Header2

• 17 January 2013 •

Penyegan

Tadi aku pergi makan. Itu jer intro aku..kehkeh

Biasanya kalau aku pergi makan, aku akan cari kedai makan yang ada TV. Kira sambil makan sambil tengok TV la. Dan kat Kuantan ni, ada satu kedai makan yang dekat dengan rumah aku. So hari-hari aku makan kat situ. Tadi pun aku makan kat situ jugak, duduk kat tempat feveret iaitu betul-betul depan TV.

Biasanya kat situ dia bukak HBO or apa-apa movie yang best. Kalau tak best pun aku anggap best jer la. Sebab kat kedai kan, kalau kat rumah boleh aku main tukar-tukar siaran. Tapi tadi dia pegi bukak cerita seram. Cerita pasal minyak dagu. Aku tak tau la apa tajuk cerita tu. Yang aku tau, pelakon dia Fizo Omar, Yana Shamsudin dengan Fezrul Khan. Ceh, tau pulak aku nama-nama pelakon Malaysia ni. Banyak baca Mangga gamaknya..kahkahkah

Masalahnya bila dia dah bukak cerita tu dan aku pulak duduk betul-betul depan TV, nak taknak aku terpaksa la tengok. Takkan aku nak beralih duduk kat belakang pulak, malu la aku dengan gadis-gadis kat situ. So aku buat-buat tengok jer la. Tapi bila part yang keluar suster ngesot, aku cepat-cepat tunduk pastu makan macam biasa. Aku bukannya takut, cuma aku tak minat tengok cerita-cerita seram ni. Aku rasa macam segan nak tengok, tak tau apesal. Bukan takut tau, segan..zzzz

Secara tak langsung aku teringat pulak komen aku kat entry Cik Nur pagi tadi. Dia ada buat entry Penakut. Aku syak Cik Nur tu memang penakut..heheh.

Lantas aku teringat benda-benda yang aku tak boleh tengok kat TV. Salah satu ialah cerita-cerita tentang perubatan. Dulu kan ada dokumentari pasal Medik TV. Aku tak pernah tengok pun. Usahkan kata dokumentari, iklan dia pun aku tak sanggup nak tengok. Ngilu rasa dia bedah-bedah lutut orang. Mungkin sebab aku tak minat tengok darah kot. Sebab tu aku tak sanggup nak tengok. Tak pernah bercita-cita pun nak jadi doktor. Silap-silap kalau ada orang eksiden kat depan aku, aku buat tak tau jer. Jangankan kata nak tolong, jeling pun tidak. Kalau boleh aku nak marah dia sebab eksiden depan mata aku..grrrrr.

Satu lagi semestinya cerita-cerita seram. Aku memang tak minat langsung nak tengok. Maksud aku, segan nak tengok. Slot Seram kat TV3 tu memang konfem la takde dalam senarai. Aku lagi sanggup tengok k-pop kot berbanding tengok cerita-cerita camtu. Eh tak, k-pop pun aku tak minat. Aku lagi sanggup tutup TV la. Tidur lagi baik daripada tengok cerita seram.

Teringat dulu masa aku mogok dengan Kak Yan. Sebab dia asyik merajuk dengan aku, so aku cadang nak balas balik. Sengaja aku tak balas SMS, tak pickup call. Masalahnya dia bukan pujuk pun. Boleh pulak dia forward email-email gambar eksiden yang pecah perut, pecah kepala kat aku. Gambar orang yang mati terjun bangunan dia forward kat aku. Pendengki betul. Tak jadi aku nak mogok..hahaha.

p/s: aku bukan takut tau..tapi aku segan..segan dan pemalu..:">


182 comments:

  1. Segan dan pemalu. Conclusion, cikgu tipu! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh..cikgu mana boleh menipu..kena jujur la..:p

      Delete
    2. erkk..sejak bila Len pun panggil cikgu ni? hahaha

      Delete
    3. cikgu akan pengsan bila nampak/tengok darah ? haha..

      Delete
    4. errr..tak..cikgu minum darah tu sampai habis :|

      Delete
  2. Replies
    1. Aku ni sebenarnya agak penakut orgnya. Tapi aku paling suka tengok cite hantu. Hahaha! Dan kalau tgk, aku tak maen tengok siang2 okey! Aku suka tgk if dea tayang tengah2 malam ke kul 2-3 pagi, baru la terasa seramnya. Cuma dengan syarat, ada la org sebelah aku. Org tu tidur pun takpe, janji dea ada sebelah temankan.

      Kalau siang, tengok sorang2, seram2 kuku la gak. Tp tak takut mana laa. Cuma tekejut2 tu pasti. Hahaha!

      Delete
    2. aku xde la takut..cuma aku segan jer..tadi masa makan, hampir2 aku nak melatah sebab terkejut..nasib baik aku memang kat kedai..kalau x buat malu jer..hahaha

      Delete
    3. jap..nak bygkan macam mana kalau H melatah..
      malu oooo... hihih

      Delete
    4. hahahaa
      H wat2 melatah smbil usung pinggan tukar tempat.cer bayangkan :)

      Delete
    5. H melatah sopan okey..sebut yg elok2 jer..hehehe

      Delete
  3. sedak makan boh..hahaha...aku pon sampai sekarang gagal nak tngok citer hantu sorang-sorang..kalau ade orang teman boleh la lagi..tp tetap tak suka..sakit hati aku tngok..darah toksah cakap la..wekk..hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kira penakut jugaklah ni..
      samalah macam H...
      Hahaha..

      Delete
    2. eh,aku takut hantu kat tv tu je..yang kat luar ni aku siap nak cari2 lagi ko tau..hahaha..

      Delete

    3. boleh pulak gitu...
      hahaha..

      Delete
    4. masalahnya muka hantu yg diorang buat tu buruk bebenor la..nak tengok pun xde selera..:p

      Delete
    5. muke hantu yg ori tu elok la yer? gaya macam pernah nampak hantu je... hahahaha

      Delete
    6. errr..errr..diam la dira..hahahahaha

      Delete
  4. tukar layout lagi ye?

    xpe,kali nih nmpak lebih muda

    *komen xde kaitan dgn entry

    ReplyDelete
    Replies
    1. layout ni dah tukar 1hb aritu bro..dah lama dah..:D

      Delete
  5. kira penakut lah tuh....hoho

    ReplyDelete
  6. bilaaaa i boleh jadi number satu nehhhhhhhhhhhh huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. opsss lupa pulak nak komen! awak tahu tak?? kalau bahasa utara kalau tak silap saya penyegan tu maksudnya pemalas! seriussss huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup..!
      betul ape yg sue kata...
      mmg itulah yg selalu org tua2 kata kalau anak diorg pemalas tahap gaban... :p

      Delete
    2. tau..tapi xpernah la guna perkataan tu time sembang dgn kawan2 drpd utara..hehehe

      Delete
    3. tapi kalau guna segan saja..kira maksudnya ialah malu...
      kalau penyegan dah jadi lain...hihih

      Delete
    4. penyegat ada kena tanya pooh..
      sebab dia selalu pegi umah bee...
      hahahh :p

      Delete
  8. kalau kira dari intro..entry ni ada 8 perenggan...

    perenggan ke tiga nur dah mula ketawa...sebab teringat komen H dekat entry penakut pagi tadi...mesti semua org dekat dekai mkn bisik2 kalau tgk H pindah tempat mkn..hahahahah.. :p

    sampai perenggan kelima, memang tak boleh belah..! Nur bukan penakut, cuma segan silu jugakkk..! hahahaha....

    Tapi mmg ternyata kot H penakut..sebab tak tgk dokumentari pasal Medik TV...kira penakut jugak tuuuu...!

    Dannnn..apasalahnya mengaku juga yang H penakut tgk citer seram.... :p

    alaaa..ngaku laaa.. heeee... :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..malu la kalau dah duduk depan2 tiba2 pindah kat blkg..nnti kantoi la H segan nk tengok citer seram..:p

      dokumentari pasal Medik TV tu xbest la Nur..mengarut jer tunjuk pasal bedah lutut, bedah mulut..grrrr

      H bukan penakut macam Nur tau..H segan jer..kehkeh

      Delete
    2. Nur pun bukan pemakut macam H...
      Cuma segan + malas = seganlas....
      boleh..?
      :P

      Delete
    3. pemakut tu apa? melukut di tepi gantang ea? :p

      Delete
    4. arrggghhh...!
      salah taip okey..!
      M dengan N kan berjiran...
      jadi terkehel kekiri dah jadi pemakut..
      kalau terkehel kekanan tadi, jadilah pe,akut..
      kan..kan..?
      :P

      Delete
    5. alah..
      dua2 sama..penakut + pemalas.hahahahaha
      ai x takut pong.kahkahkah

      Delete
    6. elleh..padahal dia dapat mayat terus demam..hahahaha

      Delete
    7. hahahaha..sokong H...!

      Dah tu bila ada kueh karipap atas meja terus lari mcm tak cukup tanah...!

      H tak baca lagi eh kisah ai tu..punyalah dia penakut..!
      Baru kueh karipap je, belum lagi nampak hantu karipap..

      Hahahahahah...

      Delete
    8. hahahahaha..dengan kuih karipap pun takut? lawak la Ai ni..memang dasar penakut tegar..:p

      Delete
    9. hamboi2....
      sukanya dua2 org ni..
      eh ai takut ada logiknya tau..

      tp kalo dapat mayat tu pun mesti H pun cabut kan.muahahaha

      Delete
    10. tak la..H usap2, cium dahi mayat tu..:D

      Delete
    11. errr...kalau mayat dikenali bolehlah cium2...
      ni mayat xde waris...
      berani ke H..?

      Delete
    12. berani la sgt H tu..xdo maknanya aih..
      medik pun xtegk..nk tgk mayat usap2 bagai..piirahhh.hahaha

      Delete
    13. eh berani la..H usap2 jenazah arwah mak tau..siap cium dahi lagi..:D

      Delete
  9. ada cerita nak saya share! 1 hari kan...saya bawak ler kwn saya dtg umah. dia dari KL. dia sembang2 punya sembang dgn org tua saya. dia pun cakap laaa " saya neh penyegan(pemalas) sikit org nya pakcik." abah saya dah pandang lain macam dah. masa tu saya rasa mcm nak tergelak guling2 jerk. huhuhu tapi kena control ayu kot. heeeeeeee. pastu saya explan kat abah dgn dia! heeeeee. apa kah itu PENYEGAN?? huhuhu. soo dorang pun faham sambil gelak2 hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..dia nak bgtau yg dia segan, tapi indirectly bgtau yg dia pemalas pulak..

      kadang2 salah faham pasal bahasa ni pun lawak jugak..:p

      Delete
  10. hahhahaha aku lebih berani tgok citer seram. wlaupon geli n takut, tp aku tgok gak. xde hal. aku pernah tgok wyg citer khurafat, sorang2. xde kawan kat sblh.

    aku syak ko mesti xprnh tgok final destination. aku tengok semua part kecuali yg ke-5. dan aku tgok setiap scene seram dan ngeri dgn beraninye. berlagak sgt ke ayat aku?? haha


    tp, aku takut kucing. sekian. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku bukannya takut, bukannya x berani nak tengok..cuma aku segan jer..hehehe

      final destination tu aku pernah tengok la..tapi tengok sikit2 la..:p

      pasal kucing tu aku xtakut..aku geli jer..hahaha

      Delete
  11. aku bukannya segan nak tengok citer hantu.. tapi tak nak bagi pressure melampau kat jantung aku je. makanya, aku pon jarang jugak tengok citer hantu. bukan segan, tapi taknak cepat dapat sakit jantung je. hehe.. ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa sama la..aku pun fikir pasal aspek kesihatan gak sebenarnya..taknak cepat2 sakit jantung..hehehe

      Delete
  12. hari tu ada staf ni suruh tengok satu gambar. lelaki paling handsome katanya. bila pergi tengok pc dia, ada gambar orang jatuh bangunan tinggi, segalanya bersepai.


    memang kuang hajo namanya. saya pun segan sangat tengok.tersipu2

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa camtu la yg Kak Yan buat..dia sengaja jer forward email macam tu..banyak gila kot..ada la dalam 15-20 email yg dia hantar..saje jer buat org geram..>:[

      Delete
  13. assalamualaikum. huhu. lucu laah. best jugaak bace suma bagi komen panjang-2 kat encik H..huhu.. btw.BW dan follow sini^^ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam..

      hehe..komen panjang2 tu pengaruh Liyaa sebenarnya..dia tu pembawa virus..:p

      Delete
    2. kau kan idola..kahkahkah

      Delete
    3. salam. wawah. best lah ade idola :))

      Delete
    4. Erk! H, ni sume kau punya pasal. Aku ingat Qanaah tak follow up komen kat sini. Hehehe.

      Hai Qanaah :">

      Delete
    5. hahahaha..terbuki la tahap keidolaan kau..

      Delete
    6. *terbukti

      Aku rasa hobi kau sebagai pengecheck ejaan dah memakan diri kau sendiri. Hakhak!

      Delete
    7. aci tak kalau aku delete dua2 komenn ni? kahkahkah

      Delete
  14. samalah ngn aku..aku pn pemalu...hahahaha...BANkami


    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..spesis lelaki2 pemalu macam kita ni memang tak ramai kan? hahaha

      Delete
    2. hahahahaha..ramai betul yg pemalu yang nak mengaku ni..!

      Delete
    3. malu tu kan sebahagian daripada iman..hehehe

      Delete
  15. baru je abis tgk citer seram, dendam sarakit td, episod last.. hehe.. nasib baik rmai org, so.. xla takut.. aku pn x suka sbnrnya tgk cite seram2 ni, sma cm ko lah segan nk tgk hantu tu.. :) dlu aku ngn sorg kwn, tgk citer ape tah.. cite indon rsanya.. baru 5 minit cite tu maen, aku ngn kwn jerit punya over.. gegar 1 asrama.. seram gile weh! time tu lampu hidup je, baru kul 9 rsanya.. hohoho..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..aku xpernah tengok cerita tu..kalau tertengok pun aku cepat2 tukar..sebab segan..:p

      Delete
    2. Dendam sarakit tak seram pon kak emma O.O Takde hantu pon rasanya. Hahahaha.

      Delete
    3. eh ninja, tu kira crita seram gak tu! hahaha! sebab ada pmpuan rambut pnjg berpakaian lengkap jubah putih ngn pakej muka hodoh~ hehe

      Delete
    4. haishhh..mengarut jer tengok cerita2 camtu..:p

      Delete
    5. Eleh cikgu takut cakap jela takut, kan kan?

      Erkk, malam tadi tu waktu last last keluar hantu, tapi takde muka kan? Macam ada rambut je? XD Dan jari yg kena kerat tu, ada ke simpan dalam bekas camtu. Tak thrill langsung. Simpan ah dalam peti ais ke kan? Hehe :D

      Delete
    6. ad laaa muka dia? x nmpak ke??????? hahahhaha... ok laaa simpan jari kat ctu, at least hantu pn pandai smpan d tpt yang ad tutup.. hahaha.. daripada dia masak jari tu... ekkk.. geli...

      Delete
    7. eh mana ada takut..cikgu mmg tak minat tengok cerita2 camtu..hehehe

      Delete
  16. cerita tuk H dr Fb.. haha..

    Cerita Suatu Malam.

    Kawan aku nama dia Ahmad.. dia nie kerja kilang ikut shif.. dia nie shif petang so balik tengah malam la.Satu malam tu dia lalu la kat jalan nak ghi airport kat Ipoh nie.. then sampai kat satu masjid.. depan masjid nie ada tempat sampah.. ala tempat sampah busuk gile.. tapi malam tu tempat tu jadi wangi..then ada sorang pompuan pakai baju serba putih tahan dia. Kata nya nak tumpang sampai kat hujung kampung.

    So yang kawan aku nie bagi la tumpang. So pompuan nie pun naik la.. dia punya wangi punya la semacam aje..Then kawan aku nie dah naik seram sejuk.. so sampai la kat satu jalan yang berbukit so dia nie press la minyak moto dia coz nak cepat dan dah rasa semacam bawak pompuan nie.. lepas aje kawasan bukit tu.. dia rasa ringan aje moto dia.. so dia paling la muka dia kat belakang.. tengok-tengok pompuan tu dah hilang..tapi masih wangi.. dia nie apa lagi terus pecut moto balik ghumah.. terus masuk selimut tidoq bawah katil.

    So esok tu dia ghi keja lagi.. balik ikut jalan yang sama jugak. Sampai kat tempat semalam, pompuan semalam ada lagi kat situ. Then dia nie dah naik bulu roma terus pecut moto.. tapi moto dia macam tak nak jalan bila betul-betul depan pompuan tu.. apa nak buat dah terstop kat situ.. pompuan tu celapak naik (tumpang la tu) moto si Ahmad nie..

    So dalam keadaan seram sejuk Ahmad nie terus aje.. bawak moto tanpa tengok belakang sambil baca ayat apa yang patut.. sampai tempat berbukit kelmarin.. pompuan yang tumpang tu tepuk bahu si Ahmad nie so si Ahmad nie tak nak paling belakang jugak.. pompuan nie tepuk lagi bahu dia.. so bila dah dua tiga lagi tepuk dia pun paling la.. si pompuan tu masih kat belakang moto dia.. then pompuan tu cakap kat Ahmad cam nie "Abang, jangan bawak laju sangat, semalam adik jatuh tergolek kat sini"

    baca cite seram x segan kan? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..masa aku baca awal2 tadi memang dah agak yg ini sebenarnya cerita lawak..so tak segan la aku baca..:D

      cuma nak tanya jer..kalau ppuan tu dah jatuh tergolek, camne bau wangi tu masih ada?

      Delete
    2. err.. sebab sblm tergolek, pmpuan tu sembur minyak wangi banyak2.. *__*

      Delete
    3. elleh..pandai jer la menjawab ea..:p

      Delete
  17. Aku tak suka tengok cerita seram kat TV3 pasal dia mengarut lebih, kalau yang Thailand punya lepak je layan. Hahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kalau aku, segala citer seram ni mmg aku xlayan fie..hehehe

      Delete
  18. meremang bulu roma aku baca cita ni H! fuuuuuu...

    Ada sebuah sekolah asrama tu, terdapat sekumpulan pelajar-pelajar
    nakal.. memang nakal semuanya, tapi nakal setakat ponteng kelas,
    ponteng surau, fly dari sekolah.. macam itulah lebih kurangnya.. semua
    cikgu kenal dengan perangai semua pelajar tu.. kesemuanya 6 orang
    pelajar perempuan.. Kemudian suatu hari, seorang dari mereka bagi
    cadangan..

    " Weh, esok Qiamulail korang pergi tak? Jom pergi! "

    " hah? tanduk aku belum hilang lagi beb "

    " weh, jomlah pergi.. sesekali buat baik. apa salahnya, kan dah nak exam ni"

    " hmm, nantilah fikir dulu, hari Ahad beb, sekali seminggu. aku nak
    bangun lambat"

    Akhir sekali semua macam dah setuju kecuali Zila yang agak berat hati
    nak tinggalkan katilnya pagi-pagi buta tu. Keesokkan pagi-pagi Ahad,
    Zila tergerak hati nak pergi.. bangun tengok dah jam sudah lewat
    gila.. dia pun tak fikir panjang terus bergegas ke surau.

    Ketika itu, jemaah dah mulakan solat sunat, Zila solat di barisan
    belakang sekali.. ketika dengar bacaan yang dibaca oleh si Imam memang
    Zila sedikit kagum.. kenapa suara dia lunak semacam.. memang Zila rasakagum dan sedikit kesal sebab selama ni dia jarang sangat pergi surau.
    Memang lunaklah, lain dari yang lain. tak pernah aku dengar suara
    orang selunak macam ni. Satu persatu solat sunat dikerjakan sehingga solat Subuh.

    Apa yang menghairankan, sikit pun suasana tu tak menyerupai suasana pelajar asrama berjemaah. Padahal Zila nampak kawan-kawan dia duduk di saf depan.. semua jemaah Zila kenal. tapi tak macam dulu, kalau dulu
    semua orang pantang lepas solat je pandang kiri kanan berborak-borak,
    ada juga yang membuta pelbagai posisi, tak kurang juga amik port kat luar surau sementara nak tunggu azan subuh berkumandang. Lagi pelik tak ada orang yang bangun pergi amik wudhu'. semuanya terlalu khusyuk
    berzikir.sangar mengagumkan.. terdetik dalam hati, semua orang dah
    berubah sebab nak exam ke? yaAllah aku saja ke yang tak berubah-ubah.

    masuk solat Subuh, seperti biasa kerjakan solat subuh.. tetapi disaat
    memberi salam, Zila beri salam sebelah kanan.. semuanya PUTIH belaka..
    beri salam sebelah kiri, semuanya HITAM belaka.. YaAllah kenapa ni.
    Masa tu entah kenapa Zila rasa seram sejuk. tak fikir panjang Zila
    bergegas balik ke blok.

    Paginya, Zila tegur kawan-kawan dia..

    " korang pergi Qiam tak bagitahu aku eh?" semua pun tercengang-cengang.

    " Qiam? "

    " Yelah siap saf depan korang solat. aku je ni yang kat belakang.
    nampak aku pun buat tak tahu je."

    " Zila sayang, apa kau merepek ni. Qiam pagi tadi kan dah dibatalkan.
    Semalam AJK SURAU dah buat announcement time lepas baca Quran."

    " hah? "

    " tulah lain kali, orang baca Quran jangan tidur ke dengar lagu ke.
    jangan main-main beb, pagi tadi memang tak ada Qiam, solat Subuh
    Jemaah pun takde"

    muka Zila dah pucat lesi. hampir pitam dia kat situ juga dengar
    penjelasan kawan-kawan dia. bila dia ceritakan kat kawan-kawan dia,
    semua pun macam sedar dengan tidak. melopong mulut masing-masing.
    Sejak dari hari tu, Zila dengan kawan-kawan dia antara orang yang
    solat di saf paling depan, setiap kali Qiam mereka akan sama-sama
    pergi.

    entahlah, ini memang kisah benar kalau betullah cerita senior aku..
    katanya, solat tu diimamkan para malaikat. yaAllah benarkah? aku pun
    kurang pasti... kalau benarlah, betapa untungnya Zila. Alhamdulillah
    sekurang-kurangnya insiden itu membawa kesedaran bukan hanya pada Zila tetapi rakan-rakannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh panjangny... hahaha...

      Delete
    2. erkk..kau buat cerpen ke kat sini? hahahahaha

      Delete
    3. aah, harap ko sudi la baca.. :">
      hahahahaha...

      Delete
    4. Emma, mohon buat entry kat blog sendiri. Hikhikhik :P

      Delete
    5. hahahaha! nak wat kt cni jgak! sharing is caring.. hahaha!

      Delete
    6. xpe Emma..pasni aku buat sub-blog khas utk ko yer..:D

      Delete
    7. eh ye ke? trimakasi tau! terharu sgt.. (*___*)

      Delete
    8. harap Lyaa tabah menghadapi enrty terpjg Emma.

      Delete
    9. mentabah la semua..mentabah!! :p

      Delete
    10. pertandingan tulis cerpen ke ape ni? kikiki..

      Delete
    11. Emma cuba buat novel kot..hahaha

      Delete
  19. 2 hari aku tak online and aku ketinggalan and aku menyesal.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..apa yg ketinggalan muja?

      Delete
    2. ketinggalan entry ni laaaaaaaaaa

      Delete
    3. alaa..aku bukannya update tiap2 hari pun..dua hari sekali jer kot..:D

      Delete
  20. segan n pemalu?? nampk benor nipunya.. kekekeke..

    sejujurnya, sy mmg penakut.. xblh n x akan tgk citer hantu.. pastu klu citer psl medik tv ke hape, tetibe sy rs nk pitam.. dl kan ada citer ER, mmg minat giler..ms budak².. skang hampeh..


    kesimpulannya, maybe H penakut mcm sy.. huahuahua

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..kesimpulan tu macam salah jer..saya ni pemberani tau..awak tu yg penakut..hahaha

      Delete
  21. ye la... aku percaya la ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mujur kau percaya TK..aku risau bebenor kalau kau xcaya cerita aku..hehehe

      Delete
  22. penyegan tu pemalas. camne pulak jd penakut? hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..bila masa aku jadi penakut? aku bukan penakut la kak..aku cuma penyegan jer..hehehe

      tau jer penyegan tu pemalas..:p

      Delete
  23. hantu2 kt dlm tv tu, lg segan kalo tau ko tgk dia..


    ceit~

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu aku xnak tengok diorang..xnak diorang segan..:p

      Delete
  24. mase tengok cite seram tu aku tak takut ..aku jadi takut mase nak tido kang, sebab terbayang bayang ...pastu nak gi dapur takut, nak gi masuk bilik ayor takut ...seme laaaa takut ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pulak, masa nak tengok tu aku segan..rasa macam ada benda lain perhatikan aku..segan betul..:p

      Delete
  25. Time kau tengok cerita hantu sipu sipu malu dan gelak sorang sorang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak..aku tunduk jer..pipi dah kemerah-merahan dah..:">

      Delete
  26. hahahaha.

    aku pun takut gak tengok medik tv...

    satu lagi.

    aku takut tengok patung besar macam along tu...

    pelik ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..patung besar yg mana? yg macam kat thailand ke?

      Delete
    2. bukan.

      patung maskot yang bergerak-gerak.

      serius menggerunkan.

      Delete
    3. owh..A L O N G~ along~
      yg tu ke? hahaha..kalau yg tu memang pelik la..:p

      Delete
  27. oke. saya tahu awak penyegan tapi saya tak tahu pulak yang awak ni kurang berani -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya bukannya kurang berani..cuma saya segan nak jadi berani..rasa malu sangat..#_#

      Delete
    2. awak, jom tengok cerita hantu ^_^

      Delete
    3. alamak..saya dah tido la..hehehe

      Delete
  28. TENGOK CERITA HANTU OTAK TAK MEMBINA.....
    ORANG YANG NAK SANGAT TENGOK HANTU TU TAK BERSYUKUR.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kat mana kaitan tgk citer hantu dgn tak bersyukur tu? aku kurang jelas..:D

      Delete
  29. hahahaha
    kantoi la kan kalo pindah tmp duduk kot.
    so agak2 waktu hantu kuar trs jd tata tertib la kan..mkn smbil tunduk giteww :)

    **ingt dulu masa masuk staff nurse dorang bg 1 mayat tuk 5 org..trs demam,x lama lepas tu trs cabut,motif? hahahaha
    last2 skang kj kilang.hambekk ko!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok lagik jugaklah cabut lari sebab ai betul2 nampak mayat..

      tapi kes baru2 ni, baru nampak kueh karipap dah mencanak lari mcm tak cukup tanah ke tingkat 4..

      kalau nampak hantu karipap rasanya ai tak pikir penjang, terus terjun lari ikut tingkap gamaknya..!

      hahaha... :p

      Delete
    2. H memang tertib okey..hahaha

      haaa nampak sangat Ai penakut..kan Nur kan kan kan? :p

      Delete
    3. tertib la sgt...tertib x kena gaya la tu.haha

      Wehhh..
      mn aci pecah rahsia mcm tu?
      wooooo ni dah kira beralih arah ni.grrrrrr

      Delete
    4. hahaha..kitorang geng tau..kan Nur kan?
      tiada rahsia antara kita..:p

      Delete
    5. Betoi..betoi..betoi....
      sokong H...!
      haha..
      :P

      Delete
  30. haha..penyegan lar KONONN~
    xpaaa..kita sama..husna pon penyegan jugak klau bab2 mcm nih..=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..patut la husna bangun tido pukul 12tghri..
      penyegan rupanya..hahaha

      Delete
    2. eh..husna segan nk tgk benda yg seram-seram lar..grrr..

      Delete
    3. owh..ingatkan penyegan hat yg malas tu..hahaha

      Delete
  31. H utk org yg penakut mcm H..
    Xpe boleh tgk crita hantu...ataw seram..kira H mcm support crita-crita mcmtu...
    So klau org mcm perli H..
    "Eeee penakut tgk crita hantu/seram"
    H jwb laaa "aku bukan penakut..dah dyeorg buat crita nak bg kita takut..so aku buat2 laa takut..kira support crita ni laaa"

    Egt!!!! Cover line tu penting ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh mana ada penakut..H tak minat jer..lagipun kan tgh makan..kena fokus tau time makan..hahaha

      Delete
    2. tengah maka kalau tengok cerita seram nanti tak lalu nak makan sebab muka dia tak lawa.. kan H kan.. huk huk huk

      Delete
    3. haaa tu la..nanti makan x habis pulak..xbaik membazir tau..membazir tu kan amalan syaiton..:p

      Delete
  32. Dalam banyak-banyak cerita hantu kat slot seram TV3 tu, siri Waris je yang dira tak pernah miss lg.. siap donlod dari internet.. yang lain tak berminat..

    H penyegan macam adik bongsu dira.. Lebih-lebih lagi bila tunjuk video bedah katak masa sekolah dulu..meloncat! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..geli bebenor video bedah katak tu..loya tekak kot kalau aku tengok video tu..:|

      Delete
  33. penyegan sangat le tewww :D

    padahal penakut.. ngaku je la :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa pulak..H segan jer..malu nak tengok cerita2 tu..:p

      Delete
  34. haha... kau penyegan ye... :p :D :D
    haru betul kalau kau jadi doktor.. bukan tolong orang eksiden, tapi marah pula... haha!!

    aku pun kurang minat cite seram2 ni... slot seram kat tv3 tu memang tak terlintas langsung nak tengok...
    tapi aku ada tengok cite seram thai... maybe sebab tengok ngan member2 kot... sekarang tak tengok dah cite2 seram ni...

    aku suka tengok cite doktor2 ni... drama jepun... seronok tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku xsuka..aku xsuka..aku suka tido jer..citer2 camtu xbest..tak menepati taste aku..hahaha

      Delete
  35. x suka sebab x boleh keluarkan air mata....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal..citer seram ni xjiwang langsung..nak feel2 pun xleh..hehehe

      Delete
  36. wieeee sama la kita, I pun mmg tak takut benda2 seram ni, tapi malu la nak tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sama kan? sama kan? I pun sbnrnya malu jer..:p

      Delete
  37. Muahahahahaa...Nanti aku forward kat kau gambar mayat2 yg dibedah..Mesti kau segannn :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau memang kejam..zalim..dan lain2 lagi..grrrrr

      Delete
  38. tak pe la kalo x nak ngaku..aku tau kau memang penakut..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haishhh..aku penakut? memang tak la..aku ni pemberani tau!! hahahaha

      Delete
  39. er.. H. aku suka citer seram.. tapi gambar org xcident terburai segala tu tak lalu juga la aku nak tgk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila tengok gambar2 macam tu buat kita jadi insaf kejap ..

      Delete
    2. erkk..insaf tu insaf jugak..tapi nak termuntah pun ada jugak kot..hehehe

      Delete
  40. H....tak pe bagus jadi penyegan ni...so kalau dah kawen jumpa pocong boleh mintak dukung bini..ha...ha...cari bini besau sikit ek....

    ko ni sama mcm laki okje...tak suka tgk cite seram...wa suka tau...terkejut kejut gitu! Kan ke mcm ala ala eksesais jantung.... tu namanya. Ha..ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pelik je kalau H didukung . haha . terbalik ni . haahahaha

      Delete
    2. apa yg peliknya..H ni ringan jer tau..ringan tulang, suka tolong bini buat keje2 rumah..so memang patut la kena dukung..lalalala~

      Delete
  41. hehehe..penyegan rupanya H ni..
    saya pun penyegan tengok cite seram..bila tidur pasang lampu terang satu rumah hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama , buka lampu terang2 tak seram dah la . tak sesuai nak tengok cerita hantu . hee

      Delete
    2. erkk..yg tu xsama..sebab H tido tutup lampu..kalau terang susah nak tido..hehehe

      Delete
  42. Haa yang bab medik tibi tu kalau tgk pun kejak kejak tutup mata
    cam seriau pun ada. rasa macam diri sendiri kena bedah lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup2..rasa macam dia tengah bedah lutut or mulut kita kot..ngilu jer rasa..hahaha

      Delete
  43. Alamak, baru tahu la u ni pemalu!hahahaha!selama ni tak malu lah.. Entri kekadang agak direct to the point. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku memang pemalu sejak azali bro..:p

      Delete
  44. aku tak boleh terima betul tajuk entry kau ni 'penyegan'. Huh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa..kau ni dengan aku pun nak berkira..hahaha

      Delete
    2. zaman skrg mana ada free. eh takde kaitan. hahaha ;p

      Delete
  45. erkk.. citer seram ada segan ei.. penakut sebenarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada..mesti ada..segan nak tengok hantu, sebab xnak dia ngorat..kehkeh

      Delete
  46. sangat penyegan... rasa mcm segan lak nak baca.. hheehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..nasib baik kau segan nak baca..kalau kau baca, entah2 nanti kau segan nak komen..:D

      Delete
  47. Dulu cerita hantu susah nak tayang kat tv and panggung wayang..sampai masa tu amalan percaya kat bomoh2 pun kurang..sekarang bila setiap khamis malam jumaat tayang campur pulak tindakan penerbit yang mahukan untung yg banyak dengan buat cerita seram..ramai yang semakin percaya. Dezee pun xsuka cerita yang sama..dulu kecil2 terbayang hantu tu juga ada bawah katil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu la..rasa macam minda aku tak berkembang kalau dok tengok citer2 seram..hehehe

      Delete
  48. huhuheuhe..bukan penakot? penyegan ye...hohoh...samelah kite :)

    ReplyDelete
  49. Aku memang dari kecik tak boleh langsung tengok cite seram. Tido pun sampai sekarang mesti bukak lampu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..aku kira okey sikit kot..sebab aku tido matikan lampu..hehehe

      Delete
  50. eh sama la..sya pun penyegan juga.. cuma segn2 sya still teringin nak tengok movie hantu2 ni kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tu bukan penyegan..tu buat2 segan..hahaha

      Delete
  51. tajuk penyegan..tetiba rasa segan lak nak baca...

    HAHAHA..H penakut!!

    ReplyDelete
  52. mengaku jela H. takut kan.. takut kan.. chicna janji tak gitau sesape k. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. janji tau!! angkat tangan!! H cuma penyegan..:p

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top