Header2

• 22 November 2013 •

Next Entry

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bila tengok balik entry-entry aku untuk bulan ni, baru aku perasan yang konsistensi aku terganggu selama 5 hari. Yer la, sepanjang 16 hari yang lepas, dapat jugak publish 8 entry. Means 1 entry untuk setiap 2 hari. Tapi, tiba-tiba terganggu. Semuanya sebab Encik D.

Tak. Sebenarnya macam ni. Kalau ikutkan hati, niat aku memang nak sambung cerita pasal Encik D. Tapi disebabkan tadi aku chat dengan Yaya, terus terbantut idea yang sebelum ni.

Okey, hari ni birthday Yaya. Terus terang cakap, aku sebenarnya lupa. Betul-betul lupa. Then masa nak sign dokumen siang tadi, baru aku perasan yang aku tulis 21/11/13. Terus terfikir, 21/11? Ada apa-apa yang aku miss ke hari ni? Sebab tarikh tu macam familiar. And tak sampai 1 minit, aku dah dapat jawapan.

Aku wish kat facebook macam biasa. That time, aku tak terfikir pun nak buat entry ni. Sebab takde benda sangat yang perlu ditulis. Not until she replied me, and show me her baby. Heh, speaking la konon..hahaha.

Sebelum ni, aku pernah bagitau tentang pemergian aku ke Sabah. Itu adalah salah satu benda yang aku kena buat untuk melunaskan janji aku pada Yaya. Then 14/05/13, baru aku inform kat dia. Saja la nak bagitau pasal benda tu. And part of our short conversation adalah seperti di bawah.


Haaa..terharu aku. Anak dia lahir sehari selepas kedatangan aku. Kebetulan jer sebenarnya. Even kalau aku tak datang pun, anak dia lahir jugak..hahaha. Tapi, aku tetap rasa seolah-olah aku datang pada masa yang sesuai. Seolah-olah walaupun hanya kebetulan. Tambahan pulak 28/04/13 tu, aku memang ada kat sekitar KK jer.

Berbalik kepada wish birthday siang tadi. Sebenarnya aku tak expect pun Yaya akan balas. Tak harap pun. Saje jer aku nak wish walaupun dia memang takde kat dalam friendlist.

Balik kerja, aku masak. Lauk sardin. Sedap pulak tu..kehkeh. Errr, lepas masak, aku naik atas. Tengok-tengok, dia ada balas. Sembang-sembang sikit tanya khabar, then tak lama lepas tu dia tunjuk gambar. Anak dia. Comel gila kot. Rasa macam nak ngorat.

Hawa Nur Qalesya a.k.a Chacha

Kesimpulannya, bila mengenangkan balik perkenalan kitorang yang dah hampir 9 tahun, banyak sangat benda yang kian berubah. Yaya la terutamanya. Dia dah kahwin, dah ada anak.

Aku?

Okey, sekian terima kasih.

p/s: hoi..takde sesape nak masuk meminang aku ke? hahaha


10 comments:

  1. Comeellll...

    gi meminang chacha sana! haha

    ReplyDelete
  2. Comeellll...

    gi meminang chacha sana! haha

    ReplyDelete
  3. comelnya chacha ggrrr..

    nanti sya carikan ye org yg nama shahidah utk H :-p

    ReplyDelete
  4. comeeeeyyyy..hahhahaha hoi, ko tunggu orang minang ko,...mmg tak la wehh.. :P

    btw, tu mana ada kebetulan2 memang takdir... hahaha

    ReplyDelete
  5. minat kat "hawa" jugak ke?

    hahahahaha.

    ReplyDelete
  6. hehe comel H perasaan nak kahwin dah kian menghampiri hang kan? hehe

    ReplyDelete
  7. Alalaaa.. comelnya Chacha... ikt muka mama dia kan? tau2 je aku. Hahahaa...

    ReplyDelete
  8. comelnya baby tu. macam den dulu. hehe.

    encik H ni umur berapa eh?

    ReplyDelete
  9. kecomelan yg tiada terkata.

    ReplyDelete
  10. Hamboii...Kemaihh Habang..
    Selamat tak Yabang...
    Hahahaha

    Ehh...Yaya dengan H bukan sebaya ke??

    BTW..tomeinya Qalesya..!

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top