Header2

• 03 May 2012 •

Aku Bukan Nobita

Bukanlah perkara pelik untuk minum air sejuk pada waktu hampir ke tengah malam. Walaupun bila difikirkan, 60 minit sebelum ini aku sangat mengantuk dan sedang berguling di atas tilam, dengan lampu bilik telah terpadam, dan pandangan aku terhadap skrin TV pula semakin kelam..

Dan secara tiba-tiba, aku rasa begitu amat sekali teringin sangat-sangat untuk minum minuman sejuk. Sejuk yang ada air batu. Jadi aku salin seluar, aku tukar baju, aku buka pintu, aku turun tangga, aku lagi sekali buka pintu, aku jalan tak berapa laju, sampai kat kereta aku buka lagi pintu, aku start enjin dan mula memandu..

Kopi ais satu. Kopi O ais satu. Kopi ais tadi ikat tepi yer kak. Lebih kurang begitu kot dialog aku. Sementara menunggu, aku pergi kedai runcit sebelah. Aku beli aiskrim satu. Kemudian sambung menunggu. Tak sampai seminit air siap. Aku bayar, aku ambil baki. Make it short, aku dah sampai rumah dan menulis ketika ini..

Apa yang aku pelik ialah kesanggupan aku untuk keluar semata-mata ingin tekak terus dibasahi. Sebab honestly, aku memang sangat pemalas. Kalau aku dah sampai kat rumah, bermakna esok pagi baru kaki aku akan menjejak tanah. Malah kebiasaannya, aku sanggup berlapar daripada turun memasak maggi di bawah..

Sebab mimpi semalam kot. Mungkin aku takut kempunan. Kot.


17 comments:

  1. Baru2 ni saya ke Terengganu, tiap kali sedut air sejuk, lega. pas teguk, dalam 30saat dah rasa panas balik dalam badan. Milo Ping/ Ais sememangnya yg paling sedap. Baru2 ni ada gak cuba teh tiga lapis sarawak, mmg sedap. Lol.

    ReplyDelete
  2. Teh tiga lapis sarawak? wahhh...macam menarik...ada beza ke dengan teh tiga layer yang biasa?

    ReplyDelete
  3. ada jugak orang cam gini,papepun cayalah! nak seribu daya tanak seribu dalih janji xkempuana..hoho

    ReplyDelete
  4. hahaha...nak buat macam mana, malas masa kecik tu masih ada..

    ReplyDelete
  5. aku bukan nobita?? ap kna mngna? hahha.. saya suka ngn nobitaa... comel sgt2.. ho3

    ReplyDelete
  6. Emma: sebab nobita lagi malas..hahaha

    ReplyDelete
  7. Teh tiga layer biasa sama je kot tapi yg sarawak dia guna gula melaka. lol. sedap tu encik H. lol.

    ReplyDelete
  8. Apple: Kuantan ni boleh dikira dekat jugak dgn Terengganu..maybe bila2 masa boleh pergi cuba..insyaAllah

    ReplyDelete
  9. aku pun pernah kuar semata2 nak beli air je.

    ReplyDelete
  10. aswadz: takut kempunan..hahaha

    ReplyDelete
  11. Apa kena mengena tajuk dgn isi nih..

    Ok2.. memahami..
    Kau sama saja level pemalasnya dgn nobita

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah2..hahaha..aku nak bgtau yg aku x la semalas Nobita..

      Delete
    2. oklah..sekurang2nya kau pegi beli sendiri kopi tuh xsuruh doraemon..

      Delete
  12. perh gila rajin..kalau sya memg tak la nk bgun tukr bju pastu nk drive semte2 nk beli air.. sya akn paksa mata untuk lelap hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tu bukan rajin..tu mengidam..:p

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top