Header2

• 10 January 2013 •

Tak Spontan Langsung

Hari ni ialah hari Khamis. Apa yang biasa orang post hari Khamis tu? Spontanius Thursday kan? Hahaha..spontanius pun spontanius la. Aku malas nak fikir ejaan sebenar dia macam mana.

Entry ni sebenarnya bersabit dengan entry sebelumnya. Pasal Wordless Wednesday la. Sebab aku asyik gelak jer tengok hampir semua orang komen pasal lagu tu. Aku syak korang mesti tak tengok kat dashboard, cuma tengok kat bloglist jer..hehehe. Tapi tak apa la, apa pun aku tetap nak ucapkan terima kasih. Sebab at least korang sudi jugak datang dan baca walaupun nampak macam tak ada apa-apa.

Sebenarnya kan, entry tu bukanlah kosong macam apa yang korang lihat. Ada banyak jugak yang aku tulis kat dalam tu. Cuma aku terfikir pasal Wordless Wednesday, jadi aku gunakan la font warna putih. Dan bila font warna putih tu bertindak kat atas background warna putih, korang akan nampak macam aku tak tulis apa-apa. Macam entry kosong jer. Yang korang dapat lihat cuma Hai, lagu Firman - Kehilangan dan Itu je. Ok, bye. Selebihnya ialah tak ada.

Kalau ikutkan, aku pun takde niat nak menipu sesiapa. Cuma kebetulan jer aku terfikir nak buatkan entry tu konon-konon wordless. At least nampak la wordless tu yer tak? Kahkahkah..

Sorry yer semua. Termenipu pulak. Tak sengaja..

p/s: aku tak spontan takpe, yang penting korang sporting..:D


190 comments:

  1. aku bc je entry tu..

    saje malas nk komen psl entry tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..sebab tu la aku kata "hampir semua" instead of "semua"..sebab aku fikir maybe ada jer org yg baca entry tu sepenuhnya..:D

      Delete
    2. fist? errr..nak penumbuk ke cik pensil? hahaha

      Delete
    3. wah.. mst misssenget ni tgk entri baru kat dashboard kn..

      Delete
    4. kalau tengok kat dashboard, memang nampak ada ayat2 lain dalam entry tu..hehehe

      Delete
    5. err . setiap insan akan melakukan kesalahan :'(

      kalau berulang kali tu maafkah je lah :p

      Delete
    6. erks..selamat hari raya, maaf zahir batin..-_-"

      Delete
    7. jangan lupa untuk bulan 8 ni juga ya . ke 9 ?

      H , tolong tgk kalender .

      Delete
    8. krohhh..krohhh..krohhh

      Delete
    9. a'ah...tgk kt dashboard..

      lepas tu..bukak2 xde tulisan..

      byk kali gak refresh sbnrnya.. T_T

      Delete
    10. erkk..hahaha..mintak mahap yo..den tak sengajo..:p

      Delete
    11. tak sengaja yang disengajakan missSenget .

      eh , senget ? err .. -_-'

      Delete
    12. hepp..jangan menyampuk..hahaha

      Delete
  2. h!! aku baru baca entri tu... grrrr... asal la ko kasi kaler putih.. hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..wordless memang la kena camtu..:P

      Delete
    2. itu bukan wordless.. tu hidenessssss... hahaha

      Delete
    3. kira cincai jer dah la..aku pun nk buat entry wordless jugak..hahaha

      Delete
    4. hahaha... wordless yg tersembunyi.. kreatif dan misteri.. -_- nama ko bukan penulis misteri dh kan?

      Delete
    5. emma dah tukar capital H .

      tapi misteri tu masih ada :)

      Delete
    6. kome berdua ni pernah kena rotan x? (d)

      Delete
    7. misteri capital H.. haha.. smpai entri pn dia kasi misterikan.. kui3..

      Delete
    8. rotan ? selalu je kena :'(

      dulu kecik2 selalu main dengan gelung rotan :p

      Delete
    9. emma: hahaha..bukannya selalu pun..:p

      cik pensil: ohoo..dah biasa kena rotan la ni? bagus!!

      Delete
    10. ehks :3 terima kasih .

      Delete
  3. patutlah atas tu kosong jer .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah!! jumpa lagi rabu depan..:D

      Delete
    2. terima kasih terima kasih :)

      ada hadiah tak ? :3

      Delete
    3. hadiah takde..grrrr

      Delete
    4. "ghhh" lah . hish budak ni :[

      Delete
    5. erks..ghhhhh!!! >:|

      Delete
    6. bukan "erks" tapi "ehks"

      Delete
    7. ehem2..pernah kena karate? pernah?

      Delete
    8. baru masuk kelas taekwando , nanti kita berkarate sama2 ya ? :P

      Delete
    9. yeahh..nanti kita jadi sparring partner ea..(d)

      Delete
    10. apa maksud "(d)" ni ??

      Delete
    11. cuba taip (d) kat chatbox :D

      Delete

  4. Mentabah pulak aku nak buat entry wordless wednesday hari ni..kahkah. Entry ni tak ada perkongsian yang kompleks pun. Cuma nak cerita pasal kehilangan jer. So siapa yang dapat baca tu, tahniah diucapkan. Dan siapa yang tak dapat baca, boleh cuba lain kali.

    Aku rasa setiap seorang daripada kita pernah dan akan lalui saat-saat kehilangan. Tak kira la dalam konteks apa. Kehilangan ahli keluarga ke, kehilangan pekerjaan or sumber pencarian ke, kehilangan bopren or gopren ke, kehilangan kucing ke, kehilangan pertimbangan ke, macam-macam lagi la. Semua tu tersabit atas point kehilangan.

    Untuk aku, kehilangan yang paling memberi kesan ialah perginya arwah mak. Time tu memang rasa sangat-sangat kehilangan la. Rasa macam hilang punca. Dah la aku ni jenis family susah, belajar pulak main-main. So memang terkilan sebab arwah mak tak dapat tengok aku graduate. Terkilan, tapi tak menyesal la. Sebab pada aku, everythings happen for a reason. Allah Maha Mengetahui kan? Mesti ada hikmah Dia yang aku tak nampak.

    Dan saat aku terkontang-kanting cari arah tuju, kawan baik aku, Hazati, bagi satu ayat yang pada aku cukup terkesan kat dalam hati. Kalau tak silap, ayat tu petikan kata-kata daripada Hamka, iaitu ayat seperti kat bawah ni:

    "Kematian bukanlah suatu kehilangan yang paling besar dalam hidup. Kerana kehilangan yang paling besar itu ialah matinya apa yang ada di dalam diri kita semasa kita masih hidup."
    Aku rasa ayat tu memang betul-betul self explanatory. Hidup selagi hidup. Hidup untuk hidupkan hidup. Dan jangan mati sebelum mati.

    Teringat pulak lagu Firman - Kehilangan. Lagu ni cukup terkesan untuk menggambarkan bahawa kita kehilangan seseuatu. Kalau sudi, dengar la yer..hehehe. Hadira dengan Farah tau la lagu ni. Orang lain, aku tak pasti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi..copy paste terus..mentabah betul kau ni yer..:p

      Delete
    2. trus post entri tu kat cni... hahahaha... caya la pensil..

      Delete
    3. hahaha..mana aci camni..tak suspen la..>:D

      Delete
    4. ok gak camni.. xpaya nak rujuk balik entri sblmnya.. hahaha...

      Delete
    5. hoh..nak hide la comment ni..letak kat spam..:p

      Delete
    6. tak boleh ker ? ok maaf2 . boleh padam ke ni ?

      Delete
    7. hahaha..xpayah la padam..

      Delete
    8. er . memang tak boleh lah . haha

      Delete
  5. pergi semak entry semalam jap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..hehehe..mahap yer Izzah :p

      Delete
    2. ok haris...betapa tersirat dan tersurat kehilangan itu. hilang dari pandangan mata padahal ada...entry tu la. nakal betul sipembuatnya. hasa hak hotan he hia. hehehe

      Delete
    3. hahaha..so far, setakat ni kau jer kot yg nampak point kehilangan kat entry tu..salah satu sebab aku pilih tajuk tu ialah nak bgtau yg wordless wednesday aku kehilangan..hehehe

      sebab tu kat perenggan pertama aku tulis camtu..:D

      Delete
    4. Haris ? OHH . Encik H ni namanya Haris ya . jeng2

      Delete
    5. hahaha.. H tu fleksibel.. halim bleh, halida pn bleh... hahaa

      Delete
    6. harun salim bachik la :|

      Delete
    7. oh .. sedap namanya . lepas ni boleh lah panggil harun . tak payah guna Encik H dah kan ? ;D

      Delete
    8. ya..pasni sila panggil saya harun..hoyeah!!

      Delete
    9. wah. ada hadiah tak sebab TERnampak point tajuk?? hehe.


      Harun?? kesian Beto =_="

      Delete
    10. xde hadiah la Dian..eh, Aien..-_-"

      Delete
  6. Cam tu yeh..... kalau tak bagi tau memang tak tahu....hu..hu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saje nak buat misteri sikit H ni .

      Delete
    2. hehehe..so utk next entry kak nom dah boleh detact la nampaknya..:P

      Delete
    3. Erkk... ( ikut style ko ) .. dah..dah.. Ko jangan pulak nak ngada ngada buat silap mata lagi hu..hu..

      maleh den nak Ctril Z bagai tu...ngeh.

      Delete
    4. errr....mana boleh ikut2 style org..hahaha

      yg tu kan baru wordless wednesday #1..means akan ada la wordless wednesday seterusnya..kehkeh

      Delete
  7. ok, aku ni akan blogwalking brdasarkan dashboard aku. tengok ko ade update dan tulis something. pastu bila aku bukak blog ko, kosong je. kat bwh ade lagu je. mmg timbul prsoalan gak lah. tp xtau nape aku mcm x take serius bnde tu.

    laen kali, aku tekad utk xmahu ditipu lagi. kejam nye u ni! huhu :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ai x sengaja la u..ai saje2 jer tulis camtu, tak sangka plak u boleh tertipu..:p

      Delete
  8. kehilangan sepasang semangat adalah lebih teruk kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..putus asa tu lagi teruk daripada mati..:)

      Delete
  9. mmg bc kt bloglist je since my dahsboard giler n xleh tgk list blog yg sy follow..pttla apsal kosong semcm je.. hehehe..

    alfatihah utk arwah mak awk ye..


    btl, semua tu ada hikmah..kite mcm senasib je, sy kehilangan abah sblm sy grad.. tp xpela, dah ketentuan.. Dia maha mengetahui..


    sy suke la kata² kwn awk ni => "Kematian bukanlah suatu kehilangan yang paling besar dalam hidup. Kerana kehilangan yang paling besar itu ialah matinya apa yang ada di dalam diri kita semasa kita masih hidup."

    mmg kite kehilangan org yg kite sayang..tp kenangan tu msh ada kan..

    tetibe sedih lak.. miss my abah so much.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kata2 tu kawan sy bagi masa dulu2..motif dia, nak putus asa tu senang, tapi jgn senang nak putus asa..:)

      Delete
    2. tu la kwn yg baik..keep on supporting u..

      btl la, sy ni senang sgt pts asa.. haishhh *cubit diri sendiri*

      Delete
    3. nak sy tolong cubit tak? :D

      Delete
    4. miahaha..xpe², cubit diri sendiri leh cubit manja² je..

      Delete
    5. owh..ingatkan nak kena cubit kuat2 tadi..kahkah

      Delete
  10. lagu ditujukan sbb ko kehilangan selipar kesayangan ko kn? kn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu la..selipar jamban aku kena kebas..grrrr

      Delete
    2. eh? selipar eh..? selipar tu misti mahal dan bernilai kan..? kan?
      tak mo berpatah arang berkerat rotan lagi yer. takmo majuk2 lagi yer..

      Delete
    3. erks..selipar tu limited edisen tau!!

      Delete
    4. kat selipar tu tulis nama tak..? nanti kan selipar tu lari cari tuan lain..

      Delete
    5. takpe..tulis nama kat dalam hati jer..hehehe

      Delete
    6. pensil ada selipar lebih . nak share ?

      Delete
    7. nak2..sharing is caring kan kan kan? hahaha

      Delete
    8. boleh . tapi harun boleh ambik sebelah je :P

      Delete
  11. ceittt!!!!! ada kata2 rupanya.... undaikkk... ngat kosong je... =.= tipah tertipu bang! huuuuu

    ReplyDelete
  12. susah aku nak memaafkan dosa ko ni.. hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..jangan camtu bro..aku ni anak yatim tau..kesian la sikit kat aku..:D

      Delete
  13. Kalau camni la gayanya, aku rasa 500 komen untuk 1 entry pun kau leh dapat H. Mohon @Bundle jangan dengki :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..gila ke apa nak 500 komen..hahaha

      Delete
    2. Eh, salah la ayat aku kat atas tu. Mohon Bundle terus mentabah. Hahaha! Mentabah tu apa H? :D

      Delete
    3. mentabah jer aku baca komen kau ni..hahaha

      *mentabah tu kena tanya kat Lina..:D

      Delete
    4. takpela rezeki masing2..jeles dengan dengki tak sama makcik..lagipon insan marhaen cam aku mmg tak tercelen la retis..retis wat entri kosong pon beratus2 komen..kehkehkeh.......

      Delete
    5. siak..menganjing aku pulak..hahaha..komen tu banyak sebab berbalas2 jer weh..kalau nak kira betul2 berapa jer kot..:D

      Delete
    6. Bundle, dengki tu ayat perumpamaan aku je :D

      H, sbb tu la aku cakap "kalau camni la gayanya". Kalau sorang je dah balas komen 20 kali, 5 orang je dah dapat la seratus. Wakaka! Nampak gayanya kena teruskan mentabah =_=

      Delete
    7. erkk..dah2 jangan nak mentabah sangat..hahaha

      Delete
  14. ohhh macam tu erk..... heeeeee idea yg luar biasa tu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tapi pasni2 org dah boleh detact la..:D

      Delete
  15. AKU glngn yang tak perasan tuh hehe sory :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..xpe ima..ramai kot yg xperasan..:D

      Delete
  16. bukan main lagi kau sekrang pakai domain sendiri..
    kau ni memang unpredictable la..macam2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..life memang unpredictable bro..:D

      Delete
    2. haha..tu pasal kau siap tertipu org lagi..nasib baik aku baca entri ni dlu baru tgk yg semalam punya...

      Delete
    3. hahaha..nasib baik kau tak komen semalam..kalau tak entah2 kau pun jadi mangsa keadaan..:D

      Delete
  17. sebenanye Na x bape faham..mungkin sbb Na baru bagun tdo terus bace entry ni kot... apa pun cer H try xplian kat Na skali lagi =D

    jgn marah nty kena jual...lelong lelongg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na pegi kat entry yg semalam tu, then Na tekan Ctrl+A utk tengok apa sebenarnya yg ada dalam tu..hehehe

      Delete
  18. erk. awat baru bagitahu.... ni nak kena tekan older post ni. aih aih aih

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..mana boleh bgtau awal2..xbest la..hehehe

      Delete
  19. kompomlah tak tgk dashboard ahahaha..

    lagipun kat dashboard tu paling atas mestilah yg paling latest.. jadi dah terkebawah lah kata-kata azimat ko tu.. tak menyempat aku nak baca.. lagi-lagi rushing nak gi kerja hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..xpe2..aku pun saje jer buat macam tu..:D

      Delete
    2. bah... H.. Jom balik :)

      Delete
    3. udah balik bha aku..:p

      Delete
  20. haHAHAHAHAHAHAHhaha...
    nur tertipu..!

    baru g baca.. :)

    apapun. al-fatiha buat arwah mak H..

    sukalah ayat2 Hazati tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..Nur pun tertipu ke? :p

      H pun suka ayat Hazati tu..selalu jugak share ayat tu kat orang lain..:D

      Delete
    2. tertipu gak H...! pandai eh tipu orang..
      xpe..lepas ni nur nak buat cm tu jugalah...
      untuk juga punga background putih ni kan...

      Nape Hazati tu H juga awalnya..
      ehem2.... ;p

      Delete
    3. hahaha..background hitam pun boleh Nur..tapi kena guna font hitam jugak la..:p

      errr..Hazati tu H jugak awalnya sebab ayah dia kot yg bagi..hehehe

      Delete
    4. hidup untuk hidup..hidup untuk hidupkan hidup..
      rs bersemangat tuk hidup =)

      Delete
    5. Betul kata ai...Caiyok2.....

      Delete
  21. selamat aku baru jenguk entry kau yang harini jadi aku taklah tertipu tengok kosong je wordless wednesday kau. kehkeh. buat pertama kalinya aku nak akui yang kau kretip wat tulisan tu warna putih. kbye !

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..terkesima aku baca komen kau ni..selalu kalau aku nampak nama 'cik nana' jer, aku memang terus fikir nak kena bahan..xsangka pulak arini tiba2 kena puji..:p

      Delete
    2. eh eh eh aku puji kau. biar betik. hahaha. adess aku kena hack ni. tak tak tak aku tak puji kau. kahkahkah

      Delete
    3. haaa ni baru la nana yg komen..baru nampak ada unsur2 membahan kat situ..kahkahkah

      Delete
  22. patut la kau beria-ia kata aku tak baca entri kau semalam betul-betul.. hampeh -_-' ni la bahana tak ada tetikus.. apa yang boleh nampak, terus jadi tak nampak :p

    btw, thanx sebab masukkan nama aku dalam entri semalam.. (tetibe rasa diri ni femes! haha -> perasan! )

    tapi, rasanya bukan kitorang je kot sporting.. kau pun sama kot.. heehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sebab ada nama kau ler yg aku suruh kau baca betul2..sebab aku tau kau tau lagu tu..:p

      Delete
  23. haha dah selamat komen entri sebelumnya. maka yang tak spontan kat sini ialah beta. sobs. haha duli hape, ejaan spontanius tu kenapa comel sangat. -..- haha
    ok harini tak update blog ,tu je nak bagitau.babai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ejaan tu comel mewakili tuan blog..hahaha

      Delete
  24. yeay!! husna x tertipu..=D

    ReplyDelete
  25. .





    p/s: nampak tak aku komen apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..nampak2..betul jugak apa ko cakap tu..sebab selalunya kalau benda2 camni ramai jer kot yg terlepas pandang..kehkehkeh

      Delete
  26. tak nak maaf!!! ahhh,, tipah tertipu,, sob3,, sila belanja eskrem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..tipah tertipu ke?mentabah jer la tipah oi..hahaha

      Delete
    2. sesungguhnya aku kurang tabah,, sila tabahkan ye,, :D

      Delete
    3. semoga tabah menjalani dugaan hidup :|

      Delete
  27. cikgu , saya tak faham dengan tajuk entry ni . tolong jelaskan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cikgu pun xtau apa maksud tajuk entry ni..hehehe

      Delete
  28. hehe hamek.. ramai yg x puas ati dah tu.. hehe
    missTina siap kopi pes lagi ha =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan missTina la yg kopipes..tapi Cik Pensil..:p

      Delete
    2. eh haah la aiseh terlaju plak scroll nye ha =P





      *hamboihhh subuh2 lagi dah reply kekomen :D

      Delete
    3. well..morning person memang la camtu..lalala~ :p

      Delete
  29. Xpe, wa maafkan lu :)
    Putih pun putih la... hehehe. Siang khamis. Malam pulak jumaat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa nasib baek lu maafkan wa..:D

      dah siang jumaat dah..malam pulak sabtu..

      Delete
  30. Keypad tul si H..damn~ penat scroll jer..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku pun nak buat wordless jugak bro..kasi can la sekali sekala kat aku..:D

      Delete
  31. Kreatif jugak kau ye H. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..next time untuk Wordless Wednesday #2 ramai la yg dah boleh baca..:p

      Delete
  32. kehkehkehkehkehkehkehkeh.... good idea :D

    ReplyDelete
  33. ceh.. igtkn mmg kosong.. kosong.. kosong *nyanyi lagu najwa latip*

    wordless wed mmg pakat letak gmba je eh? nanti wat la video tapi tak bercakap. wordless jugak tu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..nak letak siapa dalam video tu? letak biawak boleh ke? hahaha

      Delete
    2. weh!!!! jom tukar review,, ko bagi kaw2,, aku bagi kaw3 punya,, aku punya blog dah lame tak kena review nih. yang review pun sebab masuk segmen je,, review pulak benda2 baik je,, tak thrill,, so baik ko review.. mesti ko kutuk kaw2,, hehe

      Delete
    3. alamak..masalahnya aku bukannya reti nak review2 ni muja..rasanya xpernah sekali pun aku review blog org kot..hahaha

      Delete
    4. konon betul uncle h ni,, aiyaa

      Delete
  34. termenipu takpe..tak dosa.. errr yeke?? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..xtau la pulak pasal tu..hehehe

      Delete
    2. kena rujuk ustaz azhar idrus la nmpaknye haha

      Delete
  35. aku dah baca yang ini dulu.. so aku tahu dah trick... mcm mana?/ =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. cis..tak aci la..mana boleh langkah badul!!

      Delete
  36. adeh...
    lps baca entry ni kan cepat2 g baca blk entry sna..owh kita pernah kehilangan yg sama..sgt pedih kan..sgt perit tuk sesapa yg x pernah rasa apa itu kehilangan yg sebenar..

    al- fatihah tuk kedua2 mak kita.

    ReplyDelete
  37. menipu??? owhhh tak per.. saya baru jerk baca entry tuh. hehehe.

    ReplyDelete
  38. ok,,,

    nak pegi baca entry lama dulu..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..ni lagi sorang pentipu..grrrrr

      Delete
  39. Eleh cikgu, ingat comel ah sorok sorok belakang H kat header tu? Hahaha

    ReplyDelete
  40. putih atas putih = kreatif.. pergh x terfikir nak wat camtu hahaha

    ReplyDelete
  41. as-salam..

    oooo...nak kena la tu...
    ada2 je ya capital H ni.pandai ngko..baru dok sebut2 ke mana mnghilangkan diri..alih2 datang menyamar la pulak.. :D

    in shaa Allah akan ditunaikan :D

    ReplyDelete
  42. terlepas entri tu...
    nak gi terjah jap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tu la sape suh lama x online..hahaha

      Delete
  43. tahniah ... blog H dari selebet-selebet rupa skg kemas giler ... btw ... sokong johor gak ke? satu geng la kita ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tahun baru kena la tukar imej..:D

      Delete
  44. Spontan & sporting....ok what

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh masuk super spontan la camni..hehehe

      Delete
  45. errr chicna baru hilang pen. baru beli ok. chicna syak bos yg ambik. suka amek pen orang.

    ReplyDelete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top