Header2

• 23 July 2012 •

Bukan Untuk Dia

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..Wa’alaikumsalam Warahmatullah (aku tolong jawab bagi pihak kalian yang membaca).

Pernah tak bila kamu terjaga daripada tidur, kamu terasa something yang annoying gila. Sebagai contoh, lagu yang kamu betul-betul tak suka seakan terngiang-ngiang kat gegendang telinga. Jika jawapan kamu ialah ya, bermakna kamu mungkin dapat faham apa sebenarnya yang aku rasa.

Seawal pagi sewaktu alarm membangkit lena, dalam minda aku bernada lagu Sleeq & Najwa Latif – Untuk Dia. Hatta masa sedang bersahur pun, lagu itu masih lagi kekal bergema. Secara jujur, aku, Sleeq dan Najwa Latif tak ada masalah apa-apa. Aku tak ada rasa tak suka pada mereka. Rasa suka pun tak ada. Biasa-biasa saja. Malah sebenarnya lagu Najwa Latif – Kosong tu sendiri buat halwa telinga aku cukup selesa.

Tapi..tapi apa? Tapi lagu Untuk Dia memang aku tak suka. Jangan tanya kenapa, kerana jawapannya ialah “aku tak suka”. Lagu tu macam childish sangat. Rasa macam nak pukul mereka bertiga kalau imaginasikan yang mereka tengah nyanyi live kat depan mata. Mungkin ada antara kalian yang suka. Tapi pada aku, “Tolonglah! Lagu macam ni? Grrrrr..”

Aku syak, mungkin sebab semalam aku tertengok video klip mereka kat TV3. Unsangkarable betul, sampai boleh terbawa-bawa kat dalam kepala. Jadi kesimpulannya, sekarang aku cuba dengar mp3 untuk divertkan minda aku kepada seleksi bunyi yang aku suka. Ya, at least aku cuba..:|

p/s: untuk dia~ untuk dia~ grrrr..entah apa-apa!


46 comments:

  1. 2lar dgr lg..haha..

    Aku yang patut, yang patut
    Memberinya segala
    Kerna aku mampu, ya aku mampu
    Melakukan apa-apa saja
    #lalala~ muahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. grrrrr...dilarang menyanyi kat sini...>:p

      Delete
  2. kalau tak suka lelama nanti jd tersuka lak. haha..

    untuk dia..untuk dia.. lalala..
    eh ternyanyi pulak. sorry. ;)

    ReplyDelete
  3. ko jgn bg aku dgr lagu2 najwa...*&^%$#$%^&%^& mmg sumpah TAKSUKA TAHAP GIGANTIC!~ SUARA dia xpenah sdap..bagus lagi dgr adele..hee~~ *semangat tak aku komen? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak la semangat kau tu..hahaha..aku belajar x tggi..tu yg jarang dgr lagu2 adele..:p

      Delete
    2. dgr je..at least suara dia mng award lagi byk..*erk ape kaitan..hew

      Delete
    3. hahaha..takde la..saje jer..aku tak kisah sangat kot pasal suara, yg penting lagu tu sedap dengar kat telinga..

      p/s: lagu untuk dia tu memang gedik gila dgr najwa latif nyanyi..boleh mendatangkan murka..

      Delete
    4. dan setakat ni xde pun lagu najwa yg tak annoying kat telinga..tajuk dia pun cukup la,,, kebudak-budakan habis~ haha

      Delete
    5. Hahaha..ko kena faham, dia awal remaja..sekolah pun lum abis lagi..memang la kebudak-budakan sikit..:D

      Delete
    6. :-w .. aku nie budak tau tak

      Delete
    7. owh..patut la kau minum dutch lady..hahaha

      Delete
  4. kuatkan radio..kuatkan rdio anda.....
    wakaka :P

    ReplyDelete
  5. Untuk dia, AYY! Untuk dia, AYY!

    hmm lagu kegemaran aku.
    dulu aku sangat bencikan najwa latif.
    tapi entah kenapa, sekarang aku macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cis..tadi aku memang dah lupa..tapi bila baca komen kau, tak pasal2 teringat semula..grrrrr...

      Delete
  6. err, xpenah dengar lagi lagu tu.. lagu kosong pn jarang2 j dengar.. ho3.. tp kalo perasaan annoying time bgn2 tdo tu, penah la alami.. sakit hati sgt tu.. hahaa.. apapun, dengar la lagu yg menenangkan fikiran spt lagu nasyid, konfem hilang lagu tu dlm fkrn.. ho3

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah dengar dah..tapi sama gak..hahaha

      Delete
    2. wah, kalo cmtu terpaksa la ko berzikir tuk hilangkan lagu tu, :D

      Delete
    3. dengar surah2 Al-Quran pun sudah..termasuk dalam "seleksi bunyi" yang tertulis kat entry..hehe

      Delete
  7. adik tak cantik23/7/12 2:41 PM

    hahaha. okeyy. ilek ah H. hehe

    ReplyDelete
  8. Bukan paras rupa yang aku pandang sahaja. Ekekeke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dilarang menyamar jadi Najwa Latif..:|

      Delete
    2. Najwa Latif yg menyamar jadik aku :|

      Delete
    3. patut la peha dia besar..:|

      Delete
    4. gile la nie.. nak cari pasal ke hape .. kahkahkah

      Delete
    5. harap2 sida x baca..zzzzz

      Delete
  9. dlu anti jugak..skarang dah lali kot dengar...kot kalau tertengok kat tb ke hape, dah terngiang da..rasa kosong gitu..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. malam semalam kuar lagu tu kat astro..grrrr :(

      Delete
  10. haha !! sye.. dgn najwa latip najwa latip nye anti

    ReplyDelete
  11. hey! untuk dia! hey! *hehehe. saje datang komen lagik. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. grrrrr....tak aci la komen 2 kali...(d)

      Delete
  12. segala kata cacian yang telah engkau berikan membuatku rasa kosong kosong....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagu ni okey lagi..still acceptable..:D

      Delete
  13. Aku faham perasaan annoying gila tu. Sbb aku pun sedang alami lately. Grrrr. Mmg annoying. Even annoying aku tu bkn dtg drpd lagu yg sama dgn kau, tp annoyingnya aku percaya mesti sama. Aku malas nak ckp lagu apa.

    Mohon DJ radio kaji semula taste terhadap lagu & jgn putar lagu yg sama je setiap sama. Tensen eden!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagu yg buat aku rasa mcm nk lempang orang..kahkahkah

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top