Header2

• 12 May 2012 •

Anak Kambing Saya

Sebenarnya aku ketagih untuk menaip sesuatu yang bersifat jiwa-jiwa. Seakan satu kebiasaan yang hilang bila saja jari aku terkebil-kebil untuk melukis sebuah cerita. Cerita tentang kita. Atau sebahagian dari kita. Atau langsung tiada kaitan dengan kita. Atau apa-apa saja..

Sebelum ni aku fikir, dengan terkikis ingatan aku terhadap dia secara tak langsung akan buat jiwa aku sedikit lega. Rupanya buah fikiran aku cuba berdusta. Rupanya ruas kenangan aku cuba bersenda. Bagaikan satu drama di mana aku adalah pelakon utama meskipun tanpa rela. Asyik bercanda dengan cebisan-cebisan naskah milik mereka yang mungkin pada ketika ini sedang ralit membaca..

Dan entah mengapa sejak akhir-akhir ini rasa tak sedap hati selalu ada. Jangan tanya kenapa, sebab aku sendiri tak tahu punca. Puas aku pujuk dengan ritma irama yang aku suka. Puas aku dodoi dengan melodi penyedap halwa telinga. Tapi tetap juga rasa itu tak terkeluar dari induk jiwa. Kalau keluar pun sekejap saja, bila-bila masa boleh kembali tanpa diduga..

Jadi aku cuba pula gunakan jurus kedua. Aku sibukkan diri dengan segala kertas kerja. Di mana aku kira tumpuan penuh terhadap kerjaya mampu mencerakinkan segala perasaan yang tidak selesa. Dan ya, akhirnya cara aku nampak macam berjaya. Diulangi. Nampak macam berjaya. Nampak. Macam. Berjaya.

Agaknya mungkin cuma kami yang mampu hiburkan kita..:D


16 comments:

  1. sweet...suka pgaya penulisan kamu..(^_^)

    ReplyDelete
  2. aku suka bila buat sumthing nampak berjaya..nampak sudah cukup buat aku gembira.

    cara sedapkan hati dalam masa yg singkat.Tambah ajinamoto lebih sikit dari kedai mak aji ok?

    ReplyDelete
  3. kami yang mampu hiburkan kita.

    adus laa. hehe

    ReplyDelete
  4. ~Sweet Honesty~: erkkk...terima kasih...#_#

    SaddLone: Aku masak sambal hitam tak letak ajinamoto tau..kehkeh

    Camy Alya: erks..baru perasan word "Kami" tu seakan-akan nama kamu..kahkahkah..

    ReplyDelete
  5. aigooo..mood penulis misteri spt mood sis nmpaknya sobsobs..
    "nampak macam berjaya. nampak macam."
    oh tersentap :P

    ReplyDelete
  6. sis92: kira mcm satu kapal la kita..:)

    ReplyDelete
  7. Camy Alya: ehem ehem ^^

    ReplyDelete
  8. Err tumpang tanya. Kenapa tajuknya Anak Kambing Saya? Dah cuba selam dalam2 tapi still tak dpt hint kat mana cerita kambingnya tu. Lgsung tak jumpa. Haha!

    ReplyDelete
  9. Liyaa Mf: errr..sebab masa lepas taip entry ni, terfikir lagu Can Mali Can..hehehe..

    Di mana dia~
    Anak kambing saya~

    ReplyDelete
  10. macam pantun :) same jea bunyi belakang .heee .
    nice !

    ReplyDelete
  11. hanny: angggap jer pantun..kehkeh

    ReplyDelete
  12. "Agaknya mungkin cuma kami yang mampu hiburkan kita"

    maksudnya cuma si dia saja yg mampu hiburkan kau kan...hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud aku, kami tu ialah dia..hahaha

      Delete
  13. Di mana dia ank kmbing sya..ank kmbing saya ada.....smbung encik H

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak kambing saya, ada di dalam gulai~ hohoi~

      Delete

Siapa komen 1st boleh tuntut hadiah di Kaunter H..:D

Back To Top