Header2

• 05 July 2012 •

Tajuknya Tiada

Berhubung dengan terbitan sebelumnya, sedari dulu aku dah amalkan rutin kebiasaan untuk biarkan telefon aku berada dalam mode silent sahaja. Kalau nasib kamu baik, panggilan akan dijawab dan SMS akan dibaca jua dibalas dengan segera. Kalau tidak, mohon kamu hantar SMS dengan ayat makan dalam, surut pukul lima, nyonya bangun pagi, siram pokok bunga. Errr...

Okey, sebenarnya macam ni. Tadi sewaktu aku bangun awal-awal pagi, aku nampak salah satu telefon bimbit aku berkelip-kelip minta diperhati. Aku syak ada misscall atau SMS kenalan lama, sebab set telefon itu memang jarang-jarang aku ambil peduli. Rupanya cuma reminder untuk ingatkan aku bahawa tarikh hari ini, 05 Julai 2012, adalah tarikh anniversary..

Lantas secara tiba-tiba keheningan pagi ini membawa ingatan aku kepada dia. Dia yang dah lama menyepi tanpa berita. Dia yang memilih untuk tidak lagi terus bersama. Dia yang meminta untuk tamatkan sebuah kisah, lepaskan kasih yang sudah, dan leraikan biarpun lelah..

Teringat yang semalam aku ada baca terbitan lama si sida-sida. Maaf Syida, aku tersalah eja. Kahkahkah. Errr..ehem. Sebenarnya aku agak kagum, cemburu pun ada, bila mengenangkan bahawa tempoh 9 tahun itu mampu untuk dikongsi bersama biar suka mahupun duka. Dalam masa yang sama, aku akur bahawa segala aturan kisah kita adalah ketentuan Yang Maha Esa. Dan sentiasa kekal menjadi sebuah takdir yang sempurna.

Secara jujur, aku tak rasa aku akan buang segala reminder. Biar saban tahun aku sentiasa ingat kenangan yang pernah kita cipta saat kita masih bersama. Dan kamu, insyaAllah akan sentiasa kekal jadi sebahagian cerita pada lipatan sejarah masa muda.

Happy Anniversary yang ke-rahsia. :D


83 comments:

  1. Aku busuk!! Yes!! Kahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa, entri kali ni bergenang air mata aku weh :(
      Chill k...
      Err, taktau nk ucap happy anniversary ke tak..Huk3...

      Delete
    2. tiba2 ada reminder..nak buat mcm mana..:D

      Delete
    3. Tabah ye :)
      Ko ada aku. Kehkehkeh..

      Delete
    4. Tapi ko dah ada Fik..wuuuwuuuuwuuuu :((
      Erkk..diam la Chuu!!

      Delete
    5. Tak apa. Aku boleh hendel..Kahkahkah...

      Delete
    6. Tapi aku tak wela bewmadu..awwww

      Delete
    7. Alah..wela la...wela la...Kehkehkeh...

      Delete
    8. duda rupanya ko H..selamat ulang tahun..

      Delete
    9. aku duda teraniaya..:((

      Delete
    10. Bendulu kejam...Isk..

      Delete
    11. ko tacing sangat pesal :-?..hati tisu la ko ni sida-sida..

      Delete
    12. Aku tlg tacing dgn utk H..kahkahkah...

      Delete
  2. sedihnye., kenagan alway be memory eh~
    P. Ramlee bilang barang yg lepas jgn dikenang h..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa tak salah kot kalau kita kenang something yg pernah buat kita rasa suka..yg penting jgn sampai buat kita sakit jiwa dah la..hehe

      Macam jugak aku selalu kenangkan arwah mak aku..padahal aku tau org yg dah meninggal tak akan hidup semula..

      Delete
    2. Kirimkan doa buat mak ko H. Al-Fatihah.

      Delete
    3. yup.,tu P Ramlee yg ckp :-w
      sbb aku pon mcm tu jugak..aku x ckp salah pon, as long kau rase hepi dah cukup. hidup ni kalau x bhgia susa oo., Al-Fatihah..

      Delete
    4. Haha..jangan la gawang2 chuu..:D

      Sebenarnya aku faham jer apa yg kau cuba sampaikan..cuma pada aku, kita tak boleh buang kenangan..kecuali kalau kita dah hilang ingatan la..kot..

      Thanks both of you..Al-Fatihah..:)

      Delete
  3. cakap pasal anniversary...14/7 ni anniversary kawin aku...aku blur nak sambut guano..err.

    p/s: mohon pembaca penulis misteri bagi cadangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..susah nak bagi cadangan tu..:-?

      Delete
    2. Bendulu, aku nak bagi cadangan boleh?

      Delete
    3. Boleh..sila la..(jawab on behalf..hahaha)

      Delete
    4. nk sebok jugak..
      anniversary yg ke brp bro..?

      g chekin kat mane2lh..3hr 2mlm..
      hneymoon skali lg..
      sguh romantika de amor..
      lalalallallalala...

      Delete
    5. Tumpang tengok duit dalam wallet bundle..hakhak

      Delete
    6. xpe encik h bole sediakan loan, sekian.
      --chuu

      Delete
    7. Grrrrrr...

      -H-

      Delete
    8. Aku tunggu bendulu jawab dulu..kehkehkeh...

      Delete
    9. nie pehal nk jadi anon memasing..

      eh lp lah, bro bundle kan nk renovate umah..
      mana ade budget ;p

      Delete
    10. bg la cadangan kurang bajet tapi sempoi.aku nak romantik2 sgt takleh blah la..haha..
      p/s : kalau h nk bg loan aku booking flight terus sekarang..haha...

      Delete
    11. Aku rasa nak tulis entry baru la..biar cpt2 skip entry ni..kahkahkah

      Delete
    12. bundle., pegi bwk mancing da la haha.,cari aktiviti mncabar sikit pon oke :D

      mohon admin bersabar, byk lg boeh dibualkan kat sini huahuahua

      Delete
    13. xleh2..diorg2 ni kaki pow duit..bahaya...>.<

      Delete
    14. Bundle, nak mintak cadangan mohon buat entry sendiri. Jgn menyibuk kat entry org. <-- On behalf H walaupun H tak kesah.

      Bwahaha!

      Delete
    15. Kalau kat blog dia nanti Wani terus dapat baca..tak suprise la kot..hahaha

      Aku cadangkan ko pi berkelah..air terjun ke ape ke..

      Delete
    16. Kat taman pertanian shah alam tu menarik gak. bawa beskal berdua. Masa tu tak stat puasa lagi rasa jadi bek buat aktiviti yang menggunakan tenaga sepenuhnya. jangan lupa naik bangunan pemerhati tu.. bergetar gak lutut tapi berbaloi beb. haha..
      (menjawab behalf penulis misteri)

      Delete
  4. pencinta setia...cayalah...
    anniversary pun xlupa...
    nk wish ke xnk nie..
    serba slh..arhh..diam lg baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errr..berani la wish...grrrr :p

      Delete
    2. ish..anniversary tu..
      rugi xwish..
      setahun sekali..
      bolehlah nk wish..sekali je...hahaaha...

      Delete
    3. wish la..wish la...TT__TT

      Delete
  5. HAPPY ANNIVERSARY H..KAHKAHKAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceh..tak ada sivik punya orang..kau insaf sekejap jer rupanya...:-w

      Delete
    2. untunglah ada org wish anniversary bagai...hahaha...

      Delete
    3. Aku rasional..Kejap je layan perasaan.. hahaha..

      Delete
  6. hari ni la ye..sabar3 heee cekalkan hati tabahkan diri selamat beramal ;)

    psss : syukraannn bace entry2 sy..sy pun smkin kerdil trase sebgai hamba dihadapan Nya..ooo baru p area air kuning ye..arwah ayah sy kemalangan kat sana 10 thn yg lalu... al faatihah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-Fatihah..semoga roh arwah dirahmati..

      Delete
  7. kdg2 ingtan yg begitu adalah sweet utk diingati walapun kisahnya mungkin x sesuwit mane..
    tp kalo dh tahu bnda tu buat sakit hati, baik buang jauh2 dlm laut, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang-kadang ada rasa sakit yang kita sendiri susah nak lepaskan..:D

      Delete
  8. acece..tingat kisah lama rupanyaa..hehe..
    husna x suka igt kisah lama..=(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tak suka ingat dengan teringat tu tak sama la kak hus..:D

      Delete
  9. Replies
    1. To be honest, tak..

      Cuma rasa macam rindu sikit..kot..hahaha

      Delete
  10. err H blues arini. touching nye. hukkk..

    tp sweet ape kalo teringat kisah2 lama ni. boleh buat tersenyum sorang2. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik atau buruk, kenangan memang akan tetap jadi kenangan..xleh nak lari..so hadap jer la..hehe

      Delete
  11. adudududu H . ngapain ? kehkehkeh
    dont sad-2.
    makcik ade nie haa

    ReplyDelete
  12. tudia untunglah set kat reminder bagai

    kita dulu xda nak ingat bila start bila putus..erkk...-_-

    apapun..walaupun pahit,,happy anniversary ya..lalalla~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..masa tu lama dah..dok menggedik nak save2 date la kununnya..tu yg reminder boleh ada..

      ehem2..thanks anyway..lalala~

      Delete
    2. err..ok cepat delete..nanti tahun depan dah tak nberbunyi dah..:)

      Delete
    3. xpe..biar jer berbunyi..ingat balik kenangan lama pun kadang2 seronok juga..:)

      Delete
    4. ikut kaulah H..janji kau bahagia...thehehe

      Delete
  13. tiba2 pada perenggan ke3, aku berasa sedih.. hahaha.. hepi anniversary lah h.. *lari laju2.. tba sedih dtg*ho3

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..jgn lari laju2..nanti jatuh...:-w

      Delete
  14. waaaah encik H punye ayat mcm karangan la. terbaikk !

    ReplyDelete
  15. Terer r org yg leh lupa kenangan. Aku pun tak suka lupa kenangan, tak kesah r manis ke pahit ke. Kalau bleh seumur hidup taknak lupa.

    Tp sbb dah kawen, so aku paksa jugak lupakan. Memori2 tu sume aku cuba buang. Bkn aku nak buang. Cuma lebih kpd rasa tanggung jwb dgn perasaan sekarang :D

    So, cepat2 r kawen H. Eh, tp org kata perempuan lebih mengenang cinta sekarang. Lelaki plak lebih mengenang cinta pertama. Err tp betul ke ni pasal cinta? Then cinta pertama ke? Err :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalan ko susah sangat la Liyaa..hahaha..aku pun memang jenis yang tak suka nak lupakan..tapi, tak lupakan tu bukan bermakna yang cebisan-cebisan perasaan tu masih ada..

      Maksud aku, contoh la dulu aku kapel dengan Nasha Aziz. Then kemudian aku kawen dengan Neelofa. Aku still akan sentiasa ingat kat Nasha Aziz. Tapi Neelofa kena faham yang perasaan aku pada Nasha Aziz dah tak sama..

      Err..aku rasa contoh aku keterlaluan sangat la..hahaha

      Delete
    2. Tak lupakan tu bukan bermakna cebisan2 perasaan tu maseh ada. Okeyy, kira tepat r tu. Aku pun cuma pura2 lupa je padahal mana boleh lupa. Kan? Janji perasaan tu dah hilang or dah tak sama. Okey2, dah hilang.

      Takpe. Contoh kau tu aku benarkan walaupun agak keterlaluan. Haha! Tp kau tak boleh tunjuk kat Neelofa yg kau still ingat pd Nasha Aziz even kau kata perasaan tu dah tak sama. Tp perasaan tu kan halus, susah nak dinilai, ditimbang, atau didefinisikan.

      Pada aku, aku buang je jauh2. Walaupun aku still ingat, aku pretend yg aku dah lupa :D

      Delete
    3. Nasha Aziz dng Neelofa call aku mohon sampaikan pada H jangan kaitkan nama mereka dgn H. Tak sudi katanya..Kahkahkah..

      Delete
    4. Kebiasaan aku ialah bercerita tentang apa yang Neelofa perlu faham bila kami dah berumahtangga. Maksud aku, perkara paling penting ialah yakinkan dia bahawa aku cuma ada dia. Yakinkan dia yang Nasha Aziz cuma sejarah lama. Kalau ada jodoh pun, setakat jadi wife nombor 2..

      Aku rasa Neelofa mesti faham punya..kan sida kan? kahkahkah

      Delete
    5. Kebiasaan? Macamlah kau dah bebetul kawen kan? Ahaha! Dah2 r tu mengidamkan Neelofa dan Nasha Aziz. Aku rasa ada ramai lagi yg lebih cantek drpd Neelofa. Nasha Aziz lak dah tak muda mana. Cer kau jeling2 yg laen. Ahaha! :D

      Delete
    6. Okey..Lana Nordin..hakhakhak

      Delete
  16. Aku cuma sampaikan pesanan mereka..Aku tiada komen tentang Neelofa dengan Nasha Aziz ni. :|

    ReplyDelete
    Replies
    1. kirim salam kat mereka..bgtau yg aku tak dapat balik malam ni...:|

      Delete
    2. Mohon pengertian dari admin yang saya bukan posmen :| Jika diberikan gaji tanggungjawab itu boleh dipertimbangkan selaras dengan kelogikan harga yang ditawarkan. Sekian.

      Delete
    3. gaji 1 hari = 24jam..esok boleh start keje..masuk pukul 8..balik pukul 5..:-w

      Delete
  17. Dont sad because its over but smile because its happened. Kan? Ehh. Hehehe =D Peace MR H.

    ReplyDelete
  18. yang berlalu dikenang sebagai kenangan terindah. Semoga semuanya baik H. Rindu pulak masa lalu.. haih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semuanya akan baik selagi kita menilai dari sisi yang baik..:D

      Delete
  19. arkkk,aku tak tau nk ckp apa.erm,jgn berduka?(bak kata dialog drama)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik kau taip "jgn berduka", bukan "jgn bermuram durja"..hahaha

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top