Header2

• 25 January 2013 •

Lupa Tiba-Tiba





Dalam kemalas-malasan aku ni, kadang-kadang ada jugak perkara yang buat aku rajin. Dan salah satunya ialah membaca novel. Yup, sebenarnya aku suka baca novel. Suka baca tapi bukanlah pada tahap yang gila-gila. Means, kalau tak baca pun tak apa-apa. Tapi bila aku dah start baca, dan cerita tu buat aku terkhayal, maka aku akan tekun baca dari mula sampai akhirnya. Masa tu kalau arwah mak aku panggil makan pun aku buat tak tau jer. Baca novel lagi penting daripada makan..heheh.

Salah satu novel yang aku baca, dan turut dibaca oleh kebanyakan wanita ialah novel Hlovate.  Untuk yang mungkin tak tahu, Hlovate tu asalnya daripada perkataan Love and Hate. Banyak la jugak novel dia dan kebiasaannya target kepada golongan remaja. Contoh macam aku la, remaja. Kalau golongan yang berusia macam Liyaa, dia tak perlukan novel. Dia perlukan susu jer..kahkahkah.

Ehem-ehem. Okey sambung. Aku sebenarnya tak pernah beli novel. Aku biasa pinjam jer. Baca free. Tapi novel Hlovate aku ada la. Itu pun hadiah besday 2 tahun lepas. Keyla hadiahkan [tunas], aA+bB dan 5 Tahun 5 Bulan. Tapi tiga-tiga tu ada pada NAF la. Tak tau bila agaknya nak sampai balik ke tangan aku.

Haaa lupa nak inform, lagu yang kat atas tu ada dalam [tunas] dan aA+bB. Aku syak inche hlovate, payeh kuced, farah alias dan miz ruha tau kot pasal lagu ni.
Coz I don't wanna be alone~ Oh oh~
Living life all on my own~ Oh oh~
I don't wanna live my life in isolation~
Filled with empty decorations~
Coz I wanna be with people that I know~
Ceh. Ralit aku dengar lagu ni terus hilang pulak idea nak tulis apa. Actually aku suka lagu ni. Sebab pada aku, lagu ni catchy. Sedap didengar dan mudah lekat kat dalam telinga. Eh dah la, aku serius lupa nak taip pasal apa. Kira sampai kat sini jer kot. Tapi aku nak attach satu lagi lagu. Lagu ni pun daripada novel Hlovate. Tajuknya Hlovate jugak. Kalau siapa-siapa yang ingat, lagu ni Benz main gitar, cipta untuk Addin, tapi kantoi dengan Kucai. Errr, aku macam buat review novel pulak..hahaha.





p/s: and a warm melting heart, tearing me apart~


173 comments:

  1. Because the only thing i really want is to be with you~

    tolong sambung part last sekali untuk Empty Decoration.

    love and hate driving me crazy.the poison ivy of venus killing with venom so sweet~bla bla bla tearing me apart..-Benji.

    -ara yang comel-

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..rasa macam nak joget2 jer time dengar lagu empty decoration ni..hahaha

      Delete
    2. Ko selalu mempermainkan perasaan aku sebagai pembaca blog ko. Hehehehe. Aku selalu tertipah bila last skali aku tak dpt relate intro dgn ending ko. Tapi aku rasa itu mmg style ko la. So, aku maafkan.

      *bila ko sebut pasal mak panggil makan, tetiba aku terus terbayangkan nasik panas dan ikan selar kuning goreng kunyit. Makan dengan kicap. Tu lauk aku masa kecik. Heheh.

      Delete
    3. aik. sape ara yang comel tu? memandai je cakap dia comel kan kan kan ;p

      Delete
    4. Lyd: aku memang selalu lost la Lyd..byk kali kot time tengah tulis tu, aku lupa apa yg aku nak tulis..maybe sbb aku cepat distract dgn bunyi kot..tu yg idea tiba2 hilang..hahaha

      Ara: ha'ah kan..ara mana ada comel..:p

      Delete
    5. nanti try baca Contengan Jalanan pulak-Catatan Perjalanan Mencari Tuhan. Hlovate jugak yang tulis. Apapun, ara baru tahu yang Hlovate tu is Love and Hate. LOL.

      i miss my twit-twit -,-

      Delete
    6. bak la pinjam..saya malas nak beli..:D

      Delete
    7. nak? boleh saja :) nanti kasik alamat, iteww pos kat awak tau. spesel punye.

      Delete
    8. haaaa..boleh2..tapi jangan expect yg saya akan pulang balik tau..hehehe

      Delete
    9. orait2. no hal. anggap hadiah besday. gitewwww. hahaha. serius ni tau *muka serius.

      Delete
    10. wahhh..novel apa lagi yg ada? :D

      Delete
    11. melebih lah pulak pak mail nih. Versus pernah baca? Rooftop pun best. Semua Hlovate yang tulis. Elehhh, Hlovate tu pun amek idea Ara sebenarnya.. :p

      Delete
    12. versus xpernah, rooftop rant pun xpernah..bak la semua novel yg ara ada..hehehe

      Delete
  2. Sesuai betul tajuk entry ni..
    Yg baca pun boleh jadi blur tiba2..

    Tapikan H, jarangkan org lelaki suka baca novel..kan..kan..kan..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. H hatinya lembut kak Nur . haha

      tapi sebenarnya tak pelik pun, sebab lelaki lain yang tak suka baca novel tu sebab dia MALAS . dah la tebal . hee ~

      Delete
    2. Ehh..Baru tahu hati H lembut ni...
      Agak2 boleh buat bantal tak H..?
      muahahaha..!
      :p

      Delete
    3. H, nur dah dengar...
      pernah dengar sebelum ni..
      memey catchy...
      best..!

      Nur tak pernah baca novel hlovate,
      dan tetibe teringin nak baca 5 tahun 5 bulan tu..
      tajuk mcm bestt jee..

      Delete
    4. Nur..
      mmg best pun.Tunas & Aa+ Bb pun best :)
      nk pinjam ke..ai ada :)
      kira sewa la kalo nk pinjam.hahahaha

      Delete
    5. Nur: org lelaki memang jarang nk baca novel..lebih kpd malas sbnrnya, macam kata cik pensil tu..:D

      Naf: bukan lembut la..romantik..kahkahkah

      Nur: lagu tu drpd citer Kopitiam..novel Hlovate tu sesuai utk golongan remaja jer la..Nur xleh baca..:p

      Ai: Ai pun sepatutnya dh xleh baca novel2 camtu..xkena dgn usia..hahaha

      Delete
    6. wuarghhh
      statement kasi sentap daaa.kahkahkah
      baru nk rs muda skit,erkkk Cikna yg xleh baca.kekeke

      Delete
    7. chic na dah lama xkomen kat sini..bizi bebenor agaknya

      Delete
    8. ehem2..Nur muda remaja lagi tau..!
      still 20-an lagi..
      H yg xremaja dahh...
      wakakaka.. :p

      Delete
    9. H dh msuk belia dewasa Nur..
      Cikna bz lg..nti dia dtg la tu jenguk H yg belia ni.hehehe

      Delete
    10. H belia contoh la..:p

      Delete
    11. kenapa tetiba keluar nama chicna? chicna masih muda remaja ok. hahaha..

      Delete
    12. ohoo..sebaya la kita..hehehe

      Delete
  3. aku xpenah baca novel Hlovate.. kawan2 aku byk cakap novel dia best.. tapi, aku blm terbuka hati lg tuk baca.. hehe.. jiwang r ko H layan novel.. hahahahaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. xyah baca la Emma..novel tu utk golongan remaja jer..:p

      Delete
    2. remaja? ohh.. patut laa.. aku baru 12 tahun.. hmm, kategori budak2 kan.. :P

      Delete
    3. owh..kalau dgn gambar son goku tu, boleh nampak la yg Emma baru umur 12 tahun..kahkahkah

      Delete
    4. cisss.. aku tkar gambar skg jugak!! hahahaaa..

      Delete
    5. hahahaha..padan muka!! :p

      Delete
  4. errrr aku xsuka sore pompuan tu..dan aku xsuka novel hlovate~ hahahahaahahahah ..aku xtahu nape aku xsuka novel dia..

    reading novel is awesome.. try baca english novel.. lagi dramatic.. hewww

    ReplyDelete
    Replies
    1. suara pompuan tu best la calie..heheh..tp novel hlovate tu memang ada sesetengah org xminat baca..sebab citer dia macam agak kebudak-budakan sikit..gaya penceritaan dia pun memang target utk budak2 muda..:D

      Delete
  5. Maaf yer nak bagi soalan-minta-lempeng, Novel tu macam buku kekanak yang ada kotak music tu ker? :p:p siap pop up lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh tak la..novel tu macam buku bergambar la..contoh mcm arnab dengan kura2, kancil dengan buaya..heheh

      Delete
  6. Interesting.. U read novels? Tak sangka... Tapi ok je, teruskan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat dalam drama Juvana kan, dia ada mention yg baca buku boleh buat kita keluar drpd dunia sendiri..:D

      Delete
  7. sama la onie pong,tak la berapa minat kat novel tapi bila dah baca ralit gak,huhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..bila dah feel baca tu memang xleh nak buat apa la..rasa macam teruja nak tau apa akan jadi seterusnya dan seterusnya..:D

      Delete
  8. tiba2 trtnya..capital H ni laki ke wanita?

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak..ini la soalan yg paling susah aku nk jawab..:D
      sebab tu la aku keberatan nk bgtau nama..hahaha

      Delete
    2. errr saya tolong jawab boleh? ;p

      Delete
    3. erkk..tolong la..pls...:'(

      Delete
    4. ok tgk nama encik H bunyi cm laki..tp aku asume kau wanita YG MENGGUNAKAN NAMA TEMAN LELAKI SEBAGAI NAMA DLM BLOG..MUNGKIN TEMAN LELAKI KAU BERNAMA hUSSEIN..

      Delete
    5. erkk..mana tau ni? mana tau ni? hahaha

      Delete
  9. novel2 yg ko sebut tu, semua ade dlm simpanan aku. pasni nak try contengan jalanan plak. entah bile agaknye dpt bace, bz memanjang.

    xnak try ramlee awang murshid punye novel? bace bagaikan puteri dgn hatiku di harajuku. owhhh boleh melting baca scene romantis ituh! ngee~

    sila jadi benz yg ego tp protective utk aku boleh?? teringin plak nak dgr org nyanyi khas utk aku. gedik x?? hahhahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..novel ramlee awang murshid tu aku pernah gak baca sikit2..nampak mcm penceritaan dia agak berat la..aku kurang minat bahan bacaan yg berat2 ni..:D

      btw, i am a protective person..but just utk someone yg worth protection la..hahaha

      Delete
    2. ayat tableh blah... kahkahkah...

      takyah mintak dia nyanyikan.. memang takkan nye..

      H, mcm dah lama kan tak nyanyi? jum nyanyi same2.. bola2 api...lalalalala

      Delete
    3. tiada ku sangka~
      bola-bola api~
      yang sedulunya kecil~
      telah menjadi besar~

      Delete
  10. Aku rasa aku pun macam kau. Aku suka baca novel tapi bukanlah pada tahap yang gila2. Aku sebenarnya suka gila2 gak. Tapi maybe aku ni mudah hilang fokus bila membaca, so jadik slow nak abes, so jadi malas. Haaa camtu laa.

    H, tolong jangan tutup ketuaan sendiri sebab aku. Menurut kajian Bundle, kau dengan Makcik Ha yang lebih perlukan susu drpd aku. Hahaha! Ha mesti sentap baca ni :P

    Pasal novel, to be honest aku tak pernah baca novel Hlovate tu. Ramai cakap best! Aku pernah nak beli, tapi aku tengok, err tak tertarek. Maybe kena try baca dulu baru aku boleh komen :D

    Pasal lagu, aku penah layan lagu pertama tu masa tahun 2004-2005 kut. Lagu kedua macam ingat2 lupa. Macam pernah macam tak. Maybe suara je cam familiar kut. Hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaa
      xpelah Liyaa..
      anggap je H tu muda wpun dlm hati ni..plisssss lah..
      hahahaha

      Delete
    2. ok. sentap. kihkihkih..
      xper liyaa. mmg dah ada stok anlene 19-50thn kt umah tu..minumnya br sekali walaupun bli thn lepas..

      xpernah baca novel ni H. Sekarang ni nk menghabiskan satu novel mmg bercinta habis..kalau dulu, buku sejarah jd buku bedtime story,tp bila dah menjelang usia ni, novel biasa pun boleh jd buku 'bedtime story'. buka muka satu, menguap. muka dua, terus kedunia lain..hehe..

      Delete
    3. wow..bgs Ha..at least ko ade stok..kalau rase reput2 je tulang tu bleh minum..hahaha..take note liyaa..usia 30an ni kene banyak amik kalsium, aidid macelo ckp..aku sampaikan je..kehkehkeh...

      Delete
    4. chaiitt.. reput kau kate..? diam kau bandel..lempang satu kali nanti..kehkehkeh..

      Delete
    5. aku pun tak pernah baca novel ni macam liya....

      hahaha. aku tak pandai baca novel orang putih....

      oooh, tak pandai...

      Delete
    6. Liyaa: aku memang fokus time baca..kecuali kalau ada hal2 urgent, baru aku stop..other than that, jangan kacau aku..hahaha

      aku dah minum susu pagi tadi, nescafe tarik..tapi Ha aku xtau la..maybe perlukan Anlene kot..-_-"

      pasal novel..sesetengah org memang tak tertarik dgn Hlovate..sebab citer tu utk golongan remaja..kira mmg xsesuai la utk golongan makcik2 macam kau..

      pasal lagu..1st tu lagu empty decoration..drpd citer kopitiam..2nd tu aku rasa kau xpernah dengar kot..sbb itu bukan lagu recording yg ada kat pasaran..lagu tu kira macam peminat hlovate jugak yg buat..butak lagu official pun..

      p/s: reply komen kau jer dah mcm buat entry baru :p

      Delete
    7. Ai: xyah anggap2..H memang muda pun..hahaha

      Ha: sy kalau baca novel2 ni makin xngantuk kot..kalau ngantuk pun tetap jugak paksa biar xngantuk..sanggup tido lewat semata2 nak habiskan baca novel..:D

      Bundle: susu tu utk Ha dgn Liyaa jer..aku terkecuali sebab aku xkan ada sindrom pembawaan budak..diorang tu insyaAllah ada..tu yg kena jaga tulang elok2..

      Rapunzel: aku bukan xnak baca novel org putih..tapi sbb aku sedar diri..aku bukannya putih pun..hahaha

      Delete
    8. nescafe tarik bukannya guna susu utk kalsium. dia guna susu sejat.

      Delete
    9. kira susu la tu..hehehe

      Delete
    10. H: Macam kau buat entry tambahan kat entry aku pun ada. Sbb aku komen entry kau, pastu ramai yg sambung komen bawah2. Dah macam dorang komen entry aku pulak. Kahkahkah!

      Boleh tak suh NAF pulangkan buku2 kau tu? Grrrrr. Pastu bagi aku pulak pinjam :P

      Delete
    11. ha'ah kan..kadang2 aku konfius pulak, aku ni sebenarnya tengah komen kat blog kau ke atau tengah komen kat blog sendiri..kahkahkah

      dia kata bila2 kalau dia free, dia pulangkan..tapi tak bermakna yg aku akan bagi kau pinjam..:D

      Delete
    12. khasiatnya tak sama.. cuba baca pasal perbezaan nutrien yg terkandung dlmnya..

      Delete
    13. Liyaa, memandangkan kau dah up entry kat sini. aku komen kat sini je lah ye. kat sini meriah betul. hahahahaha

      aku dah x ingt mcm mana jalan citer maid tu. aish. kena baca balik.. ingat2 lupa. Influenza Cinta best weh, sampai berair mata aku. kahkahkah. aku ni bukannya stok leleh,. tapi novel tu dah buat mata aku bersinar2 dek air mata.

      kak Ha: takyah risau. my geng pun slalu je minum susu. tiap2 malam pulak tu. nesvita, horlick, fernleaf(betul ke eja ni?) . semua kami layan. tak semestinya tua baru nak minum susu kan. kehkehkeh

      Bundle : kau minum soya banyak2. kasi cerah . barulah bundle JR cerah molek nanti. ekekekeke

      Delete
    14. Pengkedekut betul kau, H! :-w

      Payeh, time kaseh datang komen kat entry aku ni. Kahkahkah!

      Delete
    15. Pated Kuyed: yg aku tau minum soya ni untuk khasiat lain..kahkah..diam sume!!

      Liyaa: aku bukan kedekut, aku berjimat..:D

      Delete
  11. oh, ada nama aku disitu...
    suka sangat karya Hlovate...
    aku kumpul novel dari Hlovate... semua ada kecuali Gurindam Jiwa dan novel dari adiwarna tu... lupa tajuk apa...

    lagu Benz untuk head girl... ^_^
    novel addin tu aku baca berulang kali... tak pernah bosan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab aku tau kau suka la yg aku mention nama kau..:D

      Delete
    2. eh ruha..bak pinjam novel2 kau..

      Delete
    3. yang adiwarna tu tajuknya Geng ABCDE kalau tak silap.. saya ada yang tu.. tapi agak boring...nama pun novel kanak-kanak kan..? hehe

      Delete
    4. hahaha..penceritaan dia lebih sesuai utk budak belasan tahun kot..tu yg cepat boring..:D

      Delete
  12. H...entry ini mengingatkan aku tentang Versus yg tak habis dibaca lagi. Hlovate mula masuk rak novel kami (sekeluarga) dari adik aku yg duduk asrama tu. hantu novel betul budak tu.


    *tiba-tiba aku ingat dah lama aku tak baca novel la...last M.A.I.D rasanya. Versus tu aku skip baca sebabkan M.A.I.D ni. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku xpernah baca Versus tu..sebab takde org yg nak bagi pinjam..nak beli sendiri memang tak rajn la..hehehe

      M.A.I.D tu sape yg tulis? O.o

      Delete
    2. Aien, akak baca buku M.A.I.D tu drpd bulan bape ntah tak abes lagi sampai skang. Baru half, & dah lama gak terstop. Tebal gila nak abeskan. Lemah semangat. Hahaha!

      H, Suri Ryana penulisnya. Itu pun kalau betul novel yg sama yg Aien maksudkan.

      Err ke bukan Aien? :D

      Delete
    3. haaaa..raya cina ni aku balik johor..bak la bagi aku pinjam..:D

      Delete
    4. beli la. tunggu pinjam berjeman la. hehe.


      M.A.I.D tu betul la macam Kak Liyaa cakap....Suri Ryana. memang tebal pun tapi sebab best sehari je baca boleh habis :D

      Delete
    5. errr..xde ke sape2 yg nak hadiahkan sempena besday aku aritu? hehehe

      Delete
    6. M.A.I.D tu pun aku pinjam je H. Dah berzaman jugak tak pulang ni. Hahaha! Kalau aku punya, mesti aku kasik kau pinjam. Betul, aku kasik. So, kau kasik la pinjam kau punya novel dulu ya! Hahaha!

      Besday kau kan dah lepas, mana boleh mintak2. Sape suh tipu besday? :-w

      Aien, datang akak punya malas, memang susah nak abeskan satu novel walaupun dah berhari2, berminggu2, berbulan2. Heheh :D

      Delete
    7. alaa..kau bagi jer la aku pinjam dulu..nanti bila NAF return novel, aku bagi la kau pinjam pulak..:D

      mana ada aku tipu besday..takde org tanya pun kan dalam entry hari jujur tu..hahaha

      Delete
  13. hihihi
    sama lah H..ai ada koleksi Hlovate 5 tahun 5 bulan,versus,Tunas & Aa+Bb..kisah kehidupan zaman remaja kat Kolej Tunas,kisah yg ada unsur lawak,cinta & keislaman..best bila baca tu mula lah rs mcm ai ni Addin..pastu bila tau Aa+Bb ni smbungan Tunas,trs g beli sbb nk tau kesudahan kisah mereka..kahkahkah ms ni kalo ajk g shopping pun x layan dah sbb tgk sonok jd heroin.muahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tapi kadang2 citer tu over sangat la Ai..macam xlogik jer budak2 umur 16tahun kemain hebat bab2 litar elektrik, magic, fizik and so on..melampau2 pulak tipu dia..hehehe

      Delete
    2. yup..itu kalo part x logik mmg lah..
      tp kalo part gaduh2 best gak..haish rsnya sesuai baca M.A.I.D kot..yg ni baru cita org2 dewasa,pastu ms baca tpaksa bayangkan jd heroin pembantu rumah la plak.hahaha
      patutnya biar M.A.I.D tu lelaki baru H boleh imagine jd M.A.I.D tu.kahkahkah

      Delete
    3. wahh..kali ketiga org mention M.A.I.D kat sini..ni yg rasa nak baca ni..bak pinjam buleh x? :D

      Delete
    4. aku dah baca maid. err hlovate lagi best kot.

      babai

      Delete
    5. rasanya, tak ada ape yang tak logik dalam Hlovate kot... sebab diorang tu budak2 sains, budak2 science stream.. HLovate pun seorang doktor...
      Bukan nak kata apa, tapi, dira dan kawan-kawan sekolah dulu pun, ada je yang spisis macam apa yang diceritakan dalam novel [Tunas] tu... :)

      Delete
    6. Nanti nak cari Novel Hlovate tu..
      ade jual lagi ke eh..?

      kalau xada..
      ai nak pinjam bolehhh..!

      M.A.I.D salah satu novel best yg nur penah baca..!
      Serius mmg jatuh cinta terus dengan Mr.F...
      Heeeeeeeeeeeeeeeeee................

      Delete
    7. Cite Hlovate tu, macam remaja yg kebudak2an sangat tak? Err tu lah tak pernah baca, macam taktau cite :D

      Cite M.A.I.D, pendapat aku yg baru baca half ni, aku tak jatuh centa sangat. Ntah. Tak bape feeling baca. Maybe sbb tu aku lambat nak abeskan kut. Laen org, laen pendapat :D

      Delete
    8. Ehh? Terkomen 2 kali. Tadi punya la error. Grrrrrr

      Delete
    9. Liyaa, mybe laa..lain pendapat n citarasakan..
      mcm skrang ni, tringin pula nak baca 5tahun 5 hari tu..
      best sngat ke..hihi

      Delete
    10. liya bc satu buku pun mkn masa dejat setahun..camna nk best.hahahaha

      erkk klo H nk pinjam ai kira sewa ari la ekk.camno.hehehe
      tp kan H lg best cite novelis Siti Rusmizah yg 7 ari mncintaiku...sj bikin H pening skit.hahaha

      Delete
    11. Dira: aku pun dulu pun aliran sains tulen jugak..mmg xdinafikan ada budak2 yg genius bab2 ni..tapi pada aku, penceritaan dalam novel hlovate tu advance sgt..for sure bukan mentaliti budak tingkatan 4..dah level2 1st degree kot kalau nak diikutkan..:D

      Nur: ada jer jual..tapi better pinjam jer kat Ai..sbb dia dah lebih had umur utk baca novel2 hlovate..:p

      Liyaa: citer hlovate tu sesuai utk budak belasan tahun kot..kalau macam kau, mybe sesuai baca novel sharifah abu salem..:p

      Nur: 5 tahun 5 bulan la..citer tu pasal engineer kawen dgn doktor jugak..

      Ai: *dekat..kalau Ai kira sewa hari, means sewa tu kira sehari jer la..sbb H mesti habiskan cepat2..:p

      Delete
    12. sharifah abu salem haha.. lama gila tak baca novel2 dia.. dah tak masuk genre.. boring dah dengan novel cinta tahap jiwang terlebih karat macam tu.. huhuhu

      Delete
    13. hahaha..oldskul la sikit dira..:p

      Delete
  14. Fuyyooooo baca novel. Aku ni kalau bab bab novel, aku la yg paling terkebelakang *err, betul ke word aku tu ? HAHAHAHA

    Bukan apa, nanti kalau aku baca nvel, aku akan makan masa yg sangat lama nak hbiskan satu buku, lepas tu baru baca 2-3 mukasurat, aku gatal nak baca ending. Kalau ending tak best, lagi la bertambah2 lambat aku baca. Hik hik hik :D

    p/s : Kalau baca pun, aku baca novel Ramlee Awang Murshid je :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku biasa baca sinopsis jer dulu..pernah la jugak baca ending tapi jarang2..sebab tak feel bila baca ending dulu..rasa macam thrill tu takde..tapi kadang2 bila baca ending tu makin buat aku tertanya2..:D

      ramlee awang murshid kadang2 jer aku baca..

      Delete
  15. lagu 1st kopitam the series..hahahahha..jenuh aku nak ingatkan..apa kaitan lagu tu ngan novel..lagu yang bawah tu aku kenot brain..

    #muntah la aku kalau baca novel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa betul la tu..lagu 1st kopitiam the series..lagu tu ada dalam novel..itu jer la kaitan dia..hahaha

      Delete
  16. WOah... baca novel... :)
    Kat dunia blogger jer aku ada kawan lelaki yang baca novel.
    Kat dunia sebenar, mereka semua tak pernah sentuh buku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. len, teringat kat citer yg awie berlakon jd bonzer kelab malam tu.. muka ganas, sekalitu layan novel dlm toilet sampai nangis2..agaknya lelaki kt dunia sebenar mcm awie tu kot..nampak mcm cool gila dpn kita. masuk toilet, baca novel. ok. stop kat sini.. <-ayat disebelah bukan tuju kat H.

      Delete
    2. Len: jarang org lelaki ni baca novel..usahkn kata novel la, buku biasa pun jarang org lelaki nak baca..paper pun baca bahagian sukan jer..hahaha

      Ha: eh tapi betul la Ha..certain2 novel tu bila sy baca memang ada feel rasa macam nak menangis..to be honest, pernah gak la termenangis time baca novel ni..tapi bukan novel hlovate la..novel apa ntah..

      Delete
    3. Ha: lol.. maybe kot. len ada member badan tegap. Tapi masuk tandas buat muka comel. jadi cam whore. nak pengsan tengok dia. Muka duck face. lelaki tau! Tp xtau dia baca novel ke x.

      H: Serius nanges? haahah.. dulu Len abca ombak rindu nanges kot..

      Delete
    4. serius la..sebab babak dlm novel tu rasa macam betul2 real jer..tertacing la jugak..hahaha

      Delete
  17. habit encik H macam CP la , habit baca novel tuh , nak kate tak baca novel tuh tipu la , kalaw dah bace tuh , kena ngan tekak *macam makan lak* CP akan khusyuk baca .... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..baca novel ni boleh buatkan kita khayal..rasa macam kita betul2 ada dalam cerita tu..:D

      Delete
  18. NAL tahu novel tu tapi tak buka baca ja lagi...lagu tu best untuk berjoget..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah..lagu 1st tu memang rasa macam nak berjoget..:D

      Delete
    2. cer rakam sikit video Encik H berjoget..mesti mengejutkan dunia blogging kan..haha :)

      Delete
    3. erkk..jangan harap!! hahaha

      Delete
  19. A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgh blajo ABC ke Nur..
      tahu la skang tgh jd cikgu tp xkan kot br nk blajo ABC..haishh
      H tahu kot napa Nur jd camni.hahaha

      Delete
    2. ada 2 kemungkinan jer..:D

      a. Nur selalu typo, so dia nak berlatih kenal huruf dgn lebih efektif..supaya kurang typo dia..:D

      b. Nur baru belajar ABC..dia nak tunjuk yg dia masih muda remaja..so that, dia still ada peluang nak baca novel hlovate..hahahaha

      Delete
    3. hahahaaha dua2 ada kemungkinan H tp rsnya lebih kepada yg no 2 kot.kahkahkahkah

      Delete
    4. ehem..ehem..Nur memang sedia kala muda hokey.!
      hashahaha

      Delete
    5. ingatkan Nur sedia kala jengking..hehehe

      Delete
  20. Salam.

    Kat dunia blog ni, baru la ak jumpa ramai teruna yg mint bca novel.. eh, ko teruna lgi kan?hahahah

    Aku pun minat baca novel..tpi selektif skit..ak tak minat cerita cinta2..lagi2 kalau tajuk depan ada perkataan2 camni - kasih, cinta, nyawa, rindu, huhhh, kompem ak tak beli walau citer dia best camna pun.

    Skrg ni, tengah layan terbitan fixi. Boleh tahan. Erkk, hlovate, urmm, ak tak pernh bca satu pun lgi..mayb pasni leh cuba,heh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..

      aku teruna lagi tau!! hahaha

      aku nak kata selektif tu tidak la..aku baca jer novel apa pun..cuma masalahnya ialah bila nak start baca tu..nak kena ada mood baru boleh start baca..kalau xde mood, jangan kata bukak, jeling pun tidak..:p

      Delete
  21. eh? hurm...entah kenapa laaa pulak tetiba saya kagum dengan incik H neh. uhuhuuu. dan rasa nak dtaang sini hari2. tlong update sehari 5 kali boleh tak?? huhuhuhu.

    #komen tak der kena mengena dengan entry. hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi kagum terus dgn H yng retis ni..hehe


      dr cra penulisan ayat kau entri kau yang selalu panjg2 mmg ada da ciri2 jiwang suka baca novel hehe

      Delete
    2. Sue: update sehari 5 kali xleh..tp kalau 5 hari sekali boleh la..hahaha..

      ima: errr..bukan jiwang la ima..tapi romantik..hahaha

      Delete
  22. wah...layan novel jgak rupanya si H nih..

    hlovate memang the best, dah lama tggu dia publish novel baru tapi xda lagi..
    H,try baca contengan jalanan plak..bez tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..bila SKL nk bagi pinjam contengan jalanan tu? :D

      Delete
    2. maaflah...kami kedekut sikit nak bagi org pinjam..hehe..:P

      Delete
    3. alaa..bagi la kami pinjam..nk baca nih..:D

      Delete
  23. kite pun suka Hlovate...hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. kite suka gitu2 jer..xde la suka bebenor..:p

      Delete
  24. Salam Encik H.. selalu nmpk Encik H komen kat blog 4feet8. Hari ni baru dtg sini. Hehe..
    Bila Encik H tulis psl baca novel lebih penting dari makan.. teringat dlu2 saya pn camtu jgk. Rasa cam ruginye g makan. Skg ni, baca majalah pn baca tajuk je. x boleh fokus la. ada org kacau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..hehe..selamat datang ke blog yg x seberapa ni :D

      haaa tu la..rasa macam rugi masa jer kalau pegi makan, padahal buku tu boleh jer sambung baca..hahaha

      Delete
  25. aku kagum dengan ko... hehehe. walaupun aku rasa ko ni ganas (H=HARIMAU), tapi ko mempunyai hati yang sangat sopan sebab ko suka baca novel..ahahahah :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku kan mengamalkan prinsip2 rukun negara :D

      Delete
  26. err..

    aku pun lupa apa nk komen tadi..

    ReplyDelete
  27. x larat nak layan novel....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..xpe2..minat org lain2 bro..:D

      Delete
  28. dulu minat novel juga tapi kalau mak panggil cepat datang hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..harap2 menurun la perangai tu kat anak yer..:p

      Delete
  29. kemain

    dlu aku ske bace novel hlovate ni

    ade certain la y aku ske

    pastu da slow bace

    skng nga xberduit so mmg xjejak kdai buku lngsung

    *tamat kisah tragis aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..aku ada jer duit..tapi aku tak minat nak beli la iffah..rasa macam rugi jer..kalau pinjam x rugi..hehehe

      Delete
  30. Orang standard-standard ni, bahan bacaan dia mmg novel omputeh hee..he...kalau Okje.... harapkan buku cerita enid bulton tu pun yg tlh ditranslate ke BM he..he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..aku xpandai omputeh la kak nom..lagipun aku ni bukannya putih..hitam jer..hehehe

      Delete
  31. hana pun suka baca karya hlovate. ayat2 dalam novel tu best. semua hana dah baca. satu lagi hana suka novel hasil Ramlee Awang Mursyid

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh..ramai jugak promot Ramlee Awang Murshid ni..bak la bagi saya pinjam novel2 tu..hehehe

      Delete
  32. okay pengsan sekejap.. tetiba je mcm nk syg gle kat Encik H malam ni..thanks untuk lagu ni.. tetiba rindu sama addin@didi. I'm melting with benz alif sulaiman ohhhhh *mood hlovate

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa..syg banyak2 tau..hahaha..so kira hutang habis ea sebab dah publish lagu hlovate ni kat blog..:p

      Delete
    2. haha laka laka la hang ni..okay habis hutang..first time dengar ni..musykil mne hang dapt erk

      Delete
    3. dapat kat situ la..:D

      Delete
  33. as salam... cik azue datang vertandang...oo suker baca novel yer...bagus juger...by the way..dtg ni nak menjemput tuan umah join my GA..meh la..semoga ukhwah berpanjangan..
    http://kuazue.blogspot.com/2013/01/kome-nak-tak-my-2013-1-give-away.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm cik azue..errr join GA ea? tak reti la..hehehe

      Delete
  34. owh..kira H nih tergologn dlm org yg jiwang karat lar?? =D

    husna x berapa minat novel..kalau di hasut suruh baca jugak, sebulan jugak baru novel tuh habis di baca..=P

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh bukan jiwang karat la..H romantik..hahaha

      Delete
    2. acecewahhh..romantik sgt kan..=P

      tp x nmpak pon..-.-

      Delete
    3. cuba tengok dekat2, mesti nampak..hahaha

      Delete
  35. memang jarang jumpa lelaki suka baca novel. eh, belum pernah jumpa. H lelaki pertama kot. siapa actually Hlovate ni? kenapa chicna tak kenal eh? glemer kah dia? kihkihkih.. blogger Hlovate tu chicna kenal. :D

    chicna novel kureng. manga atau anime chicna suka. ada yg chicna kumpul. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo..means chic na otak kartun ea? :p

      Delete
    2. agakla.. maybe sebab kartun kan comel2. ;)

      Delete
    3. erks..chic na nk kata yg chic na comel ke? :D

      Delete
  36. Dulu cikgu Dezee ada pesan..nak improve english baca novel english..balas dezee..malas la..nnt masa depan semua novel,game akan difilemkan..Ohhh my..I just predict the future am I?hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku kalau baca novel english, setahun pun belum tentu habis..:D

      Delete
  37. aik rasa nye dah cmmnt kot entry ni
    SAMPAI HATI DELETE COMNNT NAAAAAAA!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hep..hep..mana ada delete..Na mmg belum komen la..:D

      Delete
  38. You wonder
    Is it an angel or yet
    Maybe a sweet dream that you can’t forget
    So close yet far-fetched
    Causing you to float on the line
    between reality and fantasy

    c/o
    Haunted the nightmares
    Creates the ecstasy
    Hlovate~oh poisonous honey
    Love and hate
    Driving me crazy

    The poison ivy of Venus
    Killing with venom so sweet
    You’re losing your head
    Don’t want it yet it keep haunting
    Losing yourself in the suffocating mist
    c/o

    The blind arrows of
    Piercing cold ice and
    warm melting heart
    Tearing me apart

    *tetiba rasa kosong malam ni and selongkar blog H sebb nak dengar lagu ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..baru jer 2 hari lps H dtg sini dengar lagu ni..:D

      Delete
    2. owh yeke? kenpa cari lagu ni ? :D

      Delete
    3. sebab 2 hari lepas masa draft entry yang latest tu, nak kena amik coding utk mainkan lagu..so alang2 dah singgah sini, terus la dengar sekejap..hahaha

      Delete
  39. lorhhh..ku pikirin memang datang sini nak dengar ini lagu maa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..lagu ni ada dalam laptop, bila2 boleh dgr..:p

      Delete
  40. haha yeke? takpe akan ku usahakn untuk mendownloadnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy ada byk lagi lagu2 best menunggu turn utk diupload kat dalam blog ni..hehehe

      Delete
    2. wahhhh...nmpak menarik tu..

      *baru perasan den pi buka komen baru hahah

      Delete
    3. xpe..entry dah lama..xde sape nak dtg tengok..:D

      Delete
    4. jangan..kalo H ada reader baru nantu mesti dia check satu2 entry lama2 taw

      Delete
    5. siapa la yg rajin nak check sampai 192 entry..hahaha

      Delete
    6. pada individu yg rajin la hahaha

      Delete
    7. harap2 xde individu yg rajin tu..kehkeh

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top