Header2

• 16 January 2013 •

Wordless Wednesday #2 - Teman Wanita

Kali pertama mungkin terkena. Tapi untuk kali kedua, aku percaya hampir sekalian daripada kamu mampu duduk, select dan baca. Dan terbitan kali ini adalah tentang seorang teman wanita.

Teman wanita tu maksud aku kawan perempuan..kehkeh.

Sejak daripada kecil, hampir kesemua kawan rapat aku adalah dikalangan kaum wanita. Besfren aku pun ramai wanita. Best enemy aku pun seorang wanita. And even kat facebook pun, yang selalu taip dan komen pun adalah kaum wanita. Salah seorang kawan aku yang cukup rapat ialah Hazati. Kawan sejak zaman sekolah menengah. So aku rasa dia memang antara orang yang cukup faham kerenah aku. Sampaikan aku rasa, dia boleh faham aku lebih daripada aku faham diri sendiri. Dan dia boleh percaya kat aku, lebih daripada aku percaya diri sendiri.


Kombinasi aku dengan Hazati ni macam kamus yang bercakap dengan buku. Bahasa kitorang berdua memang cukup berkias. Walaupun dalam pertuturan biasa, tapi setiap apa yang kitorang cakap memang banyak makna tersirat.

Contohnya, kitorang tengah bersembang pasal masalah, tapi tak sebut langsung pasal masalah. Aku tak tahu apa masalah dia, dan dia tak tahu apa masalah aku. Tapi kitorang tetap bersembang seolah-olah tengah cerita masalah masing-masing. Dan kitorang bersembang dalam versi arnab dan kura-kura. Tentang penat, tentang letih, tentang tidur, tentang lost hope, tentang pokok, atau tentang segala apa yang boleh dikiaskan untuk jadi sebahagian cerita.

Hinggakan aku rasa, aku takkan dapat kawan lain sebaik dia. Aku tak rasa akan ada orang yang boleh ganti letak duduk Hazati dalam perjalanan hidup aku. Tidak sehinggalah aku kenal Kak Yan.

Sebab dengan Kak Yan, aku boleh jadi siapa-siapa yang aku suka. Dan dia boleh jadi sesiapa yang aku suka. Kadang-kadang dia boleh jadi mak, kadang-kadang dia boleh jadi ayah. Kadang-kadang dia jadi kakak, kadang-kadang dia jadi abang. Kadang-kadang dia jadi cikgu. Kadang-kadang dia jadi mangsa buli. Kadang-kadang dia jadi Nasha Aziz. Kadang-kadang dia jadi punchbag. Macam-macam lagi la. Sampaikan kadang-kadang dia sendiri fedup nak melayan kerenah aku.


Kan Yan ni kuat merajuk. Sekejap-sekejap nak mogok. Lama pulak tu. Aku meses tak reply, aku call tak jawab. Merajuk dengan aku sampai 3 bulan. Then seminggu baik, lepas tu merajuk lagi 6 bulan. Pastu 2 minggu baik. Kemudian merajuk lagi dan lagi dan lagi. Salah aku jugak kot sebab dulu-dulu cakap main lepas jer. Sudahnya hampir 2 tahun jugak dia merajuk dengan aku. Dan hubungan kitorang dah tak berapa nak akrab seperti dulu.

Waktu aku taip entry ni, jam pukul 11.58 malam. Besday beliau hari ni. Bongok la Kak Yan ni, dah tau dapat call free time besday, bukannya reti nak call aku..grrrrr.

p/s: Sekarang dah pukul 12.00 tengahmalam. Happy belated besday awak musuk. Dapat anak lelaki nanti letak nama aku tau!!

Kahkahkah..


146 comments:

  1. perghhh~ hebat lah kak yan. siap boleh jadi nasha aziz gitewww~ haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tu kadang2 mengong..ikut suka dia..grrrr

      Delete
    2. (-.-") tak baik la cakap orang mengong. tak baik.

      Delete
    3. opss..maapkan saya..#_#

      Delete
    4. hukuman pumping sepuluh kali :) guwau jer

      Delete
    5. erkk..xkan aku kena denda kat blog sendiri..tak aci la camni..grrrr

      Delete
    6. takpe H. farah takkan biarkan H didenda atau dibuli. ngehngehngeh

      Delete
    7. wahh..ada backup..tima kasih..tima kasih..:D

      Delete
  2. 1 saja soalan saya, tidak adakah rasa tercuit sesuatu rasa, cewah gitu soalan cepu emas. haha.
    susah kalau kawan rapat, baik sangat dengan blainan jantina. Nanti mesti ada bunga2 tahi ayam. haha.
    tapi kawan baik dengan lain jantina best, serius.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan Hazati tu pernah..padahal H belum confess apa2 pun, just masa tu macam ada hint2 sikit la..pastu tiba2 jer dia cakap camni:

      "masa aku umur 20 tahun nanti, aku akan bawak sorang lelaki balik rumah, jumpa mak ayah aku..time tu org lain memang takde peluang dah"

      speechless jap..dalam hati, "directnya ko ni zati"

      Delete
  3. Replies
    1. kira ni komen aku yg top 10 la sblm ni last2 baru nak komen

      Delete
    2. haaa tu la..dapat 3rd place arini kira satu pencapaian besar tau..hahaha

      Delete
  4. Sebenarnya fie hanya nampak K K K K je. Hahhahaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..yer ke ni? yer ke ni?

      Delete
    2. Sama la macam saya. Saya cuma nampak KKK pastu kahkahkah. Tak faham ni. Seyes tak faham.

      Delete
    3. erkk..yer2 jer kau ni Lyd..hahaha

      Delete
  5. geges....terlewat sepuluh minit je kot....dah ada org cop first...:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. wordless wendesday la sangat...skali lagi saya nak cakap GEGEH kat Encik H.....BLA...BLA...

      Delete
    2. kira wordless la tu kan? hahaha

      Delete
  6. happy belated besday buat kak yan jugakk.. :)
    Tak baik oo kata kak yan Bunguk..!

    Jangan letak nama H kak yan, susah oo nak jaga...
    banyak akai..!
    :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. letak nama Hahahahaha
      trs Hangennn je kak yan tu nti..

      hepi belated besday ye Kak Yan..jgn marah eh,kitaorg gurau2 je :)

      Delete
    2. alaa..letak jer la nama H..mesti senang nak jaga..:p

      Delete
    3. susah oo nak jaga...!
      hihihi...

      eh H...Cikna kirim salam rinduuu..!
      Heeeeee... :)

      Delete
    4. wa'alaikumsalam..jemput masuk..

      Delete
    5. ada coklat ke kek ke ice blended tak kat sini? kalau takde tak nak masuk. hihuuu..

      Delete
    6. xde2..coklat boleh merosakkan gigi..:p

      Delete
  7. bukan byk akai ja Nur..
    byk putar belit ni..hahahahaha

    xpe Nur..mesti H kata kat mulut je tu kak Yan Bunguk,mengong lah tp x smp kat hati pun..sbb kita kalo dh rapat ngan seseorg tu..mmg ayat kita best mcm ni.hahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kata kat mulut jer tu..tak maksudkan apa2 pun sebenarnya..:D

      tapi memang pun, bila kita dah rapat dengan someone, perkataan2 tu dah jadi normal dan biasa..:)

      Delete
    2. tak sangka komen nur semalam terkehel kelandasan lain rupanya.. :P

      Delete
    3. H anggap Nur tamak jer..senang citer..:p

      Delete
    4. mana ada tamakkkk...!
      Terkehel jee..
      ingatkan dah komen tempat yg betulll....

      Delete
    5. betul2..
      ayat2 mcm tu yg lagi merapatkan & memesrakan..eh ada ka memesrakan?ahhh boleh lah.hahaha

      Delete
    6. memesra ni baru dengar....
      kalau memerang tu selalu lah dengar...
      kekekekekekeke... ;p

      Delete
    7. ehem2..memesrakan tu memang ada ada tau..memerangkan tu H xpasti pulak..hahaha

      Delete
  8. kat mulut je yang bungukk..minggung eh...
    dalam hati kaluuu...!
    :p

    tapi dalam entry pun dah boleh tau...
    ada bau2 berharap di situ.... ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh kak yan tu dah kawen la..ada sorang anak ppuan..:D

      Delete
    2. tahu...kalau x tak adalah H suruh letak nama H kan.. :P

      Delete
    3. bau2 berharap tu kat Zati je Nur..skali Zati bg ayat power trs sentap.hahaha
      eh,Zati dah kawin ke belum H.hahaha

      Delete
    4. \Zati xtahu...tapi kak Yan dah kawin....
      tu yg H suh kak yan letak nama H kalau dapat anak kedua... :p

      Delete
    5. Zati baru jer dapat anak ke-2..dia punya rejection tu best la..sebab H tak rasa kecik hati..:D

      Delete
  9. Aku tak select punnnn. Aku baca huruf K je aku dah tau isi nye. Pasal Hazati dgn Kak Yan kan? kan? bhahaha. takpayah nak Wordless Wednesday sangattttt lah. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. elleh..kau anak org kaya xpe la..online guna henpon..:p

      Delete
    2. aku pakai nokia cabuk jeeee celah mane nye online kai henpon. pehh sentappp !

      Delete
    3. pehhh..kak ana skg ni asik sentap jer dgn aku..:(

      Delete
    4. kau asik perli aku jeee. nyampah :p

      Delete
    5. tu bukan perli..tu namanya orentasi silatulrahim..:p

      Delete
  10. k k k k k. apakah?hehe

    ReplyDelete
  11. K K K. haha. nasib baik da tau style white font ni :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..harus la tau style font putih ni..kalau x nanti xde sapa yg baca..:p

      Delete
  12. aku mcm sedih plak baca entri ko ni ..
    hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik? sedih kenapa pulak Emma?

      Delete
    2. ntahla, myb sebab ingtkn kwn yg dah x rapat dh.. sbab merajuk lama sgt.. hohoho,..

      Delete
    3. tapi memang silap aku pun..nak buat macam mana..:D

      Delete
  13. Kak Yan, Happy Birthday :D

    psst : Hahaha. Mula-mula aku nampak, K K K K je, tapi bila teringat taktik kau, akhirnyaaaa aku berjaya juga membaca perutusan Wordless kau yg ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku memang tulis K K K jer la..mana ada taktik2..hahaha

      Delete
  14. Err kau cite pasal apa ni? Dato K ke H? Aku tak sangka Dato K tu wanita. Or yang lebih aku tak sangka, kau. Kau gay rupanya. Kahkahkah :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku memang dah lama minat kat misai Datuk K..xsangka pulak last2 Datuk S yg dapat..:(

      Delete
  15. penat aku scroll .macam tak percaya ni je entry nya .dua kali aku scroll .betul ke K je entry kau =..= kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul la..ni jer entry aku..

      K K K. Kbai..kahkahkah

      Delete
  16. maknanya tiap hari rabu buat mende ni ke??


    epi besday kak yan..hebat kerana anda bisa jd nasha aziz.. mujur bkn aaron aziz..


    k k k kbai

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok keadaan kot..kebetulan jer ni ada post untuk hari rabu..hahaha

      Delete
  17. kalau asyik merajuk jer memanjang...mmg boring....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi sebab dia best, aku x boring langsung layan dia punya merajuk..hari2 kot aku hantar sms walaupun dia langsung tak balas..:D

      Delete
    2. a'ah la..
      ada jugak terpikir ko ni pelik lah H.haha

      Delete
    3. erkk..apa yg peliknya..hahaha..

      Delete
  18. merajuk baik merajuk baik terus merajuk kawen lain. melepas H. K...Hahahaha. itu semua soal jodoh. eh Hazati single lagi ke H??

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau hazati tak single yg pasti Na single Aien =)

      Delete
    2. dia tua setahun drpd aku la Aien..so memang takde kot perasaan apa2 kat dia..:D

      Hazati baru jer dapat anak ke-2..

      Na single ke? ehem2..bak la no tepon..hahaha

      Delete
    3. hmmm...kena umur lebih muda atau sebaya baru ada perasaan ke?? camtu ke H? :P


      Hazati da beranak 2, Kak Yan dah beranak sorang, H beranak kosong.

      *Na macam nak cadangkan diri H masuk meminang je Na?? hakhak

      Delete
    4. bukan cadangkan..

      Na merancang hahahaha =D

      Delete
    5. H Na dah send no phone Na kat email H taw..tolong call mlm niee Na tgguuuuuu~ hahaha

      Delete
    6. email yg mana Na? yg kat bawah ni ke?

      tiada.perkhidmatan.email@buta.it

      yang tu email tipu jer..hehehe

      Delete
    7. merancang terus...bagus2 Na.


      H...apa lagi? jalan daa..hehe

      Delete
    8. mana boleh..Na retis..dah la iras2 pelakon..pastu masuk majalah lagi..aku ni sekadar melukut di tepian gantang jer..kehkehkeh

      Delete
    9. amboi melukut di tepian gantang..

      Na pulak melutut minx kentang =)

      Delete
    10. kentang xde..dah habis..lempang ada la..hahaha

      Delete
  19. mende k k k ni..??

    gagap ke ape...? kah3..

    ngn H ni, merajuk pat-lima-nam taon pn xpe kak yan..
    tau2 abis merajuk, budak H (budak ke ko..?) dah ade 2-3org anak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..lama betul pat lima nam tahun tu..kesian la sikit kat aku..hehehe

      tapi kan, kak yan ni la the only one yg kalau aku rindu, aku boleh menangis..:)

      Delete
    2. meh rindu kt aku pulak..?

      haha..

      Delete
    3. rindu smpai nangis? dasyat ko H.. sayang sgt ko kat kak yan eh..

      Delete
    4. errr..sayang gila kot kat dia..dah macam tangan kiri aku dah..:)

      Delete
    5. agak2 wei..bini org tu..laki dia tak marah ke?

      Delete
    6. oit masa tu sebelum dia kawen la..belum jadi bini org lagi..hahaha..dia kawen 11.11.2010 kalau xsilap..

      Delete
    7. ini komen ke 100..!!

      nk adiah~

      Delete
    8. kalo rindu ke aku, xde nangis2..

      cuma x lalu makan.. tido x lena..

      tu je la..

      Delete
    9. erkk..bagus la camtu..aku memang dah lama cadang nak kurus..hahaha

      Delete
  20. alahai... teringat plak aku kat sebuah novel yang aku baca time kau cerita tentang hazati tu...

    kak yan merajuk lagi..? kau tak pandai nak jaga hati kak yan kot... main cakap lepas aje... :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..novel apa ruha?

      skg ni dah x merajuk kot..tapi kitorang dah xbrpa close macam dulu la..maybe sebab dia dah kawen, so pergaulan tu agak terbatas..:D

      Delete
    2. novel rooftop rant karya hlovate... :)

      Delete
    3. ohoo..tiba2 dapat idea nak update pasal hlovate..:D

      Delete
  21. hehehe happy belated bufday to ur GF.. eheks... ena ada kawan baik lelaki sejak kecil, tapi now kami macam lost contact.. mybe, dia dah ada makwe kot hurrrrrrmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..biasanya memang camtu la ena..bila member tu dah ada pasangan or dah kahwin, hubungan tu xleh nak akrab sangat..takut nanti mendatangkan jeles..:D

      Delete
  22. hanya nmpk huruf k..kenapakah?apas salah lyeen?uwaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..speechless jap..tatau camne nak jawab..hehehe

      Delete
  23. kali aku tak tertipu lagi.hahahaha


    kenapa ko tak kawin je dengan hayati dengan kak yan tu?? best tu. bukan senang nak jumpa gadis yang benar2 memahami kita..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hazati reject aku la..reject dgn ayat yang cukup sopan pulak tu..hehehe

      Delete
    2. "kau terlalu muda untuk aku H..." errr agak2 kot Hazati kata gini. huhu.


      maka terkuburla kisah H & H

      Delete
    3. tak la..dia jawab camni:

      "perasaan tu boleh dipupuk..:)"

      indirectly means yg dia cuma anggap aku sbgai kawan..

      Delete
  24. wahhhhhhh...suspen je kamu nih...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kamu jangan la saspen sangat..takut saya..:D

      Delete
  25. lain daripada lain la hang ni..tak pnh lagi org wat bila nak baca je kne highlight..nasib baik la dah biasa hihi.. mak ai smpai 2 tahun kak yan ngajuk..p pujuk la..beli hadiah umh banglo sebijik mesti dia senyum je pastu

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..dah pujuk dah..tapi dia hati kering..hantar la sms berpuluh2, buat la misscall beratus2..takdenya dia nak layan..jahat dia tu..grrrr

      Delete
  26. erk..kompius sikit..H ni laki ka pompuan?? =P

    bg husna kawan laki sgt memahami bnding dgn kawan yg sama jenis..(pompuan) =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. H pompuan la..sebab tu xleh bgtau nama..:D

      Delete
    2. haha..=P pon boleh ye..

      Delete
    3. boleh jer..kot..kahkahkah

      Delete
  27. Selalunya kawan baik antara 2 jantina yg berlainan ni akan terhenti selepas salah seorang dari mereka berkahwin..dan bersambung semula bila kedua2nya sudah berkahwin..XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup2..bila salah sorang kawen, hubungan tu agak terbatas sikit sebab xnak ada org salah faham..and bila dua2 dah kawen, baru la boleh akrab balik macam biasa..:D

      Delete
    2. bilanya kedua-duanya nak kawin,, sekarang ni satu-satunya je baru kawin.. sila jadikan kedua-duanya kawin secepat mungkin. na dah on tu,, kih3

      Delete
    3. errr..errr..malu aku tau..hahaha

      Delete
  28. apa yg ada di atas ni. hanya kosongkah atau saya tak fhm?

    ReplyDelete
  29. kak yan tuh main merajuk2 dia suka kau kot H hehe


    jgn main2 lah H penat nak select!!! haha main2x.

    ReplyDelete
    Replies
    1. xdenya dia merajuk sebab suka kat aku..mengada jer dia tu..hahaha

      err..xyah la select..Ctrl+A jer kan senang..:p

      Delete
  30. last2 lagiii. adeh, ermm apa ke nasib aku neh. huhuhu. Incik H, kawen jer laaa dengan hazati tuh. kan senang?? huhuhu dalam umah semuanya berkias2. hehehe. uolll berdua jer yang faham. bergaduh pun pakai kias2 segala. huhuhu. bagus2:P

    #aah! merah jambu itu = sue pelik!!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiasan kitorang tu kadang2 terbawa2 jugak masa jumpa member2 lama..terpinga jer la diorang..sebab kdiorang tak faham..:D

      Delete
  31. Font putih ke. font hitam ke, font biru ke, font merah ke... kalau daah retis tu, kompom ada yang baca dan komen... retis le katakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pehhh..jahat la kau ni dira..sentap ah!! hahahaha

      Delete
  32. yes, aku xkan trkena lagi!

    ko penah suka hazati eh?? jgn tipu!

    kak yan tu dah kawen eh?? mungkin tgh date ngan laki dy kot, sbb tu mls nak kol ko..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. in term of suka, yes..memang pernah suka kat dia..:D

      Delete
    2. dia dah kawen ke? xpelah, kalau jodoh korg pnjg, mesti bersatu jugak. :)

      Delete
    3. ehh xyah bersatu pun xpe..aku suka kalau dia happy dgn life dia..:D

      Delete
  33. sekarang ni kalau nampak entri kosong ada dua tiga bijik je hurufnya, memang select siap2. hehe.

    saya tak pernah ada kawan baik berlainan jantina sebab peratus rasa suka tu akan timbul.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..normal la kalau perasaan tu timbul bila kita rapat dgn kawan yg berlainan jantina..macam saya, dgn Hazati tu prnh la timbul rasa suka..tp dgn kak yan, xpernah..:D

      Delete
  34. elok la tu K dekat dgn H. hehe.

    ReplyDelete
  35. daripada dia call ngko baik dia layan hb dia..
    eh..eh..dia dah kawin ke?

    ala, melepas la ngko :D

    selamat malam H :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sebenarnya tak kisah pun kalau dia x call..it used to be like this..lagipun dia dah kawen, ada family sendiri..so xkan la nak bergurau2 macam dulu..:D

      Delete
  36. ni entry emo ke ape ni?haha. yang dah kawen jngan diganggu lg, kang silap2 penendang ko dapat drp hubby diorang. but of course, memory tu satu benda indah yang best untuk dikenang. so, treasure the moments :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rapat dgn diorang tu sebelum diorang kawen la..:D

      Delete
  37. Ada gambar ke idak ni...K..K.
    K untuk korek ke ape...hu..hu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..wordless aku xde gambar la kak..:P

      Delete
  38. Karangan yang paling ringkas pernah aku nampak! (>.^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..jgn cuma nampak apa yg kau boleh nampak bro :p

      Delete
  39. boleh jadi nasha aziz.. awwwww.. majok berbulan dan bertahun.. hebat.. meh, aku try majok lak.. =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. haishh..kau nak merajuk buat apa..nak suh sape pujuk?

      Delete
  40. k

    k

    k

    erghhh....kak yan tu asyik men aci merajuk jalah..

    kawan2 H dah pakat2 kawen... Majlis H bila plak..?

    ReplyDelete
  41. sadis jugak citer ni. hihihi.. tapi semua memori masa pernah sama2 dulu mesti H akan ingat sampai bila2 kan. bila ingat balik mesti sweet je. :)

    nasib baik chicna tak tertipu ngan wordless la sangattt H tu. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. elleh..sebab chic na pernah baca entry sebelum2 ni, tu yg chic na dah tau..hahaha

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top