Header2

• 04 May 2012 •

Daun Keladi

Kalau kamu perasan, kadang-kadang banyak tajuk dan entry aku seakan tiada kaitan. Sebenarnya bukan tiada kaitan. Ada tapi mungkin tak kelihatan. Sebab sebenarnya aku tahu apa yang aku ingin sampaikan. Dan aku faham apa yang aku sedang fikirkan..

Biar aku kupas serba sedikit. Sebagai contoh, entry bertajuk Sedekah di mana pada akhir cerita sebenarnya aku sedang tersenyum, senyum itu kan sedekah. Entry Paling Comel sebab itu tajuk lagu kumpulan Spin yang aku nyanyi. Tajuk Lagu Budak Kacamata ialah Cinta Tak Perlu Dipaksa. Si Bulat pula disignifikasikan sebagai pandangan si dia terhadap dirinya yang dianggap bulat..

Aku Juga Pendusta membawa maksud yang aku berdusta dengan menyatakan bahawa aku faham apa yang aku rasa. Tajuk sebenar Jika Aku Mengerti sepatutnya ialah Jika Kamu Mengerti kerana pada penghujung entry aku telah nyatakan bahawa kosakata aku dan kamu kini telah ditukar ganti. Letak Tajuk Sendiri sebab aku tak punya idea untuk menulis tajuk entry. Manakala Ada Terletak Di Hujung Kampung adalah lirik lagu yang Jamal nyanyi..

Sebagai konklusi, jika dan hanya jika tajuk entry aku kurang kamu fahami, bisa saja sekalian kamu cipta konklusi sendiri..:D


16 comments:

  1. Salam..erh..baru kenal satu dua entry..hehe. Jadi, terima saja dulu pa yg En H beri. hehe.

    ReplyDelete
  2. Erks..thanks Tinta Lana & Prince of Noob..#_#

    ReplyDelete
  3. Laaah... A'ah eh.. Mcm takde kena ngena je bila bro buat tajuk. Eh, jap. Tp ada la jgk.. Hahahaha! Kasi luah jelaaaa!

    ReplyDelete
  4. Sis AI: saya selalu ada masalah untuk letak tajuk..hahaha

    ReplyDelete
  5. pehh, sekali bukak memang banyak gila entry baru. cekidout!

    ReplyDelete
  6. Camy Alya: erks...cekodok? lapar nih...

    ReplyDelete
  7. cekodok pisang sangat enak dimakan bersama teh o panas

    ReplyDelete
  8. Camy Alya: lapar la..rasa malas nak keluar..

    ReplyDelete
  9. encik H, itu ialah identiti. Lol. Sebab, tidak semua org sama, dan saya rasa saya faham akan apa yang disampaikan. Lol. Tapi tidak semua, kerna saya bukan empunya diri. Lol.

    ReplyDelete
  10. Apple: saya suka orang faham apa yang saya tulis secara tamsilan..hehe

    ReplyDelete
  11. Akan memahami sling kaitannya klau membca dgn pnuh jiwa..:)

    ReplyDelete
  12. kosa kata Encik H mmg ohsem arr.
    tu yg keep on reading dan keep on
    selongkar-ing segala apa yg ade =P


    *ampunnnn Encik H.dah sampai sini
    baru nak mintak izin =P

    ReplyDelete
  13. haha baru terfikir tentang ni dah dapt penjelasan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr...hahaha..saya punya tajuk kadang2 macam takde kaitan dgn entry..:p

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top