Header2

• 27 December 2012 •

Capital List

Aku dah ada bloglist. Ya, tidak syak lagi. Aku dah ada bloglist..hahaha

Selama hampir 10 bulan aku manage blog ni, aku tak pernah ada bloglist. Niat nak letak bloglist tu ada. Tapi macam biasa, kemalasan tetap menjadi alasan paling utama. Kalau sebelum ni korang lihat aku memonopoli pole position bagi kebanyakan entry, dan menganggap aku terjah blog-blog tersebut melalui bloglist sendiri, atau 100% melalui senarai blog yang aku follow di dashboard, ternyata korang silap. Sebab kalau ikutkan, kadang-kadang jer aku terjah daripada dashboard ni. Yang selebihnya aku cuma menumpang bloglist orang lain. So kalau korang ada bloglist, dan aku pernah datang blog korang, bermakna kat blog korang la aku selalu menumpang ihsan..hahaha.

Secara jujur, blog yang aku follow ada 45 sahaja. Tak aci kan? Ya, hidup memang penuh dengan ketidak-acian. Kadang-kadang aku rasa bersalah jugak, korang jer follow blog aku, korang jer singgah blog aku. Tapi aku? Kaddang-kaddang. Or jaghang-jaghang. Bukan serba salah jer, risau pun ada. Kot-kot ada yang terasa hati, kemudian main "taknak kawan taknak kawan" dengan aku, kemudian terus taknak datang blog aku, tak pasal-pasal aku jugak yang rugi. Ya, demi masa. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Aku sedar tu.

So atas kesedaran daripada akar umbi, aku cuba-cuba rajinkan diri untuk follow blog orang. Tapi masalahnya, bila aku ada mood nak main follow-follow, boleh pulak aku lupa nak follow siapa. Contohnya macam ni la. Hari ni aku buat entry, and ada 10 orang yang komen. Then minggu depan bila aku decide nak follow, aku lupa siapa 10 orang yang komen tu. Maksud aku bukan la lupa semua. Cuma daripada 10 orang tu, aku mungkin cuma ingat 5 jer. Tak pun 2. Last-last bila aku cuba nak ingat yang lain, aku terus jadi malas..kehkeh. Eh tapi kira okey tau aku dapat follow 45 blog. Aritu lagi sikit, tak sampai 40 rasanya. 36 jer kalau tak silap.

Okey, tamat intro. Kahkahkah..kemain panjang intro aku rupanya.

Beberapa hari kebelakangan ni aku cuba rajinkan diri untuk siapkan bloglist aku. Penat la asyik hidup menumpang. Sekali-sekala nak jugak ada bloglist sendiri. Sebenarnya pada 13 November aku dah mula create bloglist, tapi tak isi apa-apa. Aku confuse sebenarnya nak bahagikan bloglist tu macam mana. Sebab kebanyakan yang follow blog aku, yang baca blog aku ialah golongan wanita. Kalau aku bahagi ikut jantina, nampak macam tak adil pulak. Nanti berat sebelah pulak bloglist aku. Tak balance, tak pasal-pasal tumbang pulak. Errr..okey, korang nampak kan nisbah lelaki dengan wanita kat Malaysia ni macam mana? Sebab tu la lelaki selalu request nak kahwin 4..hahaha.

aku dah ada bloglist okey!! grrrr
Jadi setelah bermusyawarah dengan diri sendiri, aku decide untuk bahagikan bloglist aku mengikut generasi. Maksudnya, daripada generasi terawal yang datang blog aku, hingga la sampai ke generasi terkini. Tapi ada jugak masalah. Aku mana la ingat siapa yang awal and siapa yang kemudian. Aku try nak baca balik komen-komen lama kat dashboard. Hampir 7500 kot kalau termasuk dengan komen aku sendiri. Last-last aku jadi malas. Takde kerja aku nak baca balik satu persatu. So aku cuma tengok sekali imbas, and masukkan link blog-blog tu kat dalam bloglist aku. Tapi terus terang cakap la, maybe ada yang aku terlepas pandang and takde dalam bloglist tu. And ada jugak blog-blog yang aku follow tapi aku tak masukkan kat situ. Kepada yang patut ada tapi TERtakde tu, mahapkan aku. Lain kali kalau aku ingat, insyaAllah aku masukkan baru.

Bloglist tu aku akan update dari semasa ke semasa. Maksud aku, kalau aku rajin aku update la. Doakan titew wajin yew tawan-tawan. Heh..dah la. Kesimpulannya, aku izinkan kalau korang nak tumpang bloglist aku. Sama macam korang izinkan aku tumpang bloglist korang suatu masa dahulu..hahaha.

p/s: follow 45 blog, tapi kat bloglist ada 100..entah hapa-hapa la..kahkahkah


219 comments:

  1. Hadiah ape ni ari?

    -kak6-

    ReplyDelete
    Replies
    1. arini dapat hadiah super ring..yang ada keju tu..

      Delete
  2. Generasi yg last ada? Aku nak cop.

    -kak6-

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau dah tersenarai dalam generasi ke berapa ntah..aku sendiri tak pasti..heheh

      Delete
  3. anonymos kacau line . -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tak dapat 1st ke? cuba lagi lain kali yer..:P

      Delete
  4. intro saje dah panjang mcm satu entri. :p

    ye ye je kan chic na tergolong dalam generasi pertama. tak sia2 chic na puji H dulu kat entri Sis Al. hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..baru chic na tau..ingat selama ni H xleh buat intro panjang2 ke? hahaha

      sebenarnya H pun x sure pasal generation nih..cuma seingat H, nama2 yg terawal tu memang selalu berkunjung masa zaman mula2 dulu..:D

      Delete
    2. haha.. anyway tahniah sebab berjaya buat bloglist. syabbas H!! :p

      Delete
    3. kehkeh..berjaya buat bloglist pun dapat tahniah ea..:p

      p/s: chic na x pi jumpa GSF ke?

      Delete
    4. H kan malas. so chic na ucap tahniah utk bg sikit motivation. hope lebih rajin ditahun 2013. kahkahkah..

      tak p pun, chic na malu nk jumpa diorang. huhu..
      tipu je, chic na ada annual gathering gak kat HQ. so xdpt join. mr boss tak kasi excuse. :(

      Delete
    5. ehem2..amboi..hahaha

      rotan jer bos tu..berani dia x bagi excuse utk chic na jumpa GSF ea..grrrrrr!! >:[

      Delete
  5. tape.. aku doakan banyak2 semoga ko rajin kan diri ei.. aku pun malas jugak.. erkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..terus terang cakap, aku xtau bila aku nak rajin..bloglist ni kebetulan jer aku ada mood nak buat..:p

      Delete
    2. ko rajin apa,,, rajin update blog, rajin tunggu orang baca, rajin tunggu orang komen, rajin balas komen orang,, kire rajin teramat dah tu,, well done!!! btw, ko dah jadi referral aku,, so tq la tersangat amat ye :D

      Delete
    3. erks..aku update blog 2 hari sekali jer kot..hehehe..komen tu memang aku cuba balas selagi boleh..:D

      Delete
  6. aiseyhh..dah ada bloglist lah..peeewiit..haha..bagus2 senang sikit nak terjah org lain kan..=D

    nasib husna tersenarai..kalau xdak siap la..cincang duapuluhpat kali..haa..=P

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana boleh tak senaraikan kak hus..cuma tak sure kak hus generasi pertama ke generasi kedua..:p

      Delete
    2. ntah..husna pon x sure generasi mana..
      eh..generasi Y nih..=P

      Delete
    3. erkk..xde Generasi Y kat sini..hahaha

      Delete
  7. Rajin capital H.Generasi 10 saya.Cicit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku malas nak fikir banyak2..so pasni 10 org pulak utk generasi ke-11..kehkeh

      Delete
  8. waaa..dh ada bloglist... yhniah..tahniah.. tepuk tangan sama2.. ehhh... hahahha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku rasa ada bloglist ni lagi bermakna kot..sebab tiba2 ada banyak blog yg aku boleh baca..:p

      Delete
  9. aku baca entri ni sambil gelak2... tak tahu apa yang kelakar... kihkih...
    ada dah cek... aku tergolong dalam generasi ke 5... tak tahu pula dari keturunan mana... :p

    mohon kau rajin la lepas ni... ^_^ biar aku pula yang jadi malas... muahaha!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..sukacita dimaklumkan bahawa permohonan kau telah ditolak! hahaha

      Delete
  10. Alamak, aku xtermasuk..aku generasi baru..BANkami

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..bukan x termasuk la..cuma belum termasuk..hahaha

      Delete
  11. ok, farah generasi y ke-10. yang paling bongsu ke apa ni? :D hihihi

    p/s: tak tahu kenapa tak boleh follow ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan2..generasi ke-10 bukan paling bongsu, tapi paling busuk kehkehkeh

      tak follow pun xpe..H lagi senang kalau org baca..:D

      Delete
    2. orang y nama farah mana ada busuk. wangi la. alwaysssss wangi ^_*

      Delete
    3. erkk..saya bangkang yang arep!!

      Delete
    4. eh. ada orang nama arep ke kat sini? :D

      Delete
    5. LOL. harep pun boleh, kot (>,<)v

      harep singh walia. hihihi

      Delete
    6. dilarang membuli..harep maklum..kehkeh

      Delete
  12. anononom comelnye icon capital list kau gambar lembuuuu. mooo mooooo. anononom hahahaha ;p

    #eh mane atok tau cucu generasi ke 6? hahaha kbye !

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab kau baru kena chicken pox..biasanya org yg lambat kena chicken pox memang masuk dalam generasi ke-7..hahaha

      Delete
    2. eh takde kaitan dgn cikenpox jiran sebelah okayyyy !ada jugak kena caklempong kang. haaaaaaaaa.

      Delete
    3. hahahahaha..sukati aku la nak bagi alasan macam mana..:p

      Delete
  13. tahniah2...boleh buat house warming ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..tiba2 aku dapat 1 idea..heheh

      Delete
    2. generasi2 bagai ni dh macam komik pendekar laut lak =.='

      Delete
    3. erkk..punya la lama aku x baca komik tu..lupa siapa watak utama

      Delete
  14. hebak2..dah ade 10 generasi..hahaha..yang pasti aku antara cowok terhormat la kat blog ko kan..bape kerat je laki..mmg dasar romeo never die la ko ni...hahaha...

    #malas pinjam bloglist ko..aku punye pon tak terlayan..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oii jangan kutuk encik H -.-

      Delete
    2. bundle: ko memang cowok terganteng kat sini..boleh dikategorikan macam kumbang penyeri bunga la..kahkah

      ara: hai ara..:p

      Delete
    3. jangan panggil guna nama tu la. burok benor bunyi nye. ara? T_T tak best langsung.

      Delete
    4. okey apa Ara..kalau nama Mutiara pun orang panggil Ara tau..:D

      Delete
    5. saya bukan mutiara, saya permata. eh. haha

      Delete
    6. eleh para ni..nak permata pulak..ok la tu H nak letak ara..ko tetap jadi para je kat aku..hahaha..

      Delete
    7. ohoo..para-para sakura..kahkahkah

      Delete
    8. oke fine. merajuk patbelas hari ngan dua-dua.

      Delete
    9. hahahaha..ala para..aku tak pandai pujuk memujuk la..hilang comel ko nanti kalau merajuk 14 hari..4 minit dah la..haha

      Delete
    10. kecomelan aku tetap takkan hilang walaupun aku merajuk 17hari. lalalalalala~

      kemain panggil aku para. ko tu Yahoo Massenger (YM) :p

      Delete
    11. Cop2 nak menyampuk jap.

      Aku rasa kerdil bila dibariskan sama generasi ngan Ym Bundle. Otai gila kut Bundle ni. Aku ni siapa lah sangat. Kahkahkah! :P

      Delete
    12. demm..makcik menganjing aku..hahahha..jap2..aku nak kritik sikit pasal bloglist ko H..aku rasa crowded sngat la ko buat cmtu..pening aku tengok..dah la banyak gila ko listkan..haha..mohon simplekan sikit...

      Delete
    13. suka hati H la nak buat macam mana pun. pesen jeles letewwww~ bhahahahahaha

      Delete
    14. Aku rasa okey je pulak. Mata aku tak nampak lak crowded. Subjektif kut. Hehehe.

      H, kalau nak pilih generasi sendiri tak boleh ke? Mana tau boleh pilih ikut nombor kegemaran :P

      Delete
    15. bundle: kalau boleh aku nak buat 3 column..tapi malas nak edit balik template dia..maybe sebab penuh dgn link blog kot, sebab tu nampak crowded..hahaha

      liyaa: ceh..rajin pulak aku nak tanya nombor kegemaran masing2..hahaha

      Delete
  15. oh dah ada ghopenya. tahniah. muehehe. den generasi ke 7. hehe thank you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..thank you jer? xde hadiah ke? bagi la header 1..lalala~

      Delete
  16. mana bloglist tu ? tak nampak pun .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh .. dah jumpa .

      ok , fine2 pensil takda daalam generasi H :'(

      Delete
    2. takkan la takde..mesti ada punya..:)

      Delete
    3. boleh masukkan pensil dalam generasi ke 38 tak ?

      nak bagi sma macam dalam gambar hello my lady tu =D

      Delete
    4. hello my lady? apa tu?

      Delete
    5. cerita korea lah -_-

      dah tamat pun , hari last . haha

      Delete
    6. erks..mana la nak layan citer2 korea nih..hahaha

      Delete
  17. ehh..blohlist nur pun adelah..!
    Generasi ke 4..kira cucu ke cicit ni.?
    hahahha

    ReplyDelete
  18. sebelum baca entry ni terus masuk bloglist tu...ok, tq sebab masukkan my link ^_^

    masuk main blog, eh, buat entry pasal bloglist rupanya ^_^

    masuk sini dgn klik nama kat my comment box

    **tudung awning tu, yg trend pompuan pakai sekarang, ada muncung keras atas kepala bahagian depan :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tudung awning yg depan kaler lain, then tudung kaler lain ea?

      Delete
    2. Encik H nak beli tudung ker ?

      Delete
    3. tak2..nak beli telekung jer..hehehe

      Delete
    4. ohh . telekung . utk mak ye ? baiknya , anak sapalah ni :3

      Delete
  19. aku pon xde bloglist agi. mls nak buat. haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehem2..aku dah buat dah..rajin x aku? hahaha

      Delete
  20. tercari2 aku kat mane bloglist kau tu,,,
    jumpee ponn !

    eh2,. aku generasi ke 10 . keh3.. jauh bebenor tuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. payeh generasi pertama..so berapa agaknya beza umur kau dengan payeh? hahaha

      Delete
    2. kau kan generasi pertama..means kau lebih tua..kahkah

      Delete
    3. ahh takde.. aku muda lagi... kau tu tua! 1996!

      Delete
    4. eh , Encik H ni baru 16 tahun ka ? mudanya ! ingatkan 24 , 25 mcm tu sebab dah masuk klab dangdut . budak bawah umur mna boleh masuk sana kan ?

      Delete
    5. err..yup2 baru 16 tahun..boleh jer masuk, bukan diorang check ic pun..hehehe

      Delete
    6. serius 16 tahun , eh betul ke bohong nih , nanti kena karen kalau bohong , xdak ciri ciri budak 16 tahun pun :P hahaha

      Delete
    7. serius la 16 tahun..muda remaja lagi tau..kahkahkah

      Delete
  21. Harap saya termasuk dalam bloglist H dan harap follow saya dan harap rajin komen saya. hahahhaa. Eh masih ingat saya kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehem2..amboi..tu dah kira perli tu fie..hahaha

      Delete
  22. Haha..rileks sudah. Hak nk balas follow blog org tu adalah hak kita sendiri.Dezee follow 15 jer..follow yang mana sesuai dengan diri..nk follow fatin liyana..tapi sebab dia cun je soo xjadi..hahaha

    ReplyDelete
  23. dari main blog ni camne nak masuk ke bloglist ko pasni, H?? xde link ke?? xkan setiap kali nak tumpang bloglist ko nak kena masuk entri ni??

    p/s: nak request masuk dalam bloglist buleh..?? nak masuk generasi #11.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak bro..seingat aku rasanya aku dah masukkan link ko dalam bloglist..tapi bila aku check balik tadi, takde pulak..terlepas pandang kot..tapi siyes aku rasa dah masukkan..

      link drpd main blog ke bloglist akan available tahun depan..dah siap cuma belum letak..:D

      Delete
  24. Aku kelik kat gambar Capital List tu saje nak tengok2. Tapi dengan bangganya aku rasmikan menumpang kau punya bloglist gi belog Bundle. Dan2 aku nampak nama belog dea paling atas sbb baru update. Kahkahkah!

    Dulu2 sebelum aku ada beloglist pun aku tumpang2 org punya. Heheh. Tapi aku still musykil camne kau just tumpang2 tapi salu dapat 1st? Pastu err banyak gila lak tu belog kau jenjalan. Dah la tanpa beloglist. Kalau aku, takleh nak igt kut sume tu. So, dengan rasminya aku tetap nak kata kau adalah seorang yang pengrajen. Pengrajen gila kut! Dilarang menyangkal :|

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..hahaha..kebetulan pulak bundle baru update..

      aku xtau la camne boleh 1st..maybe kebetulan bila aku masuk blog blog sape2, time tu ada org post entry baru..so kebetulan la aku dapat 1st..

      Delete
  25. Weehee , Tahniah eh Encik H . yes , Manusia itu dalam kerugian . Aku sokong statement ko tuhh . :D

    ReplyDelete
  26. wahhhhhhhhh,itewwwww datang niiii.......mana kapet mewah itewwww?air sirap pown takde,hmmm..encik H,meacehhhhhh buh blog itewwwwwwwww kat generasi 10 tu,terharu sampai nak nangis dah ni ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. namo la nanes..itew cedih taw tenok awop nanes..:'(

      punoh masa depan kalau jawab SPM guna bahasa camni..hahaha

      Delete
    2. Kalah budak tadika . haha

      Delete
    3. aku tgk mocik onie ni rajin je stalk blog ko sekarang H..blog aku tak singgah pon..grr..banyak dah ko rembat pembaca aku kan..mohon pulangkan balik..waaaaaaaaaaaaaa..

      Delete
    4. erkk..aku pinjam jer la..hahaha

      Delete
  27. wah wah.. siap ade pembahagian tu... huhuhu ena generasi ke 6.. ahakx....

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtau nak bahagikan camne la ena..main belasah jer ni..hehe

      Delete
  28. aku generasi 1? adeh.. ko buat aku terharu je la encik H.. nak nangis la camni... :'(

    hahaha.. byk giler generasi smpai 10.. smua blog ni eh yg ko jenjalan?.. rajin eh ko H.. tabik spring r kt ko..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku syak kau memang patut ada kat dalam generasi pertama yg mula2 datang kat blog ni..hehehe

      aku tak sangka sebenarnya..sebab mula2 aku listkan kat notepad..then bila buat widget, tengok2 dah ada 100..jauh beza berbanding yg aku follow..

      Delete
    2. rindu ngn template H yg dlu.. comel je.. keh3...

      Delete
    3. erks..template dulu dah simpan elok2 kat arkib negara..:p

      Delete
  29. bagus2 dah ada bloglist dah ye encik... ekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah sikit kot nak tengok mana2 blog..hehehe

      Delete
  30. masukkan link blog shayer shekali yer ekeke

    ReplyDelete
  31. wah..blog akak masuk di generasi ke 8 ye... kira generasi muda lah ye... thanks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. generasi ke-8 kot kalau x silap..entah, saya pun tak ingat sebenarnya..tapi generasi ke-8 pun kira tua jugak okey..tua sikit jer la..hahaha

      Delete
  32. sy pun baru buat bloglist hehe..nak masukkan blog awak pula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..aaaa..tima kasih..speechless pulak sampai xtau nak reply apa..hehehe

      Delete
  33. aku main bantai jer buat bloglist... campur jer xde ikut katagory. lagi kan.. aku suka simpan link dlm bloglist senang nak terjah compare yg dlm dashboard.. tapi tu la. kadang yg baru aku follow tu lupa bubuh kat bloglist.. tak terfollow pula story dia.. rugi betul. bila dah bubuh dlm bloglist.. baru mudah nak follow story..

    ada sesetengah tu aku tak follow. aku just add link dia dlm bloglist aja. mudah..

    *er.. mana bloglist tu? apasal aku tak nampak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sama la kita..aku pun main belasah jer buat bloglist ni..tapi macam kau cakap laa, lagi senang terjah daripada bloglist compare kat dashboard..maybe sebab dashboard aku sikit jer kot..:p

      kat dalam bloglist aku, banyak yg aku masukkan link jer..err..termasuk blog kau sekali..hehehe..ada jer kaat link tu..

      Delete
    2. okeh.. dah nampak... gue dlm generasi ke 9? tu maksud tua ke muda.. (aku perasan muda ni tahu kekekeke.. tgk lah n3 pun katun kekekek)

      Delete
    3. maksudnya tua..sangat tua..or mungkin paling tua setakat ni..kahkahkah

      Delete
    4. Cis.....!

      kalau gitu gue pergi kerja dululah!!

      Delete
    5. hahaha..sama la..aku pun nak pergi kerja dah..:D

      Delete
  34. semlm dh try buka blog tu, tp xleh..so hri ni dh boleh.. thx memanyak ye sbb buh blog sy.. yay!!! jom sy lanje cekelat.. hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..semalam xleh bukak ke? agaknya confuse sebab header sama kot..hahaha..nak eskim ceklat yg dalam bekas tu buleh x? :D

      Delete
    2. buleh sgt.. yg kecik je ye.. hahaha

      Delete
    3. nak yg besauuuuu..:p

      Delete
    4. jangan tamak.. mkn sikit² sudah.. nt semasema.. kehkeh

      Delete
  35. Oh, aku generasi 1..
    Aku cadangkan kau bahagi bloglist kau ikut umur...
    Generasi atas umur macam liyaa dan bendulu..
    Generasi tengah umur mcm aku dengan aein..
    Generasi tak ckup umur mcm payeh..Kahkahkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..rajin pulak aku nak tanya umur sorang2 yer..kahkah..tapi kan kakdah, mana boleh tanya umur orang ppuan..nanti kena mawah..:'(

      Delete
  36. Replies
    1. erkk..hadiah xde ke Ha? :p

      Delete
    2. hadiah apa pula, tak menang pape pon, kan..?

      Delete
    3. errr..tahniah tu ingatkan menang motor ke..kereta ke..hehehe

      Delete
    4. oop..jgn kecikhati yer. mood pagi ni tak berapa baik.. ;)

      Delete
    5. wuuuu..kecik ati....:'(

      Delete
    6. kenapa disable delete kat komen ni..
      tahniah tu, sbb dah berdikari, tak tumpang-tumpang bloglist kwn2.. ;)

      Delete
    7. hahaha..tau la..jangan marah..saja jer mintak hadiah tu..:p

      Delete
    8. hehe..tak marahla..cuma bila mood tak bagus ni, cara penerimaan pembacaan tu, dia lain sikit. asyik nak emo je manjang..kehkehkeh..
      ok, get back to work.. ;)

      Delete
    9. ohoo..mood x bagus ea..sape kacau? meh H marah dia..>:[

      Delete
  37. Tahniah cikgu. Terbukti cikgu rajin! Dan terima kasih tumpangkan. ^^v

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..nak tumpang kena bayar tau..hahaha

      Delete
    2. Lepas ni mesti cikgu lagi malas nak follow org kan? Haha

      Delete
    3. errr..errr..errr..yg penting bukan follow cik nin, tapi datang dan baca..kan kan kan? :D

      Delete
    4. Ya ya ya! Macam doraemon cikgu. Hehe :D

      Delete
    5. amboi..cik nin ni ada kena rotan kang..hahaha

      Delete
  38. tahniah H. aku rasa kau rajin la...sangat rajin senaraikan ikut generasi...hakhak. lepas ni takdelah menumpang lagi ye dak... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..hahaha..kebetulan jer aku ada mood nak buat bloglist tu..kalau x, memang aku tumpang jer bloglist org lain..:P

      Delete
  39. aku ada x dlm bloglist ko??hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa..ko agak2 ada ke tidak? heheh..

      Delete
  40. Rajin betul list-kan ikut generasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..hahaha..tiba2 ada mood nak buat..

      Delete
  41. hahaa...saya follow banyak blog tp sudahnya tak terjenguk.so menerusi komen n bloglist gak yg guna...ikut mana dan je sekarang....kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..sama la macam saya..jenguk menerusi komen and bloglist jer..cuma bezanya, saya follow tak banyak..:p

      Delete
  42. Pergh!!!! Dahsyat tuuu...wa punya bloglist kat tepi je tu ha...tak de tempat spesel...
    Tapi nasib wa punya URL ada... TQ H... Nanti wa masukkan lu punya URL plk!

    Wa tak kisah beb... tak ambik hati pun, walaupun lu jarang blog wa... wa je yg dtg blog lu... he..he...

    ** best jugak sesekali jadi rockers ni H..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..kadang2 tu datang tapi xtau nak komen apa la kak hainom..tu yg nampak macam xdatang..hehehe

      Delete
    2. Ye ye je... kalau kelentong pun bukan tau....ha..ha...

      Delete
    3. hahaha..jangan risau la..datang tu tetap datang..very sure..x tipu punya..:D

      Delete
  43. rajin encik H buat bloglist :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebetulan jer..sebab ada mood nak buat..:D

      Delete
    2. hehehe..dulu2 ku pernah buat tapi malas sebab waktu tu asyik kena serang malware jer
      hahahaha

      Delete
    3. erkk..kalau kena serang malware tu dia jadi macam mana?

      Delete
  44. hai! wahh.. tahniah kerana sudah ada bloglist sendiri.. harap anda akan lebih bersemangat dalam berblogging..

    singgah and follow anda di sini.. masukkan saya dalam bloglist anda :)

    lawati payeh-kiut.blogspot.com. Kunjungan anda dinantikan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. muhun anda elakkan penggunaan link yang meloyakan tekak :|

      Delete
    2. H, jom pegi belog Apple -_-

      Delete
    3. erk.. semua jeles eh? aku paham :)

      Delete
    4. tu la..dah lama Apple tak update entry..xde platform yg lebih sesuai drpd blog dia..hahaha

      Cc: sida-sida istana

      Delete
  45. aku dalam generasi 1 ? ekekeke... pasni aku nak tumpang bloglist kau.. ehh tapi kau ckp, tahun depan baru kau nak buat acara perasmian bloglist tu kan? tak dapat la den merasa bloglist ekau.. hukhuk... aku ni ntah bila nak tubuhkan bloglist sendiri.. aku lebih rajin bukak dashboard kot...

    aku pon follow tak sampai 50 kot.. ehh ke dah lebih ehh? entah la.. yang pasti mmg sikit... yg last time aku tgok 48 rasanya.. musykil, gimana sihh kamu bisa dapatin 1st place ? selalu aja.. ada sistem notification ye? hmm..

    comey betul lembu tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sikit tu je ko follow payeh..hahaha..boleh la guna dashboard lagi..aku punye list yang aku polo dah lebih 2ribu ko tau..silap2 3 ribu kot skg..semak gila..hahaha..

      Delete
    2. yg tahun depan tu bukan bloglist la, tapi template baru..:D

      lebih kurang la kita follow tu..aku pun xbanyak..rasa macam dashboard aku tak bergerak..tapi kalau macam bundle yg follow 2-3 ribu blog, kompem laju kot dashboard dia..silap2 kalau dia tak letak kat bloglist, kita buat entry baru pun dia tak sedar..kehkeh

      Delete
    3. aku takleh nak tgok la template baru tu.. aku dah takde masa tu..

      kau follow org lebih ramai dari org follow kau tu bundle.. hahahaha.. sampai ribu riban.. tak sedar kot masa dia tgh follow tu...

      Delete
    4. Bundle punya bukan kata dashboard. Bloglist dea pun laju je bergerak. Kdg aku baru update sejam, tengok2 nama belog aku still kat bawah. Dah ramai yg update lagi latest. Grrrr. Takleh nak tumpang publisiti :P

      Delete
    5. bundle kan blogger otai... retis.. sikit lagi, jadi mcm brader taf...jum tumpang publisiti kat belog H la pulak :P

      Delete
    6. boleh pulak aku terimajin bundle tiap2 hari update entry pasal anak..hahaha..

      Delete
  46. aku tengok dekat follower aku kau takda, okay fine taknak kawan. hahahaahahaha aku jahat aku jahat. :P eh eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..mana aci main taknak kawan..:p

      Delete
    2. aci tak aci. pi main dengan aci lah :P Hahaha *jangana ada unsur emosi ya pak. hohoho

      Delete
    3. erks..emosi nih..rasa nak nangis jer..:'(

      Delete
    4. emosi sgt budak nih. nah dua posen, pi main jauh jauh. :P

      Delete
    5. dua posen x cukup..bak doploh ribu hengget pls..:p

      Delete
  47. jauhnya komen aku yang ke berapa ratus entah

    ReplyDelete
    Replies
    1. cop tempat 168..lulz..

      ko pon sesat sampai sini wadi..hahahaha....

      fofuler betul ko H..kure gila ni pon datang blog ko rupenye..hahahaha..

      Delete
    2. erkk..knpa x potong queue jer? hahahaha

      Delete
  48. Replies
    1. erkkk..tahniah2..sila tuntut hadiah di Kaunter H..:p

      Delete
  49. tenq en H..sebab inform..
    hihi..tua pulak ghasanya yer ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tau xpe..betul2 boleh masuk book of records tu..:p

      Delete
  50. Amvoiii banyaknya buah malas dia... sila buangkan ye... azam tahun baru kena rajin2 tau.. Saya pun nak masuk senarai bloglist gaj hokey...

    done follow

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..insyaAllah..tengok la tahun depan camne..:p

      Delete
  51. yeay kita ada kat dlm bloglisttt tuuuuuuuuuuuuu hehe seronok tido sampai mimpi2 mlm td XD hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. elleh..yer la tu..bgtau kat encik kudi kang haaa...:P

      Delete
    2. takpe rupa encik H yang sbeenar pun tak tahu mcm nerrrr...jadi kudi tak mrhhh khayalan semata2 jer dia kataaaa

      Delete
    3. hahaha..bagus encik kudi ni..nak berkenalan dgn dia buleh x? :p

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top