Header2

• 05 January 2013 •

Krohhh..Krohhh..Krohhh..

Rasanya aku ni dalam kategori manusia yang mudah hilang tumpuan dan cepat hilang tumpuan. Terutamanya dalam hal-hal yang remeh dan mudah. Kebiasaannya tumpuan aku akan hilang disebabkan faktor-faktor bunyi.

Sebagai contoh, kalau aku tengah tekun bekerja dan tiba-tiba handset berbunyi. Aku akan cepat hilang tumpuan, rasa terganggu dan nak marah siapa yang telefon. Sebagai contoh, kalau aku tengah mengadap laptop dan tiba-tiba kucing berbunyi, aku rasa macam nak lempang kucing-kucing tu. Tapi itu contoh jer la. Sebab kalau diikutkan, aku ni baik sebenarnya. Takkan la bos telefon aku nak marah, dan takkan la aku saja-saja nak lempang kucing jiran sebelah. Kang tak pasal-pasal nanti aku pulak yang kena marah..kehkeh.

Eh kat atas bumbung site office aku ada biawak tau. Entah dari mana datang. Sejak sebelum pindah site office memang biawak tu dah ada. Selalu kot aku bergaduh dengan diorang. Mana tidaknya, time aku tengah buat kerja or buat-buat kerja, boleh pulak diorang crawling kat atas tu. Kadang-kadang lari berjemaah. Kadang-kadang main kejar-kejar. So kerap jugak la aku amik penyapu, ketuk-ketuk siling cabin tu. Dan kalau malas sangat, aku marah jer suruh diorang diam, walaupun aku tau diorang tak faham. Ingatkan bila pindah site office ni diorang tak ikut. Rupanya, hmmm..sabar jer lah.

buaya biawak buaya biawak buaya biawak..hahaha..susah nak sebut kan? :p
Dah. Aku taknak cerita pasal biawak. Aku nak cerita pasal adik aku pulak. Dia ada kat Kuantan ni, datang berjalan. Adik aku ni jenis tidur berdengkur. Ni cerita malam semalam la, time tu aku dah la tengah syok-syok tengok Gokusen. Dia boleh pulak berdengkur lagi kuat. Aku pasang headphone, dengan harapan suara dengkuran tu ditenggelamkan. Tapi macam yang aku kata, aku ni cepat hilang tumpuan. So bunyi dengkuran dia yang suyup-suyup tu pun tetap mengganggu tumpuan aku. Rasa macam nak jer aku marah dia sebab berdengkur..grrrrr.

Petang tadi pulak, dia mula menunjukkan simptom-simptom kurang sihat. Mungkin sebab siang tadi aku paksa dia makan mekdi, so bila petang dia dah mula batuk-batuk. Ya, batuk-batuk. Once again, aku rasa sangat terganggu dengan bunyi batuk dia. Dalam hati aku rasa nak jer cakap, "kau jangan batuk boleh tak?". Tapi tak sampai hati pulak. Rasa macam kejam sangat nak marah orang yang sakit. So aku sabar jer la. And Alhamdulillah, malam ni nampaknya batuk dia dah berkurangan. Dah tidur pun nampaknya. Berdengkur...zzzzz.

Aku syak sebab tu jugak la tumpuan aku terjejas masa taip entry yang ini. Tengah aku fokus siapkan entry, boleh pulak Encik R tanya, "lama lagi ke nak siap?". Terus aku lupa apa motif entry tu sebenarnya. Sampaikan tajuk pun aku main bubuh jer ikut suka. Dah, itu jer. Adik aku berdengkur makin kuat la. Tambah pulak bila kucing-kucing jiran sebelah ni dah mula memekak. Aku takleh nak fokus!

p/s: aku sampai sekarang pun takleh nak sebut "buaya biawak" tu laju-laju..haishhh


128 comments:

  1. Replies
    1. erkk..tahniah!! sila tuntut hadiah di Kaunter H yer..:p

      Delete
    2. tangan tolak dahi missha , kaki kanan tendang H , guna kepala sondol carlos .

      yes !

      pensil first !

      Delete
    3. wahh..bagus2..cukup bulan naik gaji!!

      Delete
    4. Melampau plak entry yg tak tau motif ni. Tapi motifnya aku faham, nko nak citer yg ko muah hilang tumpuan. Tu je la kan? Tapi don't you ever buli kucing ye. Aku ni pembela kucing.

      *apa-apa je yg ko cakap laju2 mmg la takleh.

      Delete
    5. hahaha..kira entry ni ada motif tau..motifnya aku mudah hilang tumpuan..itu jer..:D

      aku mana ada buli kucing..kucing tu yg buli aku :(

      *aku sebut nama ko laju2 boleh jer lyd..kehkeh

      Delete
  2. agak pelik jgak kau ni smpai boleh hilang fokus sbb bunyi. aku rileks je kot. asalkan tak bingit telinga, still boleh fokus.

    nway, ckp psl dengkur, aku pernah trganggu tidor mse dlm bus sbb ade mamat ni dengkor kuat giler. can u imagine, dlm bus, waktu mlm yg sunyi. grrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..memang boleh dan mudah..sebab tu jugak kot aku senang bangun pagi..alarm xpayah bunyi banyak2 kali, sekali jer pun dah cukup utk kejutkan aku..:D

      haa..camtu la aku semalam..otak aku terus jadi sempit, takleh nak fikir..hahaha

      Delete
    2. walaupun bunyi tu datang dari dentingan jarum jam, ia tetp buat kau rasa tak selesa.. betul tak?

      Delete
    3. kadang2 kot..sebab tu aku tido tak pakai jam..takut terganggu..hehehe

      Delete
  3. first time first :D hahaha.

    ni mesti telinga lintah nii... sensitif bunyi.huk3 :D

    nmpaknya kita bukan dalam ktegori yang sama, tapi part nak sebut buaya biawak tu kte samaaa.. tergeliat lidahhhh.....huuuuee

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh..tahniah2..:p

      leceh kot nak sebut buaya biawak tu..last2 mesti jadi biawa buayak..zzzzz

      Delete
  4. Buat keje dan buat-buat keja haha lain maksud tuh. Melalui penelitian penulisan H ima rasa H seorang yang banyak songeh cerewet. :p penah tak org kata H mcm tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..selalu kot orang kata camtu..grrrrr

      Delete
  5. dalam lori askar yang terbukak kat belakang, aku dok kat belakang, terbukak, bunyi angin kuat sebab askar suka laju, aku tidor. sila jelez. sekian :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. erks..kadang2 aku jeles jugak tengok member aku boleh tido lena jer walaupun kitorang bersorak2 tengok bola..jenis telinga kuali agaknya..hahaha

      Delete
    2. mesti kalau baling bom kat sebelah dia pun, dia tak bangun.. kan? hik hik hik

      Delete
    3. baguslah Encik H , nanti kalau ada penyamun yang try nak masuk rumah and tetiba dia terkentut . Encik H dah terjaga .
      Tidakkah ini satu kelebihan ?.

      Delete
    4. berani la penyanyi tu kentut..aku tumbuk perut dia kang..grrrrr

      Delete
  6. Ellleh..kata adik..H pun kuat dengkurr...!
    Ce tgk tengok tajuk..kemain krohhkrohhh...hahahaha...

    senang je nak sebut H....
    boya..bewak..boya..bewak...boya..bewak.. -> ce sebut laju2..hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..H mana ada berdengkur..tu tajuk jer la..hahaha

      boya bewak? buaya berak ke cik nur? :p

      Delete
    2. hahahaha...alang2 ckp pasal buaya berak ni, mcm mana eh bentuk najis buaya..?

      hahahahaha

      Delete
    3. hahaha
      cemana eh Cik Nur bleh tahu H berdengkur?hahahaha larikkkkk

      Delete
    4. cik nur: najis buaya berbentuk cecair..:p

      cik aini: kite webcam dgn cik nur la..hahaha

      Delete
  7. Aku sensitif dgn bunyi peti ais.Cepat benar rasa lapar wakaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bab lapar, aku lebih sensitif kat bau..hahaha

      Delete
  8. hahaha ! gelak dulu bila nengok tajuk..
    konfem ade je cite ko ni H.. hehe

    perhh buaya eh biawak main kejar2 plak..
    itu mmg mencabar keimanan lettew ! =P

    euwww geli la pulok nengok buaya eh biawak
    ade kat atas camtu.. kalo die TERjatuh ats
    bahu.. eeeeeeeeeeeeee !!!


    *psl header tu, sbnrnye mmg nak maintainkan
    je kartun comel tu.. karang aku uplod yg ade
    kartun tu =P


    *wahhh internet dah ok le ni ek? =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. biawak tu memang mencabar kesabaran..berapa kali dah aku ketuk2 siling tu nak bagi dia diam, tapi makin galak pulak diorang berlari..grrrr

      Delete
  9. Replies
    1. ada biawok 2 ekor..:D

      Delete
    2. ya?!!!!!!!!! HABIS TU APA U BUAT?

      Delete
    3. errr..biar jer la..malas dah nak gaduh dgn diorg :D

      Delete
  10. hahahahadoi!

    sama la jenis tak boleh fokus. terutama tengok tv. tetiba ada dua orang dok sembang kuat2. nak dengar apa pelakon tu cakap pun dah tak dengar. tension.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tu pun 1 hal jugak..time tengah nak dengar berita ke, tengah nak dengar result bola ke, tiba2 boleh pulak org bersembang kuat2..memang tensen..hahaha

      Delete
  11. biawak....??? emmm lipas pun den takut. haaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. den baru pukoi sekor lipas tadi..dok monyomak kat belakang lemari ni haa..:p

      Delete
    2. den siap main2 ngan lipas dah macam GENG dah . biawak ?? selalu je jadi mangsa den atas jalan .

      Delete
    3. ekau memang kojam..takdo porikomanusiaan!! >:[

      Delete
  12. Na pulak klau pasal bunyi (tbe2 nk crita pasal diri sndri tataw malu Na ni) hahahaha

    H bgus laa org kata itu tak tdo mati..ape2 jd waktu tdo ,sekurang2 nye sedar klau tdo mati mcm Na mak kate bom jatuh sebelah telinga pun na nyenyak tdo hehehe

    Cer sebut yellow lori yellow lori lelaju pulak :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..H memang tak tido mati..kot..hehehe..sebab biasa jugak terjaga walaupun org cuma ketuk pintu..:D

      yellow lori yellow lori tu still boleh ok lagi Na..at least tak macam buaya biawak buaya biawak la..hehehe

      Delete
  13. fokus H, fokusss.. haha.. takyah la nak hilang tumpuan cepat sgt, buat2 tak dengar je. kalau chic na sumbat earphone kat telinga, layan mp3. dulu2 tido ngan adik lelaki, bile dia berdengkur chic na tutup hidung dia. kehkeh.. masa tu xtau lg bahaya buat camtu. :l

    ReplyDelete
    Replies
    1. takleh la chic na..even dh sumbat telinga guna earphone, tetap jugak dengar bunyi2 yg mengganggu tu..sebab dia bila dah dengar, bunyi tu akan terus sampai kat otak..terus bermain2 dalam kepala..:p

      Delete
    2. susah snagat ke H ? pensil boleh je sebut dah dekat setengah jam dah ni dok try sebut . buayabiawakbuayabiawak . sound dia pun sama je , tak da jadi penyapu ular ke . takde pun . haha

      Delete
    3. elleh..taip memang la boleh..grrrr...

      Delete
    4. kalau chic na pantang bunyi loceng aiskrim mat kool. mesti nak beli. hahaha.. *lari topik*

      Delete
    5. kalau H, pantang dengar Chic Na nak belanja kek ceklat, mesti nak free..hahaha

      Delete
  14. 1stlynya... eh.. header tu tukar? ke aku yg baru perasan.. si ensem tu main hide n seek dgn huruf H tu kekekeke...

    2ndly.. brutal sungguh biawak tu hehe.. punya main pening aku dok bayangkan macam mana lah biawak2 tu lari berjemaah kat atas cabin tu.. bila ko tunjuk gambar baru aku dpt clear picture.. haha.. comel juga gaya biawak tu manjat sana.. menyempat juga ko snap gambar dia.. tak pasal-pasal glomour pula dia sekejap kekekekekek...


    3rdly, aku bab2 bising ni memang ada cerewet juga.. terutama melibatkan masa tidur.. kalau ada la yg bising masa aku tidur memang hangin satu badan.. mujur bapa shinta bukan jenis berdengkur hehe.. ko tahu.. aku pernah kejar anjing tengah malam buta gara-gara anjing tu menyalak tak tentu hala smpai aku tak leh nak tidor kekekekeke...

    4thly.. boya biawak tu memang lilit lidah nak sebut laju.. tapi cer ko try ' ular lari lurus' byk kali dan laju-laju.. selalunya akan jadi.. "ulal lali lulus" keh..keh..keh..

    lastly.. selamat tahun baru.. haha.dah basi? keh..keh... ada ku kisah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1st, header tu memang boleh tukar2..kat main page header lain, tapi bila kat setiap post akan tukar pulak dengan header lain..hehehe

      2nd, kadang2 dia lari2 nong..kadang2 dia jalan slow2. tapi even dia jalan slow pun tetap mengganggu aku la..mula2 sekor jer, tapi lama2 bawak kaum kerabat..>:[

      3rd, aku memang cerewet kot bab2 bising ni..aku tak suka bunyi yg annoying..contoh kalau dalam kereta, radio tu kuat sangat..even lagu tu aku suka, aku tetap rasa terganggu..

      4th, ular lari lurus tu aku still boleh sebut dgn lancar nong..tapi buaya biawak tu tak pernah dapat ulang lebih 3 kali..hehehe

      last, selamat tahun baru gak..aku pun tak kisah..:D

      Delete
  15. gua ade tahap jugak laaa bunyi yg mcm mane gua tak tahan..tp kalu bab tido, gua mmg hentam saje..kalu dh penat bunyi bom pon gua tak kisah..janji gua tido..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus la camtu..jenis yg boleh fokus tido walaupun dalam suasana bising..aku takleh kot..kalau nak tido, aku kena biarkan bunyi tu antara dengar tak dengar..kira kalau aku bukak radio waktu malam pun, aku akan slowkan bunyi dia untuk sekadar yg sampai kat telinga..

      err..faham ke? hehehe

      Delete
  16. haha..biawak tu ikut H kot?? eh..ckp sorg2 dgn biawak mcm dah bleh buat kawan kan..=P

    haha..biasa lar tuh..nama pon org berdengkur..dulu husna pon mcm tu jgak..last2 tidor sorg2..haa..puas hati..=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..memang dah biasa kot cakap sorang2 dgn binatang ni..sebab tu H selalu cakap dengan kucing, cakap dengan biawak..hahaha

      dulu husna pun berdengkur jugak ke? rakam la, upload kat youtube..kehkeh

      Delete
    2. cer H rakam adik H berdengkur , upload dekat youtube =p

      dekat sini pun tak pe . haha

      Delete
    3. adik takde..dia dah balik JB..hahaha

      Delete
    4. oit..berdengkur tu semua org ada..-.-'

      jeles lar tuu..=P

      Delete
    5. elleh..mana ada..H tak berdengkur pun..agaknya husna jer kot..hahaha

      Delete
  17. byk kot biawak tuh...fokus aku terggu bile kau cakap pasal sebutan buaya biawak tuh..asyik dok sebut biawak biaya..biawak biaya..smpai skg xbetul2 lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku terus terang memang takleh nak sebut buaya biawak tu..nak ulang 3 kali pun susah..:D

      Delete
  18. saya kalau dengar org bedengkur sah memang susah nak tidur..
    kalau time masak memang nasakan tak sedap lah rasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..ada ke org berdengkur time masak? hehehe

      Delete
  19. kiut giler biawak tergantung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel kan?

      jom lastik biawak. hehehehhe

      Delete
    2. erkk..jangan la lastik..biawak tu kira penyeri kat ofis tau..hahaha

      Delete
  20. Aku tak suka sebut biawak. Aku lebih suka sebut mencawak.

    dulu masa kecik-kecik aku ingat dia sepupu sepapat burung wak-wak.. bila dah tengok rupa mencawak ni, baru aku tahu, mereka tak ada kaitan antara hidup dan mati. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mencawak? err..rasa macam pelik jer dira..hahaha

      Delete
    2. mencawak tu dalam bahasa jawa la H.. hahahaha

      Delete
    3. alamak..aku failed la bahasa jawa ni..:D

      Delete
  21. Owh, encik H ni seorg yg fokus rupanya.. Bagus tu awak.. Biasanya org cm encik H ni jenis perfectionist. Kan? :)
    Mmg elok cmtu.. Tapi kadang2 susah jgk tau. Bila kita terlalu fokus, kita rasa xselesa sgt bila diri diganggu dan bila konsentrasi kita di kacau. Kita mula menyalahkan perkara lain yg mengganggu tu bila kita xblh berikan yg terbaik..
    Eh, baby xckp pasal encik H tau. Baby ckp pasal baby. Tp tu dulu la.. But now im ok..
    Dulu baby mmg xleh buat 2benda dlm satu masa-really hate this situation dan serigkali tewas dgn keadaan. Too fokus dlu. Dan sgt tak suka bila konsentrasi terbatas.
    One more thing, psikologi kena kuat. Set ka dalam kepala yg aku okey je kalau ada benda2 lain yg dtg asalkan depa xkacau aku. I mean xusik dan tak buat sesuatu kat kita. Setakat bunyi2 tu rasanya bunyi jantung kita lagi kuat.

    Eh, awat komen aku panjang sgt ni? Adakah kesa dr biawak tu??? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. perfectionist is overrated..:D

      menyalahkan sesuatu tu tidak la..cuma mungkin bila fokus tu terganggu, mood nak buat or sambung kerja tu hilang tiba2..maybe psikologi x kuat kot..hehehe

      kuat betul pengaruh biawak ni pada awak ea..:p

      Delete
  22. berdengkur ni boleh berjangkit. so hati2 H. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..yer ke boleh berjangkit? pandai2 jer..hahaha

      Delete
  23. ok...tergeliat lidah try sebut buaya biawak laju2...pinjam spanar nak betulkan semula lidah ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk jangan pakai spanar..tak elok..guna kapak jer terus..hehehe

      Delete
  24. pakcik, kalau dah tua2 mmg rasa sensitip camtu eh ? hahaha. bahaya ni, mudah terpengaruh ngn alam sekitar. haha ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..kau pernah kena karate x? grrrrr

      Delete
    2. tak pernah sebab aku selalu karate org. kahkahkah haiyakkkkkkkkkk ;p

      Delete
    3. kau tadah la tengkuk kau, biar aku karate..hahaha

      Delete
    4. kalau handal sangat pegi karate tengkuk biawak. phuiiii !

      Delete
    5. biawak takde tengkuk ler kak nana..grrr

      Delete
  25. nak tanya sikit .

    1. apa yang biawak2 tu buat dekat situ ?

    2. macam mana bunyi biawak2 tu ? (takpernahdengar)

    3.Encik H punya rumah dengan ofis sekali ker ? Biawak2 ni duduk dekat ofis ke rumah ?

    4.Encik H ni kerja apa ? samapi bil2 semua dijelaskan bos ? menantu bos ke apa ?

    5.Adik Encik H ada blog ?

    6.Rasa2 apa perasaaan dia bila baca entry ni ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak jawab sikit:

      1. biawak2 tu tengah mesyuarat..:p

      2. bunyi dia camni.. "......"

      3. tak la..rumah lain, office lain..tak sama..biawak2 ni duduk kat office..

      4. kerja pencacai jer..bos tu cina, anak dia baru 2 tahun..lambat lagi nak jadi menantu..-_-"

      5. ada..dia ada blog..tapi aku xtau apa link blog dia..

      6. rasanya dia gelak jer kot..kahkahkah

      Delete
  26. Uiks..makan mekdi boleh batuk?? XO

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah mekdi tu dia pergi order air sejuk..sebab tu la dia batuk2..hehehe

      Delete
  27. di mohon tutup mulut kucen tu salotape... ekekekekeke

    biawak??? hahahaha... pena skali tu biawak ada dpn uma ingtkn tetamu mana la kt dpn uma.. bunyi mcm buka selipar... skali g buka pintu tgk biawak sebesar biawak komodo**cehhhh .. biawak tu berlari tgk aq.. ntah knp dia tetiba lari sdgkn aq cute... cehhhhh.. mentabah la aq mngomen ckp mcm tu.. hahahahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..biasanya biawak takut dengan mak dia tau..entah2 biawak tu ingat ko emak dia kot..hahahaha

      Delete
    2. kejammmm.!!hahahahahah.. .. spatutnya biawak tu harus mngenali muka mak dia... muka yg cute ni xlayak d gelar mak utk biawak lg.. ehh..

      Delete
    3. eh sebab dia mengenali muka mak dia la yg dia lari tu..hahahaha

      Delete
    4. hahahha...kejammm weiii

      Delete
  28. biawak tu ikut kau...? hahaha...
    tidur berdengkur...? kesian kat kau sebab terganggu...
    maaf la sebab aku berdengkur semalam... eh?! :p

    tengok gokusen..? aku suka cite gokusen... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni ruha, lain kali jangan berdengkur boleh tak? geram betul aku aku, nak taip entry pun susah..grrrr

      aku pun suka citer gokusen..lagi2 cikgu BI dia..:p

      Delete
    2. citer apa ko tengok gokusen tu H..layan citer SHIMOKITA GLORY DAYS la sedak...harap maklum ini adalah citer dewasa..hahaha

      Delete
    3. citer ala2 macam GTO jugak la..pasal cikgu pompuan yg jadi cucu yakuza..

      citer dewasa? okey, aku donlot skg..kahkah

      Delete
  29. teruk betul lah..benda kecik cenggitu pun leh hilang fokus..aduihhhh
    agak2 kalo tgh masak tetiba gas abis kan..bleh hilang fokus jugak x?hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..tak..sebab gas habis bukannya bunyi annoying pun cik ai..terus kuar beli gas baru jer..hahaha

      Delete
    2. hahaha
      ingt kot ilang gak fokus..kot2 la dah lupa trs nk masak apa.hahaha

      Delete
    3. hahaha..yg hilang fokus time memasak tu Ai jer kot, H okey jer..:p

      Delete
  30. Hi H.
    agaknya kalau teman sekatil H jenis berdengkur esok-esok mcm gerabak keretapi lama, misti H tendang sampai masuk bawah katilkan..? hehe..
    jangan tak suka-tak suka, nanti benda yang tak suka/pantang tu la yg bersusun/berbaris depan H.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Jgn tak suka tak suka H. Kau tu belum kawen lagi. Kahkah! Saje nak takut2kan kau :P

      Delete
    2. Kan.., liyaa? hehe..

      Delete
    3. takpe2..kalau teman sekatil tu berdengkur pun takpe kot..boleh aku cari teman sekatil yg baru..hahaha

      Delete
  31. Aku kalau dengar org dengkur tahap takleh blah, aku akan buat2 bising or buat2 terlanggar dea kasi dea tersedar sket. Bila dea agak terjaga & start tidur balek kdg2 dea dah tak berdengkur sekuat tadi. Maybe masa terjaga tu secara tak sengaja dea terbetulkan posisi tidur dea kut. Hahaha!

    Aku 'pernah kenal' sorang lelaki yang dengkur dea mmg tahap enjin bot. Takpun tahap nak start enjin bot yang dah rosak. Arghhh! Aku taktau nak describe macam mana. Tapi memang annoying gila bila dengar dea tidur.

    'Pernah kenal' tu sebab dea pernah jadi ahli femely. Dan skarang bukan lagi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..makcik sy jenis berdengkur kuat gila. kalau dia dtg KL n tido ngan saya, sy pastikan sy tdo dulu sebelum dia. kalau dia tdo dulu, confirm sy tak dpt tdo dan last2 lari tdo bilik mak.. hehe..

      Delete
    2. Liyaa: ohoo..'pernah kenal' ea..okey2 noted..aku walaupun geram dengar adik or sape2 berdengkur, tapi aku tak pernah buat2 bising or terlanggar utk kejutkan dia..aku tak suka kacau org tido, sebab aku tak suka org kacau aku tido..:D

      Ha: elleh..entah2 dia yg berdengkur, kesian mak tak dapat tido..hahaha

      Delete
  32. buayak?? biayak? beyak? ehhh.. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkk..ha'ah..beyak wata-wata..hahaha

      Delete
  33. aku pula mudah terganggu bila nampak perempuan pakai skirt pendek.hahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku lebih terganggu dengan perempuan berdada mantap..serius

      Delete
    2. Aku cepat terganggu dgn perempuan berdada mantap akal pendek. XD

      Delete
    3. aku terganggu dengan pondan..rasa macam nak sepak jer sorang2..kahkahkah

      Delete
  34. Aku paham perasaan tuh..makin taknak amek tahu makin concerntrate kepala tu kat bunyi yg annoying dan sepatutnya harus di'ignore'. sorry.. lupa apa ayat dlm BM.

    Aku paling geram dgn member pasang alarm solat subuh tapi tak pandai bangun malah tak pernah. Aku yang terjaga macam bunyi fire alarm. Dia lak tido mati. aku tolong gerak dia suruh bangun semayang subuh, dia respond guling ke kanan. Aku gerak dia lagi, dia guling kiri. Guling kanan guling kiri jer..
    kalau dia solat jugak subuh sekali sekala takpe. Ni bertahun2 aku duk dengan dia, tak pernah pun bangun untuk solat. AKu nak off alarm tu mcm sesitif pulak.

    Terpaksa la aku menahan perasaan bangun 5.30 pagi makan megi untuk pengubat jiwa.

    GGRRRRRRRRRRRRR~~~~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa..camtu la perasaan aku..dah sumbat telinga dengan headphone pun tetap jgk bunyi tu ada kat dlm kepala..

      roommate aku dulu pun macam tu jugak..pasang alarm kunun nak bangun pagi..tapi entah berapa kali bunyi pun dia tak bangun jugak..aku pulak yg kena bangun kejutkan dia..

      grrrrr jugak >:[

      Delete
    2. Bunyi tu cam dah lekat kat otak dah. AKu dah la benci lagu lady gaga poker face tu. sampai jadi hafal sbb alarm. Kalau dia nak bangun awal nak pi kelas dah lama aku humban handpon tu kat dinding. Tp dia letak sebab hajat nak semayang subuh. Nak turn-off alarm tu rasa macam berdosa pulak. Hahaha...

      Aku kejutkan pun tak bangooonnn!!
      ga ga ga ga ga
      ra ra ra ra ra
      ma ma ma ma ma
      my po po poker
      my po po poker face.
      tu la alarm dia.

      Delete
    3. hahaha..aku boleh bayangkan la camne..aku dulu camtu gak Len..punya la tak suka lagu Untuk Dia..tapi yg aku tak suka tu la yg makin lekat kat otak..

      hangin betul aku bila lagu Untuk Dia tu bergema dalam kepala..lagi2 part "mungkin gua comel kot"..puiiii!!

      Delete
    4. Hahahahaah.... puuuuiiiii!!!
      Makin nak lupa makin bergema. Nak muntah dah hati macam berkerut. Bukand ahi ebrkerut. Hati jantung paru-paru ginjal berkerut.
      Haish~

      Delete
  35. * mesti encik h x perasan komen ni sebab asyik hilang tumpuan.

    ReplyDelete
  36. H.... sukalah dengar cite hang ni... walaupun panjang tak cepat boring...pandai hang mengolah cerita yek!...Dah..dah jangan kembang pulak, org puji ni!!! hu..hu...

    Nasihat OKje H...ko lempang aje adik ko tu...kalau dia menggangu kefokasan tu...he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..mana boleh camtu kak..tak elok ganggu org tido ni..sebab tu aku diamkan jer..lagipun bukannya selalu dia datang sini..:D

      Delete
    2. Eleh... tak tau lagi dia tido macamana....kot2 lagi teruk ....

      Delete
    3. aku tido sopan santun la kak nom..macam pengantin :p

      Delete
  37. eh2...

    H layan gokusen jugak rupanya...thehehe..

    bab fokus tuh ikut moodlah.
    kadang2 memang hangin kalau ada benda yg duk buat kacau klau kami nak fokus study..
    tapi kadang2 tuh terlalu fokus sampai tak ingat dunia...bunyi pilah bising apa pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohoo..kira SKL ni flexible la..ikut mood kadang2 susah fokus and kadang2 terlalu fokus..bagus la camtu..:D

      Delete
  38. hihi..boelh sebut tapi tersasul sikit..

    disebabkan u tipu aii hari tu.. meh baca entry ni. u kena tag ok ;D

    http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-dari-negeri.html

    harap sudi melaksanakan.. ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr..errr..errr...

      speechless jap..hahaha

      Delete
  39. hah memang confirm biayak (buaya biawak) boleh manjat, selalu my husband tanya soklan ni tapi saya jawap pernah nampak kat kampung depa panjat pokok kelapa,tapi bila dia ragu2 jawapan saya, saya sendiri jadi keliru. apo ayat ni???

    i baca sampai habis tau, walau minda duk nampak biayak tu jer now.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..nanti dora ajar la monster tu sebut buaya biawak banyak2..:p

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top