Header2

• 31 December 2012 •

Domain Akan Ditukar!

Ref: BLOG/CAPITAL-H/12-12(130)

31 Disember 2012

Pembaca Kanan
Unit Bacaan, Ulasan & Kritikan,
Cawangan Blogger Tidak Ternama,
Tingkatan 1, No. 25 Dalam Kelas,
Jalan Baik-Baik Yer,
50582 Kuala Lumpur.

U/P: Sesiapa Yang Berkenaan

Tuan/Puan/Cik,

MEMBINA DAN MENYELENGGARA BLOG PERSENDIRIAN, RUANGAN KOMEN, TEMPAT MENGUMPAT, BLOGLIST DAN WIDGET-WIDGET SOKONGAN DI ATAS LAMAN SOSIAL MILIK GOOGLE INC.
►  Pertukaran Domain Name Terhadap Blog Utama                  _     

Dengan hormatnya kami merujuk kepada perkara di atas.

Sukacita dimaklumkan bahawa pihak kami akan menjalankan kerja-kerja penukaran domain name terhadap blog utama kepada http://www.capital-h.my. Proses pertukaran ini insyaAllah akan berkuatkuasa pada 01 Januari 2013 iaitu selepas 24 jam daripada tarikh surat ini dikeluarkan.

Untuk makluman, proses pertukaran ini mungkin mengakibatkan beberapa hyperlink sedia ada terbatal dan tidak dapat diakses secara terus kepada blog utama. Dan sekiranya sudi, pihak tuan diminta untuk melakukan semakan semula dan pindaan terhadap domain name sedia ada. Namun sekiranya tidak sudi, pihak kami pasrah dan tidak dapat berbuat apa-apa. Harap pihak tuan sudi la yer.

Bagi sebarang pertanyaan dan maklumat lanjutan, sila kunjungi facebook kami atau berhubung secara terus dengan wakil pihak kami, Encik H di twitter beliau. Oh ya, sebarang surat menyurat dan mel elektronik tidak akan dilayan. Tapi kalau SMS dan calling-calling tu mungkin akan dipertimbangkan..heheh.

Perhatian awal dan kerjasama pihak tuan berhubung perkara di atas amatlah dihargai dan didahului dengan terima kasih beribu-ribu lemon..yeah!!

Sekian, terima kasih.


* Surat ini adalah cetakan komputer dan tidak memerlukan tandatangan *


166 comments:

  1. waah, dh nak tkar ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertukaran Domain Name Terhadap Blog Utama..

      aku mcm x faham ayat tu... -___-

      Delete
    2. errr..maksud dia, pertukaran domain name terhadap main blog :D

      Delete
    3. Xpayah nak paham sgt emma.. H ni mmg sukar nak difahami.. Kehkehkeh

      Delete
    4. erks..aku ni simple jer la kakdah..very understanding tau..:">

      Delete
    5. Ini serius ke main2? Aku nak tukar kat blog list ni.

      Delete
    6. serius la Lyd..tiada yg tidak serius melainkan yg serius-serius belaka..:D

      Delete
    7. Bagi definisi simple.. :|

      Delete
    8. Selamat Maju jaya ke url baru..BANkami

      Delete
    9. kakdah: simple tu lebih kurang sama macam pimple..:D

      carlos: insyaAllah..:)

      Delete
    10. yg susah nak difahami tu, kta kna fahami kakdah.. haha

      Delete
    11. hahaha..betul tu kakdah..aku sokong Emma..:p

      Delete
  2. Kira macam surat naik pangkat lah sebab traffic tinggi kan.Tahniah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..mana ada traffic tinggi..bukan ada guna SEO pun..hahaha

      Delete
  3. ko kn x suke org kol hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sebab tu aku guna "akan dipertimbangkan"..kot2 aku rajin nak jawab call ke..:D

      Delete
    2. chuu..ko dah lupa map masuk blog aku ye. :|

      Delete
    3. chuu baru keluar drpd gua..dia xjumpa jalan pegi blog ko..kehkeh

      Delete
    4. sampai hati..chuu dah lupakan aku..sentappp...

      Delete
    5. muhun chuu jadi lebih bertanggungjawab..>:[

      Delete
  4. no wonder hang ckp blog tu maybe takde..

    ReplyDelete
  5. kemainnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn :D

    ReplyDelete
  6. weh,, aku jelez r ko tukar jadi dot com.. aku jadi dot my je,, camne ni,, haisyyyy,, tak leh jadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..aku punya pun dot my la..domain dot com dah kena register..:D

      Delete
    2. ye ke??? ok kita geng!!! alaa,, nape ko tak join ga aku hari tu,, dapat free dah setahun,, ke ko dapat free setahun jugak ni???

      Delete
    3. erkk..aku xreti la nak join ga semua2 ni..aku noob..hehehe

      Delete
  7. Aku tunggu hang call aku :|

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu h kol jgn lupe rekod kahkah

      Delete
    2. Errr, pangkat dato' datin xde pun!! Dato' bendulu dgn datin liyaa pun reader blog kau jugak!!

      Delete
    3. aku disable blog ni drpd dibaca oleh Dato' dan Datin..:D

      Delete
    4. Chuu, kalau aku borak dgn h kami off record...Kahkahkah..

      ........

      Delete
    5. erkk..off record yer kakdah..jangan lupa..hakhak

      Delete
  8. Perghhhh kau makin hebat ah H. Aku selalu tak dapat komen no satu disini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..sama la..aku pun selalu tak dapat komen no.1 kat sini..:p

      Delete
  9. typeless. tak tahu nak komen apa. uwaaaaaaaa!!! kenapa tak buat harepsinghwalia.com? T_T

    *merajuk patblas hari lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..harepsinghwalia.com tu ekslusif..mana boleh guna utk blog..hahaha

      Delete
    2. ouh. ekslusif untuk siapa tu ye? *curious :p

      Delete
    3. ekslusif utk yang harep..:p

      Delete
    4. errkk. ok. manis macam gula. haha

      Delete
    5. u welcome. erkk. mohon belanja meatballs sebagai tanda balasan :p

      Delete
    6. baekkk~ jumpa esok kat Jusco Wangsa Maju..-_-"

      Delete
    7. tak main la jusco. nak meatballs yang hasil tangan encik H sendiri. boleh? :p

      Delete
    8. errr..meetballs tu camne? :D

      Delete
    9. oii nak kena rotan ke apa ni. meatballs tu bebola daging la. tak pernah masuk ke apa ni? ishhh. anak teruna apa ni tak pernah masuk dapur. eh. tetiba membebel.

      Delete
    10. okey kalau camtu Ara tolong masak ea..hahaha

      Delete
    11. taknak. nak H yang masak. kata nak belanja kan. eh. cop! org ada hantar link kat ur fb. nanti tengok.

      Delete
    12. erks..dah tengok dah..nanti Ara bincang la dgn suami pasal nama tu yer..hahaha

      Delete
  10. dengan ini bahawasanya saya shashayacob akan menukarbalik url anda daam blogslist simpati saya. sekian. dan terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih la sebab simpati pada saya..:'(

      Delete
  11. amboi. buat surat rasmi terus. hebatt~ haha

    ReplyDelete
  12. kembalikan penulis-misteri, kembalikan..arghhhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia taknak kembali..dia nak duduk kat kuantan jer..zzzzz

      Delete
    2. hek elehhh. sudah lah tak payah balik johor ! ;p

      Delete
    3. hahaha..kesian aku weh..kena buang negeri..:D

      Delete
    4. kalau ikut budi bicara aku, aku campak laut je kau ni. kahkahkah

      Delete
    5. kau memang kejam..zalim..dan yg sewaktu dengannya..hahaha

      Delete
    6. sentapppppppppp. kbye ! jumpe tahun depan. :p

      Delete
    7. okey..jumpa lagi tahun depan..kehkeh

      Delete
  13. terbaik bro!! hehehe. semoga akan lebih bersemangat untuk berblog untuk tahun 2013 ni...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..insyaAllah..harap2 semangat la..kot..hahaha

      Delete
  14. So maknanya....ada problem sikitlah kalau nk bukak blog ni eh....
    Ok senang sikit kalau ada notice cam ni...taklah terpinga pinga wa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin la..saja inform awal2 kot2 ada problem ke apa ke..tapi harap2 semuanya okey la..:D

      Delete
  15. siap buat surat hehe 3in1 (pahamkan isi surat, like fb dan foloow twiter) hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..fb dgn twitter tu kira talian hayat la..kot2 ada problem nak bukak blog ke apa ke..:D

      Delete
  16. Nasib xde tinggalkan no kalau tak boleh buat panggilan misteri pukul 3pagi haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..pukul 3 pagi tgh tido..segala calling2 akan dirotan..:p

      Delete
  17. captal-h.my tu blog siapa?? penulis-misteri dh bersara dr berblogging ker? sobs sobs buat2 sedih

    ReplyDelete
    Replies
    1. sobs sobs sobs jugak..

      Delete
    2. aku nak bersara la..cuci tangan..lagipun aku takde benda nak tulis dah..uhuk2..:'(

      Delete
    3. lepas ni adakah rupa blog ni akan berubah ?

      kepunan bos Encik H nak baca blohg ni . haha

      Delete
  18. dah kuat kuasa nanti aku tukau lerr...hehe. tahniah ler ada pencapaian...tukar domain teruihhh na. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kebetulan rasa nak tukar la Aien..kalau tak boleh memang aku stick jer dengan yg lama..:D

      Delete
  19. cun plak alamat kat atas tu kan..

    whoa..tahniah beb dah ada b yk kemajuan blog nih..lalalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..xtau nak letak apa dah kat alamat tu..hahaha

      Delete
  20. ni under program 1MYID tu jugak ke??
    tahniah.. berjaya gak impian ko tukar domain sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..entah..aku xtau pun pasal program 1MYID tu..tapi free la..yg coklateyes promote tu..:D

      Delete
  21. hahaha! penulisan kau kreatif giler siut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..aku main suka hati jer tulis ni..hahaha

      Delete
    2. tak sangka dapat pujian ramai , rasanya kalu pensil buat masa exam nanti , pemeriksa tu puji2 pensil tak ?

      H , pensil nak ambik H jadi cikgu peribadi dekat rumah , boleh ? sejam limaspuluhempatsen . mengjar adik pensil mewarna =p

      Delete
    3. mesti pemeriksa tu puji punya..cayo la cakap den ni..hehehe

      mewarna? boleh2..tapi nak stgh jam jer..25sen..zzzz

      Delete
  22. U/P: Pencenta misteri Encek H


    Surat pemberitahuan ini telah diminitkan. Terima kaseh.


    Yang benar,

    Pengarah Kanan.

    (Tidak perlu tandatangan)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..simple gila Pengarah Kanan reply surat aku..hahaha

      Delete
    2. Pengarah Kanan kan sebuk. Grrrr

      Delete
    3. ooo..nasib baek Pengarah Kanan tak reply "k" jer..:P

      Delete
    4. Pengarah Kanan trauma dengan LMS sebab tu reply surat pendek2 je..Kahkahkah..

      Delete
    5. Pengarah Kanan dah insaf..kahkah

      Delete
  23. Noted :)

    hebat menulis surat rupanya :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya kan kerja kerani..kena la biasakan buat surat..:p

      Delete
    2. sya pun kerja kerani jugak..tapi tak reti tulis surat

      Delete
  24. ewahh .. pilih satu 1 jan juga ya ?

    habislah blog list . kena buat lain lah nampaknya . jangan lupa masukkan pensil ke genarasi 38 .

    ReplyDelete
  25. surat rasmi yang sempoi... ^_^
    berkuatkuasa esok ye...? okay.. noted!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..berkuatkuasa malam ni kot..hahaha

      Delete
    2. dah bertukar... tahniah!! ^_^
      selamat tahun baru, H ^_^

      Delete
    3. erkk..selamat tahun baru ruha..tengok bunga api x semalam? :p

      Delete
  26. rogerr la kalo dh tukaq nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah cikgu..tapi harap2 dia akan redirect terus drpd domain lama..:)

      Delete
    2. kalau ko ikut tutorial yang coklateyes buat tu, memang dia buleh redirect terus..

      Delete
    3. aku ikut yg macam tutorial tu jer la..and nampaknya dia terus redirect..

      Delete
  27. 1st skali Na touching Name Na xde dlm bloglist tenkiyuu H sbb x egt Na :))

    2nd congrtasss da ade domain sndRi..hahhhaha *bila laa na nk tukar ade domain sndri T_T

    3rd- hpy new year H!!!
    Da setahun kita kenal *tbe2!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1st. Nama Na ada la..cuba check betul2..:((

      2nd. Erkk..aaa..tenkiu..:D

      3rd. Happy New Year Na..jemput la masuk meminang..:">

      Delete
    2. H yeker Na tak check bebetul?? Hehe ok pasal meminang tu sungguh xcited...bila family H free??I mean masa terluang..Na nak suruh family Na dtg :p

      Delete
    3. yup..Na x check betul2..hehehe

      hujung minggu ni family H free..datang la..eh, Na nak bagi berapa dulang? hehehe

      Delete
  28. waa.. dah ada domain sendiriiiii. :)

    ReplyDelete
  29. wahh..akhirnya berjaya jugak nk tukar ye..
    tahniah encik H..=D

    eh..nk sambut domain baru ada buat mjlis makan2 x??
    lapaq nih..*kruikk..kruikk..(bunyi perut)

    ReplyDelete
    Replies
    1. husna: pergi jer mana2 kedai pastu order apa yg nusna nak makan..sebut nama H tiga kali..:p

      carlos: nak makan apa malam ni? husna nak belanja tu..heheh

      Delete
    2. haha..boleh ea mcm tu..
      baik!! akan di seru..=P

      eh..silap org kot..
      sapa yg sambut domain baru nih..=D

      Delete
    3. errr..siapa? siapa? hahaha

      Delete
  30. ciksu baca alamat pon dah mengekek gelak ;)
    ko mmg pandai berjenaka la..

    Nasi goreng cindai takda tapi bubur pulut hitam cindai ada la..
    nak tgk klik sini

    http://lobaksusue.blogspot.com/2012/11/jom-masak-bubur-pulut-hitam-cindai.html

    ReplyDelete
  31. hmm aku duk kira2 bape aku nak bagi markah tuk karangan surat rasmi ko ni. haha.

    nway, tertunai hajat ko nak ade domain sndiri. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi la markah penuh..bagi la markah penuh..tapi kalau tak dapat bagi markah, bagi marka pun boleh..hahaha

      Delete
  32. Cam cumil je "jalan baik-baik yer" haha.
    Betol! Kreatif..

    Tahniah H!

    P/s: nanti aku tolong usulkan surat ni kat PIBG sekolah ye.

    -kak6-

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..nasib baik hantar kat PIBG..kalau hantar kat cikgu BM, habis dia semak karangan aku..hahaha

      Delete
  33. Ye, ye kita ada rumah baru =) hehe, tahniah.. Esok kita buat penghantaran satu bijik Camry baru buat awak okey :)
    Semart la awak, dah berdomain sat lagi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak Camry warna putih yer..1 jer pun dah cukup..hehehe

      Delete
  34. wah..maju.hehehe..ai miss you tooooo.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ndak maju bha aku..hehehe

      p/s: teringat pulak kat yaya..-_-"

      Delete
  35. sibuk bah aku H..skng nie pun ramai ramai kaminie sini.hehehe

    ReplyDelete
  36. bah,apa kau buat to?cakap cakap la bah kau sabah..pandai jga kau tu..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..aku xpandai la cakap sabah..teruk bebenor bunyinya..

      Delete
  37. syabbas betei.. akhirnya dapat jugak ye capital-h ko tu ye..slamat berlindung dengan selamat dibawah dot my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..akhirnya dapat tukar jugak..:)

      Delete
  38. wah bahagia dah dot my

    aku jeles ehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..hahaha..kau bukan dah dot com ke? -_-"

      Delete
  39. nampak dah bertukar tuh.. bertukar!!!

    ReplyDelete
  40. Heh..dah lama x tulis surat rasmi..teringat masa sekolah dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku biasa jer draft surat rasmi kat office..tu yg tiba2 kat entry ni aku buat surat..:D

      Delete
  41. huyooo dah tukar. siap keluar surat pekeliling lagi. tender takde sekali ke? hahaha.. kenapa .my?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sempat nak tender la chic na..dot my ni sebab free kot..aritu sebenarnya cadang nak guna dot me..:D

      Delete
    2. free selama2nya ke?

      Delete
    3. tak la..tahun pertama jer free..then kena bayar rm20 untuk tahun seterusnya..:D

      Delete
    4. okla. ape perasaan anda setelah guna domain? hikhik..

      *mana H dengar2 citer chic na nak bagi H cekelat eh. hahaha..

      Delete
    5. perasaan saya ialah lapar..hahaha

      eh bukan ke aritu ada ura2 mengatakan yg chic na nak bagi celkat free kat H? bukan ke? :|

      Delete
    6. err celkat? chic na takde celkat. serius takde. hahaha..

      Delete
    7. xbaik kedekut tau..wuuuuu :'(

      Delete
  42. sempoi!!...buat sura siap.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf...bukan surau yer...surat :P

      Delete
    2. kehkeh..tetiba jer dapat idea nak buat surat..:D

      Delete
  43. wah..cantik nama url ko..capital-h..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..url ni pun free..free utk tahun pertama..:D

      Delete
    2. lepas tu kne byr an..hehe..rm20 setahun kan?haha

      Delete
    3. kehkeh..camtu la nampak gayanya..kalau boleh aku nak request free seumur hidup..kalau boleh la..:p

      Delete
  44. wah..baru perasan yang link blog dah berubah:)

    ReplyDelete
  45. tahniah.. dah ber-wwww

    ada bayaran? berapa la kononnya?

    * kes malas skroll komen di atas utk dptkan jawapan (kalau lah ada jawapan di atas tu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahun pertama ni free jer nong..then tahun2 seteerusnya kena bayar rm20..

      *aku rasa macam adaa jawapan kat atas..kot..hehehe

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top