Header2

• 17 December 2012 •

Kesalahfahaman

Agak mengejutkan juga bila tiba-tiba aku diberitahu bahawa ada orang yang frust dengan Capital H. Lebih mengejutkan lagi apabila pengakuan itu direkodkan di facebook, walhal aku kira berapa kerat sahaja blogger di sini yang tahu akan facebook sebenar aku.


Pernyataan itu membuatkan aku rasa curious, rasa ingin tahu. And yes, curiosity is killing, sama seperti apa yang NAF kata suatu ketika dulu. Ia membuatkan aku ingin menyiasat satu persatu, menyelongkar habis semua capaian laman sesawang yang termampu. Lagak yang tak ubah seperti seorang stalker kelas satu.

Akhirnya aku jumpa empunya diri pelontar kata. Tapi yang anehnya, aku tak kenal pula si dia itu siapa. Sungguh aku tak kenal, bukan kenal tapi buat-buat lupa. Dan aku cuba menjelajah sisi logik, cara bagaimana seorang yang tidak mengenali, boleh melukai seorang yang tidak dikenali.


Hasil ihsan daripada Farah Alias, aku disisipkan dengan imej di atas, sebagai bukti menunjukkan bahawa komunikasi dua hala itu terwujud ada. Kali ini, aku terus ketawa, sambil garu-garu kepala. Aku tertanya, gadis ini sebenarnya siapa? Dan bila pula aku terlebih rajin menaip mesej lama-lama? Hahaha..

Aku syak bahawa ini cuma salah faham semata-mata. Mungkin beliau maksudkan bahawa blogger itu bermula dengan huruf H, tetapi tidak bermakna bahawa blogger itu adalah Capital H. Mungkin ini cuma hint sahaja, biar kenalannya teka empunya diri di sebalik huruf pertama. Mungkin, aku agak sahaja. Kerana aku yakin, bahawa aku bukan orangnya.

Jadi gadis-gadis di luar sana, "sana" yang saya sendiri tak tahu ada kat mana, sudi-sudikanlah berkenalan dengan saya. Sesungguhnya saya seorang yang baik. Saya tak terniat pun nak frustkan sesiapa. Moga terbitan ini meningkatkan lagi tahap kepercayaan anda kepada saya..hahaha..tiba-tiba jer aku jadi sopan pulak guna ganti diri saya.

Okey, terbitan aku rasanya hanya setakat ini sahaja. Moga penjelasan yang ada, mengubah persepsi anda, andai terbaca sebahagian comment, pada entry yang sebelumnya. Sesungguhnya itu semua, cuma salah faham yang tidak disangka.

p/s: Liyaa kemain suka dengar gossip pasal aku ea..grrrrr


170 comments:

  1. ehh, xtw pn sal gosip nih.. keh3... salah faham ea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..tak baca paper ke? kat Melodi pun ada keluar tau..hahaha

      Delete
    2. Ye kot mmg capital H. Ko tanak ngaku kan? Jaga saham kan? Ehehe.

      Delete
    3. ceh..kalau betul aku orgnya, awal2 lagi aku dah delete komen2 si farah tau..hahaha

      Delete
  2. Replies
    1. wehee... aku ingatkan ko dah jadi mat romeo kot.. tibe2 ad yg frust...

      nampaknya saham kau akan melonjak naik kembali :)

      Delete
    2. aku sendiri pun terkejut bila tiba2 ada yg frust..tapi skg dah ok kot..Alhamdulillah..:D

      saham aku dah naik? bulih pitih ko?

      Delete
    3. Alhamdulillah ? ko demam ke sebelum ni ?

      tadok pitih ehh.. hahahaha.. saham naik, makin ramai la peminat hang...

      Delete
    4. Alhamdulillah kena taip selepas demam jer ke? :-w

      peminat? hahaha..apa ko ingat aku retis ke? :-w lagi

      Delete
    5. yelaa yelaa.. taip selalu lagi bagus.. Alhamdulillah :)

      on going process la tu.. sikit2 nak jadik retis.. wakaka

      Delete
    6. Alhamdulillah ? ko demam ke sebelum ni ? kahkah

      Delete
    7. bawak mengucap pated..bawak mengucap..T_T

      Delete
    8. tak habes2 ngan pated tu.. aiyak...

      Delete
    9. H mmg ramai peminat. #larik mnyorok.

      Delete
    10. erkk..rotan kang haaa...

      Delete
  3. hati-hati lah capital H ! jenayah ada di mana-mana. hahaha aiyokkkkkkkkk !

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kalau buat org frust boleh consider jadi penjenayah ea? :P

      Delete
    2. Aku rasa maksud Cik Nana, org laen yg nak buat jenayah kat kau kut. Menyamar jadik Capital H. Hehehe

      Delete
    3. kalau keluar rumah lepas ni kena pakai baju kalis peluru .

      Delete
    4. Liyaa: erkk..menyamar jadi Capital H? hahaha..apa motif la nak menyamar jadi aku..sia2 kot..hahaha

      Cik Pensil: alaa..baru cadang nak kuar pakai baju kulit..:P

      Delete
    5. haaaaa tu lah maksud aku mcm yg Liyaa paham. adesss. kau kena hati-hati dgn penjenayah lah H. Penjenayah suka kau mengikut firasat aku. Huahuahua.

      Delete
    6. penjenayah suka aku? err..aku pun suka penjenayah jugak..
      tapi Patrick la, penjenayah merah jambu..:D

      Delete
    7. eh tapi kenapa kau nampak kalut ? memang kau kan H yang digembar gemburkan tu? kahkahkah.

      Delete
    8. dah komen2 tu kat blog aku, mau x kalut..jatuh la reputasi and saham aku dikalangan gadis2..malu tau..hahaha

      Delete
    9. errr errr tiba2 rasa tekak loya pulak. mintak diri dulu. kbye ! hahaha ;p

      Delete
    10. lain kali kalau dtg sini bawak la asam..lalalala~

      Delete
  4. Replies
    1. erkk..xkan la ada peminat pulak..hahaha

      Delete
    2. org misteri selalu ramai je peminat . macam Encik Mimpi . keh2

      Delete
    3. errr..peminat? hahaha..mengarut jer..

      Delete
  5. Replies
    1. erkkk..everywhere? dah masuk paper ke? kehkeh

      Delete
    2. ehh .. tak tgk berita malam tadi ke Encik H ? rugi3

      Delete
    3. malam tadi tido awal..esok sekolah..:D

      Delete
  6. Hahaha, sye pon H apa. Cuma pompan je. Kesian cikguu :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah2 cik nin kot yang buat dia frust..ni mesti cik nin menyamar jadi lelaki ni kan? xbaik tau..xpasal2 cikgu pulak yg jadi mangsa..grrrrr

      Delete
    2. Tah tah, dia nak kata 'initial H'. Tapi sebab sedih amat terus keluar Capital H. Hahaha, kuat penangan capital H, ya? :p

      Delete
    3. ehem2..cik nin buli cikgu ke ni? -_-"

      Delete
    4. Hahahaha, lepas ni boleh jadi si pematah hati pulak :p

      Delete
    5. cik nin pernah kena rotan x? >:[

      Delete
    6. Sensitif nya cikguuu :p

      Delete
    7. hahaha..cik nin takut x? :D

      Delete
    8. Takut jugak senanya. Hehe :D

      Delete
    9. haaaa...tau takot...:P

      Delete
  7. maklum la dah popular kan..hahaha..kim salam kat farah :"> beliau santek :">..ckap kat dia, ymbundle pon tak pandai kecewakan sesapa :">..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. farah cakap terima kasih, dan dia pesan lagi, dia tak santek pun :)

      Delete
    2. eh, tuan badan terus reply..hehe..eh ko santek la..serius :|

      Delete
    3. alah. kalu farah alias santek, my bf sure2 takkan lari pegi kat perempuan y lagi santekkkk -.-

      Delete
    4. lorr..awat la jadi lagu tu..ko dah cantik, dia nk cantik camne lagi..isk..

      Delete
    5. dia nak y lagi tinggi dari cik farah kot. haha. cik farah ni pendek je. dah la pendek, katik pulak tu -.- . haha. biaq p la dia. macam la cantik tu blh buat dia kenyang perut.

      Delete
    6. hahaha..tah papetah..hahaha..laki kalau taknak lagi kat org pompuan tu bukan disebabkan gf dia tu kurang dari orang lain ke apa ke..sebab yang pasti dia dah ade hati kat org lain..tu je..hehe..

      tak semestinya pilihan dia tu lebih baik dari ko..

      Delete
    7. biar la dia. malas ah nak ingat2 lagi. bukan dia sorang laki kat dunia ni. dan bukan cik farah x boleh hidup tanpa dia pun. heh. pedulikan.

      Delete
    8. betul tu..ramai lagi laki ade..aku pon ade ni kan..hahhahaa...

      Delete
    9. errr..oit..drama swasta ke hape kat atas ni? hahahaha

      Delete
    10. Nak tackle but fail.

      Delete
    11. Pakcik Bundle, gagal ya? :P



      Farah, caye la. Ym Bundle Memang tak pandai kecewakan sesiapa -_-

      Delete
    12. Pakcik Bundle setia pada semua kut. Hakhakhak!

      Delete
    13. adoi. setia pada semua tu memang ler...hakhak! betul Farah. percayalah.

      Delete
    14. yup, betul tu farah..bundle aritu dapat anugerah Pakcik Contoh kat area gombak..

      Delete
    15. mohon jangan timbulkan kontroversi. laki org tu oiii. cukup2 lah encik H je yang kontroversi. hahaha.

      Delete
    16. erkk..bundle bujang la..bujang tiga..hahaha

      Delete
    17. mampus nanti kena jelingan maut dengan cik puan dia. hahahha

      Delete
    18. nyuruk la kat blkg dia..biar bini dia xnampak..-_-"

      Delete
  8. ya ampunnn!! femes mak jemahhh malam ni. hahahaha. nak tahu x apa kesudahan? nanti sy pm kat pesbuk ye. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak! nak! hahaha..tapi kesudahan tu biar la kita jer tau..:P

      Delete
    2. Nak tau gakkkkkkkk :D

      Delete
    3. nak tau jugak Encik H . jangan citer sekerat jalan jer , tak bestlah cam ni . haha .

      Delete
    4. hahaha..xleh2..cerita ni xde sambungan dah..:P

      Delete
    5. nak tau jugakkkk!! kikiki..

      Delete
    6. biarlah kami berdua saja yang tahu. lalalala~

      Delete
    7. amboi..ala2 siti nurhaliza gitu..kahkahkah

      Delete
    8. noraniza idris pun boleh ;p

      Delete
  9. Hahaha kenapa macam tu fie rasa pun macam tu, that girl tu bagi clue dekat kawan yang si blogger tu nama nya huruf bermula dengan H. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu la..cuma bila dia taip 'capital h' tu..rasa macam directly refer pada blog ni..:D

      Delete
  10. haaa..ade org yg sudah jatuh cintan niii..!!
    parah..parah...!hihihi

    harap ini cuma salah fahamkan...
    nur senang bersahabat dengan H..

    baik orangnyaa...plzz jgn kembang..hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? kan? H memang baik kan?
      ya, H memang baik..kahkahkah

      Delete
    2. perghh..
      kembang sudah Nur..
      Ai pun suka lah bersahabat dgn H ni..baik.
      baik?kahkahkah plss sila jgn pecah ye..sbb td dh kembang.ark ark ark

      Delete
    3. sama la..kite pun suka gak kawan dgn H..dia dah la baik, baik pulak tu..hehehe

      Delete
    4. bukan takat pecah ai..
      dah berderai dah ni...
      diri sendiri pun puji, mmg persanatan sungguh laa..
      hahahahah

      Delete
    5. dah benda betul, takkan kita nak tipu2 pulak..kahkahkah

      Delete
  11. tudia penangan huruf h-for hara too haha.
    time2 cmni "ignorance is bliss..u're save when u resist" boleh guna

    ReplyDelete
    Replies
    1. elleh, nak jugak tu untuk dia..hahaha
      ha'ah kan, time2 camni sesuai kot guna line tu..:D

      Delete
  12. boleh jadi kontroversi ni.jangan sampai masuk metro bro.hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis la tak laku kalau benda camni pun diorang nak masukkan metro..kehkehkeh

      Delete
  13. Aku syak, kau ada pencenta misteri ni instead of kau yang pencenta misteri. Kahkahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..komen kau ni rasa macam ada unsur2 mengedog pulak..-_-"

      Delete
    2. erkk..dilarang support geng senegeri..grrrr

      Delete
  14. hehehe..kan dh slh faham.. maybe mmg btl ada pemina misteri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..xkan la..rasanya memang salah orang tu..:D

      Delete
  15. tudiaaa..haa..haa..xtaw..H buat apa dah kat anak dara org haa?? =P

    mungkin capital H yg dimaksudkan adalah org lain..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..mana ada buat apa2..kenal pun idak..rasanya memang dia refer kat org lain..:D

      Delete
  16. kontrol-besi sungguh abang Beto Kusyairi kita ni. awww!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..hai Dian!

      xoxo
      H
      publish

      kahkahkah

      Delete
  17. salah faham tu..xpasal2 nama capital H femes..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..ni bukan femes..ni kalau org lain baca, boleh rosak nama H tau..hehehe

      Delete
    2. rosak ker, jatuh saham..hahaha

      Delete
    3. alamak..ada anonymous baca..abis la aku..-_-"

      Delete
    4. Ini baru betul2 retis. Kehkeh! Ada orang cuba nak jatuhkan reputasi kau H :P

      Delete
    5. ceh..memandai la kau..hahaha

      Delete
  18. berapa ramai lagi Capital H yang ada >_< anda mungkin yang keseratu , epuluh atau satu .haha .

    wah hebat jugak Encik H ni ;D masuk melodi dak ?

    dugaan sebelum nak femes la ni ..

    Tahniah2

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..kalau dalam blog, rasanya i'm the only 1 yg guna nama Capital H..kot..:D

      dah masuk melodi dah..siaran untuk tahun depan..zzzzz

      Delete
  19. hahaha mmg salah faham nie....

    ReplyDelete
  20. amboi siap ada kontroversiiiii skrg haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm..saya no komen untuk isu ni..saya anggap ini semua cuma publisiti media untuk menjatuhkan kerjaya saya..no komen okey, no komen..kehkeh..bajet retis pulak..:P

      Delete
    2. geli..erkk.. kehkehkeh

      Delete
    3. elleh..geli ke? suka kan? suka kan? hahaha

      Delete
  21. sila buat PC tuk brsihkan balik nama kau. call melodi, meletop, n propaganza now!

    hmm, ekceli mula2 aku baca, aku rasa itu bukan kau. awek tu tuju kat encik H yg laen. sbb aku yakin, ko xkan frust kan org suke suki.

    ye ke? hahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..kena buat PC ke? xpayah pun xpe kot..sebab lama2 nanti gossip ni akan reda jugak..kehkeh

      aku xkan frustkan org suka suki? hahaha..should i take that as a compliment? :P

      Delete
  22. habis la jatuh saham H. hahaha.. btul la kot dia bg hint je kat kawan dia. misunderstood. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis la H camni..xdop gewe la..hehehe

      Delete
    2. hahaaha abis la H lps ni..
      saham dah xdo dah...

      Delete
    3. uhuk2..betul2 kena buat PC camni..panggil reporter sume2..:P

      Delete
  23. maybe H yang lain ni... cuba search kat google, siapa yang guna nama H/Capital H... sabar ye H.. beginilah nasib hidup seorang blogger...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..memang H yang lain tu..tadi check jap kat google, boleh tahan ramai jugak..:D

      Delete
  24. sat2..Ai nk wat2 frust jugak lah dgn H..boleh?
    hahahaha tp nk tunjuk kat mn eh frust tu?fb?twiter?muahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..boleh2..nanti H wat2 pujuk ea..hahaha

      Delete
    2. nak buat2 frust jugaklah...
      untung2 dapat gula2..
      wakakakakak... :p

      Delete
    3. gula2 xde..nanti kencing manis..
      biskut mayat nak x? :P

      Delete
    4. ehh..biskut mayat cicah kopi
      dikala hujansedap kot...!

      Bak sepuluh..hihih..

      #biskut mayat tu biskut lutut tu kan..?

      Delete
    5. tak2..biskut mayat tu, biskut yg dah mati..hehehe

      Delete
  25. Hahahahhaha! Terbukti kau romeo...Tak jadi la aku nak kenalkan Tasha :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. pehh..saja jer kan pancing aku dgn nama Tasha..padahal bukan nak kenalkan pun..grrrrr

      Delete
  26. tu tandanya ko fames,, orang yang tak kenal ko pun kenal ko,, eh,, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..org yg xkenal aku pun kenal aku? errr..apa kau taaip ni muja? hahahaha :P

      Delete
  27. asall Na lambatt untuk entry ni..
    isk isk isk ;D

    Fuyoooooooooooooooooo H...
    =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na, ketapi dah sampai London. Na baru nak beli tiket ke? Ish ish :P

      Delete
    2. flight delay la Liyaa..kau apa tau..kahkahkah

      Delete
    3. CIS! hahahahahhaha
      Na bzzz laa lately ni SORRYY!
      tapii H mcm tak jwp je solan na FUYOOOOO tu..
      tataw nk jwb lettew!

      Delete
    4. hahaha..Na x letak tanda soal pun, mmana H nak tau itu soalan ke tidak..:P

      Delete

  28. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Senyuman adalah sedekah yang indah, karena dengan sedekah senyuman, manusia takkan pernah merasa berhutang apa-apa dan tak kan membuat orang lain merasa terhina
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

    ReplyDelete
  29. Encik H ni ramai peminat kot..
    Tettt...

    Tp mungkin jgk adek manis tu maksudkan Mr. H yg lain kan.
    Cool ye Encik H :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..diaa memang maksudkan org lain kot..misunderstanding jer ni..hehehe

      Delete
  30. hahahahaa.. saya gadis di atas para ingin mengemukakan untuk mngenal diri anda dgn lebih mendekatkan lg.. ehh.. hahahahaha

    msg2 lama??? errkkk..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tinggi bebenor ayat ko ni Lina..hehehe

      Delete
  31. amboi. ramai peminat ko H. haha. kasi le ke aku sikit. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..amik la..tapi jangan amik semua..hahaha

      Delete
  32. salah faham....

    btw, kuantan belum tahap banjir lagi... :p
    kura-kura lemas beberapa hari ni... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kira banjir la tu, sebab kura2 kau lemas..kehkeh

      Delete
  33. Frust dgn Capital H.. Aduhhh, saya lah slh seorgnya. Ehh? :p
    Org popular ni mmg semua org kejar.. Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..frust jugak ke? maapkan saya..hahaha

      Delete
  34. perghhhhhhhhhhhhhhhhh..sekali gua singgah sini balik dah 140 komen termasuk komen aku ni 141..tu pon belum habis reply..hebak mu H..jauh dah ko tapau blog sampah aku..

    away terjun KB mall~~~~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..abis tu aku nak buat camne..takkan aku nak marah org yg komen..hahaha

      Delete
  35. okey kalau gitu meh la add wahai encik H

    ape kaitan? errr

    ReplyDelete
  36. hahahha...dah macam kasanova :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..macam jer..tapi bukan kasanova..hahaha

      Delete
  37. aku pun frust juga.. sebab baru terbaca gosip lama ni kekekeke.. oh.. ada pula hal macam ni.. maknanya dah lama aku tak blogwalking kan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..xyah frust2 sangat nong..gosip ni dah expired dah..:P

      Delete
  38. apa tips dapat komen sampai beratus ya encik capital H? heheheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..xde tips..sebenarnya xtau nak bagi tips apa..hahaha

      Delete
  39. gosip bila ni?? xtaw2.. xtaw2

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..dah lama kot..minggu lepas agaknya..:D

      Delete
  40. na na na...
    ntah2 betul dia..xnak ngaku ea..heee...:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..mana ada..mana ada..kami baek la..hahaha

      Delete
  41. tudiaaaa... :D

    hot setaf la ktekan..huhu.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..ehem2..sape hot setaf? sape? hahaha

      Delete
  42. tolong..ada playboy here!!..namanya capital H..hahaha weyh.. tergelak aku bca..

    anyway.. dah ko memng hot la tu..tu kena tempias walaupun tu klu aja..hahaha... capital H .. aku newbie,so aku tak tau background ko...tp sesuka hati aku nak teka..capital H tu merujuk kepada Hantu kan? eh silap hairul azreen? eh bukan?? hensem? lagi la bukan!! :P ok2 xmau teka..biarlah tetap dengan capital H...yang ohsem..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..gigih ko baca entry yg lama2 ni bro..:D

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top