Header2

• 19 December 2012 •

Perasaan Ym.Bundle

Kahkah..rasa kelakar pulak letak tajuk macam ni. Tapi nak buat macam mana, dah ini jer kot tajuk terbaik yang yang aku ada. Perasaan Ym.Bundle, ala-ala tangkap feeling pulak..hahaha. Oh ya, tajuk entry ni takde kaitan dengan kes bundle Putus Cinta tau. Ni pasal lain.

Untuk makluman, Renault aku dah 2 minggu tersadai kat bengkel. Ada sikit-sikit kerja baikpulih yang memerlukan aku untuk tinggalkan dia kat situ. Errr, bukan sikit-sikit dah tu, banyak kot. Jadi sekarang ni aku pergi kerja either dengan Encik R or bawa balik motor company. Tapi kebiasaannya dengan Encik R la, pemandu peribadi merangkap partner memasak selama ni.

Untuk makluman lagi, Kuantan sekarang ni meng-ga-la-mi keadaan hujan yang tak menentu. Maksudnya, sekejap hujan, sekejap berhenti, lepas tu hujan balik, lepas tu berhenti balik, dan kitaran tu berulang dalam julat masa yang tak dapat diduga. Unsangkarable bak kata omputeh. So atas alasan tu jugak la aku selalu pergi dan balik dengan Encik R. Sebab malas nak merempit hujan-hujan. Sebab aku takde baju hujan. Sebab takut demam..hukhuk.

Nak jadikan cerita (aku rasa ini ayat tipikal sangat la), pagi semalam Encik R kena naik KL. Projek MRT kat Sg. Buloh. Jadinya, petang Isnin aku bawa balik motor. Pagi esoknya iaitu semalam, hujan turun sepoi-sepoi bahasa. Dekat pukul 10 kot baru nak berhenti. Aku memang suka la. Sebab hujan means aku boleh datang kerja lambat. I takde baju hujan meh. Macam tu la aku jawab dengan sub-con. Bajet orang cina la konon-kononnya..kahkah

Petang tu dalam pukul 4.00 kot, aku nak cabut balik. Baru jer pakai helmet, hujan pun turun. So aku masuk semula kat dalam ofis. Bos aku pun cakap la, suruh beli baju hujan, standby kot-kot kalau hujan lambat berhenti. Aku sengih jer, then bagitau yang badan aku ni waterproofing..hehehe. Then aku pun tunggu hujan berhenti. tapi aku punya tunggu punya tunggu punya tunggu, hujan tak reda jugak. Dah pukul 6.00 petang kot. Takkan aku nak redah. Idak ler teman maunyer.

So,aku pergi ofis sub-con, sebelah cabin jer. Niat di hati, nak suruh dia bawa aku pegi beli baju hujan. Cadangnya memang aku nak beli guna duit sendiri, sebab aku yang nak pakai. Tapi masa dalam kereta, dia pun cakap la, suruh angkat bil. Means, dia yang nak bayar, claim kat company dia. Aku tak tunggu second offer dah, angkat GIVI teruih. Biar mahal asal percuma..hahaha

Then bila aku balik ofis, tengok-tengok hujan dah reda. Tak dapat nak balik pakai baju hujan. Esok pagi pulak, maksud aku pagi tadi, cuaca elok. Tak hujan pun. Tak dapat jugak nak pergi kerja pakai baju hujan. Petang tadi pun cuaca elok. So aku pun malas nak tunggu dah. Aku balik dengan Encik R, lebih kurang dalam pukul 6.00 kot. Tak lama lepas kitorang gerak daripada office, 2-3 minit jer kot, tiba-tiba hujan turun. Aku? Speechless. Tak dapat jugak nak pakai baju hujan baru..zzzzzz.


Kesimpulannya, sekarang aku macam dah faham apa perasaan Ym.Bundle aritu. Kemain beli baju hujan, tapi tertunggu-tunggu bila nak rasmikan. Sekian entry mengarut daripada aku..kahkahkah. Terima kasih.

p/s: errr..dah lama tak main hujan..


130 comments:

  1. Replies
    1. errr..hadiah dah abis la..lenkali ea..hahaha

      Delete
    2. apa kaitan perasaan ym dgn ko punya baju hujan? coincidence betul~ hehehehe

      Delete
    3. perasaan nak rasmi baju hujan baru la..kehkehkeh

      Delete
  2. Replies
    1. oh meng! terlewat 2 saat...11:11 malam

      Delete
    2. jangan risau, tempat kedua pun ade hadiah...
      sila tuntut dengan encik H..
      hehehehe..;p

      Delete
    3. ceyt...kiranya ni entri mgenai baju hujan bru mahal yang takda rezeki utk drasmikan lg la ni...LOL

      Delete
    4. dri aritu lg, igt nk tuntut. tp xpe. kumpul dulu byk2 nnt tuntut secara bundle sng cket

      Delete
    5. kopi 1: nice try bro..

      kopi 2: mana ko tau 2 saat? hahaha

      cik nur: hadiah xde..promosi dah tamat..grrrr

      kopi 3: pembetulan..baju hujan baru yg free..kahkahkah

      kopi 4: kalau nak tuntut secara bundle, muhun tuntut kat Ym.Bundle..zzzz

      Delete
    6. Aikk..tamat dah...?
      bagilah baju hujan percuma tu sebagai hadiah..

      pastu kompom hujan hari2..hihihi

      Delete
    7. hepp..xleh2..itu titew punye la..:P

      Delete
  3. Hahahaha..biasalah...
    cuba tak beli lagi baju hujan..
    tentu hujannn....

    apa kata buat macam Ym bundle tu nak buat...
    mandai pakai baju hujan..hihihi... :)

    pastu ckplah, dengan rasminya baju hujan telah digunakan untuk mandi..hehehe..

    sempoii.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..petang tadi dah naik kereta, dah gerak, baru la hujan turun..memang betul2 xde rezeki nak rasmi..hehehe

      dah cakap kat Encik R tadi, kalau esok tak hujan jugak, nak buang dalam sungai Kuantan..-_-"

      Delete
    2. Ehhh..jangan buang baju hujan free tu...
      sayang...!

      meh bagi nur...byk faedahnya....
      nak alamat x untuk pos baju hujan percuma tu..?
      hahaha...

      Delete
    3. alamat? alamatnya hari nak hujan? kan? hehehe

      Delete
    4. hahaha..vetul-vetul-vetul.. :p

      lepas bagi...pasti hari2 mau hujan....
      heeeee..

      Delete
    5. erkk..pagi tadi dah ujan..yeyyy..hahaha

      Delete
  4. haha.. tak dapat nak rasmi lagi...
    betul... tak menentu cuaca kat kuantan...
    semalam lebat gile kot hujan...
    paginya dah tak hujan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa kan? semalam hujan kemain lebat..terpaksa beli jugak baju hujan..arini pulak tak hujan, petang tadi jer sekejap..

      Delete
  5. cakap kat YM Bundle, lain kali pergi beli hujan time hujan la. Baru dapat feel. Btw, entri ni memang mengarut. Rasa macam(-.-")

    ReplyDelete
    Replies
    1. H beli time hujan la semalam..tapi bila sampai site, tengok2 dah tak hujan..hahaha

      Delete
    2. oke, kesian H sebab dipermainkan hujan ;p

      Delete
    3. tu la..hujan dah mengguris hati..hukhuk

      Delete
    4. hujan yang turun..bagaikan mutiara..blablablalbla. eh. tetiba je.

      Delete
    5. arini tak hujan..zzzzz

      Delete
  6. haha...

    hujan pun dan mempermainkan ko ye

    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujan mempermainkan emosi aku..kahkah

      Delete
  7. kuangjaqqqq..print skin status aku kat fb..kahkahkahkah...
    tajuk pon tak leh blah..ni betul2 mengarut.hahahaha....kebetulan lak aku baru beli lagi baru hujan baru ptg tadi..yang haritu punye cap ayam tak tahan..hhaha

    ko tunggu aku post nanti..hahahhahaah..tak main dah givi..aku beli arai terus..untuk bini aku je belikan givi..hahaha..serius entri ni aku ban..kahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal ko tak promosi link fb aku skali h..haha..mana la tau ade awek2 yang sudi add..hehe...

      Delete
    2. kahkahkah jugak.. ;p

      Delete
    3. hahahaha..tajuk ni memang aku dah fikir petang tadi, masa dalam kereta..itu pun sebab status fb ko la..

      tu aku print screen fb tu kira promosi jugak la..cuma tak letak link..kunun2 biar playing hard to get la..kehkeh..

      Delete
    4. hahhaha!!! boleh pulak idea cenggini.. adusss,,, terkentut2 aku gelak,, kah3

      Delete
    5. lepas ni mesti ramai yg add bundle. hahaha..

      Delete
    6. chic na dah add bundle ke belum? kehkeh

      Delete
    7. jgn add..nanti aku kacau..hahaha..farah alias pon dah jadi mangsa aku..tu la sapa suh add..hahaha

      Delete
    8. hahaha..kenapa farah tak add aku ni? grrrrr

      Delete
    9. farah takut ngan ko... ko kan pencinta misteri.. kot dia pulak yg frust ngan ko lepas ni.. seram mak jemah oii

      Delete
    10. xpe..farah tau aku ni baik..kahkah

      Delete
    11. patut la farah berdebar semacam je. rupanya ada yang mengutuk ku di sini. k fine, farah bawak diri -.-

      Delete
    12. pated ni memang tau..suka2 jer mengata kat farah ea..rotan kang haaa >:[

      Delete
    13. takpe encik H. farah backup encik H.

      elehhh YM Bundle tu, xde nya org rasa org ni mangsa dia. mana ada dia kacau punn. haha.

      encik H : awak tu misteri. farah tak jumpa cari ur personal fb.

      payeh : mana tahu niiii.. kantoi sudaa T_T

      Delete
    14. errr..fb sy hilang..kena curi dgn alien..hahaha

      Delete
    15. orang femes kan. sampai alien pun curi ur fb ;p

      Delete
    16. erkk..alien tu hack la..hahaha

      Delete
  8. Replies
    1. taknak!! nak pakai baju hujan gak!! TT__TT

      Delete
  9. haha..kesiann~

    boleh rasmi time mandi hujan..=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. xleh2..nak rasmi time merempit..:P

      Delete
    2. Merempit time hujan ? tak sesuai dgn pkai bju tu . pkai bju tu kena bawa cpt2 . haha

      Delete
    3. macam salah jer..bukan kena bawa slow2 ke? hehehe

      Delete
    4. a'aahh tula yg cuba disampaikan =p haha

      Delete
  10. alaaa..kalo ko pakai time x hujan pn, ape ade hal..

    ye tak..?

    nk sgt pakai.. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hepp..mana boleh..nanti baju hujan tu x basah..:P

      Delete
  11. Fie tak pernah pakai baju hujan, nak jugak rasa pakai baju hujan. Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..senang jer..fie pegi kedai motor, then tanya pasal baju hujan..pastu fie tanya la kat mana fitting room, kunun nak try dulu..then bila dah try, tak payah la beli..hehehe

      Delete
  12. sekarang memang hujan tak menentukan?? baju susah nak kering, lepas tu orang pakat2 demam... hurmmmm... haha beli je satu baju ujan tu, sediakan baju ujan sebelum ujan *rekaan semata2 ni tau* hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..tu la..baju lambat kering skg..tapi yg paling best, boleh pegi kerja lambat2..:P

      dah beli dah..sediakan baju hujan sebelum hujan..tapi last2 tak hujan2..hahaha

      Delete
  13. kambing je yang takut hujan. hahaha.*okay serius* ;p
    hari panas pun boleh je sarung baju hujan. orang tak buat, apekata kau buat. kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. grrrr..mana boleh..nanti baju hujan xbasah..xsyok la camtu :P

      Delete
    2. nak basah pakai baju hujan terjun sungai kuantan. ;p

      Delete
    3. tidak hendak..grrrrr >:[

      Delete
  14. Hahahaha....Kau jangan dilayan sgt bendulu yang emosi tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun emosi jugak tau skg..tertunggu2 masa nak guna baju hujan tu..kahkahkah

      Delete
  15. meh sini aku rasmikan baju hujan kau tu -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kau nak ajak aku merempit ke ni? kahkah

      Delete
  16. Oh... begitu perasaannya ahahahahhaha

    baru aku tahu...

    'unsangkarable' tu sangat menarik kakakakakkakak



    -Nong Andy-

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu la..unsangkarable betul..lepas jer beli baju hujan, terus arini cuaca elok..hahaha

      Delete
    2. mula2 aku baca unsangkarable, aku nampak sangkakala.. erk...

      Delete
    3. Encik H yg Misteri..

      bagi ajalah baju hujan ko tu kat aku. si sabah hari-hari hujan bah.. sekarang pun mendung2 lagi ni cuaca...

      Delete
    4. pated: sila tambahkan power spek anda..:P

      nong: nda bulih bha..nanti aku teda baju ujan mo pakai..-_-"

      Delete
  17. kempunan macam Cekgu Bundle ler ni. hakhak. aku ada baju hujan yg dah errr..lusuh sket! pastu nak dijadikan cerita (tipikal) pagi tadi nak g kerja hujan pastu baju hujan boleh hilang pulak time2 cenggini...masuk opis lambat.

    memang nak kena beli yg baru ni...harap2 dapatlah rasmikan didalam musim hujan2 ni. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan Aien!! nanti bila kau dah beli baju hujan, mesti hujan x turun tau..buat rugi jer..hahaha

      Delete
    2. Kalau terjadi. Boleh la aku join geng berperasaan mcm ko dengan cekgu bundle.. hehehe

      ~aien~

      Delete
    3. yeah..nanti kita lantik bundle jadi presiden..

      Delete
  18. miahaha...nk jugak tu.. pakai je la klu xhujan pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xnak2..kena tunggu hujan turun gak..:P

      Delete
  19. haha mmg sdis sngt sttus2 tu

    aku paham aku paham

    ReplyDelete
  20. ape kate pergi kat mne2 negeri yg hujannye tak henti2. kelantan mungkin? so xlah kempunan nak merase baju hujan. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. gila ke apa nak bawak motor daripada kuantan sampai kelantan, kematu punggung tau..hahaha

      Delete
  21. KALAU BRU MMG KITA SENTIASA EKSITED DGNNYEEE...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..itu la sebabnya kot..esaited nak bagi basah..hahaha

      Delete
  22. ehh, rasanya sy dh komen ni smlm.. o_0 hilang... -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. hepp..mana ada..oooo men tipu ea..:-w

      Delete
  23. boleh lak tersama ngan pokcik bundle. suratan atau kebetulan? :D

    H kalau tak ujan gak chic na suggest mcm yg bundle cakap tu. pakai baju hujan buat mandi. tp make sure mandi ngan paip hujan la. feel sket. hikhik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takdir dan waktu..hahaha

      kalau hujan turun esok, H nak pakai baju hujan, pastu bawak motor slow2..menikmati setiap titisan hujan..kahkah

      Delete
    2. kalau hujan kan? kalau tak? haha..

      kirim salam Encik R. :p

      Delete
    3. kalo x hujan cikna....
      H pakai gak waktu panas2 terik tu lps dh mandi ngan paip hujan..jd suma org ingt H baru lps kena hujan.hahahhaha

      Delete
    4. erkk..dilarang berpakat dalam memberi komen..hahaha

      Delete
    5. kami GSF memang sehati sejiwa. sepakat membawa berkat. haha..

      Delete
    6. tak aci!! tak aci!! grrrrr

      Delete
    7. grrr....sabo H sabo..
      dah mmg mcm tu GSF nk buek cemano kan.hahahaha

      Delete
    8. hahaha..xpe2..nanti H nak buat GSF jugak..tapi GSF yg semua lelaki2 jer la..:P

      Delete
  24. eh, persaan beliau sebijik macam saya, cma berbeza brangan lah.. iaitu payung..

    tp akhirnya dapat gak rasmikan payung baru bile time hujan walaupun tersimpan dlm 1 tahun lamenye..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh..seronok tu..beli sesuatu untuk dibasahkan..hahaha

      Delete
  25. mula2 aku dtg tadi, aku mengalami kekacauan memori.. sbb akuu tgh berblog sambil layan cite korea, confuse jap. aku tgok sekilas ada nama Bundle, aku reload page ni.. dekat ngan 4-5 kali jugak aku dok reload.. sambil tu mata kejap kat netbook, kejap kat tv.. bangang betul rasa! apa yg blog H dah jadi blog Bundle pulak ni.. lepas tu baru aku sedar lepas tgok darah2 ngan kelabu putih ko punya font.. kahkahkah!

    kim slm kat Encik R deh... dia ke yg gelak2 hari tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tengah angau ke pated? kahkah..banyak sangat layan citer korea kot..:P

      haaa..dia la yg gelak time aku dapat hadiah tu..-_-"

      Delete
    2. angau mende nye. aku just weng sikit je.

      dia jugak ke yg gelak dalam kete masa ko balik keje? err aku dah x igt bila...

      Delete
    3. elleh..angau tapi xnak ngaku kunun..hahahahaha

      Delete
    4. langau banyak betul kan musin hujan ni :|

      ko dah rasmi belum baju tu ?

      Delete
  26. aku suka pakai baju hujan time hujan. lepas tu bila lalu bawah jambatan aku akan angkat2 kening kat mat2 motor yang berteduh bawah jambatan tu.hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghh..kejam gila ko..kang tiba2 mat2 motor tu kejar, baru ko tau..hahahaha

      Delete
  27. simpanlah..kang taun depan ujan lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahh..nak pakai tahun depan, insyaAllah..itu pun kalau tahun ni tak hujan..:D

      Delete
  28. kikiki...dah beli baju hujan..tak hujanlah pulok...

    ReplyDelete
  29. H..ape kate try bawah shower time mandi kahkah (d)

    ReplyDelete
  30. en H dh rasmi x bju hujan tu??? klu x..ce buat kat shower..hahahha.. mcm post bro sam buat tu.. hahahaha.. lawak dowh.. bergolek2 aq baca.. ekekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum rasmi lagi la lina..petang tadi pun x hujan..hahaha

      Delete
    2. hahahahahah .. aq tau ko dh rasmi pun baju hujan ko tuu...

      Delete
  31. FUYOOOOOOO Bundle...
    ade entryyy untuk Bundleeee
    FUYOO!!

    H jgn bgtw awk gay okay!!!!
    ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah! H bukan lah seorang yang gay Na oii... tapi mat romeo .. romeo kelas pertama..

      Delete
    2. Jna: luckily i'm not..;)

      Pated Kuyed: kau pernah kena rotan tak 2-3 hari ni? (d)

      Delete
  32. huhu..sediakan baju hujan sebelum hujan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahh..dah ujan pun..hip hip hooray!!

      Delete
  33. Ai suggest ke mn pun H pegi even ms dgn encik R pun..bawak jg bj ujan..agak2 ujan je benti kat tepi jln trs pakai..xpelah kalo jalan pun pakai bj ujan,x pyh tggu nek motor aih.hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. too late my pren..dah ujan pun pagi tadi..hahaha

      Delete
    2. hahaha
      bersyukur sbb ujan :)
      ujan rahmat ;p

      Delete
    3. hahaha..Alhamdulillah..:D

      Delete
  34. Kadang2 kalau hujan alami konflik perasaan. Antara nak guna payung atau redah hujan sebab nak main hujan. Mungkin kena beli baju hujan lepas ni. Errrr -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..cik nin macam tau2 jer cikgu nak update pasal main hujan..:D

      Delete
    2. Ada sixth sense! :D

      Delete
    3. elleh..ada sixth sense kunun..entah2 curi2 baca time cikgu taip entry kot..hahaha

      Delete
  35. hahahahahahahahhaha.. kamuuu kamuuu

    ReplyDelete
  36. sbb aku baca entri sebelum tuh, aku tau dah jlan citer.. mang excited kan kalau beli brg baru nak try ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu la..bila dah try tu, rasa cukup puas hati..:D

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top