Header2

• 03 January 2013 •

Lapar Gila Kot

Nak buat short update..kot..

Aku ni jenis yang tidur tak matikan kipas, tak matikan aircond, tak matikan TV, dan tak matikan laptop. Maklum la, sewa rumah dan api air ditanggung sepenuhnya oleh kompeni. So aku cuma tidur matikan lampu jer. Laptop tu memang aku biar on sampai pagi. TV pulak aku bukak siaran 857, dengar Sinar FM buat peneman tidur. Kiranya aku cuma matikan laptop, TV, kipas dan aircond tu bila aku pergi kerja. Melampau kot kalau pergi kerja pun aku biarkan semua benda terbukak.

Ahad malam aku ada post entry pasal nak tukar domain. Entry yang surat rasmi tu la. Then lepas post entry rasanya aku terus tidur. Dalam awal pagi hujan lebat. Kilat sabung menyabung. Aku syak kilat tu spesis ayam sabung. Punya la kuat sampai dia tendang suis utama. Aku sedar masa kejadian tu, tapi aku malas nak bangun dan turun hidupkan suis utama. Aku tidur jer sampai ke pagi.

Esoknya, masa aku nak online kat handset, tengok-tengok wifi dah takde. Rupanya kejadian tu buatkan router aku gagal beroperasi. Jadi aku tak boleh online kat rumah. Membalas komen cuma kat office jer. Sebab tu kalau komen yang malam-malam ni aku lambat reply. Nak rebut-rebut "first" pun tak boleh. Geram betul..grrrrrr.

Apa yang aku nak sampaikan ialah, kat rumah aku takde internet. Itu jer.

p/s: Encik R dah tunggu ajak makan..jumpa esok, bye.


*** updates ***

Sebenarnya semalam entry ni tak habis. Sebab aku nak inform yang TV dan laptop kat rumah aku still okey. And since that day, aku dah cabut kepala plug setiap kali ada petir. Itu la motif aku masa perenggan pertama. Tapi sebab Encik R dah ajak makan, aku jadi lupa motif aku taip perenggan tu..kahkahkah


134 comments:

  1. Replies
    1. Tuhari takde tenet kat opis ni takde tenet kat umah pulak. Memang blog nak suh kau insaf drpd jadik 1st. Bak kata Emma bawah ni, kasi chance kat org len lak. Hahaha!

      Kau short update, aku pun short comment :D

      Delete
    2. kak liyaaaaaaaa... x g blog kite pn...

      bawak diri sebulan.. :(

      Delete
    3. Btw, yg salu wat short update ni blogger2 pemes je taw H! Macam Hanis Zalikha ke. Sbb taknak pembaca2 dea tertunggu2. Kehkeh!

      Delete
    4. Erk! Alahai Emma. Ramainya merajukkkk :'(

      Janji sampai 12hb je Emma. Pelis pelissss. Nak fokus exam ni. Hukhukhuk :'(

      Eh, Emma pun bukan ngah exam ke? Dah2 gi study :P

      Delete
    5. hahahaha... esok x exam.. sbnrny tadi baru abis 1 paper.. esok r baru study paper yg seterusny plak.... kih3..

      kak liya exam gk kn? jom r kita study sma2.. :P

      Delete
    6. errr..aku tengah insaf la ni..tak nampak ke? hahaha

      cc: Hanis Zalikha -_-"

      Delete
  2. hehehe.. H kna r bg can kat org len rebut tpt fess...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ckp jer 1st wlau kt bwh..xper..BANkami


      Delete
    2. okey2..H bagi can sampai hujung minggu ni ea..:p

      Delete
  3. Replies
    1. Len 2nd la. Sbb Emma tak sebut 2nd :P

      Delete
    2. kak liya, masa kita komen sama.. jam 6:08..
      so, kira kita share tempat yg pertama laaaa... :P

      Delete
    3. Erk! Mana boleh. Emma lambat beberapa err err lagi kecik drpd saat apa ek? Heheh.

      Err kasi la Len komen dulu. Sory Len kacau tempat komen :P

      Delete
    4. sy awal lgi laa... buktinya komen sy yg time 6:08 tu lagi pnjg dari kak liya tau... :P

      errr... silakan len... sy undur diri.. nak study!kih2

      Delete
    5. Liyaa memang tak aci..sengaja post tajuk dulu pastu baru komen..grrrr..

      hai Len, sila beri tunjuk ajar..:p

      Delete
  4. aku malas nak berebut 1st kat sini... sekian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kot..aku pun malas..kat tempat org lain aku rajin la..hahaha

      Delete
  5. dabel thumbs up H
    heheheh

    En R tu en.romeo ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku Mr R gak na..not romea la..aku rafiq..salam kenal..hahaha..

      Delete
    2. Ohhh hiiii MR.Rafiq salam kenal
      Awk nampak mcm Rosyam nur skali imbas 2kali imbas mcm Rusdi Ramli tp bila tenung bebtul mcm Rosnah mak aris (dye kan rambut pendek) hahahhahahahhahaha

      Delete
    3. boleh jugak panggil randi or randle..

      Delete
    4. tu laa Na terbaca kat blog bundle ade org pggil randle kan? wahh sewonok ade bnyk name kekeke

      Delete
    5. Encik R tu Encik Rafiq la..Diari Ramadhan Rafique..:D

      Delete
    6. crita fevret tuu hahahha

      Delete
    7. haaa..tu Na belum baca Diari Romadon Kawan Rafiq lagi..hehehe

      Delete
  6. abis router ko tu kena tukar ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tau la..daripada isnin aritu..ni dah jumaat..biasa dia uruskan dalam masa 24jam, ini dah dekat 100 jam dah..

      Delete
  7. padan muka ko la,, sila insaf sebab suka perabih duit syarikat buat bayar bil letrik,, kih3,, aku je ke tak berebut pengomen first nih???

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh..sejak bila muja garang ni...hahaha

      Delete
    2. hahaha..bila nak pegi keja kan aku matikan..kira aku dah insaf la tu..:p

      Delete
  8. dah merasa 'first' dua kali. dah cukup kot.hehehehehe.

    pertama kali jumpa yang jenis tidur cenggitu.saya tidur buka lampu meja, aircond, kipas je. yang lain semua tutup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya biasa tido matikan lampu jer..pastu pasang kipas sebab sebelum ni bilik takde aircond..skg ni aircond pun pasang..cuma laptop dgn tv tu memang saya tak matikan..kira bangun pagi boleh terus tengok laptop..:D

      Delete
  9. hahaha.. aku pernah merasa kejadian macam tuh.. bukan sekali dah beberapa kali pun.. nasiblah kena sambar kilat kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya ada lagi aku nak tulis kat entry ni..tapi sebab member dah ajak makan, so aku terlupa..hahaha

      Delete
  10. mana tang lapar nye??? lol..

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..aku taip tajuk tu spontan jer la..mewakili perasaan aku petang semalam..hahaha

      Delete
  11. kat mana ayat pasal lapar? x da pon....

    weh, melampau la buka itu ini x padam time tdo...walaupun free, membazir tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..kat tajuk entry..hehehe

      kipas dgn aircond tu nak bagi selesa..tv pulak sebab nak didodoikan dgn lagu..laptop untuk dijenguk awal2 pagi sebelum pi keje..:p

      Delete
  12. lawa header....capital h tu farhah buatkan ke? hehe

    ReplyDelete
  13. aaa..mana kisah lapar nya ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kisah lapar tu ada kat p/s jer..hahaha

      Delete
  14. pernah jadi juga . menderita internet takda . haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. bosan gila kot takde internet kat rumah..nasib baik astro tu ada..kalau tidak, xtau la nak buat apa..-_-"

      Delete
  15. Replies
    1. haaa..kesian kan? :'(

      Delete
    2. encik H sorang je belum kasi alamat , mcm mana nak pos hadiah ?

      oh .. lupa internet takde macam mana nak on9 . keh2

      Delete
    3. erkk..bgtau dulu hadiah apa..hahaha

      Delete
    4. eh , pensil serius ni . ritu ada pm dekat fn . tak tgk lagi ke ? >_<

      yang semestinya H tak boleh dapat hadiah ni dekat mana kedai2 =p

      Delete
    5. fn tu apa? F&N ke? dah lama x minum air warna hijau tu..hehehe..

      Delete
  16. sabo je le..
    sy ni walaupon ade broadband,
    tp tetap lmbat mcm siput put gak la..huhuhu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terfikir jugak nak langgan broadband seminggu..tapi takut bila dah langgan, nanti internet ok pulak..rugi jer..:D

      Delete
  17. Tak kira nak first jugakkk.!
    hehehehehe....

    nampak kan, tajuk entry xde kena mengena dengan cerita..
    kalau ada pun tang hujunggggg je..hihih...

    pengajran lepas ni, off semua kalau hujan dan kilat..hihihi
    kalau tak boleh rebut first..hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..kira ada kena mengena la kat hujung2 tu kan? :p

      Delete
  18. kesian H mesti boring tak dpt online malam2 kan. buat ape la tu. hikhik.. entri ni ada 3 kot termasuk tajuk. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..layan astro, pastu tengok Gokusen kat laptop..tengok Gokusen tu sebab Emma letak gambar Sawada kat blog, terus teringat kat Yankumi..hehehe

      Delete
    2. bakugan ada tak? :p

      Delete
    3. erkk..bakugan xde..hinata kan demam..-_-"

      Delete
  19. Kalau lapar kita makan angin nak?

    ReplyDelete
  20. hahahaha bill melambong la tu kot.. huu sabar ye...lain kali jgn mmbazir tau.. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe..bila pegi keja H off semua..kira tak membazir la tu kan? hahaha

      Delete
  21. Haha melampau nyee. Nty da dduk rumah sndri nti mesti terbwk2 sikap ni nty tahu lh H "Langit itu tinggi ke rendah" nak byar bil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..nanti H marah org rumah kalau dia membazir..:p

      Delete
  22. kahkahkah nak gelak guling-guling rasa. terus 'lapar' nak membahan baca entry kau ni. hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau memang, keja nak membahan jer kan? hahahaha

      Delete
    2. Haahhhh. hahaha. bahan-bahan dah cukup aku nak g memasak. kbye !

      Delete
    3. erks..dah la masak tak sedap..zzzzz

      Delete
  23. bila internet rosak. mcm nk pecah otak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bosan kering kot kat rumah..xtau nak buat apa..:D

      Delete
  24. lepak kat blog en H pulak la. boleh ke takpe?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh boleh jer..takde hal..tapi kat sini takde samsung la..hahaha

      Delete
  25. nasib ko laaa H...nanti dah ok, buleh laaa ko berjimba blogwalking ye dak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah..nanti kalau dah ada internet, aku akan perpoya2 dgn lebih kerap..huyeah!!

      Delete
  26. perjalanan cerita untuk sampai ke punch line punya jauh, rupanya apa yang nak disampaikan ialah internet kat rumah tak ada.hahahahahaha.. adoi ko ni lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. H mmg slalu mcm ni dye "poyo" <-- gaya AWIE -Admin

      Delete
    2. aku mengejar masa bro..kawan aku dok tunggu2 ajak pi makan..nak berdrama pun tak sempat..hahaha

      Delete
  27. Hoo..hooo.. walaupun kata macam nak pendik tapi macam panjang jugak entri tu...

    Apa pun buatlah harta kompeni macam harta kita...buangkan habit buruk tu... lu buat perangai 40 hari 40 malam macam tu maknanya sok lusa kalau lu ada rumah sendiri terpaksalah bayau bil yg melambung tu....oklah sebelum kena panampau sebab membebel baik wa chow dulu...hu..hu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah kita akan jaga rumah tangga kita dgn baik okje
      doa kan KAMI ye
      HAHAHAHAHA

      Delete
    2. okey kak nom..H akan suruh Na jaga umah elok2..:p

      Na pasni jangan membazir tau!! sila jimat sikit guna elektrik tu..hahaha

      Delete
    3. Heyy entry ni pun da cukup menunjukkan sape yg paling suka membazioooooo ;D

      Delete
    4. erks..entry ni contoh jer..hahaha

      Delete
    5. gaduhlah korang berdua...

      Delete
    6. Na ni kak nom..dia yg melawan..hehehe

      Delete
  28. itu merupakan peringatan untuk ko...
    sila matikan suis sebelum nak tidur...
    macamlah ko tak tahu cuaca yang tak menentu sekarang ni...
    mohon beringat lain kali...

    aku ingat ko nak cite pasal ko lapar.. rupanya nak cite pasal tenet kat rumah tak ada... -_-"

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..cuaca tak menentu sekarang ni..tapi since that day, memang aku cabut plug bila ada petir..:D

      Delete
    2. bagus2... itu yang terbaik...

      Delete
  29. untung la kampeni tanggung semua.. hehehe..

    tade tenet ke?..siannn.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Still belom ada laa Tina
      sbb tu H x dpt nak reply smua cmmnt -admin

      Delete
    2. yup2..belum ada lagi..hehehe

      thanks co-admin..:D

      Delete
  30. Tajuk lain.. Tapi nak sampaikan lain.. Kih3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tajuk tu last minutes letak..sebab aku memang tengah lapar..hahaha

      Delete
  31. beriya la aku dok baca tggu mana dia part "lapaq"
    last2 sampai ke sudah takdak psl lapaq.. chitt ~ =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kira okey la tu, kat postscript ada kaitan dgn lapar :p

      Delete
  32. dulu router kat opis aku kena sambar petir...susah nak on9, nak rebut 1st jauh sekali walaupun nak dapat tempat tu jaghang-jaghang sebenarnya pun pasal dah ko sorang je pulun. haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe2..seminggu ni aku bagi chance kat kau yer..:p

      Delete
    2. kalau boleh aku harap ko takde internet 2 3 bulan H..kat opis pon takde..kat hp pon takde..geram aku tgk blog ko ni..hahahaha...kalau ko update citer upin ipin pon sah ramai komen..grr..

      Delete
    3. erkk..hahaha..kejam gila ko..aku sanggup pegi cc kot kalau xde internet 2 bulan..kehkeh

      Delete
    4. kahkahkahkah..ko memang blogger sejati...

      Delete
    5. tapi pegi cc bukan 100% pasal blog pun..cuma ada 2-3 benda yg aku memang kena check hari2..tu yg susah sikit kalau takde internet..

      Delete
  33. kenapa tajuk "lapar" tu aku rasa macam dah pernah baca sebelum ni ah.. kenapa dan kenapa?

    ke.. memang baru-baru ni juga last month kot.. ko memang ada buat n3 tajuk lapar..

    kan? ko jgn nak tipu hehehehe...
    ko dah buat aku join lapar ni encik H for Honda eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..aku check balik entry bulan lepas, memang ada entry tajuk Lapar..hahaha..ni dejavu kot nong..sedar2 jer aku dah buat entry lain dgn tajuk yg hampir sama..:p

      Delete
  34. huhu..tu lah...sapa suh tak tutup semua..:)


    kina dah approved komen..sory..komen xkan di approved selagi x balas jejak..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..gurau jer la kina..datang tengok komen belum approve, tu yg saje komen camtu..:p

      Delete
  35. woi, ko ni melampau betul semua tu tak tutup. aku ni punyelah try berjimat cermat.

    untunglahhhh bkn ko yg byr letrik. jeles btol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa..pegi keje aku tutup la..time tido jer aku biarkan bukak..hahaha

      Delete
  36. bhaha cerita tang lapar tu ciput je pun. cis,pantang betul dengan orang yg perangai tak reti tutup segala suis sebenarnya. haha.

    kirim salam encik R, kahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..jangan la macam tu sis..at least skg ni aku dah insaf tau..kalau dulu masa kat tg malim, pegi kerja pun aku tak matikan kipas..:p

      encik R dah kahwin la..hehehe

      Delete
  37. tudiaa..bahayanya..boleh ea main2 mcm tuh..haishh..
    tgk kan wifi dh x bleh guna..husna kalau kat umah jd mcm tu, tensen gila..sebab nya nnti nk kna tggu lama plak org tm mai buat..=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang lama pun..dekan 100 jam tunggu..

      tapi skg ni kalau hujan lebat, H memang cabut kepala plug..takut TV rosak..:p

      Delete
    2. haha..taw xpaa..berkulat tunggu depa nih..=P

      haa..bagus2..kalau rosak tuh alamatnya rumah lmbat lg la nk ada tv..=D

      Delete
    3. erkk..kalau rosak, H cepat2 beli baru..hehehe

      Delete
  38. Hah! Experience is the best teacher..google is our best lecturer..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampaknya macam tu la..sebab skg ni aku dah mula matikan tv kalau hujan lebat..takut kena sambar petir..:D

      Delete
  39. hohohooo . kemainn eksited psal makan makan ye . encik H oihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..mesti la kena eksited pasal makan, lapar cekbolat oihhh..hehehe

      Delete
  40. terpetir. memang bahaye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe..aku dah mula hati2 mulai aritu..hehehe

      Delete
  41. tabiat awk yg tak sukakan matikan itu ini tu.. sebiji mcm adik leeza. haaaaa.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..saya ni memang adik leeza la..hehehe

      Delete
  42. semua pakat tanya mana kisah lapar . haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kisah lapar takde dah..sebab internet takde..:p

      Delete
  43. seroiusly, aku sangat-sangat rindu nak menapak jejak kat sini...

    Harap-harap, by next week aku dah boleh kembali ke ruang udara semula... eh? eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan kata menapak jejak kat sini, menapak jejak kat blog sendiri pun dah lama jugak dira..

      berapa lama ntah kau tak update entry..:D

      Delete
    2. haha.. ada la dalam sebulan dua aku tak menghapdate entri aku..

      ok. malam tadi aku dah update entri baru. silaa singgah kalau sudi. haha

      Delete
    3. eh aku dah singgah pun..cuuma lately ni otak aku blur, xtau nak komen apa..:D

      Delete
  44. hahaha
    yups
    jgn main2 kalau time2 kilat tu
    bahaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik bos..saya akan berhati2..hehehe

      Delete
  45. hahahahaha
    so,moral of the story,sila ttp segala jenis plug sebelum tdo..ye kan? hehehe bila dh jadi baru nk ingt kan..bila dah terhantuk baru sakit...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..moral of the story, kesedaran tu datang sekejap saja..so bila skg ni bukan musim hujan, kita kembali berbaziran seperti biasa..hahaha

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top