Header2

• 02 December 2012 •

Harrier

Kalau la kan. Kalau hujung bulan ni aku beli sebuah kereta, bermakna aku akan beli 2 buah kereta pada tahun yang sama. Nampak macam kaya? Yup, NAMPAK MACAM KAYA. Tapi sebenarnya tak kaya pun. Cuma komplikasi yang berlaku sepanjang tahun ni buatkan aku rasa bahawa sebuah Toyota tu perlu ada.

No. Plat ni tak boleh panjang lagi ke?
Ikutkan hati, aku nak beli Harrier. Kereta idaman aku kot sepanjang beberapa tahun ni. Tapi tu la, kalau aku beli Harrier sekarang, aku terfikir beberapa tahun lagi, aku nak beli kerata apa. Alphard dengan Estima rasa macam terlalu mahal. Plus kedua-dua model tu tak menarik hati aku. Buat masa ni, tak terfikir pun nak pakai, kecuali kalau ada orang bagi free.

Teringat dulu-dulu masa aku mula-mula kerja, bos aku kat Johor tanya, aku suka kereta apa. Kalau ikutkan suka, aku jawab la yang aku suka BMW. Then bos aku pun cabar, dalam masa 5 tahun, dia nak aku pakai BMW 7 series time jumpa dia. Gila ke apa. Even kalau aku jadi manager pun, belum tentu aku mampu nak beli. Tu pun nasib baik jugak aku tak jawab Ferrari. Kalau tidak, entah kat mana duit aku nak cari.

So sekarang ni, aku tengah pertimbangkan salah satu model Toyota. Tapi Vios jer la. In case kalau ditakdirkan suatu masa nanti aku tak dapat beli Harrier, at least aku dah ada salah satu model Toyota. Kereta yang aku pakai sekarang ni? Err..yang tu tak payah la tanya..zzzz

p/s: kerani aku kata, kalau siapa-siapa yang kahwin dengan aku, tak payah nak risau pasal kereta..persoalannya, siapa-siapa tu siapa? hahaha


136 comments:

  1. toyota antara kete luar yg mampu milik.

    owhh aku suka honda. kalau dpt laki kaya, mahu BMW lahhhhh.. ngee~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. aritu ada honda city sambung bayar, rm800 selama 3 tahun..tapi kawan aku lambat inform..kalau x mungkin aku boleh consider..

      tapi sambung bayar ni risiko tinggi la..kena fikir 7-8 kali..

      Delete
    2. aku tak mampu lagi pakai kete..jgn kate harrier, tayar spare dia pon blum mampu..rempit je la..haha

      Delete
    3. ceh..nampak benor menipu..hahaha

      Delete
  2. Replies
    1. 2nd xdapat hadiah tau calie..hehehe

      Delete
    2. hahahahahaahaha...ok ok ok...

      Delete
  3. no plat tu memang panjang betul....
    ko pakai kete apa sekarang?

    siapa-siapa tu siapalah agaknya ye....

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Heh3, target ak jugak H. Sebelum aku kenai harrier, aku syiok dulu kat Rexton. Tetiba satu hari, nmpak Harrier kat jalanraye, dan ia masih bertakhta lagi dihati,kih3.

    Alphard pula..ada dlm angan2 juga..kalau aku dah berkuarga, mmg yg tu salah satu targetnya. Itupun kalau in future, takda model yg lgi 'kacak' dari dia. heh3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm Lana..heheh..nak tanya ni, model yg lagi 'kacak' tu Harrier ke Alphard?

      Delete
    2. oh, lupa nak habaq..dua2 kacak! hek3. *org tamak camni la,hehehe*

      Dua2 ak suka H.

      Delete
    3. owhh..Alphard tu aku rasa macam besar sangat..mungkin sebab aku belum kawen kot..beli keta besar2 bukannya ada nak bawak anak..

      akan dtg nanti xtau la..hehehe

      Delete
  5. kalo aku aku pakai je kete mane de..bukan sbb k bermewah. kete just keperluan.
    janji ley gerak

    kalau beli mampu, bulan2 terseksa nk bayar... minyak, tol, saman, kerosakan

    sume kene amik kire dan membuatkan aku serik beli kete haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu salah satu sebab jugak yg aku xleh beli harrier skg..sebab bos aku pakai pajero (kompeni punya) dgn honda jer..kot kalau aku pakai harrier rasa macam melampau pulak..hehehe

      Delete
  6. Vios comel sangat sangat cikgu! :DD Sayang lebih pada Toyota. X-Trail okay apa. Cuma lambat pikap. Tapi duduk depan seronok~ ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel macam cikgu ke? kehkeh..x-trail tu cikgu rasa macam x cukup sporty la..tapi kalau cik nin nak hadiahkan, cikgu terima jer..hehehe

      Delete
    2. Alamak, dah ttbe keluar X-Trail pulak. X-Trail, Nissan. Nak delete komen! -__-

      Delete
    3. Comel, tapi dah tuaa!!! Hahahahaha! Erkk, patutnya cikgu lah beri hadiah pada sye, sebab tak lama lagi nak cukup umur ^^v

      Delete
    4. haa tu la..cikgu memang tau x-trail tu nissan..tapi kalau dah cik nin minat x-trail, bagus la..xyah kita pakai model kereta yg sama..:P

      Delete
    5. cik nin nak hadiah apa?

      Delete
    6. Tak minat x-trail. Kereta orang tua kott. Hahaha! Sesuai kot dengan cikgu :p

      Delete
    7. *cough* Jangan tanye hadiah apa. Kang terbuka isu kahwin muda. *raise eyebrows* ;)

      Delete
    8. ehem2..siapaa yg mention pasal x-trail tadi? cikgu ke? :P

      kalau cik nin kawen muda, cikgu hadiahkan pampers..ok x?

      Delete
    9. Terkena nampaknya -_-'

      Err, kahwin muda doesnt mean nak anak di usia muda. -_- Baik cikgu beli pampers and simpan utk kegunaan masa akan datang sendiri. Harga barang dah mahal :p

      Delete
    10. skg ni harga barang memang dah mahal..tapi akan datang nanti lagi mahal tau..sebab tu cikgu nak belikan utk cik nin..hahaha

      Delete
    11. Terkena lagi. Goodnight cikgu~ Hahaha

      Delete
  7. SY berangan harrier/CRV.
    Hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaa..CRV pun menarik jugak..Len amik CRV jer la..biar H amik Harrier..:P

      Delete
    2. Heheh... encik H. H for Harrier.. amek CRV jer la kot..mcm upgrade jer. Boleh trade in taw kalau sama brand.

      Delete
    3. Len pakai honda apa skg ni? civic ke?

      Delete
  8. bmw ye,, muja suka toyota jugak yang kecik,, hehe.. your follower now,, http://mujadafewa.blogspot.com/2012/12/biarkan-aku-jatuh-cinta-pada-sesiapa.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. toyota yg kecik? Toyota IQ ke? hehehe..kecik jer tu..macam kancil, tapi lagi comel la..

      Delete
  9. Komplikasi yang berlaku sepanjang tahun ini tu apa? Apa komplikasi yang berlaku?

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..kalau ditakdirkan aku jadi beli, insyaAllah aku citer pasal komplikasi tu..hahaha

      Delete
    2. Laaaa kalau tak jadik beli, tak jadik la nak cite? Hahaha!

      Ohh, tapi aku teringat sesuatu. Kau penah cite psl kete kau salu rosak. Err tapi kat sini pulak kau cite tahun ni pun kau dah ada beli kete. Cane kete baru boleh salu rosak? Err ada kena mengena tak ngan komplikasi tu? Cubaan untuk korek2 rahsia. Hehehe :P

      Delete
    3. cubaan yang bagus..hahaha..baru beli kereta tak semestinya bermaksud yg aku beli kereta baru..tu jer jawapan aku :P

      Delete
    4. Hahaha! Aku dah agak. Saje je tu buat2 macam konfius lebih. Err aku dah agak cuma aku tak sure la betul ke tak. Skang dah sure :P

      Okeyy! Kalau laa kau jadik beli nanti, then kau amek kete baru ke? Aku harap kete baru laa. Cuma aku tak pasti kalau2 kau ada masalah berkaitan entry dikhianati :)

      Delete
    5. tak la..keta baru mahal..mana ada duit..:(

      Delete
    6. Cheh! Tapi target Vios terus boleh pulak? Hahaha!

      Kalau Vios, cam tak caya je kau tak mampu, H. Erm. Tapi taktau la kann. Expenses setiap org kan laen2. Tapi takpe2. Sebenarnya ikut kau laa kan. Cuma aku kesian jek kalau kau hadapi masalah yang lebih kurang. Err check betul2 taw! Cheh. Pandai la aku nasehat orang. Hahaha! :P

      Delete
    7. expenses aku xsampai 1k kot sebulan..yer la, sewa umah xpayah bayar, api air xpayah bayar..makan pulak rasanya agak saving, sebab masak sendiri..tu yg aku rasa boleh kot nak beli Vios..

      aaa..insyaAllah kali ni aku check betul2..heheh

      Delete
  10. Minat brand Toyota ye??? InsyaAllah boleh dapatnya BMW tu... mana la tahukan, rezeki di tgn Allah.. btw, pjg bebeno plat kete org tu.. 0.0

    ReplyDelete
    Replies
    1. uik..BMW tu mahal bebenor..roadtax pun x mampu nak bayar..hehe

      Delete
  11. akak simple je. asal boleh gerak kemana2 dan senang parking, kira bolehla.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tu la..kereta yg panjang2 ni leceh nak parking..nak u-turn pun leceh..kena makan side..hehe

      Delete
  12. mula2 aku tengok tajuk tadi aku baca hair drier -_-"

    aku kan.. kalau laa.. kalau aku ada duit berjuta juta, aku nak beli porsche ke, ferrari ke, tapi BMW takmo laa.. sebab BMW org tua yg pakai.. aku nak kete sport gitu.. wahh... best nye...

    ko beli volkswagen dah la H...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai BMW la yg nampak muda..kalau pakai merc baru nampak kereta org tua2..hahaha

      kalau ada peluang beli sebijik kereta antik, memang aku nak beli volkswagen..:D

      Delete
    2. muda ke ? ko je la pakai.. aku dah cukup muda... cun lagi... aku asyik pikir mercedes ngan bmw ni same je.. haip2..

      kalau la kan... tunggu la gaji sejuta sebulan, bukan setakat volkswagen, ferrari pun boleh pakai..

      muhun cg lebih gigih mengajar supaya gaji mencapai ribu riban :|

      Delete
    3. kalau gaji sejuta sebulan, aku xnak kawan dah dengan korang..aku kawan dgn cristiano ronaldo jer..kahkahkah

      muhun pated lebih berkompromi.. :|

      Delete
    4. Payeh Kuced4/12/12 7:27 AM

      H tanak kawan ngan Payeh? yelaa.. nanti Payeh belajar rajin2 biar gaji sama banyak ngan CR tu..

      aku tengok komen atas bawah ko bahasakan H, so aku nak try beramah mesra ni..

      ehh.. Payeh nak cuba beramah mesra ngan H ni... Nanti kalau H dah boleh beli Harrier tu, datang la Kelantan ni yee

      Delete
    5. okey..nanti H datang bawak rombongan meminang Pated ea..#_#

      Delete
    6. muhun berikan harrier seketul as hantaran #_#

      Delete
    7. muhun pated dapatkan lesen kereta.. #_#

      Delete
  13. harrier seketol semartttt wowhhhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..semat tengok harrier..tapi model yg latest ni la, bukan harrier yg 1st edition..

      Delete
  14. aku dah survey harga vios kat toyota centre. kalau auto yg plg murah tu pn dlm 78k. model ape ntah aku lupa. tu pn sbb promosi akhir tahun. ada keluar vios model baru limited edition. Pergh cun siottttt! Aku berangan nak yang tu tapi harga pun wallap ah. Dkt 100k jugak. Mau bulan2 1k jugak yg keluar

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau 2nd rasanya dalam 50k..tapi 2nd pun dalam tahun 2008 ke atas la..bezanya kalau 2nd, bunga tinggi sikit..kalau baru, bunga rendah, then xpayah risau dulu pasal maintenance..

      tu yg aku tengah fikir skg ni..

      Delete
  15. Encik H jgn lupa dtg umah bolat ! hahahaha .

    siapa siapa tu la yang rahsiaNYA :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..bak la alamat..nak datang ni..hahaha

      Delete
  16. haritu H ada cakap pasal H keje dekat hsa kan?
    keje ape sebenarnya H?
    lupa sangat nak tanyaaa.
    hmmmm
    >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..kontraktor la chemay..dulu projek kat HSA..:D

      Delete
    2. ohhhh. engatkan keje apaa. heee
      sekarang kat kuantan lah ye?
      nanti kalau singgah sana nanti chemay impom.
      mohon buah hati H tak marah pulak kite detim
      haharhar
      >.<

      Delete
    3. sape2 marah nanti H rotan dia..hahaha

      Delete
    4. amboih sejak bila H pandai nak rotan2 orang nihhh?
      haha
      :P

      Delete
    5. eh kejap kejap.
      H orang johor ke?

      Delete
    6. err..yup..org johor..:D

      ngape chemay?

      Delete
    7. chemay belajar dekat johor je haa.
      nanti dah ada harrier mohon rajin rajin singgah kolej chemay tu haa.
      dekat je dengan angsana tu.
      hiuhiuu

      Delete
    8. rasa macam tak dapat kot nak beli harrier buat masa ni..kena cash 40k baru boleh beli..kalau yg loan, 102k..hehehe

      Delete
    9. wahhh. takpe lahh.
      tahun depan pun boleh beli kereta tuu.
      insyaAllah.
      :D

      Delete
    10. tapi H tetap nak beli H..hahaha

      Delete
  17. Seronok baca semua komen.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..sebab komen2 kadang2 lari topik ke? hehehe

      Delete
  18. haahkan evagurl. vios 78k. lepas tu ada rebet 3k kan sampai hujung tahun. belilah baru H. mampu milik..hihi..(kalau bab maintenance boleh pengsan). kalau second kesian pula asyik komplen itu ini.
    maksudnya masa kete buat perangai pasal brek haritu terus sambar kereta baru ke, H? Wah..dasat. o.O

    ReplyDelete
    Replies
    1. model yg latest lagi cantik..complete dgn leather seat lagi..tapi harga 87k la..uhuk2

      Delete
  19. TRD pun dh cun dh.. xpe, nnti tercapai la impian tu.. sy berangan nk pakai CR Z, tp 2pintu lak..elok² skang pakai 4pintu.. pastu berangan nak pakai bmw x6, tapi makaihhh, tak mampu mak nokk

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tu la..TRD Sportivo tu memang cun..tapi harga 92k cik kak oi..mana nak cari duit..hehehe

      Delete
  20. AUTODETAILER :D

    aku sedang berkira2 nak angkat kereta apa ni...ikut kemampuan. hmmmm. kereta...kereta...keperluan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau nak pakai model apa Aien? meh aku boleh tolong rekmen..:D

      Delete
  21. aku pun suka Harrier. kalau nampak je, mesti follow belakang. bentuk dia cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. aritu aku ada tengok kat used car..50k kalau x silap..tapi tahun 1998 la..tengok exterior cantik lagi..interior xtau la camne..

      Delete
  22. meh husna kasi sebijik..
    tapi apa2 hal bayar sendirik r..=P

    autodetailer..
    nmpak mcm itu tertera di plat keretanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. okey..husna beli la atas nama husna..nanti H bayar sndiri..hehe

      Delete
    2. ceyh..xmaw r..nnti apa2 hal husna kena tanggung..

      Delete
    3. alaa..kata nak kasi sebijik..hahaha

      Delete
  23. kalau dpt vios pun dan oke bg saya...tp xmgkn la...hahaa xlepas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kenapa x lepas pulak? dah banyak kereta ke? O.o

      Delete
  24. hehe lelaki lelaki.. mmg dlm minda dorg lebih pk cari keta dr cari bini hehehe XD

    ReplyDelete
  25. cantik kete ni..!
    mmg bergaya habislah bila bw keta ni..
    heeee... :)

    mmg nur de sorg pakai, warna hitam..terkasima jap..!
    hehehe..

    xpe H..beli,,nanti nur tompang..hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg cantik kaler hitam dengan putih jer..hitam nampak elegant..putih pulak nampak smart..:D

      Delete
    2. tapi nur suka putih...!
      dan nur suka gak keta dan alphard..
      tapi apakan daya...xmampu..
      yg mampu beli lepat je..
      sedap oo mkn petang2...
      haha

      Delete
    3. biru muda lagi cool ! okbai

      Delete
    4. kalau ditakdirkan dapat beli, H pun nak beli kaler putih..sbb smart, nampak besar..heheh

      errr..dah lama tak makan lepat..

      Delete
    5. lepat pisang sedap oo..
      lepat labu pun sedap..
      heeeeee.. :)

      Delete
    6. lipat kain sedap x? hahaha

      Delete
  26. giler pya no plat.. kalu kete ilang , mau tak ingat no tu hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat autodetailer jer..tapi huruf a, e, o dgn i tu kena ganti dgn nombor la..hahaha

      Delete
  27. fes time nampak vios time awal2 kemunculan vios dlu.. saya rasa seperti jatuh cinta.. ntah kenapa, memandang vios buat saya terasa seperti jatuh cinta berkali2.. semua perasaan ada time tu... tapi nasib baik, perasaan tu mulai hilang dh sebab banyak sgt dh nampak vios..
    perasaan nampak vios tu macam saya ternampak orang yg saya minat tba2 muncul di depan sy, begitu la rasanya... ahhaha.. over kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh..over jugak tu..bopren Emma pakai Vios ea? :P

      Delete
  28. pakcik H kayo.. setahun beli 2 bijik keta. mohon belikan utk chic na satu. H minat harrier sbb pangkal dia huruf H ke? ;)

    alaa tak minat toyota. chic na minat honda lagi2 city yg baru tu. huhu.. dulu pernah la minat toyota, caldina. lancer H tak minat ke? subaru ke? boleh chic na pinjam. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. harrier tu yg minat kat H sebab pangkal dia huruf H..:P

      H dah biasa pakai honda masa kat Tg. Malim dulu..tapi honda yg ada 2 tayar jer la..hahaha..caldina tu bentuk camne ek? lupa la..lancer H tak minat kot..kecuali kalau org bagi free..-_-"

      Delete
    2. errrr.. :p

      caldina yg mcm katak tu. huhu.. katak comel. sila google. naik lancer la baru semakkk. haha..

      Delete
    3. ohoo..dah tengok dah..heheh..tapi xnak la bawak katak..takut nanti kereta tu melompat2..:P

      Delete
    4. kahkahkah
      Honda yg ada 2 tayar tu bapak ai pun ada H.hahaha

      Delete
    5. hahaha..kaya kan bawak Honda? :P

      Delete
  29. Replies
    1. yup..kalau model perodua, myvi memang cun..nampak sporty..:D

      Delete
  30. wah.. eca pun minat harrier.. tapi mampu tengok orang pakai jer. belum lagi rezeki eca.. hee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..sama la..belum rezeki lagi kot..:D

      Delete
  31. siapa..siapa tu siapa la agaknya.. aku tumpang tunggu gak lah hehehe..

    ReplyDelete
  32. rasa2 kau ni boleh tahan la berduit.
    toyota vios pun ok la tu..aku suka mitsubishi mirage..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi tu la..kena fikir panjang2 kot..nak tengok kemampuuan sendiri..long term punya planning..entah la..kalau ada rezeki, aku beli la kereta tu..

      Delete
    2. long term planning tu kiranya macam kena fikir utk anak2 la? ok2 aku faham kau dah tak lama nak kawin..

      Delete
  33. perghhhhh cabaran boss tu sila sahut la weiiii baru la ko kerja kuat lagi!
    harrier ni pun aku suka gak, sedap tul wat lanyak org kan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gilo ko hapo nak pakai bmw after 5 years..kalau aku ada bisnes sendiri xpe la..ini makan gaji jer..huk2

      Delete
  34. Sadis sebab aku dah tak dapat nak bersuka ria komen dekat sini. huhu

    Aku cadang dengan slip gaji pertama aku lepas grad ni aku nak beli Volvo. Harap-harap tercapailah.... Tinggal beberapa bulan je lagi nak grad nih.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh..volvo ke? nanti jumpa aku kat angsana bawak volvo tau!!

      Delete
  35. mmg cantik lah kereta idaman ko kan..

    betul lah kerani tu ckp.. nnti perempuan kahwin ko tu dpt nai toyata trus..

    kat rumah aku dulu ada gak toyata tapi toyata zaman bila ntah.. jual dpt rm500 je.. =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tadi aku pegi tengok harrier kat used car..tahun 1998 punya dia nak 40k cash..sebab after 10 years xleh buat loan..

      yg boleh buat loan punya, 102k..gila mahal..hahaha

      Delete
  36. H nty hantaran utk Na ..Na nk CRZ taw l)

    "sekian terima kasih"

    ReplyDelete
  37. kerani tu single lagi tak..?

    kalo single, ko ngurat je dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerani tu dah kawen la..anak dah 2..hahaha

      Delete
  38. ermm..
    sama lah kita H..ai pun minat Harrier,tgk2 plak ex-pakwe dah pakai Harrier..adoii terkesima kejap,nk beli x mampu,nk mintak tumpang malu.hahahaha dlm hati tepikir lak nape lah aku tggal dia ni dulu tdk mesti sah2 la aku bleh dok sebelah dlm keta Harrier tu.muahahahaha

    erkk..jom H kita kongsi beli Harrier nak?hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2..Ai bayar muka, H bayar roadtax..Ai bayar bulan2, H bayar insurans..hahaha

      Delete
    2. hahahaha
      kalo mcm tu..ai naik hari2 H naik setaun sekali..amacam?

      Delete
    3. tak setuju! grrrrrrrrrr

      Delete
  39. ehem H sya kosong :P

    *beli la kate baru sebab nanti tak banyak sagt problem. Kalo beli second ni takut macam2 masalh yg datang

    macam dah terlmbat plak komen kat sini

    ReplyDelete
  40. nombor plat keta tu "for u to drive _ _ _ later"???

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top