Header2

• 07 December 2012 •

Aku Malas

Aku adalah seorang yang malas. Sangat malas. Aku tak pasti antara aku dengan Aku Malas, siapa sebenarnya yang lebih malas. Tapi aku syak Aku Malas tu sebenarnya lagi malas..hahaha

Jemput la singgah ke blog Aku Malas..heheh
Kemalasan aku bermula sejak sekolah rendah. Untuk makluman, aku tak masuk tadika. Sebab tak mampu..kot. Entah, lagipun ladang tempat aku membesar dulu rasanya memang tak ada tadika. Jadi aku mula bermalasan sejak darjah 1. Aku malas buat kerja sekolah, dan aku tak suka buat kerja sekolah. Pada aku, belajar bukannya untuk buat kerja sekolah. Kerja sekolah tu menyusahkan, dan kerja sekolah tu membebankan. Kira kalau aku tak siap kerja sekolah, itu perkara biasa. Dan kalau tiba-tiba aku siap kerja sekolah, itu baru boleh dianggap luar biasa.

Kemalasan ni terus menemani aku. Sampai sekolah menengah. Sampai masuk IPTA. Sampai aku grad. Sampai aku kerja. Sampai aku tukar tempat kerja. Dan sampai sekarang aku hidup berkelana. Cuma sekarang ni rajin sikit kot. Sebab aku dibayar untuk bekerja. Mahu atau tidak, aku kena jugak siapkan kerja, walaupun kadang-kadang aku rasa cukup malas nak buat kerja.

Bagi mereka-mereka yang ada no telefon aku, boleh dikira kot bilangan SMS yang aku balas. Seperti dalam entry Belia Benci Telefon ni la. Entah berapa kerat jer SMS yang aku balas. Usahkan kata nak balas SMS, save nombor telefon pun aku malas. And to be honest, setakat ni aku cuma save 3 nombor telefon jer. Latest one is Dato’ How. Itu pun sebab dia Dato’. Kot-kot kalau dia call, takde la aku nak main aci teka itu nombor telefon siapa. Then kalau aku nak telefon orang pulak, aku lagi rela baca SMS-SMS lama, or scroll balik panggilan-panggilan lama. Itu pun kalau aku jumpa la. Kalau tak, aku mintak jer nombor telefon tu pada kawan-kawan aku. Sebab diorang rajin save..kehkeh

Kalau dalam blog, aku rasa korang pun boleh nampak kot betapa malasnya aku nak follow blog korang. Entah la, aku datang, aku singgah, aku baca. Tapi dalam masa yang sama, aku malas gila nak tekan button follow. Kalau nak anggap aku sombong, eksyen, berlagak or sebagainya, itu terpulang la pada penilaian masing-masing. Sebab bukan sorang dua kot readers yang aku tak follow balik. Rasanya berpuluh.  Kadang-kadang rasa bersalah jugak. Tapi tu la, rasa malas tu dah lebih berleluasa.

Aku tak tahu la bila agaknya aku nak rajin. Haish..dah la. Mungkin sebab tu kot aku nak beli kereta auto. Sebab aku malas nak tukar-tukar gear. Sebut pasal gear ni, tiba-tiba aku terfikir idea untuk next entry..hahaha. Dah, sekian terima kasih.

p/s: aku rajin (ceh..aku lupa nak habiskan postscript ni)


115 comments:

  1. 1st komen nie..nak adiah :)hahhaha..

    malas-malas pun keje bagus jep :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak hadiah? pegi tuntut kat Kaunter H..hahaha

      Delete
    2. Ni ko masuk contest yang bertajuk sape paling malas ke? Alaa.. ikut suka ko la kalo ko malas follow pun. Takde peraturan pun dlm dunia blog ni sebenarnya. Kalo ko nak folo, folo. Nak bacA, baca. Tanak folo tanak baca, sudah. Tak semua blogger sentap kalo tak dpt balasan.

      Delete
    3. hahaha..aku cakap secara general jer Lyd..tak semestinya bab follow and baca, tapi overall life aku..:D

      cuma kalau dalam blog ni, aku serba salah jugak kalau org datang baca blog aku, tapi aku tak singgah blog org..rasa macam, entah, tak selesa kot..memang la tak semua blogger sama, ada yang tak kisah, tapi aku taknak la ada pulak yg terasa..

      Delete
  2. Payah kalau ada penyakit ni...tp org yg sedar dan mengaku dirinya malas selalunya taklah semalas orang lain yang tak sedar dirinya malas... Ye kN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..teruk bebenor la kalau tak sedar diri sendiri malas..

      Delete
  3. Replies
    1. Aku pun sama. Beli pen masa 1st year kat kolej. Skrg dah 3 tahun kerja, masih guna pen yg sama. Legend pemalas!

      Delete
    2. hahaha..aku beli pen pun malas..semua bos dgn kerani aku yg belikan..:D

      Delete
    3. tapi rasanya lebih selesa guna barang yang orang belikan . haha . kan ?

      kalau guna duit sendiri rasa sayang bila hilang atau .. atau ..apapa2 jalah . malas nak fikir . haha

      Delete
    4. haaa mungkin itu salah satu sebab kot..kalau xde pen, boleh bg alasan xdapat buat keje..so bos kena belikan pen..:P

      Delete
  4. tudiaa..sanggup scroll mcg pnjang berjelaa..haha..

    woot-woot..husna dah dpt komen box mcm H..
    ho yeahh!! *teruja untuk husna peliss..=P

    ReplyDelete
    Replies
    1. scroll tu sebab terpaksa..takde pilihan..hahaha

      Delete
    2. lebih rela save no dr kena scroll pnjang berjelaa..=D

      Delete
    3. hehehe..tak la berjela sangat..berjela sikitttt jer..:P

      Delete
  5. Aku malas giler nak komen..taip pun gune kaki..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini memang lawak maharajalawak mega punya.

      Delete
    2. guna kakilah rajin . orang guna tangan pun susah . ni apatah lagi guna kaaki . haha

      Delete
    3. aku ni nak guna kaki pun malas..so aku taip guna hidung..:P

      Delete
    4. binatang apa yang guna hidung eh ?

      ayam , itik, burung guna paruh .

      boleh disamakan dngan Encik H ? hehe *maaf :P

      Delete
    5. berung belatuk..hahaha

      Delete
  6. semua owg ada menda alah nih

    even PM pun

    cuma kena bertempat jahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku boleh kata kat semua tempat..kehkeh

      Delete
  7. kalu bernafas, ko malas tak? klu malas juga baguslaa...

    p/s: bru ingat nk eksited, bila ternmpak ada muka makhluk kt n3 ko. igtkan ko nk reveal ko nyer muka...ceyt.hampa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bernafas ni aktiviti luar kawalan..means kalau aku malas pun aku tetap kena bernafas..heheh

      Delete
  8. ena lg mls tau, mls nak bercakap.. hahahaha.... by the way, kne la rajin sikit ye.. xmo maleh2.. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. ena pun sama..kena rajin sikit bercakap..xmo maleh2..XD

      Delete
  9. Bila kau dah mention psl mls nak save no tepon tu byk kali, aku terpikir laa. Bukan ke lagi menyusahkan camtu? Aku rasa kau terlebih rajen kut bila nak scroll sms2 lama, call history sume tu. Pastu kat call history bukan ada nama. If tak hafal sket2 mana nak sure no dea yg mana. If nak tanya kwn2, pun aku rasa dah terlebih rajen gak.

    Aku rasa, sbb aku malas nak buat sume tu la aku jadik rajen nak save no tepon. Pastu aku ni kdg, kalau dah taktau nak godek apa kat tepon tu, contact no pun jadik bahan utk aku godek. Apa motif ntah baca2 no tepon org. Hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku scroll sms lama dgn call history tu pun sebab terpaksa jer..means, aku perlu buat panggilan pada siapa2, then baru aku baca balik sms lama..tanya kawan2 tu pulak kalau aku cari2 tapi xjumpa..:D

      Delete
    2. ahaa..1 lagi, banyak nombor yg aku hafal or cam walaupun aku x save..hehehe

      Delete
  10. aku rasa kau rajin la juga... sebab kau berjaya siapkan entri ni... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa nak cakap. karupin tu memang amek dari prince of tennis... tu adik aku yang bagi sebab dia yang tengok cite tu.. aku tak layan pun prince of tennis tu...

      sekian terima kasih... selamat malam.

      Delete
    2. sebab aku rasa malas la yang aku buat entry ni..hahaha

      p/s: aku layan prince of tennis tu..sebab tu aku alert dgn nama karupin..:D

      Delete
  11. Ada kawan lelaki yang jenis malasssss gila reply sms. Kalau hantar sms dekat dia, 2 hari lepas tu baru dia reply. kita pun dah lupa topik apa kita mesej dekat dia tuh. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa sama la..tapi H takde la lepas 2 hari baru reply..sebab biasanya H x reply terus..kahkahkah

      Delete
  12. kira rajin ar ko H taip entri panjang cmnih.. heheh.. btw, setuju ngn komen kak liya, rajin ar ko scroll balik tgk number2 yg ko x save tu.. terlebih rajin dh tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu terpaksa..sebab aku xde choice lain..unless no telefon tu aku hafal, baru la aku x scroll balik..:D

      Delete
    2. Hafal pun kira rajen la nak tekan2 kiped fon tu. Org len just tekan kat nama then tekan call je. Aku tak puas hati betul ngan sifat malas kau ni. Hahaha!

      Delete
    3. err..betul jugak kan..hahaha..tapi even aku hafal pun, aku xde la nak tekan 10 nombor tu..tetap tengok kat call history jugak..:D

      Delete
  13. eh eh eh tapi kalau tengok taip entry, rajin benoooo yop. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah mamat nih , pelik je kan ? :D kah3

      Delete
    2. alaa..entry ni setakat main tekan2 laptop jer..dah xde apa nak buat..hehehe

      Delete
    3. Encik H suka menari , tapi dia malas nak menarikan diri dia . jadi dia menarikan jejari dia . betulkah Encik H ?

      *memang best menaip !

      Delete
    4. err..tak2..encik H suka tengok orang menari..hahaha

      Delete
  14. Rajin sebenarnya nie.hahah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..part mana yg rajin tu bro? hahaha

      Delete
  15. scroll mesj lama ko rajin la pulak,, tanya member rajin lak.. huh,, ko rajin sebenarnya. rajin mnyusahkan diri sendiri,, hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu bukan rajin, tu terpaksa..hahaha

      Delete
  16. hahahahaha.. betul2 dasyat tahap kemalasan ni..hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..malas tu dah kira macam middle name aku la..hahaha

      Delete
  17. ape ni malas2. rotan kang. huhu.. H malas benda2 yg simple je, benda2 yg susah tu rajin pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk rotan bulu ayam x cikna?
      ai ada...
      kasi pukul kuat2 skit.hehe

      Delete
    2. hepp..dilarang supply rotan kat sini..grrrrr

      Delete
    3. boleh gak. bagi dua ye ai. hakhak..

      Delete
    4. xleh2..rotan dah kena ban kat sini..grrrrr

      Delete
    5. eh apasal nk dua cikna?

      Delete
    6. sebab satu lagi nak buat rotan Ai..kehkeh

      Delete
    7. ha betul tu, pandai H. kahkahkah..

      sorry ai, cikna terpaksa berlaku adil. kikiki..

      Delete
    8. hahaha..padan muka Ai..:p

      Delete
  18. amboi.. kalau taip entri kemain rajin. panjang berjela okeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau taip sikit2 rasa macam x puas..hehe

      Delete
  19. hahahaha
    malas tahap gaban nih..
    biar betul save dlm tepon 3 no je?huhuhu malangnya sapa jd awek H nti.hahaha

    **rsnya yg rajin g kj pun sbb tggal skali ngan boss kan,..kalo x,mesti malas gak.hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..yup..3 jer setakat ni..hehehe

      sebenarnya pegi keje pun x rajin..sebab kul 9 baru sampai site..kul 4.30 dah balik..:D

      Delete
    2. gaban pun tak malas camni. hikhik..

      Delete
    3. erks..nasib baik H bukan gaban..hahaha

      Delete
    4. hahaha..
      H adik beradik gaban :)

      Delete
    5. hahaha haban. sesuai gak. :D

      Delete
  20. terus ima rasa nak gi check kat blog tgk H ada follow ke tak kita.. tak perasan hehe

    kalau nak pakai keta auto sebab mls tukar gear kita sokong jugak :) kita pun samaaaaaaaa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak..tak follow lagi ea? hahaha..maap2..XD

      rasa macam malas betul nak tukar2 gear nih..lagi2 kalau drive dalam KL..sampai berpeluh kaki..hahaha

      Delete
  21. part telefon tu ko terlebih rajin sebenarnya...rajin scroll balik logs dengan semak SMS lama. bagi aku la...tapi itupun kalau SMS banyak. kalau setakat 1 je ko simpan..ya ko MALAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha! Suka ayat last Aien tu :D

      Delete
    2. heheh..kalau reply SMS pun jarang2, boleh imagine kot berapa kerat SMS yang ada dalam inbox aku..:D

      Delete
    3. hahaha. thankz kakak sebab suka :D


      H : sebab boleh imagine la aku cakap camtu. mesti ada sikit kan? hehe

      Delete
    4. errr...terpakai ID customer aku lak.

      asal x boleh delete ek? selalu bkn blh ke?

      Delete
    5. hahaha..tapi bukan la bermakna yg aku tak reply langsung tau..aku reply la jugak..kehkeh

      Delete
  22. kalau asyik sebut malas je . mau tak malas ? cuba sebut rajin . tak ke rajin . haissh !

    ReplyDelete
    Replies
    1. okey..aku rajin..aku rajin..aku rajin..kot..zzzz

      Delete
  23. H kalau bab phone tu Na plak malas nk answer call..
    malas nk berckp..lagi2 suara Na sexy gila kekeke lg jd bertambah malas nk dpt pujian suara sexy isk isk isk

    ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..patut la Na x bagi no fon kat H..grrrr

      suara H pun seksi jugak..kahkahkah

      Delete
    2. Ahhh poyo org minx email pun xnk bg,da la tym tu org dlm kesusahan selamat bundle ade.

      Na taw suara H sexy in the city ty t t

      Delete
    3. hepp..dah email la..cuba check betul2..

      Delete
  24. aiyo malasnya....hahaa biasa le tu ada certain perkara yg kita akan jd malas nak buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. almost everything la aisyah..even nak kuar makan pun malas gak kot..kecuali kalau dah betul2 lapar..

      Delete
  25. same lah kite H.
    memang jarang bebenor nak save number orang.
    sebab tu ramai kawan2 chemay mengamuk bila dorang call untuk kali ke 5 pun chemay boleh tanya lagi.
    "siapa nih?"
    hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..rasa macam malas betul nak tekan2 save nombor orang ni..kawan2 H memang dah tau yg H tak save nombor diorang..H cuma hafal jer..

      dulu2 ex-gf ada call..H boleh pulak tanya dia, "ni siapa ek?"..dia main2 balik la..konon salah nombor la apa la..last2 dia bgtau pasal kuar beli baju raya, baru H dapat tangkap..heheh

      Delete
  26. kau malas nak save nombor tapi kau rajin scroll balik call lama dan sms2 lapuk. ironi

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu bukan rajin bro..itu terpaksa..hahaha

      Delete
  27. kemain melampau kau punya tahap malas ni.

    ok, kau jns manusia mls nak save num kan? aku jns suka delete num. hahha. smpai kwn2 aku bengang ak asyik mintak num yg sme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..terbalik pulak..aku malas nak delete2 nombor phone..biar la nombor tu dah xde org pakai or aku dah xde urusan apa2 dgn siapa2, aku tetap malas nak delete..hehehe

      Delete
  28. eh aku agak malas jugak sme cm ko

    pe kate ko ubah pos komen box ni jdi popup. mls nk tggu loading nk komen ko nye blog hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..dulu2 memang aku guna komen yg popup tu..tapi skg aku suka komen yg macam ni..:D

      Delete
  29. a.. ada satu yg aku perasan ko rajin.. ko rajin reply komen org kat blog ko kan.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..takut kalau x reply nanti org kata aku sombong..hehe

      Delete
  30. malas tu mmg dh penyakit sebati manusia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknya H ketagih dgn 'malas' kot..hahaha

      Delete
  31. aku pun hari2 malas.. malas sampai nak ckp pun malas

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..yg tu aku rajin..sebab aku memang rajin bercakap..kot..:P

      Delete
  32. aku malas nak komen ni. tapi dah terkomen pulak. ah malas nak undur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa terharu sangat dengan kemalasan ko..hahaha

      Delete
  33. ohh..faham dah nape nur duk malas je sejak akhir ni..
    kena sampuk dari blog H rupanyaa....huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..H tidak ada kena mengena okey..grrrrrr

      Delete
    2. Tahniah...sekarang dah bertambah jadi 4....
      :p

      Delete
    3. erkk..terima kasih..sila datang lagi..-_-"

      Delete
  34. Replies
    1. erkk..org ppuan jangan malas2..hahaha

      Delete
  35. aku..lapar, malas, tidur. lapar, x larat, malas nk bngun, smbung tidur, lapar, gila x larat, msih malas, terus tisur, smpailah lapar hilang, last2 bngun... amacam pemalas x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh..betul2 malas ni..errr..aku lapar la..xleh nak malas dah..kena keluar makan jugak..-_-"

      Delete
  36. 3 no fon? biar betul.. =.='

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..betul la..malas nak save banyak2..:p

      Delete
  37. ok ..3 mmg no ong ko kot ..pemalas sangat ko ni ..aku rotan kang, tau laaa ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku malas la nak rajin2..:p

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top