Header2

• 29 January 2013 •

Harinya Telah Tiba

Hari ini telah tiba. Hari yang aku tunggu dari dulu, dan juga sejak sekian lama. Hari ini adalah harinya. Hari dimana dua hari sebelum genapnya dua purnama. Hari ini, aku mulakan dengan rasa sangat teruja. Meski aku tahu, dalam beberapa minit lagi, aku akan berbaring mendakap lena, dan berdiam pejamkan mata.

Apa kesudahan untuk hari ini, aku tak tahu. Tak ada apa yang tergambar dalam kepala. Cuma yang aku tahu, aku dan dia akan berjumpa. Kami akan kembali bersua muka. Kali terakhir bersua rasanya tidaklah selama mana. Seingat aku, mungkin pada tarikh 4 Oktober. Carilah apa yang kamu ingin cari, berkemungkinan kamu akan jumpa apa yang akan kamu jumpa.

Tak faham? Tak apa.

Persoalannya, kenapa aku pilih untuk jumpa dia pada tarikh tertera? Jawapannya, kerana tarikh ini adalah hari ulangtahun kelahiran dia. Sama ada hari ini akan jadi permulaan sebuah kisah, atau berakhirnya sebuah cerita, aku sendiri tak dapat jangka. Cuma aku mohon pada Al-Hayyun agar cerita untuk aku adalah yang baik-baik sahaja.

InsyaAllah. Semoga.

p/s: ini terbitan ketiga yang tajuknya berakhir dengan Tiba.


177 comments:

  1. Replies
    1. hahahahahahahaha..
      jap nak baca... :p

      Delete
    2. Akhirnyaaa..!
      H akan jumpa jugakkk....

      Mohon baik2 saja H...
      cukuplah seseorg saja yang lalui pkara yg sukar untuk ditempuh....

      apapun, Nur doakan yg terbaik untuk H..!

      Delete
    3. erkk..jgn laju sangat boleh tak? ce tekan brek sikit time menaip..hahaha

      Delete
    4. xde typo kan.. :)
      ehh..nak minta tukar tempat boleh..?
      kang ai kutuk..

      hahahaha... :)

      Delete
    5. nak tukar tempat kat mana? duduk dalam spam ke? :p

      Delete
    6. hahaha..kejam gila nak tukar ke spam...

      nak duk no.3..boleh..?

      hahahha...

      Delete
    7. mana boleh..nanti cik nin marah..:(

      Delete
    8. Boleh boleh. Tapi kasi sye first, okay? ;)

      Delete
    9. Cik Nin xmarah pun H... :)

      Ok2 cik Nin..nanti kita tukar..

      Heeeeee.. ;D

      Delete
    10. eh mana boleh suka2 deal camtu..dah kira mmblkgkn tuan umah tau..-_-"

      Delete
    11. ehem2..
      kalo x kasi tertera nama Ai x bleh ke hah?hahaha

      erkkk,Ai tau kenapa Nur boleh dpt 1st?
      tau x H..smlm kan..smlm kan...ada org tu kan....dia kan..kan...arghhhh xmo lah cakap...

      psst ! ada org qendu H lah...wakakakaka larikkkkk

      Delete
    12. erkk..patut la smlm H xlena tido..sebab ada org rindu rupanya..hahaha

      pssst! lari elok2, jangan jatuh pulak..-_-"

      Delete
    13. Gaban Ai...! Mana mau larik haaaa..?

      H, jangan duk percaya cakap Ai...dia saja je bikin kontrabesi tu..

      wakakaka... >__<

      Delete
    14. lalalaalalaalala

      baek H..Ai jalan je,malas la nk larikk.sian Nur dia kan nk smp ke garisan penamat dgn jayanya :)

      Delete
    15. kalau boleh Ai merangkak jer sampai sudah..hehehe

      Delete
    16. jap...! nak bayangkan ai merangkak....
      hihihihihihihih....

      Delete
    17. erkkkk....
      baru pasan lah muka Nur paling byk ngomen dlm blog H ni..nape eh?Cikna ada jwapan x Cikna?hahahahahahaha

      eh,Nur nk cadar yg ada H tu x?kahkahkah

      Delete
    18. erkk..konspirasi apa la budak2 berdua ni..zzzz

      Delete
  2. walaupon x paham tapi apapon semoga perancangan kau berjalan dengan lancar & baik2 saja.. in shaa Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tak faham xpe bro..hehehe

      Delete
    2. Err tumpang tanya kat sini. Asal tak bole masuk blog Encik Haryz eh?

      Delete
    3. domain dot my ada problem sikit la cik nin..sebab tu xleh nak access blog diorang..unless tukar kalau tukar DNS..kot..:D

      Delete
  3. Cikgu, semoga semuanya baik baik aje tahu? Semoga cerita bersambung semula. Semoga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga..errr..semoga..errr..eh cikgu nak tido la..esok skolah..hehehe

      Delete
    2. Ohhh, lupaaaa. Cikgu kan mengajar kat sekolah :p

      Delete
    3. cik nin jgn lewat tau esok..cikgu rotang kang!! >:[

      Delete
    4. Esok lambat takpe. Perhimpunan. Boleh curi curi masuk dewan. Ehem.

      Delete
    5. tak baik la mencuri!! >:[

      Delete
  4. Semoga baik2 sahaja Encik H! semoga berakhir dengan perkahwinan.. hehehee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..apa ni? dilarang membahan yer cik biskut..tumbuk kang!! grrrrr...

      Delete
    2. Cik Biskut? Hahahaha sumpah lawak. Teringat biskut halia dalam buku cerita kanak2. Hehe :D

      Delete
    3. hahahaa.. org mendoakan la encik H! :P jangan tumbuk2, g lah pkai mask, bersih2kn muka, esok kn nk jmpa dia.. hahaha..

      Ninja, jgn gelak2 ngn nama tu.. :P btw, ninja masih baca buku cerita kanak2 ke? hahahaa..

      Delete
    4. macam sedap je chipsmore ni..
      lebih chip..kalau nak lebih coklat, minta dengan cikna.. Heeeeee.. :)

      Delete
    5. confuse la baca komen chipsmore kat blog akak. sape chipsmore ni? hai chipsmore! :)

      Delete
    6. Kussss semangat...!
      Panjang umur cikna...rasanya chipmore ni dulu namanya E***...

      err..kalau tak salah nur laaa....
      kalau salah ampunkan daku yaaa.. :)

      Delete
    7. sedap kan Cik Nur! hehe.. cadangnya memang nak mintak cip coklat ngn Kak na.. hahaha..

      Kak na, x kenal sy ke? nak sedih bleh? hehee..

      Delete
    8. eh bukan la!! chipsmore ni bukan Emma!! :(

      Delete
    9. eh...Bukan Emma eh...
      hahahaha... :P

      Delete
    10. ehh? H nk kena sepak ke? :P Chipsmore ni biskut laaa..

      Delete
    11. ehhh..tertaip Emma pulak..sorry biskut..hahaha

      Delete
    12. H, so apa jadi, dh jumpa dia k? hahaha..

      Delete
  5. Huihui

    Pengakhiran or permulaan ni???

    Selamat segalanya H huruf besar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. xsure la..i've no idea..:D

      Delete
    2. aku hope ia sebagai permulaan :)

      Delete
    3. aku blur..xtau nak hope apa..:D

      Delete
  6. Insya Allah... mudah-mudahan semuanya berjalan lancar. (errrk, baik tak akak).

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh..baiknya..request nak jadi menantu boleh x? :D

      Delete
    2. hep..jgn kacau monster aku..hahaha..

      Delete
    3. alamak..dah booking awal ke weh? hahaha

      Delete
    4. eh saya terketinggalan. En H nak jadik menantu saya? Saya ni lagi muda dari En H, macam mana nnt nak panggil saya "ibu mertua muda" la nnt.

      Bundle.. ko tengok budak H ni. hahahaha

      Delete
    5. haishh..xpe dora..senta tak kenal usia..kahkah

      Delete
  7. nak jumpa seseorang utk satu keputusan? ok tu yg chicna faham. hope semuanya yg terbaik utk H & dia.

    bukan ke dua bulan sebelum dua purnama tu bulan duabelas? hihihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. duabelas ke sebelas..?
      hihihi

      Delete
    2. erkk..dua hari la..dua hri sblum genap dua purnama..:D

      Delete
    3. masa tu bulan mengambang ke bulan purnama?hahaha

      opsss H...Ai bukan bulan yg berkopak2 ye..Ai bulan penuh.kahkahkah

      Delete
    4. tak2..masa tu bulan sabit..=.="

      Delete
    5. mesti ramai org2 PBSM kan time tu..
      sebab semua berbaju bulan sabit...
      hahahahaha... ;D

      Delete
    6. bulan mengambang kot. ngahaha..

      Delete
    7. malam bulan dipagar bintang~
      makin indah jika dipandang~

      Delete
    8. lagu lama tuuuu....
      :)

      Delete
    9. haaa sedap kan? terima kasih #_#

      Delete
    10. bolehlahhh
      sama2... :)

      Delete
  8. what ever it is i wish u all the best....
    kalau sesuatu perkara yang baik, tentu akan berjalan lancar...

    ReplyDelete
  9. Aku doakan semoga kau berjaya. Kau berhak mengecapi kebahagiaan tu wahai pakcik.

    *apa2 jangan lupe jemput super junior, aku nak pegi Kulai nak rewanggg! hikhik kbye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni jangan k-pop sangat boleh x? hahahahhaa

      Delete
    2. kau yang setat dulu kottttt k-pop k-pop kan aku. hahaha big bang sangat tau..

      Delete
    3. aku setat sikit jer..kau yg perasan lebih2..kahkah

      Delete
    4. kau lain kali takpayah nak setat sangat lahhhh. last2 aku pulak yang kena. puiiii ;p

      Delete
    5. kau kan super junior, mesti la kau yg kena..hahaha

      Delete
  10. selamat bersua muka..:0
    nak tunggu juga apa citer kesudahan untuk hari ini..mesti pertemuan yang meggembirakan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..xsure la..harap2 menggembirakan la..hahaha

      Delete
  11. Semoga semuanya berakhir dgn sekeping pd kami,H.. yeay. tumpang gembira.. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekeping kad. apsal boleh tertinggal..

      Delete
    2. errr..jauh sangat tu..-_-"

      Delete
  12. hehehe
    In Shaa Allah..moga sumanya kan baek2 sj ye H =)

    mohon nk teman H kalo H malu nk jumpa ngan Dia.hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..xyah teman..H bizi..:p

      Delete
    2. Hasihh Ai ni, saja nak kacau daun H jeeee..
      Biaq la dia pi sorang...
      hahahaha..

      Delete
    3. dah..dua2 dok diam2 ea...-_-"

      Delete
    4. xmo..xmo...xmo...
      hahahhaha

      Delete
  13. wuwuwu..ati ada munge²..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala2 randy pangalila x? hahaha

      Delete
    2. bak kata Zizan, randy pangalila xde..tapi randu pengal kapla ada...
      hahahaha....^0^

      Delete
    3. wahai insan yg disana~
      mungkin saja ini kau dengar~

      Delete
    4. wahhh..macam randy pangalila la suara saya..#_#

      Delete
    5. wahhh..terharunya..tima kasih..#_#

      Delete
  14. sejak akhir-akhir ni, tiba-tiba enchik H suka guna tiba-tiba

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiba2 jer Len..tiba2 nak guna tiba2..hahaha

      Delete
  15. apakah? syair ke sajak neh? ewah! hehehe kata2 penuh puitis dan berbunga2 setaman neh. huhuhu. apa cer? cer laaa incik H! tapi paper pun semoga apa yang incik H harpkan jadi kenyataan ok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..ni gurindam la sue..gurindam jiwa..kehkeh

      Delete
  16. aaa, ena tertinggal apa apa tak ni??? aaaa, ni kisah betul, ooooorrrrr cerpen ni?? hukhukhuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini bukan cobaan..ini betul2 kejadian..:p

      Delete
  17. ape2 pun semoga perjalanan ini diredhai dan diberkati oleh-Nya..

    ReplyDelete
  18. Aku pun tertanya-tanya apakah hal tersirat di sebalik entry ini. Apa-apa pun, semoga selamat dan dipermudahkan untuk segala urusan kau :)

    p/s : Tetiba aku rasa comment aku macam baik la pulak. HAHAHAHA:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..aku rasa komen kau ni sopan sangat la T..:p

      Delete
  19. semoga segalanya baek2 sahaja.. :)

    ReplyDelete
  20. ko nak g masuk meminang ker?

    ReplyDelete
  21. Salam H... Dating di harijadinya? Wahhhhhhhhhhh..... Eceh2..ceh.. Nervous ke tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..nak neves apa Lyd..bukannya xpernah jumpa..hahaha

      Delete
  22. semoga semuanya baik-baik saja ya. Mohon kembali dengan senyuman. Harap keputusan hari ini takkan buatkan hati awak cakap 'enough'. Haihh. Saya pulak yang nervous. Apapun, hadap jela eh. Harep kan gagah.

    Saya pun sedang menanti satu penjelasan. Mungkin hari ni adalah penentu buat saya juga. Saya nekad. Oh! Kenapa saya nervous semacam ni.

    Apapun, ingat..cinta itu tak mesti memiliki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni tuan punye diri yg H nk jumpe tu ke? waaahhhh...........

      Delete
    2. eh bukan la dira..ni org lain..:D

      Delete
    3. hahaha.. yer la tuhhh.. :p

      Delete
    4. eh? awk dah ada anon baru. lepas ni sy dah tak boleh jadi anon dlm blog nih.. sobs sobs.

      Delete
    5. erkk..ramainya anon..hehehe

      Delete
  23. Replies
    1. errr..nak bersabar pasal apa? hehehe

      Delete
    2. kan kucing H kena langgar tadi ?

      Delete
  24. all da best utk awk. moga segalanya baik2. k...

    ReplyDelete
  25. betul la cakap bundle,, banyak yang kurang aku paham daripada yang paham,, haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..xpe2..bukannya selalu pun..:D

      Delete
  26. Kalaulah aku pun dapat balik jumpe mak makan laksa arini....mesti superb!! tiba-tiba termengidam laksa mak... huhu

    err..sorry. tiba2 komen tak berkaitan dgn entry.. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..tadi aku goreng ayam, pastu buat smbal belacan..:D

      Delete
    2. nak.. nak.. nakk... nak ayam goreng... nak makan nasi.. huhuhuhu ..
      jealous H dapat makan banyak2.. huk huk huk ~_~'

      Delete
    3. tadi aku masak lauk sardin dengan telur dadar..:D

      Delete
    4. kau saja nak masak lauk sama dengan apa yg aku masak kan.. sebok je la mamat ni.. huhhh

      Delete
    5. kau kan mentor aku..kehkehkeh

      Delete
  27. moga dipermudahkan :)

    **tak sabr nak makan nasi minyak!!! err

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..kat kedai kan ada nasi minyak..heheh

      Delete
  28. Wahhh H you're so sweet. Aummmmm.

    ReplyDelete
  29. Heihei..gi 'datin' yer..kata anak buah Dezee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh..geng2 mak datin ke dezee? kehkeh

      Delete
  30. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

    ReplyDelete
  31. H, lapar. nak mee canglong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haiipp, abam H bagi kite sorang je makan la.. farah is not included. huhhh.. :p

      Delete
    2. erkk..meh la dtg kuantan..hahaha

      Delete
    3. nanti taruk spongebob roundpants banyak-banyak eh.

      Delete
    4. ohoo..spongebob roundpant? hehehe

      Delete
  32. tarikh istimewa untuk sesuatu yang istimewa. bila tiba waktunya semua akan baik-baik sahaja H :D

    ReplyDelete
  33. encik H,

    dah lama sy tak ke sini..



    nong andy

    ReplyDelete
    Replies
    1. nong, lenkali dtg bawak shinta la..hehehe

      Delete
  34. H...H..
    da boleh tulis novel dah hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..novel tu apa ima? mana H tau..:p

      Delete
  35. huiyoooo..semoga berjaya ye H..=D

    mohon tiada Tiba lg selepas Tiba..-.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..nampaknya ada la husna..hehehe

      Delete
    2. hmm..nmpaknya gitulah..-.-

      Delete
  36. H..sila ke sini --> http://www.kedaihadiahonlineku.com/

    ReplyDelete
  37. wish u all d best! kalo jd jgn lupa jemput :D

    ReplyDelete
  38. wahhhh ko nak jumpe sape??
    dia tu sape? sape weyhh?? sapeeee?????

    haha. mesti debar giler kan. serba xkena.

    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..debar tu takde la..bukannya xpernah jumpa..heheh

      Delete
  39. Sudah lepaskah hari itu? kenapa ku baru mahu tiba & tiba ke sini.. Owh, maafkan ku.. mohon esok dan esok lagi menjadi hari yg tiba itu =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah lepas nampaknya..esok dan esok xtau camne..:D

      Delete
  40. Selamat Pengantin Baru, H! Hahaha!

    Centa tu tak mesti memiliki (Tiru ayat anon :P). Sbb tu aku tak suka baca novel yang too perfect endingnya. Okey, tetiba nak kaitkan psl novel sbb taktau perlu komen apa. Pas komen2 psl novel O.R.A.N.G.G.A.J.I aritu, aku terus cepat2 nak abeskan baca novel tu yg aku baru baca separuh. Yurp! Sebagaimana yg aku komen aritu, aku tak minat 100% cite dea. Err jalan cite okey, aku suka. Cuma tu lah. Pada aku, tak rasa macam reality. Aku tak suka diperdaya dengan keindahan org bercenta.

    Err mungkin reality bagi org laen. Tapi pada aku, cite tu terlalu heaven. Terlalu syurga. Aku rasa bukan senang2 nak rasa syurga tu. Err ntah ek? Ke aku yang tak feeling sgt baca cite tu? Banyak komplen seh :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sbb tu la org baca novel and tengok movie..sbb dalam tu kehidupan macam almost perfect..ending mesti bahagia..happily ever after gitu..as if apa yg kita nak tu, kalau kita usaha betul2 kompem akan dapat..padahal kita usaha jer, dapat ke tidak tu ketentuan Allah..:D

      Delete
  41. Emmm kalau jumpa dgn tak pakai deoderant, tak gosok gigi, dengan pakai selekeh.... maka harus perjumpaan itu berakhir dgn sebuah kisah walaupun bawak honda city....hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..kereta tak menentukan apa2 kak nom..:D

      Delete
  42. harinya sudah berlalu..
    jadi, semuanya baik-baik saja kan..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaaaaaagaknya baik2 saja kot..:p

      Delete
    2. kot ja.?
      alah, ceritalah sikit apa yg jadi hari tuh..
      sharing is caring ma...kehkehkeh..=D

      Delete
    3. amboi.....kemain na.....

      Delete
  43. dah berlalu...?
    maaf lambat tiba... tiba-tiba flight delay pula... -_-

    moga semua yang dirancang berjalan dengan baik. amin. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..kura2 memang xleh naik flight kot..hehehe

      Delete
  44. Semoga semuanya baik2 aja, asal pe ko buat tu pun baik2 je

    ReplyDelete
  45. walaupuntak faham sbb dah lama x singgah blog ni..
    Na rasa masih sempat Na wish "SELAMAT PENGANTIN BARU"
    =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh,,,, uncle h dah kawin,, alamak,, na dah melepas,, haha

      Delete
    2. Na bini last...kan laki kawen 4 ;D

      Delete
    3. yeyyy..harap Na selalu tabah dlm menjalani kehidupan bermadu ni..:p

      Delete
  46. disebabkan lambat komen.. jenuh aku nka scroll ke bawah.. ~_~"

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..nanti2 aku cuba cari jalan utk permudahkan..:D

      Delete
  47. Dua hari sebelum genapnya dua purnama.
    Aku suka ayat ni. Macam seolah2 tengok cite pendekar rusdi ramli bercintun dengan raja azura.

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top