Header2

• 29 December 2012 •

H Bukan Untuk Harrier

Pada entry yang lepas, aku ada nyatakan tentang kemungkinan untuk beli sebuah lagi kereta pada penghujung tahun ini. Dan Alhamdulillah, akhirnya aku dah beli. Tapi bukan Harrier atau Vios la, cuma sekadar sebuah kereta Honda City.

Macam mana daripada cadang nak beli Toyota, tiba-tiba boleh ke Honda pulak ni?

Sebenarnya aku memang nak beli Toyota Vios. Siap dah survey harga semua-semua la. Aku search kat internet tentang komen-komen user pasal Vios ni, saja nak tau kot-kot ada problem ke apa ke. Then kat situ baru aku terbaca bahawa meter Vios ada kat tengah-tengah. Means, macam kat bawah ni la, antara driver dengan co-driver.  Sebelum ni bila aku naik Vios, aku tak pernah perasan pun. Maybe sebab bukan aku yang drive kot. So bila aku tau Vios punya meter kat tengah, terus niat aku terbatal nak amik model tu. Huduh bebenor..

Dashboard buruk ini ditaja oleh Google
Waktu tu aku dah mula pertimbangkan Honda City. At least logo dia bentuk H, kira sesuai la dengan aku..kahkah. Tapi bos and kawan-kawan suggest aku untuk amik Nissan Almera. Sebab harga Almera tu boleh dikatakan murah berbanding imported cars yang lain. Manual RM66,800 dan auto pulak RM69,800. Aku dengan Encik R pergi la ke Nissan Showroom kat Jalan Beserah nun. Pergh..tergoda beb dengan Almera tu. Rasa macam melting kat situ jugak. Luas pun luas, cantik pun cantik, sedap pun sedap. Macam biasa, down payment kena 10%. Aku ada sejumlah wang tersebut. Cuma aku rasa macam keberatan nak keluarkan duit tu semata-mata untuk sebuah kereta. Rasa macam banyak lagi benda berfaedah yang aku boleh buat dengan duit tu. Contoh, masuk meminang anak dara orang..hehehe.

Kesimpulannya, aku decide untuk beli Honda City. No more Almera, No more Vios. Case closed.

So apa komplikasi yang berlaku pada kereta sebelumnya?

Okey, biar aku cerita. Sebelum ni aku beli kereta Renault. Nampak macam gah kan? Sebenarnya tidak. Anggap saja aku tersalah beli kereta, bila mana aku terbeli kereta yang sebenarnya memang betul-betul bermasalah. Proton Waja 1.8, keluaran tahun 2003, adalah kereta yang menggunakan Enjin Renault. Terlalu banyak komplikasi yang berlaku terhadap kereta tu sampaikan Pusat Servis Proton kat Kuantan sendiri pun tak dapat trace apa problem sebenar dia. Silap aku masa beli kereta tu, aku tak buat research. Aku tak tanya orang. Dan aku tak bawa mekanik yang berpengalaman untuk check sama ada kereta tu betul-betul ok ataupun tidak. Itu silap aku.

Jadi aku tak tau apa problem Waja tu sekarang. Bila tekan minyak, kereta tu taknak jalan. Macam minyak tak naik. Aku main-main minyak pun tetap susah nak jalan jugak. Tapi bila lepaskan pedal minyak, tiba-tiba pulak kereta tu terus bergerak. Bergerak secara mendadak pulak tu. Mujur kot aku ni bawa auto guna dua-dua belah kaki. Kaki kiri memang sentiasa standby kat pedal brek. Kalau tidak, entah berapa banyak kereta aku dah langgar..grrrs. So my advice is, lain kali jangan beli Waja 1.8, never. Dan kalau boleh bawa la kawan-kawan yang tahu pasal kereta sebelum kita decide nak beli.

Eh kau bukan blacklisted ke? Macam mana boleh lepas loan?

Aku beli cash jer. Malas nak berhutang.

Hahaha..gila ke apa nak beli Honda City cash? Ingat ayah aku Abe Shinzu ke? Ayah aku orang Johor la..kehkeh. Sebenarnya aku rasuah jer. Aku rasuah adik aku. Aku cakap kat dia, aku nak beli kereta guna nama dia. Tapi tiap-tiap bulan aku bayar la. Dia tak payah keluar duit, semua aku uruskan. Sebab Honda City tu boleh buat full loan.

Sebagai balasan, aku akan repair Waja tu kasi elok. Sebab sekarang ni Waja tu kan kat bengkel. Tengah dalam proses tukar enjin. Aku masuk enjin 1.6 dengan harapan, lepas ni kereta tu dah tak ada masalah. And kalau aku yakin kereta tu betul-betul dah ok, aku akan bagi kat dia. Free of charge. Tak payah keluar duit muka. Tak payah bayar bulan-bulan. Sebab insyaAllah aku akan buat full settlement dalam masa terdekat. Haaa nampak tak betapa baiknya aku rasuah dia? Siap bagi kereta free tu. Mana nak cari abang yang baik macam aku ni? Mana nak cari?

Dah, itu jer aku nak taip. Lepas ni aku tak bagi Encik R hisap rokok kat dalam kereta aku. Kalau Waja dulu boleh la. Tapi yang ni, jangan harap! Kahkahkah..

p/s: sekurang-kurangnya adik aku tak rugi, dapat 1 kereta free..ye tak?


178 comments:

  1. Aku nak keluar.....Nanti aku baca....Babai :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..kimsalam kat tasha..:">

      Delete
    2. kali ni aku potong q jugak. dekat blog bundle aku main potong je. hahaha! dah dapat kebenaran kan

      Delete
    3. hahaha..kalau ko potong queue kat atas lagi pun xpe..

      Delete
  2. ohhh huntungnyaaa hadik hencik H hkannn . hahaha . so waja tu kire lepas ni H lambai lambai tangan je la kan bile dh dpat kete baru ..

    jgn lupa amek cekbolat kat pasar ye ! haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. waja tu pasni kat johor dah..bila balik johor nanti boleh bagi dia bawak honda city pulak..beli jiwa sikit..hehehe

      Delete
  3. Replies
    1. aku pun untung jugak sebab adik aku sudi tolong..kalau tidak, memang sampai bila2 la aku takkan tukar kereta..

      Delete
    2. weh,, aku dah baca kot entry ni,, ada ke patut aku tak comment,, ke aku dah comment tapi tak ingat dah yang aku dah comment,, ataupun aku dah comment tapi tak jumpa dah comment aku so aku comment sekali lagi,, hehehehe,, izinkan saye :D

      Delete
    3. hahaha..aku check kat spam pun xde komen kau..kena curi agaknya..

      Delete
    4. weh,, nanti ko bagitau la bila blog dah 'tukar baju' ti aku review ko sampai ko nangis2,, haha

      Delete
  4. Nak jadi adik kamu lah encik H :) haha
    nissan almera tuh sedap jgk encik h kita dah test bawak masa sewa kat langkawi hari tuh. tapi kalau nak beli pakai ssh kot cm sparepart payah cari jer sbb tak byk org pakai kan.

    apapun pilihan yang baik Honda tetap dihatikuuuuuuuu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. isnin nanti kita pegi JPN yer adik ima..hehehe

      Almera tu model baru keluar..setakat ni H nampak ada 2 orang pakai model tu..dua2 cina yg agak tua..H kan muda lagi..:p

      Delete
    2. tadi aku nampak almera.. cun gak.. tapi aku sempat tgok almera punya bontot je.. Bos aku bwk laju sgt :(

      Delete
    3. kau ni asyik tengok bontot jer..18sx kau tau tak? kahkahkah

      Delete
    4. grrr! ape ni... aku naik orang nya

      Delete
    5. naik? naik apa? hahahaha

      Delete
    6. naik harrier sebijik :|

      Delete
    7. haaa tu nak tengok bontot harrier la tu..pervert la kau ni..:p

      Delete
    8. grr! kau lagi pervert.. template darah2...

      *tengok darah, ingat aku.. hoyeah. maseh ku ingat kata2 itu

      Delete
    9. template darah2 pun pervert ke? mengarut jer..hahaha

      Delete
  5. pon..pon... nak tumpang boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. shinta jer boleh tumpang..hahaha

      Delete
    2. oh? bias sungguh hahaha...

      aku nak jadi adik ko boleh? dpat gak keta free hehehehe...

      Delete
    3. alaa..ko lantik la aku jadi menantu..jangankan kata tumpang, jadi driver seumur hidup pun xpe..hahaha

      Delete
    4. ahahahaha... gud idea.. tapi lama lagi ko nak tunggu tu Encik H ekekekekekek...

      p/S 1: Aku pun suka keta honda. Tapi mahal gila la Honda.. part dia pun mahal.. tak mampu aku

      P/S 2: Bila aku buka blog ko.. ngam2 shinta tgk.. dia kata "ee.... darah! berdarah.." kah..kah..kah.. blog ko ni memang ganas sikit wajahnya :p

      Delete
    5. hahaha..yela2..demi shinta, 1hb nanti aku akan tukar habis template ni..xde darah dah..kahkahkah

      Delete
    6. Nak tukar ? jangan la tukar... ni dah cantik dah ni.... huhu

      Delete
    7. tapi aku nak tukar jugak dira..template dah siap pun..:D

      Delete
  6. bukan ko pakai civic ke sebelum ni..aku mcam berkenan nak beli mitsubishi la..lebih kurang harga myvi je pon..ok tak..tapi bukan aku nak pakai pon..untuk bini aku je la..aku rempit selamanya...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. civic kuning ke? itu wayang jer bro..bukan kereta aku pun..masa tu kat Giant KJ..so konon2 la bergambar macam kereta tu aku yg punya..kahkahkah

      mistubishi mirage tu ke? aku dengar2 kereta tu pun antara model baru yg dapat sambutan..tapi elok jugak untuk keperluan family..dah ada anak nanti takkan nak merempit ye tak..

      eh tapi ko memang ada kereta kan?

      Delete
    2. mitsubishi mirage tu kecik..mcm viva

      Delete
    3. haa yer la kot..diaa macam compact car..

      Delete
  7. Kalau Encik R hisap rokok jugak, rotan dia cikgu! :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi kalau dia rasuah cikgu dengan rokok camne cik nin? :D

      Delete
    2. Jangan hisap, simpan dulu. Rotan Encik R! :D

      Delete
    3. Encik H pun isap rokok juga ka ?

      Delete
    4. H ni bukan stakat isap, ngan rokok2 tu dia telan..

      Delete
    5. tak2..saya hisap colok :|

      Delete
    6. haaa..colok tu choki-choki la..kehkeh

      Delete
    7. betui ka ? rasa colok tu yg orang cina guna utk sembahyang tu -_-

      Payeh , Encik H tipu2

      Delete
    8. tak la..colok tu choki-choki..xcaya tanya payeh..:|

      Delete
  8. wah...bestnya dah ada kereta

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..hahaha..Alhamdulillah bro..ada rezeki sikit tahun ni..:)

      Delete
    2. yg sikit sama cubit, yg byk sama lapah.. ape kata kau bahagikan kete tu kpd dua ... *angkat kening*

      Delete
    3. nasib baik aku belum baca komen kau.. *tutup mata*

      Delete
  9. rezeki tu :D

    sepupu sy baru je sambar nissan elmira warna putih.memang cun, selesa, cantik.. ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu la..memang cun, selesa and cantik..ruang pun besar la jugak..silap2 3 orang boleh masuk kat bonet belakang tu..hehehe

      Delete
  10. Wah bestnya dah ada kete ..kita ni dah ada lesen pon tak dapat bawa..hahaa.. =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..xde yg best mana pun..sama jer kot..hehehe..dah keje nanti beli la kereta..kalau nak murah, beli bas..siap ada driver sekali..hahahaha

      Delete
  11. Aku pun macam bercadang nak beli vios jugak... Bro beli City model baru ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak berkenan Vios sebab meter dia jer..padahal Vios antara kereta yang okey..biasa la, Toyota jarang ada problem..

      City tu model lama..4th edition..

      Delete
  12. xpee..akan dtg Husna untuk Harrier..=D

    huntungnya dpt abg mcm nih..
    eh..nak jdi abg angkat x?? borg kosong lg..=P

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..Harrier tak pernah kena drop daripada list tau..still ada niat nak pakai..:p

      berat husna berapa kilo? hahaha

      Delete
    2. acehh..xpaa..rezeki akan dtg mungkin..=D

      -.- ringan je..

      Delete
    3. ringan ke? okey2..meh dukung belakang meh..:p

      Delete
  13. ewah , dah pakai kereta baru , hehe . best nye ade kereta sendiri . leh g jenjalan . hehe . berhati hati di jalan raya dan AES . huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kereta tu keperluan untuk pegi and balik kerja jer..lagi2 skg ni musim hujan..rasa syahdu sangat bawa motor dalam hujan..:p

      Delete
  14. patut lah adik sggop bg nama . bg rasuah kreta waja . haha . tatau pulak meter veos cenggitu . patutlah owg pakai kete tu kpala senget . kakakkak

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu pun nasib baik adik beradik sendiri nak tolong..kalau tidak, memang takde peluang la nak beli..hehehe

      patutnya buat la seat vios tu kat tengah2 ye tak? :p

      Delete
  15. wah2 pensil baru nak beli moto :3 haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. xper..jalan pelan2..dah kerja, dah cukup duit, dah stabil, baru fikir untuk beli kereta..:D

      Delete
    2. kawen dulu kot .
      tahun depan dah nak tunang bulan satu 2014 kawen . ngeh2 :D

      Delete
    3. erkk..selamat pengantin baru..;)

      Delete
    4. kalau org cakap "selamat pengantin baru" kita nak cakap apa eh ?

      sama2 pengantin ? haha

      Delete
    5. cakap "amin"..hehehe

      Delete
  16. adik angkat tak nak?

    haha.

    almera mmg cun woo. dah plan dah nk amik taun dpn klu ada rezeki.

    eh honda city auto brape ek skrg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramainya nak jadik adik angkat hang.. aku nak jadik kakak angkat hang bulih dak?

      Delete
    2. kalau berat 20 kilo boleh la dipertimbangkan..hahaha

      Almera memang cun, sedap and selesa..kalau ikut harga sekarang ni, muka 10% and bulan2 RM714..

      Honda City auto yg 5th edition tu ke? rasanya ada 2 jenis..RM85k dgn RM90k..

      rasa macam jadi salesman kereta pulak..:p

      pated kuyet: boleh ke kau angkat aku? macam tak yakin jer..:D

      Delete
    3. boleh2.. aku kuat macam malik noor tau!

      Delete
  17. untung lah sikit jadik adik kau. nak jadi adik engko boleh ? hahaha dapat lah aku merasa kereta free. hoho :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandai dia pilih masa nak komen.. 2:22

      permohonan nak jadik adik H diluluskan :)

      Delete
    2. isnin ni kita pergi JPN yer, tukar IC..hahaha

      Delete
    3. ouhh.. tukar IC.. aku jadik Encik H, kau jadi Pated Kunyit yee? okey2.. jum... ekekeke

      Delete
    4. tidak hengen..zzzzzz

      Delete
  18. Hok aloh. dapat kereta free kau. kalau aku jadi adik kau, kau bagi aku free tak ? Hahahaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh mesti la..resit tu aku bagi free..tak payah bayar pun takpe..aku halalkan..hahaha

      Delete
    2. macam katak..kahkahkah

      Delete
    3. eh memang katak pun. =='

      Delete
    4. ooooo..patut la skg ni asik hujan jer..lalalala~ :p

      Delete
  19. aku tanak kete.. aku nak lesen.. tolong berikan kpd beta lesen memandu sekeping.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau nak berapa? satu jer? nasi goreng nak tak? katok kae..

      Delete
    2. nasi goreng usa satuuuuu...!

      Delete
  20. saya tau saya tak hebat dalam bidang kereta ni. tapi teringin jugaklah nak kereta sebijik .. hehe .. wooo .. ada rule baru yea dalam kereta baru. ahaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..yup2, ada rule baru..tak boleh merokok dalam kereta, tak boleh pakai kasut dalam kereta..hahaha

      Delete
  21. walaupun tak gheti bab2 kereta ni, tapi nak komen jugak. erkk..urmm. nak komen apa ni? >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam biasa la, "merajuk pat blas hari"..hahaha

      Delete
    2. mana ada sampai patblas hari..pat minit je (>.<)v.

      Erkk~ adik dapat kereta free? Nak jadi adik H jugak la macam tu.Tapi taknak waja, nak BMW 15Series. Wawawawawawa :D

      Delete
    3. BMX jer dah la..hehehe

      Delete
    4. kereta HSW ada tak? lalalala~

      Delete
    5. erkk..xde2..grrrrr >:[

      Delete
    6. ada la. jap, nak call orang y jual kete. nak tanya ada stok tak lagi kereta HSW tu. hahahaha

      Delete
    7. erkk..takde2..kereta tu takde jual kat pasaran Malaysia..:p

      Delete
  22. nak jadi adik abg H bleh?.. :D tapi kalo bleh x nak kreta, bagi rumah dh cukup dh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi kalau bagi rumah, kena bagi tangga skali..pakej tu..kahkah

      Delete
    2. eh H, aku baru tau meter vios kat tgh, cisss... x lawa la plak.. aku ingat nak tkar minat kpd keta ford la.. ape tah nama keta tu, besar ooo keta tu... luas ag... tapi tu laaa.. mahal.. 150k rsa... -_-

      Delete
    3. ford fiesta ke? eh tapi ford fiesta rasanya x sampai 150k..

      Delete
    4. xlaa... ford fiesta kakak aku gna.. xlawa la kete tu.. ap tah nama keta tu... lupa dh.. dlu penah naik.. even duk kat blkg pn, selesa sgt la.. keh3..

      Delete
    5. tapi 150k mahal tu....mau kena bayar rm2000 kot tiap2 bulan

      Delete
  23. x feel kot drive kalau meter tu kt tgh2.. mcm pelik je rase..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup2..nak drive pun kena jeling2 ke kiri..silap2 kalau keluar lagu siti nurhaliza dgn s.m. salim, mau terus karaoke dalam kereta..hahaha

      Delete
  24. Ni bukan adik yang kasi lesap kereta H dulu kan?

    ReplyDelete
  25. huhu..tercapai jugak cita2 nak memiliki kereta h..:)

    huhu..mau edit blog ka..rm5 ja...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..sebenarnya dah siap edit pun..1hb nanti baru start tukar..:D

      Delete
  26. bleh merasa naik keta honda city.. errkkk... hahahahahah.. tumpang smpai kat polisas je bang... hahahahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik? ko kat polisas ke Lina?

      Delete
    2. hehehe.. xla.. sabah.. hbis study dh...

      Delete
    3. ceh..ingatkan kat polisas..hahaha

      Delete
  27. eh dapat kete free?? la npe tak nak guna name sya je hahaha

    *eh sya tak de masalah dengan R taw :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. xleh..nama awak popular sangat..segan nak guna..hahaha

      *sure ke takde masalah dengan R? O.o

      Delete
    2. ngape pated kunyit? :p

      Delete
    3. nope..yg ni xde kaitan dgn Encik R..hahaha

      Delete
    4. ye..very sure..sya tkde masalh dengan R..sya cuma ada masalh dengan H haha

      Delete
  28. hari tu ko cakap nak bagi aku vios sebijik? dah lama aku tunggu ni.hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh lupa la bro..xpe2 nanti aku send kat fb ko..kehkeh

      Delete
  29. H untuk honda city.... wee... dah beli kete baru...
    bila nak bawa aku jejalan... haha!!
    beruntung adik ko dapat kete free...

    berdasarkan komen2 di atas ramai juga yang mahu jadi adik ko ye...
    aku tak nak jadi adik ko... jadi kawan cukup lah... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tu kat mana pun aku xtau Ruha..entah kat gebeng ke..entah kat balok ke..

      Delete
    2. aah ek.. ko mana la tau aku stay mana... haha..
      yang pasti bukan gebeng dan balok... :)

      Delete
    3. erkk..ko nak suruh aku teka ke ni? grrrrr

      Delete
  30. Bro... bukan ke lu punya keta dulu tu lesap tah kemana angkara adik lu? Ni adik yg lain eh!!!!..ooo ok...

    Pergh!!! Dahsyat tuuu !!! Warna apa beb! bagus...bagus... senang nak bawak bini dating!.. jangan lupa bawak mak bapak dulu weh!!he..he..
    Emm... ni akak nak bagi tau...doa naik kenderaan jgn lupa! keta baru tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ni adik yg lain la..bukan yg dulu tu..

      warna dark blue..mak dah takde, ayah jauh kat johor nun..raya cina nanti baru bawak dia..heheh

      doa naik kenderaan tu, insyaAllah akan ditampal biar tak lupa..

      Delete
    2. Bagus...bagus...jgn tampal je....bacanya idak!..he..he...

      Delete
    3. hahaha..at least bila tampal tu ada la baca sekali sekala..:p

      Delete
  31. eh hai orang Johor ! bila balik kampung? boleh bawak aku pusing bandor. haha. tapi aku rase yang bermasalah tu bukan waja tu tapi kau. kahkahkah ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku kalau balik johor pun senyap2..semata2 xnak kau tau yg aku dah balik..hahaha

      Delete
    2. kau ingat aku tak boleh hidu kepulangan kau ? hahahaha

      Delete
    3. errr..aku x sampai skudai pun..stick kat kulai jer..:D

      Delete
    4. lagi senang boleh bawak aku pegi JPO. yuhuuuu ;p

      Delete
    5. errr..lupa pulak..aku x balik kot..bizi banyak keje kat kuantan ni..zzzzzz

      Delete
    6. ahh sudah lah sudah lah..tapi raya cina nanti kau balik kan? haha

      Delete
    7. err..tak..aku xdapat cuti..grrrr

      Delete
  32. Mase dolu2 ade tkenan pada harrier. Aku ckp harrier nmpk kacakk dan bbdan sasa ..at the end aku sedar yg aku x berani nk drve kereta besar gabak..kahkah.

    #kete I baru keluar awal bln ni..kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeyyy..chuu bila nak bawak kite jalan2? :p

      Delete
    2. Nak ikuuuuuuuuttt!


      Tumpang komen org laen dulu :P

      Delete
    3. nk jalan2 kemanekah :D
      hai liyaa :D

      Delete
    4. kita pegi beraya kat umah bundle..:D

      Delete
  33. baiknya Encik H..beruntung adik dapat abang bagi keta free..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bistu nak pakai kereta lain, kena la rasuah bagi kat adik..hehehe

      Delete
  34. Awak, kita terasa bila awak ckp huduhnya toyota tu :) tempat cari makan sy tu.m
    Terbaik pe toyota. Best of the best.. Hehehe.. Tahniah sbb dpt bini baru. Blh bwk tido sama nti ni kehkehkeh.. City pun ok. Civic lg okey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..bukan kata toyota huduh la..dashboard vios tu yg huduh..kalau enjin or performance, memang toyota jarang ada apa2 problem kot..:D

      Delete
  35. Toyota tu cantik memang cantik, tapi....

    Dira plan nak amik Volvo next year.. kalau tak dapat Volvo, dapat Perdana V6 pun jadi lah... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni boleh la H bawak dira jalan-jalan naik Honda City.. hik hik hik

      Delete
    2. errr..lepas ni H bizi..hahahaha..boleh x bagi alasan camtu? :p

      Delete
  36. kete kuda... xyah gear xyah minyak xyah tekan pape. duduk je. nk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. xnak la kereta kuda..kuda2 tu liar..heheh

      Delete
  37. Meter kat tengah buruk ek? Aku tak terpikir pun camtu. Errr

    Camne kau leh beli City ni? Setahun dua ni aku ngan husband aim gak la City ni, cuma tak target la bila nak beli kete baru. Cuma, leh kata Honda is kete idaman, err yang rasanya idaman yang mampu milik la. Cuma mampu milik tu taktau bila. Ikutkan nak Civic, tapi macam lambat sgt nanti mampu miliknya. Nak cepat, aim City je.

    Tapi, disebabkan sesuatu, kitorang terpaksa beli kete baru awal. Komplikasinya, tak dapat la beli Honda. Belum mampu milik lagi kut. Aku kan lum keje. Dan kete baru yang tak baru sgt tapi baru la jugak tu, rasanya meter kat tengah kut. Err ya kut. Sure, meter kat tengah :|

    Buruk ke? Grrrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku xtau la viewpoint org lain camne..tapi pada aku, meter kat tengah tu tak lawa..and tak selesa kot..sebab bila kita drive, nak kena jeling ke kiri..split second pun boleh eksiden kot kalau hilang tumpuan..:D

      Delete
  38. nak jadi ur sis boleh? hahaha xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2..isi borang kat Kaunter H yer..kehkeh

      Delete
  39. H,,,bwak SKL jalan2 jom..nak merasa keta baru nih..:)

    ReplyDelete
  40. borang ada lagi? untung2 dapat kete free 1,, heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..borang adik angkat xde..borang calon isteri ada la..kehkeh

      Delete
  41. bru nk terperanjat bile ko kate ko beli cash cisss

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..kaya bebenor aku nak beli cash..:D

      Delete
  42. hai H!!!!

    oh keta idaman chic na tu. H tiru chic na eh. smart kot. kaler putih or hitam? jelesnyaaa uwaaaaaaaaaaaa.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai Chic Na..

      H beli dulu kan? so maknanya Chic Na la yg tiru H..tapi kaler bukan hitam or putih..H beli kaler dark blue..:)

      Delete
  43. tp chic na yg cakap dulu. means chic na dah cop dulu. :p

    oh ok la. nanti chic na beli putih. tak nak tiru H. hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. okey2..chic na beli putih tau..nanti kita race ea..:p

      Delete
    2. huhu.. lambat lagi kot. cik momoe pun belum habis bayar lagi. bulan 10 ni baru setel payment. lagipun sayang nak tukar cik momoe dengan keta lain. :)

      Delete
    3. cik momoe tu kereta apa?

      Delete
  44. ahh lelaki. x habis2 dgn kereta. tolonglaaa. :p~
    tp xde kereta cmne nk g datin' kan kan kann?? kuikuikuiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa..tu la pasal..xde kereta camne nak dating..xkan nak merempit bawak anak dara org..x selesa la..:p

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top