Header2

• 03 August 2013 •

A Tale To Remember

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kalau Chuu anggap entry yang ini dah basi, maknanya entry aku ni dah berkali-kali ganda lagi basi kot. Cuma bezanya, entry aku bukannya wordless wednesday la macam yang Ku Sida-Sida buat.

Okey. Basically entry ni pasal iftar hari tu. Berbuka puasa dengan geng-geng kopitiam kat Gombak. Heh, rasa macam baru belajar menaip jer bila tulis pendek-pendek camni..hahaha. Kalau diikutkan, aku sebenarnya tak ada benda sangat nak cerita. Sebab Ha, Chuu dengan Syida dah cerita kat entry masing-masing. Tapi aku tulis la jugak sebagai sebahagian cerita dari side sebelah aku.

Planning asal sebenarnya aku cadangkan buat masa hari Ahad, 28 Julai. Sebab Isnin, 29 Julai tu kawan-kawan masa belajar nak buat iftar kat Dorsett Regency. Aku cadangkan Ahad supaya Isnin tu aku boleh consider untuk ke Dorsett Regency. Maknanya kat sini, aku akan ke Dorsett Regency kalau planning 28 Julai tu jadi.

Tapi tu la. Ahad. Then Isnin masing-masing dah start kerja. Aku ada alasan kukuh untuk decline 29 Julai tu. Sebab diorang buat Isnin. Apa diorang ingat kompeni tempat kerja tu bapak aku yang punya ke? So aku cadangkan tukar Sabtu, 27 Julai. Tak payah pergi Dorsett Regency pun tak apa. Not a big deal.

Tapi tu la. Ha tak available pada 27 Julai tu. So planning ditukar pada 20 Julai. Seminggu lebih awal. Aku okey, tak ada masalah kot. Sebab seronok jumpa geng-geng Kopitiam ni. Bundle on, Ha on, Syida on, aku on. Nampak macam dah kompem dah tarikh 20 Julai tu. Diulangi, nampak MACAM dah kompem dah tarikh 20 Julai tu.

Tapi tu la. Kita hanya merancang yer tak. Chuu unavailable. Sebab ada iftar dengan geng office. Syida unavailable last minit. Sebab Fik ada hal. Punzel balik berbuka dengan family. Cidut tak dapat dihubungi. So yang tinggal? Bundle, Ha dan aku. Jadi atas perbincangan bersama, immediately plan ditukar kepada Ahad, 21 Julai.

Bundle on. Ha on. Syida dengan Fik on. Chuu on. Aku on. Punzel 50-50. Aien hampir-hampir on, tapi last-last tak jadi. Cidut? Ghaib. Tak dapat dihubungi. Liyaa? Errr..Liyaa? Owhhh Liyaa Mf ke? Aku lupa apa status dia masa tu. Unavailable kot..heheh. So, kali ni memang kompem sekompem-kompemnya. Tarikh iftar geng Kopitiam adalah pada Sabtu, 21 Julai 2013.

Eh..meleret sungguh cerita aku. Daripada tadi cerita pasal date jer.

Pukul 12 tengahari aku gerak daripada Kuantan. Sambil-sambil tengah drive, sambil-sambil tengah nyanyi, tiba-tiba aku dengar bunyi macam tayar aku langgar something. Tengok daripada side mirror, nampak macam aku langgar skirting ke apa ke. Aku drive terus la. Gila apa nak reverse kat tengah-tengah highway.

Sampai R&R Temerloh, aku stop sekejap. Tengok bumper belakang, okey. Tengok tayar belakang, okey. Ah maybe aku terlanggar skirting siapa-siapa kot. So aku terus la jalan and sampai Gombak around 2.30 petang. Then bila kat Petronas tu, check punya check, baru aku perasan yang pelapik air kat tayar depan bahagian kanan dah tertanggal. Means benda tu la yang aku langgar kat tengah highway tadi. Grrrr..

Dalam pukul 3 ke 3.30 petang camtu Ha datang. Okey part ni ada lawak sikit. Harap Ha jangan ambil hati..hahaha. Ha wechat bagitau dia dah sampai. Dia tanya yang mana satu kereta aku, and aku parking kat mana. aku jawab, depan petronas. Dia kata kereta dia kat bahagian belakang. So aku jalan, aku jenguk, aku pusing.

Tapi tu la. Aku tak tau yang mana satu kereta Ha. Apa yang aku tengok and apa yang aku jenguk pun aku tak tau. Ha wechat lagi, dia kata dia nampak aku. Dia suruh aku jalan ke kereta dia. Ah sudah, kereta yang mana? Aku tanya, and Ha jawab Myvi Oren. Aku tengok Myvi Oren, daripada belakang la. Tapi tak ada siapa-siapa pun dalam tu? Ha ni kat mana sebenarnya? Macam tu la lebih kurang apa yang aku cakap kat dalam hati.

Err..contoh jer. Serius masa tu ingatkan takde orang..

Then bila aku dah jalan dekat sikit, baru aku nampak yang Ha sebenarnya ada dalam kereta..hahaha. Comel jer Ha. Kecik orangnya. Seat tu lagi besar untuk melindungi tubuh dia. Heheh, jangan marah yer Ha.

Then aku dengan Ha pergi Jalan TAR sekejap. Beli tingkap. Errr, maksud aku, window shoping. Kat sini pun jadi satu hal. Bila mana jari kelingking aku sebelah kiri, entah macam mana boleh tersangkut kat pintu kereta Ha. Bukan tersepit, tapi tersangkut. Luka la jugak, berdarah sikit. Walaupun luka tu kecik jer, tapi sakit dia boleh dikatakan sampai ke tulang. Pedih dia masa tu aku rasa macam menyucuk jer. Lagi-lagi bila time cuci tangan, sebab tempat luka tu kena air.

Aku syak itu semua ketulahan aku kat Ha kot..:D

Then pukul 5.30 petang ambil Chuu dengan Zura (kawan Chuu) kat KTM Baru Caves. Berkumpul balik kat Petronas. Keluar daripada surau, aku tengok penjahat ada dalam kereta Ha. Ding dong ding dong, last-last sampai kat Jees, tempat berbuka. Bundle yang bayar banyak walaupun aku yang makan banyak. Aku bayar jugak RM50, tapi dapat balance RM50.

So camtu la ceritanya lebih kurang. Nak cerita topik perbualan, rasa macam random sangat. Nak cerita pasal juadah makanan, rasa macam over sangat. Lagipun aku tak ada selera masa tu, makan ala kadar jer. Maklum la, tujuan aku datang jauh-jauh pun sebab nak jumpa diorang jer, bukan sebab nak makan..heheh.

Kesimpulannya, pukul 10.30 malam lebih kurang, aku gerak balik Kuantan. Wah, senang jer kesimpulan..hahaha.

Dah, habis cerita.

p/s 1: gambar semua ada kat blog Ku Sida-Sida.

p/s 2: hari ni aku balik kampung..terkulai-kulai la aku kat Kulai nanti.


17 comments:

  1. Replies
    1. hahaha..salah ke? ko kan penjahat..

      Delete
  2. Hahaa..aku ingat tekulai2 tu aien..haha
    pasni portluck 10syawal wei..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kampung aku tu..aien tolong nyanyi jer..hahaha

      Delete
  3. best kan bokak posa ramai2 nih..=)

    hye..salam perkenalan H.. -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..hai husna..sila beri tunjuk ajar..-.-"

      Delete
  4. walau tak komen, aku tetap baca blog ko H

    smile...

    ReplyDelete
  5. wah, bestnya bleh makanII! :D nak join jgak weyh.. blanje plish..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..ajak fatma baru aku belanja..hahaha

      Delete
  6. nak makan2 FREE jugak :P

    ReplyDelete
  7. bestnya..berbuka puasa bersama2... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nnti kita berbuka puasa sama2 ea Nur..:p

      Delete
  8. gather2 bukak puasa bestnya.. :)

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top