Header2

• 06 July 2012 •

Tapi Apa?

Ada perkara yang ingin aku maklumkan kepada kamu-kamu berdua. Dalam terbitan ini, kamu ialah seorang pemudi dan kamu pula seorang pemuda. Jika dan hanya jika kamu tahu bahawa kamu adalah orangnya, harap dirahsiakan identiti aku selama mana kamu terdaya..

Kisah bermula seperti ini, dulu aku sering jenguk dan singgah dalam blog kamu berdua. Aku daftar masuk gunakan akaun Encik H, aku baca dan terus komen seperti biasa. Waktu itu, susun atur blog aku masih lagi umpama rimba. Sempit dan langsung tidak mesra pembaca, tempat mengumpat berupa Fibox pun aku masih tak ada.

Tapi...tapi apa? (anggap kalian sedang menonton drama melayu di TV3..kahkahkah). Tapi pada waktu itu, di suatu ruang yang lain, aku ada Fibox dan di situ aku banyak habiskan masa. Jadi bila saja aku bertandang ke blog kamu berdua, identiti aku di Fibox masih belum bertukar nama. Masih kekal dengan nama yang ada pada Fibox tadi yang aku cerita..

Di dalam blog kamu berdua, aku baca dan berikan segala komen membina. Kecuali komen berebut-rebut tempat pertama. Tapi...tapi apa? Tapi dalam masa yang sama, di ruang Fibox aku cuma diam sahaja. Aku malaslah nak bertukar-tukar nama. Sebab itu aku selalu biarkan nama yang lama. Dan akhirnya, kamu berdua sangka bahawa akulah stalker misteri yang datang tanpa tinggalkan tanda. Kalau ada pun, cuma tinggalkan tanda tanya..

Maka, suka aku maklumkan bahawa aku adalah dia. Selama ni aku rahsiakan kerana aku ingin lari dari bayangan sedia ada. Tapi..tapi apa? Tapi bila semakin lama, aku rasa serba salah untuk terus pendam rahsia. Jadi aku harap, terbitan kali ini memadam persoalan yang tanpa sedar pernah tercipta..

Kepada kamu-kamu yang lain-lainnya, kalau tak faham silakan tanya. Tapi...tapi apa? Kahkahkah..tapi jawapan aku ialah “tiada”.

p/s: seronok pulak bila bayangkan dialog “tapi” pantas dipotong dengan dialog “tapi apa”..


57 comments:

  1. Omg! Betul ke apa yg aku baca ni?

    Tapi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi apa?? Grrr....

      Delete
    2. Aku cuma nak tau, betul ke apa yg aku ngah pikir ni? & aku cuma nak double confirm, so sangkaan dorg berdua tu betul r ya?

      Tapi...

      Delete
    3. Tak ada tapi2...(d)

      Sebenarnya dulu salah seorang pernah tanya kat aku, pernah syak la..tapi aku tak mengaku..hahaha

      Delete
    4. Tapi...

      Memang r kau tak mengaku. Kau kan penulis misteri, H. Ahaha! :D

      Bijaknya salah seorang yg pernah tanya tu. Patutnya dah merungkai misteri sedia ada. Cuma situasinya kau je yg tak jujur ngan dea. Cam kau salu tak jujur ngan aku jugak. Kan? Grrrr

      Okeyy, tak ada tapi dah :))

      Delete
    5. Hahaha..at least aku reveal something yang sebelum ni aku rasa belum sedia nak cerita..:D

      Delete
  2. Replies
    1. Kalau membaca dengan intonasi mendatangkan rasa puas hati..Kehkehkeh..

      Delete
    2. boleh imagine la intonasi "tapi...." tu..kahkahkah

      Delete
    3. Kahkahkah..Bagus lah imaginasi ko...

      Delete
    4. Tapi.......apa? (d) :-w ~X(

      Delete
  3. aku lost la pasal ni:-?ko ade identiti lain ke?hahaha..

    ReplyDelete
  4. errrr..

    tapi...hehek..(mcm sengal plak rasa..haha).

    rupanya kau banyak identiti encik H.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku nak lari daripada diri sendiri..

      Delete
  5. haha,macam2 =D.. Boleh bayangkan yang masa tapi tu=.='

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..kat dalam drama melayu kan banyak scene camtu..:P

      Delete
  6. tapi aku tak tahu pon !!

    tapi....

    tapi apa ??

    huwarghh.. ape yang ko nak sampaikan ni H ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku sampaikan khazanah yang tersirat..

      Delete
  7. owhhh aku busuk wuahuhahauhua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu untuk yg 1st comment jer la..hahaha

      Delete
  8. sudahh..bnyak identiti upanyaa..
    dan boleh jadi anda stalker misteri yg dicari selama ini..
    tapi..err..
    boleh juga tidak..

    *mood mengarut..-.-'

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..xpe2..mengarut adalah dibenarkan..:D

      Delete
  9. mesti yuyu. kehkehkeh. :P

    ReplyDelete
  10. tapi.. identiti misteri tu kat blog sape? nak gak baca apakah jejak misteri H kat blog itu.. haha..
    Tapi.. jawapannya dah siap diberi "tiada". Aduhai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..tak ada apa2 yg misteri sangat pun..cuma blog picisan..itu jer..:D

      Delete
    2. Jika baca post2 kamu ni H, boleh kata misteri sebenarnya. Sebab kebanyakaannya bukan direct translation macam kat kamus. kena cerna dulu. haha..

      Delete
    3. Apa nak buat Apple..dah kebiasaan tulis macam ni..tapi kalau berbual atau bersembang, rasanya bahasa tu biasa jer..

      Delete
  11. dah baca entri 2 kali ulang. tapi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..tapi apa Chic Na?

      Delete
    2. tetap tak faham2. hehehe.. misteri betul la. :)

      Delete
    3. Kehkeh..ada perkara yang ditulis memang untuk menjadi tanda tanya..:D

      Delete
  12. errr...pening...nak tanya sesuatu...tapi xtau apa nk tanya... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tanya la soalan yg senang2..

      Delete
  13. aku selalu ke sini.
    tapi.
    aku banyak nak berkongsi.
    tapi.
    mohon admin kongsi kan identiti.
    tapi.

    ReplyDelete
  14. Awak ni tak teringin nak berkenalan dengan saya ke?

    ReplyDelete
  15. Hai! Saya kena panggil awak apa? Hantu? Haha

    ReplyDelete
  16. entah kenapa aku rasa macam nak baling kau dgn mouse nih

    tapi aku yakin aku bukan pemudi dan pemuda yg dimaksudkan..erkk

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top