Header2

• 07 January 2013 •

Jurusan Hari-Hari

Semalam aku tengok AJL ke-27. Lagu Teman Pengganti menang persembahan terbaik. Aku blur sebenarnya. Tertanya-tanya macam mana diorang nyanyi pusing-pusing boleh menang persembahan terbaik..kehkeh. Maybe sebab undian SMS kot. So takpe la, rezeki masing-masing. Bukannya aku mengundi pun..hehehe.

Tapi kan, kalau aku jadi juri dan diberi peluang untuk memilih, aku akan pilih lagu Teman Pengganti jadi juara. Mungkin sebab aku cukup salute kot dengan kredibiliti Malique dalam mencipta lirik-lirik senggama minda. Aku rasa Malique ni dah macam kamus bergerak pun ada. Punya la hebat kosa kata dia. Anyway, the best part untuk malam semalam ialah bila Abg Romli Sarip nyanyi lagu Kamelia. Rasa macam aku tengah tengok konsert. Teringat pulak Shiro nyanyi masa Raja Lawak 6 dulu.

Jurusan hari-hari~
Indah bersamamu, Kamelia~


Kahkahkah..asal boleh jer nyanyi. Okey, dah. Habis cerita pasal AJL.

Sebenarnya ramai orang boleh menyanyi. Bezanya ialah antara sedap dengan tak sedap. Terus terang cakap, aku pun boleh nyanyi, tapi tak sedap. Anggap jer macam Lisa Surihani yang tengah nyanyi, tapi dalam versi lelaki. Macam mana Lisa Surihani tu pelat huruf R, macam tu jugak la dengan aku. Buruk bunyinya.

Jughusan haghi-haghi~
Indah besamamu, Kamelia~


Haaa, korang pun pelat jugak ke? Kahkahkah!

Tapi dalam masa yang sama, tak semua orang boleh menyanyi. Sebagai contoh, orang kurang upaya, di mana mereka tu memang tak dapat bercakap.

Tadi lepas balik kerja, aku pergi kedai makan. Tengah aku makan sambil tengok TV, datang satu family. Anak dia yang paling kecik rasanya dalam 5-6 tahun. Comel, standard la kan budak-budak. Aku dulu pun comel jugak, sama macam sekarang..kot.

Seperkara yang menarik perhatian aku ialah apabila budak tu rupanya tak boleh bercakap. Saat dia nak order untuk makan, dia buat bahasa isyarat. Aku tak faham apa dia nak order, tapi mak dia faham. Dan mak dia balas balik guna bahasa isyarat. Aku tak pasti sama ada budak tu memang cuma tak dapat bercakap, atau turut tak dapat mendengar. Lama aku perhatikan interaksi dua beranak tu. Dan buat aku terfikir, macam mana agaknya kalau ditakdirkan aku punya ahli keluarga yang kurang upaya. Sayu gila kot.

Entah la. Ramai orang boleh menyanyi, tapi tak semua orang boleh menyanyi. Ramai orang boleh bercakap, tapi tak semua orang boleh bercakap. Apapun, Alhamdulillah sebab walaupun aku tak boleh menyanyi, tapi sekurang-kurangnya aku masih boleh bercakap.

p/s: ramai yang dapat melihat, tapi buta hati..dan yang tak dapat melihat, dapat mencelikkan hati orang lain..:)


150 comments:

  1. Replies
    1. ko dh boleh tukar dr encik H jadi kepada encik Rrrr...

      aku nyanyi boleh tp perasan lebih yg suara ini syok didengar org..

      Delete
    2. Encik Rrrr dah ada la kopi..

      maknanya suara ko sedap la..boleh jadi retis..kehkeh

      Delete
    3. nak dgr kopi nyanyi. nak dengar. nak dengar.. kehkehkeh..

      H, tak perasan pun pelat R.

      Delete
    4. sbb saya kan cakap laju..mana ada org nak perasan :p

      Delete
  2. baru nak amik forst..kopi pasta dah amik...
    huhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgk..ejaan pun salah...punya nak cepat...!
      hehehehehe...

      psst..jap nak baca..entry.. :p

      Delete
    2. takziah atas kelewatan itu..

      Delete
    3. Ermm...setuju yg tang last tu..ramai yg boleh melihat tapi still buta..!

      Dan nur juga boleh menyanyi..tapi lepas tu siap sedialah baju hujan free tu ye..sebab pasti hujan..hehehehe.. ;p

      Tapi nur dok pelat rrrr...

      Delete
    4. Kopi Pasta : Sekali dapat ucapan takziah tu..!sadiss tol...! hihihihi

      Delete
    5. tingin nk amik tahta first tu..
      nti bleh dapat kot.hehehe ms tu stanby adiah siap2 ye H =)

      Delete
    6. cik nur: ohoo..means kalau hujan selama ni mmg sebab cik nur nyanyi la kan? bagus2..teruskan menyanyi..:p

      cik aini: dah standby hadiah pun..H stanby rotan..:D

      Delete
    7. ehh..xnaklah nyanyi hari ni, sbb nur naik moto.. xde org nak bagi baju hujan percuma..
      hihihihi.. :p

      Delete
    8. alaa..nyanyi la..nyanyi la..pls..dah lama H tak main hujan..hehehe

      Delete
    9. xmo..xmo..minggu ni nur merempit...
      dah la xde baju hujan...
      hihihihi

      Delete
    10. xyah pakai baju hujan..nur merempit pakai payung jer dah la..:p

      Delete
    11. kalau merempit pakai payung perjalanan ke rumah selalunya 15minit akan btukar menjadi 180minit tau...
      heheheheh

      Delete
    12. eh takpe..biar lambat asal selamat..hehehe

      Delete
  3. sebenarnya wa turut kecewa teman pengganti tak juara. tapi lebih baik terukir di bintang menang daripada patah seribu. Memang wa boikot itu ajl. ahaha.
    setuju beno dengan pepatah tu, marilah kita sama2 celik satu sama lain. hehe. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknya kalau lagu aku maafkan kamu tu masuk AJL, mesti best kan..hehehe..terukir di bintang tu sweet lagu dia, ala2 macam lagu2 lama..

      mari2..mari mencelik~ :p

      Delete
  4. yeay!! ada geng.. kita seghupa.. hahaha~ XD

    perenggan terakhir ko tu buat aku konfius n berkerut dahi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kau pun sama ke? takpe2 pasni kita tubuhkan band boy ala2 macam 4u2c..hahaha

      perenggan terakhir tu..errr..entah..aku pun blur :D

      Delete
  5. huaaaaaaa tak tengok AJL semalam.. penat yg teramat sgt, just follow mellow melalui surat khabar je.. huuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..takpe ena, nanti mesti ada ulangan punya..tunggu je la yer..:p

      Delete
    2. Ulangan tahun depan la jawabnya :D

      Delete
    3. eh tak jugak..mana tau hujung tahun dah ada..xpun tengok ulangan kat astro jer la..hahaha

      Delete
  6. Fewittt!! kacak lagu! dah nak join AJL ke? Aku baca ulasan u tentang AJL..hmmm..boleh.. aku setuju..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..mesti kau nak kata lagu tu kacak macam aku kan? kahkahkah..punoh masa depan kalau aku join AJL..:D

      Delete
    2. haHAHAHHAhahaha! Jangan lupa sebut nama aku dalam lagu u la nanti! baru la makin kacak lagu tu nanti. :)

      Delete
    3. oh~
      aku malas~
      katakan padanya aku malas~
      oh burung~
      nyanyikanlah~
      katakan padanya aku malas~

      kehkehkeh

      Delete
  7. Xdgr pelat R pn..pandai ko cover ye

    Chuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti la..aku kan cakap laju..sebab tu kau xdgr..:D

      Delete
  8. ahh smlm tak tgk ajl. tp semua org ckp best.

    ingatkan H ckp main2 je yg H pelat R. kalau cam lisa tu comel la pelat, kalau H xtau la comel ke tak. hahaha.. so susah la H nak panggil Encik R. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo H comot la cikna..hahaha
      mesti H panggil Encik R jadi Encik Ghr...kahkahkah

      Delete
    2. H pun comel jugak la..sila refer pada perenggan ke berapa ntah..kehkeh..tapi tak panggil Encik R dengan nama penuh dia pun..cuma panggil dia P

      cik aini: pernah kena tomoi x? grrrr

      Delete
    3. eh tak bleh tak bleh. comot is sweet.
      comel ke? tak aci puji diri sendiri H. riak nanti. hahaha..

      gawangnya H. ai, tak tau.. H dah mawah tu. :P

      Delete
    4. comot is sweet? eh lupa pulak..sebenarnya H ni comot la..sweet kan? sweet kan? hahaha

      muhun chic na tolong tomoi cik ai..>:[

      Delete
    5. kalau sweet...xelok tomoi2 org..!
      dari sweet terus sweekkk..!
      hahahaha...

      Delete
    6. erks..rasa macam nak tomoi cik nur pulak..:D

      Delete
    7. hahahaha...sensentap betol H ni...!
      sikit2 tomoi..sikit2 tomoi...
      panggil tomok backup kang haaaaaa.... ;p

      Delete
    8. dan dan kan tukar comot kan. haha..

      chicna rasa nak tomoi H la pulak. jom Ai, jom Nur. kita bergabung!!

      Delete
    9. erkk..mana boleh main geng..grrrr

      Delete
    10. jom2..kita bergabung..ajak ai sekali..!
      GSF bergabung...!
      hahahah

      Delete
    11. erkk..tak aci la macam tu..dimana keadilan?

      Delete
    12. jom2..kita bergabung..bersatuu.,.
      kasi tomoi sama H..hahaha

      Delete
    13. dah2..dilarang sambung komen kat sini..grrrr

      Delete
    14. yang dilarang tu la yg org selalu suka buat. hahaha..

      Delete
  9. -ok la Teman Pengganti menang persembahan terbaek drpd dpt kat lagu laen yg belom tentu lagi terbaik mane.. aku pun salute part Malique buat lirik.. rare gila kadang tu perkataan dia guna..

    -partner keje aku pelat R.. tapi dia bedal je nyanyi gak bila dpt microfon.. hahaha

    -bab KURANG UPAYA : aku agak touching bila bab nih.. sebab aku ada kawan yg sangat baik.dia kurang upaya fizikal.. hati dia baik. tulus. tapi hemmmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..lirik dia tu macam tak tercapai dek akal..entah mana punya bahasa dia dapat..rare and unik..

      sama la macam aku..aku bedal jer kalau dapat microfon ni..pedulik la walaupun tak sedap..dah nama pun menyumbangkan lagu..hehehe

      setakat ni, aku xpernah ada kawan kurang upaya..means yg xleh cakap or xleh dengar or xleh nampak..cuma sepupu aku ada sorang tu macam syndrome down..

      Delete
    2. mcm aku ni, abg long aku punya kawan ada adik yg bisu.
      tiap kali raya dia mai umah aku mesti bwk adik dia..
      adik dia & dia guna isyarat tangan tiap kali komuniket..
      aku kagum gila tengok.. tp aku x reti guna bahasa isyarat..

      pastu pulak adik dia ni hensem gila.yg pd aku mmg sgt ohsem hensem dia.tp dia di uji dgn BISU.. jiwa org kelainan upaya ni selalunya saaaaaaangat tulus.

      sekali lagi aku kagum.

      member aku brader ni :

      owner blog Renjersungai.blogspot.com pyg kurang upaya fizikal tu.. dia kurang upaya fizikal.. tp rezeki dia selalu murah bila bab ikan / sungai / memancing.. belas2 & puluh2 kilo dia dpt tiap kali dia buat trip memancing. fuhhh sekali lagi aku kagum.


      err kagum dak aku komen panjang gila? =P

      Delete
    3. errr..kagum la jugak..aku nak tanya ni, kau ada cikgu ERT nama Liyaa ke? hahaha

      Allah Maha Adil..yang kurang kat sebelah sini, mungkin Dia lebihkan kat sebelah sana..:)

      Delete
    4. errr cikgu ERT nama Liyaa ???
      kenape H tanye camtu?

      H rase mcm kenal ana ke ? =P

      Delete
    5. hahaha..ana xkenal Cikgu Liyaa ke? dia femes tau..:D

      Delete
  10. Ajl..kalau M. Nasir masih lagi bertanding..dia naik pentas dianyanyi sorang2..dia menang sorang2..xder joget2..xder pelakon dukong2.hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau M. Nasir masuk bertanding, dia boleh tapau habis tu..lagu dia, lirik dia, nyanyi pun dia..hahaha

      Delete
    2. Last year Hapiz menang sbb lagu M Nasir. This year nyanyi lagu Ajai terus dpt no 3 je. Hahaha! Okey la tuuu :P

      Delete
    3. kalau pencipta lagu, aku suka audi mok..:D

      Delete
  11. huhuhu. insaf. hargai suara kite kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. uhuk2..begitu la nampaknya..

      kesian tengok budak tu..

      Delete
    2. tapi H budak tu dah terhindar dari dosa mengumpat.

      harap-harap.

      Delete
    3. haaa insyaAllah..tapi tengok gaya dan perwatakan dia, budak tu memang ada harapan jadi budak2 pandai..:)

      Delete
  12. betul..saya pun kan pilih Teman Pengganti

    ReplyDelete
  13. x tgk AJL pn smalam.. rmai kata best.. yg bertanding aku xtw sapa.. yg aku tau pemenang2 j.. hehehe... btw, suara ramli sarip best.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. suara ramli sarip tu ala2 macam suara aku jugak tau!!

      jughusan haghi-haghi~

      Delete
  14. ramai yang reti menulis, tapi tak semua reti takcle hati pembaca. kihkih. (dalam konteks belog la).

    ha rasanya lagu teman pengganti memang layak menang, sebab lirik best. tapi mungkin sebab ada sikit rentak lagu dia macam lagu noorkumalasari. dan mungkin lagu yuna tu original, tu pasal menang. tapi part lirik, macam biasa je kot.

    suka papa rock itu!! suara dia yang seksi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku selalu harap aku boleh tackle hati pembaca, tapi susah kot..so aku tackle hati sendiri jer..:D

      haaa mungkin jugak..maybe sebab melodi dia ada ala2 lagu lama..pertimbangan juri macam tu kot..

      yeahh..papa rock memang rock!!

      Delete
    2. Reply perenggan pertama tu macam konon2 merendah diri sangat la? So humble -_-

      Delete
    3. erks..kau ni kan..ce jgn pandang negetip jer..grrr

      Delete
  15. ai pun x tgk AJL smlm sbb tetiba boss soh masuk kj mlm standby...huhuhu sedih lak dh mcm askar wataniah lak kena standby2..tp dgr org cakap suma best,apapun td pg dah dpt dgr Aizat nyanyi lagu Yuna tu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai keje jadi security guard ke? hehehe

      Aizat nyanyi classy la malam tu..ala2 macam kat kelab malam pulak..:D

      Delete
    2. ai auntie seekers la H. hahaha..

      Delete
    3. oklah..sebab lirik lagu yg aizat nyanyi tu xde ikan bilis...kambing gilis pun xde...
      heheheh

      Delete
    4. chic na: owhh..kira Ai ada skandal dgn uncle seekers la ni? hahaha

      cik nur: kalau Anak Kampung tu letak lirik kambing gilis, kompem boleh menang tau!! :p

      Delete
    5. kalau menang sebab juri tu fekak..!
      wakakakakak... :p

      Delete
    6. aah memang bisnes partner dua2 org. malam2 standby nak cari hantu la tu. kikiki..

      Delete
    7. cik nur: okey apa kambing gilis..kira rare tau..:p

      chic na: ooo ngumpat ea..nanti kite ngadu kat cik ai!

      Delete
    8. kahkahkah
      ai partner uncle seekers..hahaha
      siap lah suma antu2 tu..hahaha

      Delete
    9. muhun Ai amik gambar berdua dgn uncle seekers :p

      Delete
  16. mmg part last semua ima suka. dgr dorg start main gitar terus sorak feel cm tgh tgk konsert kan kan hehe

    encik H. Org bisu biasanya mmg tk dgr..package. Bf kita pandai bhasa isyarat *tetiba hehe



    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu la..maybe sebab part yg last tu semua stok2 lagu karaoke kot..tu yg syok dengar..:D

      erkk..biasanya memang camtu ea? tatau pulak..muhun encik kudi ajarkan saya bahasa isyarat..hehehe

      Delete
    2. AAH biasa mmg package..

      belaja ngn kita pun bole kita pun pandai hehe
      tp tahu bhasa isyarat selamat pagi cikgu jer lh hehe :)

      asl header kau slalu tukar2 eh?

      Delete
    3. erks..kalau selamat pagi cikgu camne nak buat? :D

      header tu memang bertukar2 la ima..hehehe

      Delete
    4. nak buat selamat pagi tu tgn pusing2 cm nak silat dah.. :D


      ooh kelasss kau! header tukar2 siappp

      Delete
    5. erkk..iye2 jer ima..kalau silap, terus kena bersilat pulak..hehehe

      header ada 2, kena la gunakan sepenuhnya :p

      Delete
  17. Replies
    1. gua nak maju..maju maju maju~
      *ala2 kumpulan bawel :p*

      Delete
  18. Aku taktau apa masalah pendengaran aku masa tgk AJL. Aku igt sound system dea yg tak best. Tp rata2 aku dengar org kata best. Maybe sound system TV aku kut yg tak best. Hahaha!

    Aku tak bape pandai nak menilai persembahan, lagu, muzik sume ni. Tapi boleh kata aku puas hati gak la ngan result sbb yg menang sume lagu yg aku suka. Hehehe. Cuma Mojo je kut yg aku suka tp tak menang. Dan dan, naseb baek Patah Seribu tak menang. Hahaha! :P

    Part ending memang terbaekk r. Jurusan hari-hari, indah bersamanu. Ohh, Liyaa! Terima kaseh :D

    Err tapi situasi kat kedai makan tu, menginsafkan. So, gunakan la mulut, lidah & suara dgn sebaek2nya. Yg bertuahnya budak tu, dea takkan dapat dosa mengumpat, mengutuk, memaki org -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak yah nk jurusan bersama Lyaa sgt laaa BORINGG~ -_-"

      HAHAHAHA

      Delete
    2. Eleyh. Na, jeles lettew nama Na takleh wat camtu. Hahaha! Try la Na nyanyi jurusan bersama Liyaa. Lagi tambah2 feeling taw nanti. Hahahahaha!

      Eh, cop2. Ayat atas tu aku nak tukar. Aku prefer lagi nak ckp naseb baek Shila Amzah tak menang. Hahaha! Biar nampak lagi obvious yg aku tak minat dea :D

      Delete
    3. erkk..lagu Mojo aku minat jugak..tapi persembahan diorang aku macam tak berapa minat..hehehe

      Shila Amzah ni macam gedik la skg..tak habis2 nak alebiu kat bopren dia..mentang2 la aku takde bopren..grrr

      muhun jangan tukarkan Liyaa dengan Kamelia..kahkah

      Delete
    4. ko memang la takde bopren.. kot kalau ada, gepren ada la.. apodah!

      Delete
    5. alaaa..aku baru jer nak berdrama..:p

      Delete
  19. haha..H pelat R ea??
    mcm tu ghupenye..xpaa..normal lar tuh..
    tp husna x ea..jelas je sebutan Rrr tuh..=P

    hurmm..bersyukur apa adanya..=)
    Ahamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..tak la..H buat2 pelat jer..:p

      Delete
    2. muahahaha..sah mmg pelat..=D

      Delete
    3. eh mana ada..buat2 pelat jer la..kahkahkah

      Delete
  20. Harapatn H dgn Na sama....
    Mengharapkan Teman penganti yg menang...tp ok la even dapat persembahan terbaik dari x dpt ape mcm mimie n da geng penat dye bertukaw baju..siap ade 40 dancer lagi...tp hapa pun xde... cuba tahun depan ok mimie =) o(sepatut nye bole kot bagi persembahan terbaik kat mimie n da geng kan)

    tapi tu laa Na belum jd juri professional so ape yg juri dah tetap kan itu laa yg terbaikkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagu Orang Kampung tu kalau Zero yg nyanyi lagi chance besar nak menang kut. Hahaha! Na, Na jadik juri awam pun belum tentu layak ni kan pulak profesional -_-

      Delete
    2. lagu Anak Kampung la Liyaa..grrrr

      sebenarnya aku suka versi asal yg Jimmy Palikat nyanyi tu..sebab nampak originality dalam lagu..tapi bila dia nyanyi dgn one nation emcees, aku terus jadi kurang minat..maybe sebab lirik rap dia entah apa2 kot..siap ada ikan bilis bagai..kehkeh

      Delete
  21. aizat cool gilaaaaa nyanyi sambil pegang cawan nescafe. ohsem. kau mampuuuu ? hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. elleh..apa kelas nescafe..aku nyanyi pegang cawan McD tau..siap refill lagi..hahaha

      Delete
  22. Yang ada itu ada, yang tiada itu tiada. Bersyukur apa adanya... :)

    ReplyDelete
  23. aku rasa aku hebat sebab boleh sebut r banding ngan lisa,,, rasa macam boleh menyanyi dengan sedap juga... rasa macam orang celik yang buta,,, rasa macam korang nak cekik aku sebab aku perasan amat,, so,, aku lari dulu,, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa macam nak langgar belakang kereta ko..grrrr

      Delete
  24. ko pelat r?? hahhaha. ops!

    pelat tu sweet actually. :)

    kalau aku jd juri, aku pilih persembahan aizat. simple, cute, sweet, romantik, bla..bla..bla.. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..sweet kan aku? as sweet as aizat..kahkahkah

      Delete
    2. ok, buktikan ko tu sweet. buat vlog. nyanyi terukir di bintang sambil pgg mug nescafe. rambut belah tepi. pleaseeeeeeeee. huhu.

      Delete
    3. aku ni pemalu..memang taknak dikenali ramai..hikhik

      Delete
  25. grrrrrr ayt xbleh blah " Aku dulu pun comel jugak, sama macam sekarang..kot." mentabah aq dgr H hahahahahaha

    hahahaha aq xsuka tgk ajl ni..mls.. baik aq tdo.. klu sokong pon derang bkn bleh bg aq duit klu derang menang.. hahaha...

    bab nyanyi2 ni, aq suka nyanyi,tp nyayi dlm bilim jelaa.. hahahahah....

    wlupun aq nyanyi xsedap kata mak aq, tp aq bersyukur aq dpt bercakap dgn suara yg merdu.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..mentabah jer aku baca komen ko ni lina..:p

      Delete
  26. Replies
    1. kenapa tak suka? suara tak sedap ea? :D

      Delete
    2. nanti ada orang baling bantal -_-

      Delete
    3. owh sebab pelat R ea? hahaha

      Delete
    4. bukan . memang tak suka nyanyi dari kecik lagi . tak tahu kenapa . rasa benci .

      em .. em

      Delete
    5. eh tak baik tau benci2..:(

      Delete
  27. mesti H hilang satu gigi belakang kan ? sebab tak boleh sebut "R" =p

    kirim salam dekat Encik R .

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..Encik R takde..dia pegi KL..grrrr

      Delete
    2. "grrrr" ? jangan nak mohong , Encik H tak boleh sebut pun ,
      dia akan jadi ghhhh .

      betul tak ? :p

      Delete
    3. amboi..kemain na..hahahaha

      Delete
  28. tak tgk ajl..k, bai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..sape suruh tak tgk? k, bye..:p

      Delete
  29. itulah... kita kena bersyukur dengan keadaan kita sebenarnya... ada yang lebih banyak kekurangan daripada kita tapi tak pernah sekalipun merungut dengan keadaan dorang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal..budak tu nampak riang jer..takde pun nampak rendah diri ke, depression ke..family dia pun sama..

      Delete
  30. menyanyi itu bakat, melalak itu katak.BANkami


    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..kalau camtu, Cik Nur katak la..hahaha

      away tido~

      Delete
  31. nanti ada mentor 8 encik h join la. nanti kitorang bangga sebab dapat komen kat blog retis.

    ReplyDelete
  32. encik H. ISK3 isk...huhuhuhuhu. AJL?? hurm layan jerkkk tak der perasaan untuk tuh. kenapa erk??

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..layan AJL tak payah ada perasaan la sue..:p

      Delete
  33. encik H, yang komen last boleh tuntut hadiah kat kaunter pertanyaan tak??? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya boleh..tertakluk kepada terma dan syarat..
      tapi nampaknya sue bukan last..hahaha

      Delete
  34. setuju. ramai boleh nyanyi, tapi yg membezakan sedap dan sebaliknya.
    kehidupan begitu juga.. cth..
    ramai yang baik, tapi yg membezakan baik kpd siapa? atau semua org? hmmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup2..tak semua org baik pada semua org kan? :)

      Delete
  35. psl ajl tu, no komen sbb xtgk..hahaha..


    ramai boleh nyanyi, tp xramai yg boleh mengaji dgn tajwid yg btl.. *sy la tu*


    psl mak n anak tu, mmg sayu kot klu sy tgk..dh la sy ni spesis cpt rs kesian.. erkkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..saya gak kot..#_#

      saya pun spesis cepat kesian jugak..terus terfikir apa la agaknya nasib budak tu..

      Delete
  36. AJL...awal2 lagi aku target Teman Pengganti atau lagu Yunaizat tu menang kerana kekuatan lagu tu kuat pada lirik dan melodi. pastu ternyata salah satu dah menang....maknanya aku boleh jadi juri. hahahaha. perasan lebih.


    dan betul la...semua orang boleh menyanyi yg bezakan antara sedap tak sedap jelah.


    pastu kan...buta hati jiwa mati...sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagu yuna tu quite okey la..seronok jugak nyanyi..tapi aku still suka pada teman pengganti sebab ada sentuhan malique..:D

      Delete
  37. Syahdu dengar perasaan hang ni H... dalam ganas hang ni rupanya ada kelembutan gitu......

    Sangat bersyukur dengan anugerah yang Allah bagikan...lebih baik mengaji kalau dah tau menyanyi tu tak sedap...ha..ha...

    #gurau-gurau je H .... jangan marah yek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah..kejam kau ni kak nom..:D

      aku ni sebenarnya sopan santun tau..hehehe

      Delete
  38. sudah..! mlm AJL tu aizat amdan paling ensem. sekian..


    ReplyDelete
  39. hahah...kami pun xfaham macam lagu teman pengganti menag kat persembahan terbaik..
    kalau juara xdalah heran sgt..

    eh2..H..kami pun sama spesis dgn lisa jugak..kehkehkeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owhh..sama macam Lisa ea..hahaha..

      kami pun..:D

      Delete
  40. aku tengok ajl gitu-gitu aje.. tak tahu pun mana yang best..
    so pada yang menang tu tahniah lah...

    aku rasa aku tak berapa pandai menyanyi... tak sedap tu memang dah sahlah... kahkahkah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la dengan aku..main belasaah jer nyanyi walaupun tak sedap..:D

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top