? Yang bestnya kalo mengadu kat ayah masa tu mmg kita takkan betul kan? Ayah mesti akan tambah lagi penderitaan kita. Tapi semua tu menjadikan kita lagi kuat. Ce budak2 skrg, kalo mengadu mesti mak ayah tak tunggu lama utk pegi saman atau bergaduh dgn mak bapak budak yug buli. Zaman berubah.

    Rogol kucing ke? Hahahahahah... Lawak je rasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tu la..zaman dulu2 kalau mengadu jangan harap nak dapat backup..lagi sakit ada la..budak2 skg ni, mengadu sikit mak ayah terus amuk sampai sekolah..

      kadang2 lawak jugak bila fikir pasal rogol kucing tu..hahaha

      Delete
  31. kau suka kena buli eh dulu2 encik H..pastu kan daysat kawan kau eh rogol kucing pula..aduh.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka tu tak la..cuma tu antara kenangan yg aku igt..hehe..lagipun life masa kecik tak semestinya sentiasa happy kan? ada jugak part2 yg tak happy..:p

      Delete
  32. kena buli ye dulu EN.H ..huahua

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tu la..masa kecik2 kena buli..maklum la, aku kan insan teraniaya..kehkeh

      Delete
  33. Rogol kucing? Huh..sgt x logik kan?
    isk... cerita zaman kanak-kanak kalau saya cerita, kalah content enrty blog serius kot.

    Bek jgn. semua pelik2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..citer la len..citer la..nak tau jugak..:D

      Delete
  34. sy pun ada tahi lalat kt mata, so saya unik gak la ye..hehehe


    ms kecik dl suke buat pertandingan panjat pokok getah.. n sy selalu menang!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..ada tahi lalat dalam mata ke? kat mata yang warna putih tu ada tahi lalat? sungguh?

      sy dok kat kawasan kelapa sawit..xde pokok getah..nak panjat pokok sawit, rasa macam pelik pulak..kehkeh

      Delete
  35. lain dulu lain skrg.dlu ngadu kt ayh kena tambah ada la.
    kalau skrg ngadu ayh siap bela lagi walaupon ank yg salah kan..

    lawak pila rogol kucing..hiho

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak ayah sekarang ni terlalu manjakan anak..jentik anak pun tidak, tu yg lama2 budak2 naik lemak..grrrr

      Delete
  36. rogol kucing.. aiyok... kenangan kecik2 hmmm best,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..semua org ada kenangan masing2 kan..hehehe

      Delete
  37. rogol kucing ? firsttime dengar kes macam ni. huhuhu

    zaman kanak2, macam2 kawan kite boleh jumpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawan Cikgu Ma kat atas tu, rogol kambing tau..lagi dahsyat..:D

      zaman kanak2 bukannya fikir apa sgt..fikir nak main jer..

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top