Header2

• 13 July 2012 •

Cinta Muka Buku

Sejenak tadi aku melihat-lihat notes lama di muka buku. Baru aku perasan bahawa kebanyakan post-post aku lebih berunsurkan tajuk lagu. Agak kelakar bila melihat cerita-cerita aku yang dulu. Di mana keterbukaan aku dalam mengolah frasa bahasa, buatkan aku kerap menulis ikut suka dan sering menulis ikut mahu.

Tapi aku kira coretan waktu itu sebenarnya jauh lebih baik berbanding naskah aku pada zaman-zaman yang terdahulu. Waktu dulu, segala terbitan rasanya terlalu cetek dengan ilmu. Sekarang pun masih cetek, tapi masih cuba perbaiki setakat mana yang aku mampu. Akan datang pula, aku masih tak akan tahu. Mungkin bila tiada kisah, aku mula memilih untuk membisu.

Sebenarnya apa yang aku nak taip kali ini pun aku tak tahu. Aku bosan. Aku rindukan sesuatu. Aku rindukan seseorang yang mirip seperti kamu. Aku harap kamu pun akan rindukan aku. Kalau jawapan kamu ialah rindu, InsyaAllah aku akan rasa lebih dari terharu. Tapi kalau jawapan kamu langsung tak rindu, maka aku akan anggap kamu menipu. Ataupun mungkin kamu malu. Kahkahkah.

Diamlah semua. Aku nak tidur. Kalau sudi, mohon kalian semua rindukan aku..=))

p/s: perlu ke aku salin semula terbitan lama di muka buku?


68 comments:

  1. Langkah kanan lagi aku rupanya :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon admin kecilkan langkah..:-w

      Delete
    2. Kau tulis macam ni, aku teringat karya2 aku dulu yg aku tulis dalam buku latihan sekolah. Sekarang ntah mana perginya. Karya aku yg tak pernah ada ending. Ceh, karya konon! Ahaha! :D

      Delete
    3. xpe la..nanti kau draft pastu bagi aku komen..boleh terbitkan jadi novel tu..hahaha

      Delete
    4. Kau nak komen 1st ke? Grrrr~

      Delete
    5. biasa la..sape lagi nak komen 1st kalau bukan aku..hakhak

      Delete
    6. first...haha..
      Aku ingt h jmpa najwa latip :/

      Delete
    7. Grrr...dilarang main2 1st kat sini...(d)

      Delete
  2. wahh..rindu orang jauh rupanyaa..
    jgn risau dya tgh rindu tuu..kalau dya x rindu pon dya buat2 rindu..:P

    beza entri dulu dgn skarang..dulu husna susah nak paham..tp skarang boleh lar drpd xde..haha..
    selamat malam..^^V

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kesimpulannya, dulu dgn skg pun susah gak nak faham kan? :p

      Delete
    2. haha..betol2..ayat sastera terok..husna dah lar x minat sastera..

      Delete
    3. hahaha..nak buat entry bahasa pasar la..kehkeh

      Delete
    4. pon bolehh..haha..

      tp kalau maintain mcm tu pon ok jekk..
      identiti tersendiri penulis misteri..

      Delete
    5. haha xde la..sebenarnya susah nak ubah..

      Delete
  3. setuju ngan husna. dulu mmg susah nak faham. mcm baca bahasa german je. tp sekarang boleh la faham sikit2. hikhik.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya kalo boleh memang nak menaip macam dulu..hahaha..rindu nak tulis macam dulu..

      Delete
    2. err kena beli kamus la camni. T_T

      Delete
    3. erkkkk...xkan la sampaii camtu...hahaha

      Delete
    4. kakaka.. gimik je tu. :)

      Delete
  4. Replies
    1. tahniah..anda busuk!! kahkah

      Delete
    2. terima kaseh .. saya datang mahu menuntut hadiah

      Delete
    3. Sila tuntut hadiah di kaunter 8 yer...

      Delete
  5. H untuk Horatio Caine..buat entry sal lagu intro CSI yang menjerit tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk...tuanya aku..kahkahkah..lagu CSI tu macam mana? sila beri tunjuk ajar..:))

      Delete
    2. Haha.. H dalam tu tua sngt Tugau Gates.. Lol.
      Tana na nanaaa.... Tu bunyi dia H. Wont get fooled again... <--aku menyibuk perbualan korang nih. haha..

      Delete
  6. perenggan ke3, seperti ada unsur paksaan tuk merindu di situ... hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju Emma. haha..

      Delete
    2. Kahkah..mesti la kena paksa..itu kira sebahagian dari dusta yang menafaskan jiwa..:D

      Delete
  7. wah...entry rindu-rinduan...heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sikit2 jer..sekadar perlu..:D

      Delete
  8. kahkahkah. terbantut bila disuruh diam oleh H.


    kalau rindu katakan rindu.
    mahu dikatakan rindu pada siapa?
    rindu pada siapa-siapa sahaja.
    tapi siapa siapa-siapa itu?
    siapa-siapa itu subjektif.
    kalau rindu pada pokok sudah..jerit saja pada pokok.
    kalau rindu pada aku? tengok saja dilangit..apa H nampakkah piring terbang melayang membawa perkhabaran rindu???


    #kalau tak nampak adalah yang tak kena tu. hewhew

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak....nampak......mana boleh tak nampak....O_o

      Delete
    2. aien nk ckp aien rindu H. kan? kehkeh.

      Delete
    3. hahaha..pandai2 jer yuyu..

      Delete
    4. aien ckp kn subjektif. ehhehe.

      Delete
  9. malam tadi aku santap nasi berlaukkan kari ikan disimbahi kicap manis cap kipas udang. tu je aku nak bagitahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kari dengan kicap tak boleh jalan sekali..harap maklong..(d)

      Delete
    2. Aku pun tak boleh :D

      Delete
  10. Hahaha.. memaksa nampak? Lol. Dia rindukan kamu.. memori tu.. Lol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan memaksa..itu sebahagian dari cara memujuk rasa..:D

      Delete
    2. Owh.. ada cinta dalam hati. Jika tak ada, anggap ia ada. lebih baik tak tahu drp tahu. itu kata orang.

      Delete
    3. yup..lebih baik kita anggap sesuatu yang mungkin belum berlaku tu sebagai sesuatu yang telah berlaku..:D

      Delete
    4. Lebih baek berharap pada yang tak pasti daripada berharap pada yang pasti tapi tak pasti ianya pasti atau tidak.

      Delete
    5. Maksudnya, lebih baik berharap pada sesuatu yang tak pasti, daripada berharap pada sesuatu yang tak pasti kot..

      Delete
    6. Err takde maksud apa2 pun. Kahkah!

      Delete
    7. Err sebenarnya. Tertinggal word sebenarnya lepas perkataan pun :P

      Delete
    8. Apple cakap, lebih baek tak tahu drpd tahu. Kdg2 sesuatu persoalan tu lebih baek dibiarkan tak ada jawapan. Sbb bila tahu jawapan, ianya sungguh kompleks atau mungkin amat melukakan :D

      Delete
    9. Mohon admin buat entry tambahan dengan lebih teratur...(d)

      Delete
    10. Siket2 nak mohon pada admin. Dukacita permohonan ditolak. Kahkah!

      Delete
    11. Hoh..gawangnya admin nih..xleh kowtim ke? :-w

      Delete
    12. Em okeyy (Dalam hati berkata tidak) :P

      Delete
  11. Insya Allah..dia mungkin rindukan kau jugak..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya kau rindu kat aku x?? grrrrrr

      Delete
    2. apa faedah yg aku dapatbila aku rindu kat kau weyh..hahaha

      Delete
    3. faedahnya, aku akan rasa terharu..kehkeh

      Delete
    4. alah..ingatkan dapat hadiah apa...xjadiklah men rindu2 ngan kau..
      rindu tak bleh dipaksa kau tau...hahaha

      Delete
    5. hahaha..sampai hati kau...:p

      Delete
  12. cakap pasal muka buku..malas rasanya nak tenung2 noty aku yang bersepah.. maklumlah aku baru keluar penjara ni..duh

    0,0

    ReplyDelete
  13. hey! ko rindu sape hah H... iye tak ko ni tajuk lagu. okey2, terukir di bintang. klo yuyu punye, di bulan. kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. rindu kat yuyu la...:">

      Delete
    2. ekelleeyhh. kat sume org ckp renduuuuu!

      Delete
    3. mesti la..kalo cakap kat yuyu sorang jer nampak obvious sgt..malu la nanti..hahaha

      Delete
    4. ahahha. tenkiu. kuikui

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top