Header2

• 09 July 2012 •

Terima Kasih Tak Terhingga

Dulu masa mula-mula blog ini dicipta, aku pernah terfikir apakah naskah aku akan ada orang yang baca. Dan kini sedar tak sedar, aku dah ada 107 followers. Meski angka hanya sekadar angka, tapi bohong la kalau aku kata yang aku tak bangga. Ya, aku pun manusia, kadang-kadang terdetik bangga tu memang ada.

Tapi kalau diikutkan, aku lebih terharu sebenarnya. Terharu kerana aku dikelilingi kelompok pembaca yang “baca” bukan sekadar baca. Kelompok yang terus sokong meskipun kadang-kadang mereka kurang faham butir cerita. Kelompok yang jadi tempat aku bergurau senda, tempat aku gelak ketawa. Kelompok yang pada aku, secara pukal buatkan blog ini seakan makin dan terus bernyawa.

Sebenarnya dalam 107 ni, aku cuma ada seorang saja kenalan lama. Aku rasa cuma dia yang tahu bahawa blog ini aku yang punya. Selebihnya adalah kenalan maya. Kenalan yang jadi tempat bertukar cerita tanpa tahu aku siapa. Kecuali beberapa orang yang sedar akan persamaan cara tulisan aku dengan gaya bahasa blog yang lama.

Bila dilihat pada deskripsi, Capital H: The Me That I Couldn't Be, dapat aku nyatakan bahawa deskripsi itu sendiri adalah self explanatory. Perihal aku yang ingin lari dari siapa aku yang pernah orang kenali. Perihal aku yang tak ingin kenalan lama kekal membayang dan terus ekori. Perihal aku yang tak mahu mereka tahu apa yang terluah dalam setiap terbitan entry. Atas sebab itu, aku sedar bahawa aku tak kenal sesiapa di sini. Dan aku tak fikir yang blog ini akan ada orang kunjungi.

Alhamdulillah, akhirnya aku membesar bersama masa. Jadi, biar aku imbas sebuah cerita yang tak berapa nak lama. Waktu itu, blog aku biasanya cuma Sis AI dan Camy saja yang baca. Selepas Sis AI kipaskan pada awal bulan 5, baru la banyak blog-blog lain yang aku jumpa. Aku kenal Ym.Bundle dan Apple daripada sana. Chic Na, Emma dan sis92 pun aku kenal daripada sana juga. Oh ya, Husna dah follow agak lama. Dia follow daripada facebook pada mulanya.

Daripada blog Ym.Bundle, makin banyak pula kawan untuk aku tukar bicara. Aku mula jelajah blog Liyaa, Chuu, Syida, Payeh, Yuyu, Aien dan Chemay. Daripada blog sida-sida, jumpa pulak blog drzira. Kemudian tak lupa juga blog yang pada aku, penuh dengan bahasa jiwa seperti blog ana, ghost writer, SaddLone, Aku Perempuan, Hadira, Ninaaa dan mungkin kembarnya Ninaa. Dan lagi, blog-blog yang aku jumpa daripada Fibox rasmi seperti kopi pasta, Ety, eiyqha, nurul barakah dan lain-lainnya. Jangan risau kalau aku tak follow, insyaAllah aku akan still jenguk dan baca.

Kepada nama yang aku tak backlink tu, mohon jangan terasa. Aku tak terdaya nak taip semua nama. Jadi sementara aku belum publish cerita, biar aku backlink lagi 2-3 nama antaranya si kiut lavender, cik lala, Ee, shawn razaleigh, Aunty Ash, Tinta Lana, bobok, Tora dan hara. Nampak tak aku punya 2-3 nama? Kahkahkah. Itu saja. Terima kasih atas kesudian kamu untuk membaca.

p/s: aku rasa mood aku masa menulis adalah berbeza antara peringkat awal dan peringkat akhir cerita.


80 comments:

  1. sama2 yg x terhingga ^___^

    thanx to sis Ai sbab knalkan penulis misteri yg sgt2 misteri ini.. haha.. kemisterian dan luahan hati H yg mmbuatkn sy suka baca wlupn kdg2 sy perlu fokus utk memahami bait2 kata dari tulisan H, namun, sy tetap kurg faham.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tapi bukan langsung tak faham kan? :D

      Delete
    2. errr, faham skit je.. haha..

      Delete
    3. kira okey la tu..H pun suka jugak baca blog yang kadang2 H tak faham apa2..

      Delete
    4. Emma, H pun tak paham apa dia tulis. hahaha..

      Delete
    5. itu mknanya, bahasa yg digunakan oleh H betul2 tinggi! tu yg dia pn xfaham.. haha

      Delete
    6. hahaha..mana ada..takkan la penulis tak faham apa yg dia tulis sendiri..:D

      Delete
  2. 1stt!! :|
    Aku baru seronok ko eja nama aku dengan betul bawah skit terus tukar ye..Ciss..

    Tp ko dh buat aku terharu :">

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh..aku memang tak nak bagi ko seronok lama2..:D

      Delete
    2. Grrrrr...Tapi apa?? :-w

      Delete
    3. hahaha..kipas jgn tak kipas...ekeke

      Delete
    4. hahaha..ni bukan kipas..ni aircond terus..

      Delete
  3. yg pasti aku dah lantik ko sebagai GM blog aku..Guard manager the best in singapore, jb and some say batam..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi aku tak ada kasut kuning..:-w

      Delete
    2. Asal ada rupa2 kontraktor tu cukup H. Haha..

      Delete
    3. mungkin tahi lalat yang sama nama walaupun tak serupa itu dah cukup H.

      Delete
    4. errrr...don't play play aaa...

      Delete
    5. Mungkin pandai berbicara dh ckup syarat...tapi..

      Delete
  4. Replies
    1. ya..tahniah sebab tiba2 kau ada kembar..hahaha

      Delete
  5. semuanya kerana Sis AI. chic na kenal bundle & emma pun dr dia. tetiba rindu kat Sis AI.

    anyway, walaupun tak faham tetap gak suka baca ayat2 H yg pelik tu. kengkadang jela tak faham. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..mana ada ayat2 pelik..grrrrr

      Delete
    2. sila rujuk previous entri. hikhik..

      Delete
    3. errr..previous entry semua ayat2 biasa yer...lalala~

      Delete
    4. menyampuk di sini.. Sis AI menghilang bgitu lama eh? Bz benar kot study. Hoho.. Dan H, hang ada Facebook??? Tak sangka. Btl2 tak terduga. Lol.

      Delete
    5. hahaha..aku pun tak sangka yg aku ada facebook :D

      Delete
    6. rindu jgak ngn sis ai.. :D byk asgment kot dia.. hu3..

      Delete
    7. tak kira, pelik jugak. sis ai baca ni konfem terharu. :)

      Delete
    8. Sis AI memang antara yg memainkan peranan besar masa peringkat awal blog ni..:)

      Delete
  6. di kesempatan yg sempit ni,aku nk ckp tenkiu sbb folo & dtg blog aku..sori x smpat hdang air

    ReplyDelete
  7. Ni bukan kipas... Respek sbb linkkan bnyk benar tmpt. Haha..
    Tapi H, rasanya blog H mendapat sambutan sbb H rajin bw dan bagi komen. Sbb bg sy, bila org komen kita bole nmpk dia bc o tak post kita. Jadi bila dah tau, dgn sng hatinya akan pegi melawat blog nih. Lama2, jadi kawan walau dunia maya. Kot2 satu hari annti berjuma. manusia, ada je perkaitan. Berselisih masa berjalan kat KLCC ke, sapa tau. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajin bw tu x jugak kot..mungkin cuma rajin komen..walaupun selalu komen "1st" or komen yg lari topik..hahaha

      Delete
    2. haha.. tapi sy perasan gak H akan komen kesekian kalinya. Itu dah bagus, ada communication ujud kat situ. Haha.. maya tak maya persahabatan terjalin juga antara manusia. Lol.

      Delete
  8. wow. ramainya dia backlink. nama aku pun ado. terima kasih H walaupun kita baru berkenalan di laman maya.

    ReplyDelete
  9. aku nampak nama aku ! :D

    haha tu laa. aku pun sekarang, jadi seronok menulis di blog sbb kenalan-kenalan maya yang selalu buat aku seronok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..nasib baik nampak..aku baru nak caps lock tadi..:D

      Delete
    2. hahaha. kau kalau nak caps lock, kena tambah kata puji2an sikit. haha. letak la, Ety ala2 mak datin yang meletops, ayu, anggun ,cantik molek ke. hahahaha. main2 je.

      thanks weh backlink :D


      terharu :)

      Delete
  10. SELAMAT TENGAH HARI CAPITAL H I J K L M N.... CAPITAL ZZZZZZZZZZ IT'S IN ME MUA HA HA HA ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat petang PPP..lupa nak masukkan nama PPP sekali..:D

      Delete
  11. Encik H! aku nampak nama aku jugak..
    mane ko sorokkan mud blogging aku haa?? (d)

    ReplyDelete
  12. once again nama husna di backlink..terima kasih!!! haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehem2..upah xde ke? grrrrrr....

      Delete
    2. hmm..nk bg mende tah??
      husna bg choki-choki 20sen ckop kowt..hehe..

      Delete
  13. Ada entry kau yg lepas, aku tak sempat nak ucap sama2 dan terima kaseh gak sbb backlink pd blog aku. Yg masa aku bz ngan exam tu. So, naseb baek ada kesempatan lg skali ni. Terima kaseh ya, H! Kehkeh!

    Cuma, aku nak jelaskan 1 perkara. Aku kenal blog kau mula2 dpd blog Sis Al. Masa dea promote kau tu, aku tertarek bila dea ada mention lebih kurang "Bukan sng lelaki nak share cerita pahit dlm hidupnya". Dan aku yg berjiwa tisu konfem r tertarek ngan statement tu. Tp waktu tu aku dtg baca je, terasa malu2 lg nak tegur kau lepas sesat2 dlm blog kau masa tu. Ahaha!

    Pastu, bila aku pasan kau dah bermembe ngan Bundle gak, baru kita semaken mesra kan H? Err mesra gosip2. Kahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errr..sebab dulu aku mana ada fibox..tempat bundle la jadi markas..hahaha

      Delete
    2. aku nak cuba tarik pembaca dengan entri personal dan bahasa senggama minda ni..tapi gagal la..mohon encik h bagi tips nak menulis camtu..

      Delete
    3. ceh..troll aku ke ni? :-w

      Delete
    4. Cer kau try wat Pakcik entry senggama minda. Skali jek. Takdapat se-entry, se-perenggan pun jadi r. Pelissss, Pakcik 8->

      H, manede Bundle troll. Kau kan memang novelis kan? Bwahaha! :P

      Delete
  14. kau tau aku terharu kot
    tak sangka nama aku pun ada
    sebab selalu jadik silent reader ja kat sini..lalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. silent reader pun kira reader jugak..kan? :D

      Delete
  15. encik H, mmg cikgu bahasa eh? ke novelis?

    ReplyDelete
  16. teruskan menulis. mungkin ini juga satu2nya yang buat kau terhibur.

    ReplyDelete
  17. Tetiba jer ada orang promote..haihhh...
    NO NEED maaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan promote la aunty..just thankful..sebab aunty kerap datang dan baca..:D

      Delete
  18. gelak-gelak !!! adehh H. ko novelis ? xleh imagine.. lawak komen kat atas tuu..

    terharu wot wot aku bace entry nie.. siap backlink lagi tu haa..

    follower aku dah bape tahun x berganjak. kahkahkah.. biarkan dia.. tak penting :))

    tahniahh ye H !!

    ehh tetibe.. and lastly

    aku 1st !! wargh ! nak komen 1st !

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk...sekejap lagi ko komen 1st ea....

      Delete
    2. ye laa tu... tapi siyes ni aku terharu.. sob sob :'(

      time kaseh H :))

      Delete
  19. Terima kasih Encik H yg misteri..
    Aku suka datang sini sebab blog ni simple tp penulisan ko kdg2 memerlukan otak diperah semahunya..
    apa pun kalau ada masa, aku akan singgah sini dan menampalkan komen kt blog ko.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih la sebab rajin datang sini..:)

      Delete
    2. terima kasih je..? kopi2 xde ke?

      Delete
    3. Kopi tak ada..banyak kafein..hehe

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top